reklama


Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW) - Oturbený dorostenec

Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW) - Oturbený dorostenec

 
 

Škála přeplňovaných benzinových motorů u nové Astry začíná u čtrnáctistovky s 88 kW. Jak dobrý základ nabídky to je?

Opel s nabídkou motorů pro Astru opravdu netroškaří a opravdu pečlivý je zejména co se týče benzinových verzí ve škále od 100 do 140 koní, tu pokrývá hned čtveřicí motorů, z nichž dva jsou atmosférické (1,4 l/74 kW a 1,6 l/85 kW) a dva přeplňované (1,4 l/88 a 103 kW).

Vyzkoušeli jsme ten předposledně jmenovaný, 1.4 NEL s 88 kW a šestistupňovou manuální převodovkou, kterou používají všechna turba, zatímco „atmosféry“ dostaly jen pětistupňové ústrojí. Je to mimochodem už čtvrtý test aktuální generace Astry, tak myslím nebude vadit, když to vezmeme trochu rychleji.

Červený lak, nápis turbo…

Karoserie, co má sportovní švih, červený lak, sedmnáctipalcová kola, nápis Turbo na zádi a výrazně profilovaná sedadla s dobrým bočním vedením a možností prodloužení sedáku. To je kombinace, které je za běžných okolností žádoucí udělat na silnici místo. Jenže testovaná Astra ve výbavě Sport trošku klame tělem. Je vybavená motorem 1.4 Turbo, jenž ale dává výkon 88 kW v rozmezí 4200-6000 min-1 a točivý moment 200 Nm je k dispozici od 1850 do 4200 min-1.

Vzhledem k tomu, že nová Astra nepatří zrovna k nejlehčím autům své kategorie, tyto parametry předurčují německý hatchback spíše k plynulé jízdě s motorem v nízkých, případně středních otáčkách, tedy od 2000 do 4500 min-1. Za těchto podmínek má slušnou pružnost a nenutí řidiče moc řadit. Jde prostě o ideální motorizaci k jízdě „na pohodu“, protože pokud by ve vás turboefekt snad vyvolal závodnické choutky, se zlou se potážete.

obrázek [600 x 400]  

Co motor dole slíbí, to bohužel nahoře nesplní a ve vysokých otáčkách s omezovačem na dohled zjistíte, že 88 kW opravdu není na astru nijak závratně moc a z předjížděcího manévru se může snadno stát stresující situace, když auto s pedálem v podlaze ne a ne zrychlit.

To ovšem neznamená, že by byl motor špatný. Jsou sice v této kategorii motory s rychlejší odezvou plynu, ale prodleva není nijak tragická, navíc je malý čtyřválec v celém spektru skutečně ukázkově odhlučněn, v tomto ohledu rozhodně představuje špičku kategorie. Je to prostě jen průvodní jev maloobjemových turbomotorů v nízkých výkonových specifikací a je třeba si na něj zvyknout.

Raději Comfort než Sport

Testovaný hatchback byl navíc vybaven adaptivním podvozkem Flex-Ride s komfortním a sportovním režimem. Jako optimální nám přišel pro Astru mód Comfort. V něm se sice auto v zatáčkách lehce naklání, současně ale slušně (i když ne špičkově) tlumí rázy od nerovností, to vše při velmi dobré úrovni jízdních vlastností. Naproti tomu v režimu Sport šasi výrazně ztuhne, ale zhoršení jízdního komfortu je větší, než zlepšení ovladatelnosti a jízdních schopností. Navíc Opel začne na některých typech nerovností nervóznět, zatímco v měkčím nastavení je zvládal bez problémů.

