Peugeot 207 1,6 16V THP – Rychlý, ale ne hot

Peugeot 207 1,6 16V THP – Rychlý, ale ne hot

 
 

Zařadit pětidveřový hatchback s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 115 kW do předem dané kategorie není v dnešní době jednoduché.

Není to tak dávno, kdy byl hatchback velikosti Peugeotu 207 s výkonem okolo 115 kW jasným členem klubu hot-hatchů. Dnes je ale situace jiná!

Všeobecně přijímaný ideál pro vrcholný model představují výkony okolo 130 kW a vyšší. Ty předvádí například trio koncernu VW. O pár kilowatt méně má italské duo Abarh Punto Evo (120 kW) a Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde (125 kW). Naopak o něco vyšší výkon nabízí Opel Corsa OPC (141 kW) nebo Mini Cooper S (135 kW).

Z Francie, kolébky malých ostrých hatchbacků (Renault 5 Alpine v roce 1976 těsně předběhl Golf GTI), míří na český trh Renault Clio RS (147 kW) a Citroën DS3 Racing (152 kW). Peugeot zájemcům o výkonný malý hatchback nabízí vrcholnou verzi 207 s motorem 1,6 16V THP o výkonu jen 115 kW. Provedení 207 RC se 128 kW je dnes bohužel již minulostí.

obrázek [600 x 352]

Model 207 1,6 16V THP sice na výše jmenované malé dravce nestačí, ale juniorský výkon se projevuje i v juniorské ceně Peugeotu, což rozhodně není špatná zpráva.

Zatímco cenovky většiny jmenovaných hot-hatchů začínají okolo půl milionu korun, Peugeot může být váš za 374.900,- Kč. To je sympatické i ve srovnání s loňským modelovým rokem, kdy měl 1,6 16V THP výkon 110 kW a byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Letos spolupracuje s převodovkou, která má o jednu rychlost navíc. Začátkem loňského roku tehdejší verze 207 GT (110 kW) začínala na 493.400,- Kč!

Aktuální ceník a přehled technických dat dvěstěsedmičky ukazuje další zajímavost: Turbodiesel se skromnými 68 kW a 230 Nm má stejnou cenovku, takže jedinou jeho výhodou je papírově nižší spotřeba (4,3 l/100 km). 1,6 THP má dokonce i vyšší točivý moment 240 Nm dostupný při nižších otáčkách (od 1400 min-1).

Hlavně nenápadně

Dnešní móda velí hot-hatchům, aby se od svých dýchavičných sourozenců odlišily nejen výkony motoru nebo nastavením podvozku, ale i svým zevnějškem. Na první pohled musí být jasné, že tady jsou svaly. Stačí se podívat na jakýkoliv Abarth, Cupru nebo Clio RS. Jiné nárazníky, rallye proužky a velká kola.

Na Peugeotu 207 s motorem 1,6 16V THP žádná taková poznávací znamení nenajdete. Jeho karoserie je stejná jako u všech ostatních motorizací s výbavou Allure, s níž je přeplňovaná šestnáctistovka nabízena. V případě testovaného vozu mohou jen lehce napovídat 17palcová litá kola za příplatek 5.900,- Kč.

Jednoduše řečeno nevýkonnější dvěstěsedmička je stejně nenápadná jako ostatní verze. A to není vždy úplně na škodu. Ne každý chce, aby jeho auto všude přitahovalo pozornost.

Komfort s nádechem sportu

Interiér, na rozdíl od exteriéru, přeci jen trochu naznačuje, že sedíme v ostřejší verzi. Mohou za to hliníkové pedály, opěrka levé nohy, hlavice řadicí páky, kryty prahů a tříramenný kůží obšitý volant. Jenže ouha, pohled do ceníku odhalí, že všechny jmenované prvky jsou součástí paketu Sportium. Ten je standardem pro stejnojmennou výbavu a verzi Allure. Pro Active je k dispozici za lidový příplatek 5.000,- Kč.

obrázek [250 x 361] Trochu sportovně mohou na pohled působit kůží čalouněná sedadla, která jsou pro všechny vozy s výbavou Allure k dispozici za příplatek 34.300,- Kč a to včetně vyhřívání předních sedáků. I přes své výrazné boční vedení jsou sedadla především pohodlná a až potom se pokoušejí cestujícím pomoci při souboji s odstředivou silou při rychlejším průjezdu zatáčkou.

Zaměření na komfort odhaluje i bohatá standardní výbava. Její součástí je například automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání předních i zadních oken, dešťový a světelný senzor a autorádio s CD i MP3 přehrávačem a čtyřmi reproduktory.

5 kW a jeden kvalt navíc

V loňském roce se uzavřela historie motoru 1,6 16V THP s výkonem 110 kW ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. Na jeho místo nastoupila verze splňující emisní normu Euro 5. Ta se díky novému nastavení řídicí jednotky pyšní výkonem 115 kW a spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Vedle vyššího výkonu přinesl přechod na Euro 5 i změny v hodnotách spotřeby paliva. V městském provozu se zvýšila o 0,4 l na 9,7 l na 100 km. Mimo město klesla o 0,5 l na 5,1 l na 100 km. V kombinovaném cyklu Peugeot uvádí 6,8 l na 100 km, zatímco loňský model měl spotřebu paliva 7,0 l na 100 km.

Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h na šestý rychlostní stupeň palubní počítač uvádí průměrnou spotřebu 5,4 litru na 100 km. V případě povoleného dálničního maxima 130 km/h točí motor 3250 min-1 a průměrná spotřeba je 7,5 litru na 100 km.

obrázek [300 x 227] Jak bylo již několikrát zmíněno v předchozích testech vozů s motorem 1,6 16V THP, zátah motoru plynule roste od 2000 min-1 až k velmi slušným 6500 min-1. Nejsvižnější jízdu si s ním užijete mezi 4000 až 6000 min-1.

Prodleva turbodmychadla se projeví především při pokusech o rychlou akceleraci, když už máme 115 kW (my staromilci raději 156 koní), tak je přeci chceme využít. Bohužel právě zde je příliš nevyužijeme a reakce na sešlápnutí plynového pedálu je zpočátku jen vlažná. Po chvíli se k životu probudí turbodmychadlo a 207 vystřelí kupředu.

Nejmarkantnější je prodleva turba při startu na zelenou semaforu, ale například předjíždění, kdy motor pracuje v rozmezí 3000 až 6000 min-1 je zcela bezproblémové. Přeplňovaný čtyřválec přitom o své činnosti okolí neinformuje nijak hlasitě a jeho zvuk je silně potlačen.

Šestistupňová manuální převodovka je příjemnou změnou oproti svému předchůdci. Tomu scházela přesnost i hladkost a přebývaly centimetry v dráhách řazení. Nová převodovka sice nedosahuje takových kvalit v nabídce přesnosti a krátkosti drah řazení jako rychlostní skříně německé konkurence, ale je minimálně na půl cesty mezi nimi a předchozí pětistupňovou převodovkou.

Buďte v pohodě

Těsně před koncem si můžeme shrnout, že vzhled karoserie, provedení interiéru i reakce motoru na plynový pedál nejsou zcela podle dnešních představ o hot-hatchi. Nastavení podvozku se k tomuto dojmu svou charakteristikou přidává.

obrázek [600 x 325]

Na kvalitním asfaltu Peugeot i přes přeposilované řízení celkem přesně a stabilně drží zvolenou stopu. Při jízdě na limitu se samozřejmě dostaví lehká nedotáčivost. Při volnějším tempu funguje 207 přesně tak, jak se od francouzského auta očekává a nabízí své posádce komfortní svezení. Zvlášť po přesednutí z ostrého RS značky Renault je Peugeot velmi pohodlným dopravním prostředkem schopným udržovat s elegancí i vyšší cestovní rychlost.

Bohužel české silnice spíše než kvalitní povrch nabízejí přehlídku děr a nerovností. Právě jejich přejezdy 207 hlásí tupými rázy, které snižují pohodu na palubě. Při přejezdu nerovností v zatáčce vyšší rychlostí má pak řidič pocit nedostatečné kontroly na vozem, k němuž přispívá i již zmiňované přeposilované řízení.

Tohle není hot-hatch

Pokud jste počítali s tím, že při pořízení Peugeotu 207 s motorem 1,6 16V THP o výkonu 115 kW a šestistupňovou manuální převodovkou získáte vůz, který vám při nákupu ušetří pěkných pár desítek tisíc a bude schopen se postavit dnešní špičce hot-hatchů, pak na to rychle zapomeňte.

GT už z názvu zmizelo, a tak lze říci, že Peugeot teď nabízí přesně to, co ve skutečnosti dostáváte: Auto na rychlé svezení, ale i na delší cesty. Moderní přeplňovaný motor je schopen jezdit za 7 l/100 km, což přibližně odpovídá možnostem atmosférických šestnáctistovek, jeho podélná dynamika se ale na dohled přibližuje ostrým hatchbackům s přívlastkem hot.

obrázek [600 x 351]
První cena vozu199.900,- Kč (1,4, 54 kW, Access)
První cena vozu s testovanou motorizací374.900,- Kč (1,6 16V THP, 115 kW, Allure)
Základní cena testovaného vozu374.900,- Kč (1,6 16V THP, 115 kW, Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků458.395,- Kč (1,6 16V THP, 115 kW, Allure)

Plusy

  • Silný a kultivovaný zážehový motor
  • Zátah motoru v celém spektru otáček
  • Dobré držení stopy
  • Příjemná cena
  • Prostornost vpředu

Minusy

  • Jízdní vlastnosti na horším povrchu
  • Příliš účinný posilovač řízení
  • Horší tlumení rázů
  • Menší objem zavazadelníku
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 1,6 16V THP

Cena v základní výbavě: 374 900 Kč Cena v testované výbavě: 458 395 Kč

Základní výbava:ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil REF, podpora brzdění v kritických situacích EVA, systém kontroly stability ESP s ASR a SSP (Steering Stability Program), aibag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, 3bodové bezpečnostní pásy vzadu s omezovači přítlaku, indikace nezapnutých bezpečnostních pásů, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX (2 vzadu), samočinná aktivace výstražných světlometů, celodenní svícení, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří při jízdě, signalizace otevřených dveří, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a osově nastavitelný kožený volant, posilovač řízení, palubní počítač, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, sklopné zadní sedadlo dělené 40/60, vrstvené čelní sklo, tónovaná skla, elektrické ovládání předních oken, VIP Pack (elektrické ovládání zadních oken, zatmavená zadní okna a zadní sklo), Pack Komfort (automatická dvouzónová klimatizace, akustické čelní sklo, chlazená schránka u spolujezdce, dešťový a světelný senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, osvětlená zrcátka předních slunečních clon, stropní světélko vzadu), pylový filtr, rádio RD4 s CD a MP3 přehrávačem, ovládání u volantu, 4 reproduktory, aktivace stěrače zadního okna při zařazení zpětného chodu, osvětlení zavazadlového prostoru, Pack SPORTIUM (hliníkové zdobení pedálů, prahů dveří, opěrky nohy a hlavice řadící páky, koberečky, sportovní kožený volant), nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karoserie, kliky dveří v barvě karoserie, boční lišty v barvě karoserie s chromovaným zdobením, chromovaná mřížka vstupu vzduchu, plnohodnotné plechové rezervní kolo, hliníková kola Canberra 16”

Výbava testovaného vozu:Regulátor a omezovač rychlosti (+9.800,- Kč), Pack Město (elektrická sklopná vnější zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, displej typu C-) (+8.800,- Kč), kožené čalounění pro 5dveřové verze s vyhřívanými sedadly (+34.300,- Kč), panoramatická střecha s manuální clonou (+13.700,- Kč), metalický lak (+10.995,- Kč), hliníková kola Hockenheim 17” (+5.900,- Kč)

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky? Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky?

Příští čtvrtstoletí bude diktováno reálpolitikou. Musí to…

Coca-Cola mění metriku, dvoulitrové lahve úplně zmizí Coca-Cola mění metriku, dvoulitrové lahve úplně zmizí

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku…

O vinyly je stále větší zájem, na Berounsku se jich má vyrobit 28 milionů O vinyly je stále větší zájem, na Berounsku se jich má vyrobit 28 milionů

Společnosti GZ Media, jednomu z největších světových…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 1,6 16V THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.1 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 267 / 923
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1272 / 442
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4030
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1468
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 207 1,6 16V THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
Šílený VW Golf II od Boba Motoring s 1250 koňmi pobije moderní supersporty

Šílený VW Golf II s 1250 koňmi pobije moderní supersporty (video)

Dnes 13:52

Nenápadný černý dvojkový VW Golf napráská ve sprintu vaší M5, než se nadějete. Může se totiž směle postavit nejrychlejším autům planety...




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková přejela Strýcovou, v Miami hraje Šafářová i Berdych

ONLINE: Plíšková přejela Strýcovou, v Miami hraje…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Dabing v televizi: Zabíjí angličtinu? Věřme trhu a nevolejme po dalších zbytečných regulacích

Dabing v televizi: Zabíjí angličtinu? Věřme trhu a…

Máme zde již 13. týden roku 2017, láme se nám březen a duben. Jaro a jarní alergie jsou tu… nicméně ve svém…

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí deportují manžela z USA

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí…

Někteří lidé volili Donalda Trumpa, aby udělal pořádek. Najednou zjistili, že jeho opatření dopadnou i na ně.