Nissan Murano 3.5 V6 – Yakko ka-nape

Nissan Murano 3.5 V6 – Yakko ka-nape

 
 
7.7. 2009 Michal Fokt

Dnešní trend u velkých SUV velí, že se za každou cenu musí tvářit jako kdovíjak sportovní, co na tom, že trpí jízdní komfort. Jenže Murano na trendy kašle. Snaží se o takový komfort, abyste se cítili jako doma na gauči.

Minulé murano se nám vrylo do paměti svým nezaměnitelným profilem a typickou zadní partií. Asi jsme nebyli sami, protože kompaktní crossover Qashqai tyto stylistické rysy zdědil též a přenesly se i do murana současného. To vypadá jako recept na další úspěšné, elegantní a přitom svébytné auto. Jenže pak zřejmě v designcentru proběhla jakási hodně veselá oslava, na níž nedošlo pouze na alkohol. A asi tam se zrodila idea naprosto ohavné přídě auta, nad kterou zřejmě musí nechápavě kroutit hlavou i poněkud nekonvenční designéři čínských automobilek. Pokud si teď říkáte něco o nemístné subjektivitě, pak vězte, že jsme se vlastně ani s jiným názorem nesetkali...

obrázek [555 x 329]
 

Dotek luxusu

Stylisticky svébytná je i palubní deska, tam to ale rozhodně není na škodu. Rozhodně nezapře značku Nissan, a to zejména díky ovladačům navigace, umístěným netradičně na šikmém výstupku středového panelu. Není to špatný nápad nejen z hlediska komfortu ovládání, ale i přehlednosti a ergonomie. Je však otázkou, jak se prostor mezi tlačítky a palubkou osvědčí časem coby lapač prachu a dalších nečistot.

Ostatní ovladače už jsou na obvyklé svislé ploše středového panelu, respektive na volantu. Ten není zrovna z nejmenších, má ale dobrou tloušťku věnce. Kaplička s masivními tubusy sice působí až příliš sportovně, ale ani zde nechybí potřebný styl. Co se vnitřního prostoru týče, ten odpovídá velikosti auta – je ve všech směrech naprosto vyhovující, neškodil by snad jen o něco užší středový panel, díky němuž by měla o něco více místa pravá řidičova noha.

Jako extrémně pohodlná lze hodnotit měkká a široká kožená sedadla vpředu. Nemají sice nijak výrazné boční vedení, ale zapadnete do nich jako do křesílka v obývacím pokoji. Ale ani ta zadní se nemají za co stydět. Příjemné jsou i ostatní materiály v kabině, nepotěší snad jen kufr s objemem pouhých 400 litrů.

obrázek [555 x 284]
 

Vlastní cestou

Celá řada aut, určených primárně pro americký trh, se u nás nabízí výhradně s velkoobjemovým benzinovým motorem a murano není výjimkou. Můžete ho mít s libovolnou motorizací, když to bude šestiválec o objemu 3,5 l, zkombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT. Ano, Nissan je vedle Audi prakticky jedinou automobilkou, která ve velkém sází právě na ústrojí s proměnným převodem. A má ji opravdu propracovanou. Největší nevýhodou CVT je hlučnost, když motor vyletí do konstantních otáček a následně ho „dobíhá“ akcelerace. Jenže murano je znamenitě odhlučněné, takže není po obtěžujícím hluku ani památka a zůstávají jen výhody – okamžitá akcelerace bez prodlevy a absence cukání. Tříapůllitrový šestiválec o výkonu 188 kW a s točivým momentem 334 Nm navíc autu propůjčuje velmi slušnou dynamiku.

Pak už je jen na řidiči, jaká bude spotřeba tohoto velkého SUV. Při jízdě s lehkou nohou se lze dostat na 10 litrů, při běžném jízdním stylu se ale budete pohybovat spíše mezi 12-13 l a ve městě spotřeby poskočí ještě o litr až dva výš. Horní hranice už ale skutečně závisí hlavně na okamžité hmotnosti vaší pravé nohy.

Pohled zpátky

obrázek [300 x 407] Na vytříbené jízdní vlastnosti má automobilka Nissan jinou značku, proto se může murano oddávat hýčkání posádky pohodlím, což s sebou ale nese i negativa. SUV po silnicích noblesně pluje, pohupuje se a kolébá, přičemž s naprostou samozřejmostí žehlí drobné nerovnosti. Navíc má přesné a komunikativní řízení s dobře vyváženým posilovačem. V zatáčkách se ale opravdu hodně naklání, je výrazně nedotáčivé a při ostřejší jízdě mu hystericky pískají pneumatiky i v mírných zatáčkách. To vše bychom ale ještě dokázali pochopit a vzhledem k zaměření auta se přes to přenést, zklamalo nás ale nastavení pružin a tlumičů ze „staré školy“. Měkké pružiny a tuhé tlumiče způsobují, že do kabiny pronikají rázy, nedůstojné auta této velikosti a s touto cenovkou. Alespoň že v nás zanechaly dobrý dojem brzdy, které mají rychlý nástup i velmi dobrý účinek, při brzdění se ale výrazně ponořuje příď.

Žádná „masovka“

Nissan Murano není a nebude kdovíjakým prodejním šlágrem. Nabídka jediného motoru (a navíc ne dieselu) a jediné převodovky (a navíc CVT) přivede do showroomu asi jen příznivce značky nebo modelu, který bude navíc smířen s dost divokou vizáží tohoto SUV. Chybu ale určitě neudělá, murano je auto s velmi dobrým motorem i převodovkou, pohodlným a prostorným interiérem a také zajímavou cenou. Smířit se ale budete muset s nepřesvědčivými jízdními vlastnostmi a neschopností podvozku vypořádat se s lajdáctvím českých silničářů. A právě ten poslední faktor je u luxusního SUV asi dost velká piha na kráse.

obrázek [555 x 364]
 

První cena vozu1 150 000,-Kč (3.5 Comfort, 188 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 150 000,-Kč (3.5 Comfort, 188 kW)
Základní cena testovaného vozu1 250 000,-Kč (3.5 Premium, 188 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 270 000,-Kč (3.5 Premium, 188 kW)

Plusy:

  • Pohodlná sedadla
  • Tichý a výkonný motor
  • Jízdní dynamika
  • Přesné řízení
  • Komfortní pérování

Mínusy:

  • Malý zavazadlový prostor
  • Výrazně nedotáčivé chování v zatáčkách
  • Velké náklony karoserie (v zatáčkách a při brzdění)
  • Špatné tlumení výrazných nerovností
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Murano 3.5 V6

Cena v základní výbavě: 1 250 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 270 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, ESP, TCS, 6x airbag, pohon všech kol, diferenciál se zvýšenou svorností, imobilizér, bixenonové světlomety, mlhovky, ostřikovače světlometů, stříbrné střešní ližiny, zadní LED svítilny, zatmavená zadní okna, litá kola s pneumatkami 235/65 R 18, dvouzónová klimatizace, kožená sedadla s vyhříváním a ventilací vpředu i vzadu (vpředu elektricky ovládaná s pamětí), elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, panoramatické střešní okno, elektricky ovládaná boční okna, hliníkové pedály, audio Bose, DVD navigace, tempomat, couvací kamera, bezklíčové ovládání, hlasové ovládání, dešťový senzor, elektrické ovládání 5. dveří, denní svícení, bluetooth hands free, centrální zamykání, boční kamery, ovládání na volantu.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (20 000,-)

Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl

České pobočce tabákového koncernu Japan Tobacco…

Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu

Skupinu, která stojí za sobotním útokem na vojenskou…

Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn bude žádat…

Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy

Ultrapravicoví vlastenci jsou novou evropskou elitou. Na…

 
Technické údaje
Motor Nissan Murano 3.5 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 188 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 334 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.6 / 10.9 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 402 / 838
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1913 / 467
Rozměr pneu:235/65 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4834
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1730
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1610
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1560
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Murano 3.5 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 4
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,36
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Video: Nissan Murano -  Detailní prohlídka interiéru i exteriéru Video: Nissan Murano - Detailní prohlídka interiéru i exteriéru

Dvojice krátkých snímků představuje provedení interiéru i…

Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012 Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012

Crossover Nissan Murano se pro modelový rok 2012 dočkal…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál zlepšovat

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál…

Dva roky, jeden měsíc a jeden den. Tak dlouho nebyla Sparta v čele FORTUNA:LIGY. Po sobotním vítězství nad…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící stroj dokáže i sám zastavit a nepřevrhne se

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící…

Samořídicí automobily už dnes nikoho nepřekvapí. Jenže když to jde na čtyřech kolech, proč by to nemělo jít na…

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka tance Jana Drdácká

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka…

Tanec je jedním z nejstarších druhů umění v historii lidstva. Znají ho všichni, má tisíce nejrůznějších podob…