Řízení je přesné a strmé, což umožňuje užívat si i ostřejší jízdu, je ovšem třeba říci, že ačkoli má Astra velmi dobré jízdní vlastnosti a také míra nedotáčivosti je s tímto motorem velmi malá, nejlépe se stejně cítí v táhlých obloucích. V nich má vynikající směrovou stabilitu a přilnavost, naproti tomu na klikatých okreskách jí trošku schází obratnost a nadšení. Stiskem tlačítka Sport se sníží i účinek posilovače řízení, takže je k ovládání volantu třeba vyvinout větší sílu, přirozeněji ale působí řízení v módu Comfort. Aktuálně zvolený mód poznáte neomylně podle podbarvení přístrojů – ve „sportu“ je červené.

obrázek [600 x 421]  

U aut ze spodního okraje nabídky je pochopitelně velmi důležitým faktorem i spotřeba. U Astry 1,4 Turbo se nám po skončení testu ustálila na 8,5 litrech, naše testovací procedury ovšem zřejmě nebudou odpovídat běžnému režimu auta, nicméně jsme neopomněli provést naše tradiční "laboratorní" měření. Při dálniční stotřicítce točí na šestku motor pohodových 2600 min-1 a spaluje 7,4 l benzinu, při jízdě stokilometrovou rychlostí se ručka otáčkoměru válí na dvou tisících a z nádrže odtéká každých 100 km přesně šest litrů.

420 tisíc?

Jak už jsme uvedli v úvodu, čtyři motory v rozpětí 40 koní je možná až dost a problém by mohl vzniknout zejména v případě 85 kW atmosférické šestnáctistovky XER a „naší“ 88 kW čtrnáctistovky. Jeden z těchto motorů je v nabídce určitě navíc.

Ačkoli jsem si zprvu myslel, že je to „náš“ NELový turbomotor, u něhož nevidím výhodu downsizingu (výkon na úrovni šestnáctistovky, objem skoro stejný a turbo navíc), nakonec bych dal Černého Petra atmosféře.

Těžká Astra asistenci přeplňování potřebuje a navíc je tu výhoda šestistupňové převodovky oproti pětikvaltu. Je pravda, že cenový rozdíl 18 000 korun (a tedy 420 000 za základní verzi s touto motorizací) obě varianty asi v očích zákazníků jasně odliší. Je ovšem otázkou, zda se v okamžiku, kdy padne rozhodnutí ve prospěch 1.4 NEL, nerýsuje jako mnohem zajímavější verze 1.4 NET Turbo se 103 kW. Tam už je totiž příplatek jen 12 000 Kč. Jestlipak to nemají zákazníci snazší u Fordu…

Slušný základ

Základní benzinová turboverze je nepochybně optimální startovací motorizací pro Opel Astra. Nelze od ní očekávat přílišnou dynamiku, ale na běžné ježdění je perfektní. Pracoviště řidiče je navíc, jako u každé aktuální astry, velmi příjemným místem pro trávení času, takže by se Astra 1.4 NEL mohla stát i díky sympatické ceně velmi oblíbeným rodinným autem.

obrázek [600 x 365]  

Jake.auto.cz: Opel Astra J (přehled testů a dalších článků)

První cena vozu371.660,-Kč (Astra Essentia, 1,4 XER, 74 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací420.000,-Kč (Astra Essentia, 1,4 NEL, 88 kW)
Základní cena testovaného vozu486.000,-Kč (Astra Sport, 1.4 NEL, 88 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 543.400,-Kč (Astra Sport, 1.4 NEL, 88 kW)

Plusy

  • Perfektní odhlučnění interiéru
  • Adaptivní podvozek, kombinace jízdních vlastností a komfortu
  • Přesné řazení
  • Tuhá karoserie, dojem robustnosti
  • Pozice za volantem, tvar sedadel
  • Palubní systémy v češtině

Minusy

  • S ohledem na točivý moment nízký výkon motoru
  • Průměrný kufr i prostornost kabiny
  • Relativně těžkopádnější chování na silnici
  • Vysoká hmotnost auta
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW)

