reklama


Nissan Murano 3.5 V6 – Yakko ka-nape

Nissan Murano 3.5 V6 – Yakko ka-nape

 
 

Dnešní trend u velkých SUV velí, že se za každou cenu musí tvářit jako kdovíjak sportovní, co na tom, že trpí jízdní komfort. Jenže Murano na trendy kašle. Snaží se o takový komfort, abyste se cítili jako doma na gauči.

Minulé murano se nám vrylo do paměti svým nezaměnitelným profilem a typickou zadní partií. Asi jsme nebyli sami, protože kompaktní crossover Qashqai tyto stylistické rysy zdědil též a přenesly se i do murana současného. To vypadá jako recept na další úspěšné, elegantní a přitom svébytné auto. Jenže pak zřejmě v designcentru proběhla jakási hodně veselá oslava, na níž nedošlo pouze na alkohol. A asi tam se zrodila idea naprosto ohavné přídě auta, nad kterou zřejmě musí nechápavě kroutit hlavou i poněkud nekonvenční designéři čínských automobilek. Pokud si teď říkáte něco o nemístné subjektivitě, pak vězte, že jsme se vlastně ani s jiným názorem nesetkali...

obrázek [555 x 329]
 

Dotek luxusu

Stylisticky svébytná je i palubní deska, tam to ale rozhodně není na škodu. Rozhodně nezapře značku Nissan, a to zejména díky ovladačům navigace, umístěným netradičně na šikmém výstupku středového panelu. Není to špatný nápad nejen z hlediska komfortu ovládání, ale i přehlednosti a ergonomie. Je však otázkou, jak se prostor mezi tlačítky a palubkou osvědčí časem coby lapač prachu a dalších nečistot.

Ostatní ovladače už jsou na obvyklé svislé ploše středového panelu, respektive na volantu. Ten není zrovna z nejmenších, má ale dobrou tloušťku věnce. Kaplička s masivními tubusy sice působí až příliš sportovně, ale ani zde nechybí potřebný styl. Co se vnitřního prostoru týče, ten odpovídá velikosti auta – je ve všech směrech naprosto vyhovující, neškodil by snad jen o něco užší středový panel, díky němuž by měla o něco více místa pravá řidičova noha.

Jako extrémně pohodlná lze hodnotit měkká a široká kožená sedadla vpředu. Nemají sice nijak výrazné boční vedení, ale zapadnete do nich jako do křesílka v obývacím pokoji. Ale ani ta zadní se nemají za co stydět. Příjemné jsou i ostatní materiály v kabině, nepotěší snad jen kufr s objemem pouhých 400 litrů.

obrázek [555 x 284]
 

Vlastní cestou

Celá řada aut, určených primárně pro americký trh, se u nás nabízí výhradně s velkoobjemovým benzinovým motorem a murano není výjimkou. Můžete ho mít s libovolnou motorizací, když to bude šestiválec o objemu 3,5 l, zkombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT. Ano, Nissan je vedle Audi prakticky jedinou automobilkou, která ve velkém sází právě na ústrojí s proměnným převodem. A má ji opravdu propracovanou. Největší nevýhodou CVT je hlučnost, když motor vyletí do konstantních otáček a následně ho „dobíhá“ akcelerace. Jenže murano je znamenitě odhlučněné, takže není po obtěžujícím hluku ani památka a zůstávají jen výhody – okamžitá akcelerace bez prodlevy a absence cukání. Tříapůllitrový šestiválec o výkonu 188 kW a s točivým momentem 334 Nm navíc autu propůjčuje velmi slušnou dynamiku.

Pak už je jen na řidiči, jaká bude spotřeba tohoto velkého SUV. Při jízdě s lehkou nohou se lze dostat na 10 litrů, při běžném jízdním stylu se ale budete pohybovat spíše mezi 12-13 l a ve městě spotřeby poskočí ještě o litr až dva výš. Horní hranice už ale skutečně závisí hlavně na okamžité hmotnosti vaší pravé nohy.