Cena v základní výbavě: 420 000 Kč Cena v testované výbavě: 543 400 Kč

Základní výbava:Elektronický stabilizační systém (ESP), přední, boční a hlavové airbagy řidiče a spolujezdce, vypínač airbagu spolujezdce (klíčem), senzor zapnutí bezpečnostních pásů řidiče i na sedadle spolujezdce a zadních bezpečnostních pásů, předepínač bezpečnostního pásu vpředu, bezpečnostní 3bodový pás vzadu uprostřed, opěrky hlav předních sedadel - aktivní (nastavitelné ve 2 směrech), opěrka hlavy pro prostřední sedadlo vzadu, přední i zadní mlhová světla, imobilizér, skládací klíč zapalování, elektrická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení (EPS), sloupek volantu - naklápěcí, teleskopický, tříramenný volant potažený perforovanou kůží, palubní počítač vč. kontrolního systému, jednobarevný, tempomat, klimatizace automatická dvouzónová vč.elektronického ovládání, výdechy vytápění pro zadní řadu sedadel, rádio CD 400 - systém 7 reproduktorů , grafický informační displej, konektor Aux, ovládání rádia na volantu, elektricky ovládané okno u řidiče a spolujezdce, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, sluneční clona s osvětleným zrcátkem, bodové čtecí lampičky vpředu i vzadu, sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 40/60, přihrádka v přední konzole, posuvná loketní opěrka, kryt zavazadlového prostoru, halogenové světlomety s funkcí denního svícení a s funkcí "ode dveří ke dveřím", automatické přepínání světel s detekcí tunelu, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie s manuálním sklápěním, kliky dveří v barvě karoserie, tónovaná skla, zadní okno se stěračem a cyklovačem včetně odmlžovače, ráfky z lehkých slitin 17 x 7,0; 5 paprsků s pneumatikami 225/50 R17

Výbava testovaného vozu:Sada Ride (systém Flex-Ride s plynulou regulací tlumičů CDC, automatické seřízení světlometů, vysokotlaké ostřikovače světlometů, automatické dálkové světlo, adaptivní přední světlomety, xenonové světlomety, přední mlhová světla, automatické přepínání světel s detekcí tunelu, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor) (+40.000,-Kč), víceúrovňový nastavitelný zavazadlový prostor (+1.400,-Kč), ergonomická přední sportovní sedadla (elektricky ovládaná bederní opěrka u řidiče a spolujezdce, předepínač bezpečnostního pásu vpředu, sedadlo spolujezdce nastavitelené ve 4 směrech, výškové nastavování sedadla spolujezdce , sedadlo řidiče nastavitelné v 6 směrech) (+12.500,-Kč), červený lak (+4.000,-Kč),

Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků Češi v cizině? Pivo i krásky v krojích. Prohlédněte si činnost krajanských spolků

Folklorní festivaly, pivní slavnosti, volby královen…

Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty

S čepičkou vzdělanců na hlavě se děti sklánějí před…

O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička

Švédské děti bude o falešných zpráv a nutnosti kriticky…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1364
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1850 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 4.7 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1235
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1400 / 570
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1558
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1495
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 5
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1,4 Turbo (88 kW) - Oturbený dorostenec



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Dnes 08:00

V zimních měsících se občas stává, že dopravní značení je zakryto sněhem. Víte, zda je v takovém případě značka platná?




Blesk.cz

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé mohli přecházet

Na Národní třídě postaví zpomalovací prahy. Aby lidé…

Na Národní třídě vyrostou široké zpomalovací prahy určené pro přecházení. Radnice Prahy 1 na úpravy úseku mezi…

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát ošetření v zahraničí

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát…

Zima potěšila lyžaře, ale zároveň přidělává starosti záchranářům. Úrazů na horách stále přibývá, koncem minulého…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Drony jsou fenoménem dnešní doby. Ještě před několika málo lety se o těchto “hračkách” takřka nemluvilo, nebyly…

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený aktivismus minulostí?

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený…

Donald Trump po svém nástupu do funkce nechal z webu Bílého domu smazat aktivistické žvásty o globálním…

 
 
reklama