Pohled zpátky

obrázek [300 x 407] Na vytříbené jízdní vlastnosti má automobilka Nissan jinou značku, proto se může murano oddávat hýčkání posádky pohodlím, což s sebou ale nese i negativa. SUV po silnicích noblesně pluje, pohupuje se a kolébá, přičemž s naprostou samozřejmostí žehlí drobné nerovnosti. Navíc má přesné a komunikativní řízení s dobře vyváženým posilovačem. V zatáčkách se ale opravdu hodně naklání, je výrazně nedotáčivé a při ostřejší jízdě mu hystericky pískají pneumatiky i v mírných zatáčkách. To vše bychom ale ještě dokázali pochopit a vzhledem k zaměření auta se přes to přenést, zklamalo nás ale nastavení pružin a tlumičů ze „staré školy“. Měkké pružiny a tuhé tlumiče způsobují, že do kabiny pronikají rázy, nedůstojné auta této velikosti a s touto cenovkou. Alespoň že v nás zanechaly dobrý dojem brzdy, které mají rychlý nástup i velmi dobrý účinek, při brzdění se ale výrazně ponořuje příď.

Žádná „masovka“

Nissan Murano není a nebude kdovíjakým prodejním šlágrem. Nabídka jediného motoru (a navíc ne dieselu) a jediné převodovky (a navíc CVT) přivede do showroomu asi jen příznivce značky nebo modelu, který bude navíc smířen s dost divokou vizáží tohoto SUV. Chybu ale určitě neudělá, murano je auto s velmi dobrým motorem i převodovkou, pohodlným a prostorným interiérem a také zajímavou cenou. Smířit se ale budete muset s nepřesvědčivými jízdními vlastnostmi a neschopností podvozku vypořádat se s lajdáctvím českých silničářů. A právě ten poslední faktor je u luxusního SUV asi dost velká piha na kráse.

obrázek [555 x 364]
 

První cena vozu1 150 000,-Kč (3.5 Comfort, 188 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 150 000,-Kč (3.5 Comfort, 188 kW)
Základní cena testovaného vozu1 250 000,-Kč (3.5 Premium, 188 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 270 000,-Kč (3.5 Premium, 188 kW)

Plusy:

  • Pohodlná sedadla
  • Tichý a výkonný motor
  • Jízdní dynamika
  • Přesné řízení
  • Komfortní pérování

Mínusy:

  • Malý zavazadlový prostor
  • Výrazně nedotáčivé chování v zatáčkách
  • Velké náklony karoserie (v zatáčkách a při brzdění)
  • Špatné tlumení výrazných nerovností
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Murano 3.5 V6

Cena v základní výbavě: 1 250 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 270 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, ESP, TCS, 6x airbag, pohon všech kol, diferenciál se zvýšenou svorností, imobilizér, bixenonové světlomety, mlhovky, ostřikovače světlometů, stříbrné střešní ližiny, zadní LED svítilny, zatmavená zadní okna, litá kola s pneumatkami 235/65 R 18, dvouzónová klimatizace, kožená sedadla s vyhříváním a ventilací vpředu i vzadu (vpředu elektricky ovládaná s pamětí), elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, panoramatické střešní okno, elektricky ovládaná boční okna, hliníkové pedály, audio Bose, DVD navigace, tempomat, couvací kamera, bezklíčové ovládání, hlasové ovládání, dešťový senzor, elektrické ovládání 5. dveří, denní svícení, bluetooth hands free, centrální zamykání, boční kamery, ovládání na volantu.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (20 000,-)

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
Technické údaje
Motor Nissan Murano 3.5 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 188 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 334 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.6 / 10.9 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 402 / 838
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1913 / 467
Rozměr pneu:235/65 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4834
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1730
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1610
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1560
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Murano 3.5 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 4
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,36
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Nissan Murano -  Detailní prohlídka interiéru i exteriéru Video: Nissan Murano - Detailní prohlídka interiéru i exteriéru

Dvojice krátkých snímků představuje provedení interiéru i…

Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012 Nissan Murano: Lehká modernizace pro rok 2012

Crossover Nissan Murano se pro modelový rok 2012 dočkal…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají se další hlasy

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají…

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé…

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká…

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký velvyslanec v Česku Andrew Schapiro opustit svůj úřad…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama