Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6 – Tipp-Tronique

Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6 – Tipp-Tronique

 
 

První SUV od Peugeotu je celkem povedené auto, o to se přít nebudeme. Vyplatí se přidat 50 tisíc za dvouspojkovou samočinnou převodovku?

Zájemci o jiné než manuální řazení to měli u jediného SUV v nabídce francouzské značky až donedávna bohužel jednoduché – k zážehovému motoru 2,4 l bylo možno objednat bezstupňovou převodovku CVT a solidní turbodiesel 2,2 HDi bylo nutno řadit jen manuálně.

To je ale minulost – šestistupňová automatická dvouspojková převodovka je k dispozici za padesátitisícový příplatek, bohužel však jen pro sedmimístné provedení vozu. Výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 11,1 s, což je o 1,2 s pomalejší než s manuálním ústrojím.

V praxi je rozdíl podstatnější: Při vypnutém sportovním módu řadí automat okolo 2500 min-1 hladce, ovšem se znatelnou prodlevou, hlavně u prvních tří stupňů. Rozjezdy tak sice nejsou vyloženě letargické, ale dynamický potenciál skvělého motoru je trochu odsunut do pozadí. Turbodiesel s maximálním výkonem 115 kW sice ani s manuální převodovkou nevyniká ostrými starty z místa, automat jej ale téměř utápí – 380 Nm krouticího momentu si posádka nevychutná.

obrázek [300 x 216] Není to ale nepříjemné – pro zájemce o rychlejší reakce je tu ještě zmíněný sportovní režim, který jednak řadí nahoru při vyšších otáčkách, jednak rychleji reaguje na náhlou nutnost podřazení při kickdownu. Poslední možností je manuální změna převodových stupňů, a to buď voličem na podlaze, nebo pádly pod volantem. Obě možnosti fungují, využívat je lze bez problémů až do omezovače při 5000 min-1, ale vzhledem k charakteru vozu jsme stejně raději skončili u jednoho z automatických režimů.

Drobná zvláštnost: Volič automatu je navíc nutno z parkovací polohy odjišťovat povytažením prstence, který se ve zbytku světa používá u manuálních převodovek pro možnost řazení zpátečky.

obrázek [555 x 287]
 

Spíše poklidné než dynamické svezení vítá i podvozek. V zatáčkách se vůz naklání, a i když má k nedotáčivosti daleko, řidiče to donutí k menší produkci adrenalinu. Tomu odpovídá i lehce přeposilované řízení se třemi a čtvrt otáčkami mezi krajními rejdy.

Poklidná jízda se ovšem odráží i ve spotřebě a tady si Peugeot vede velmi dobře. Při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebuje jen 7,6 l/100 km, při stokilometrové rychlosti pak o litr méně. S neagresivním, vyloženě defenzivním stylem jízdy se lze v městském provozu dostat i pod devítilitrovou hranici, čímž se těžké SUV překvapivě dostává do nevelké množiny aut, které za nikoli laboratorních podmínek spotřebují tolik, kolik udává výrobce. Týdenní intenzivní provoz jsme uzavřeli s průměrnou spotřebou 7,8 l/100 km, která řadí vůz pomalu ke špičce třídy.

obrázek [300 x 327] Pokud Peugeot naznačuje charakterem automatické převodovky své spíše poklidné využití, interiér tento dojem korunuje. Prostor, kvalitní zpracování a především velmi pohodlná sedadla jsou devizou, kvůli které je vůz klidně možné ředit mezi crossovery SUV a MPV. Netvrdíme, že sedadla ve třetí řadě jsou plnohodnotná, ani že vysoká nakládací hrana zavazadelníku je to pravé ořechové. Spíše se nám zdá, že 4007 je stále auto, u kterého se myslelo nejen na efektní design.

Za velmi dobré považujeme rozmístění odkládacích prostor, možnost posuvu zadních sedadel o 80 mm, dostatek místa nad hlavou i pro kolena a 441 litrů zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání. Spodní díl horizontálně dělených pátých dveří může sloužit i k sezení, jejich zavírání ale vyžaduje opatrnost: překryvný díl podlahy může přijít do kontaktu s prsty.

obrázek [300 x 272] Možné využití vozu mimo zpevněné cesty limituje světlá výška 178 mm, většinu práce na polní cestě či sněhu vykoná připojitelný pohon 4x4, který umožňuje distribuovat ke kolům zadní nápravy až 50 % točivého momentu. Rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola je možné uzamknout v poměru 50:50, ale vozu chybí mezinápravový diferenciál, takže tento režim lze využívat jen na krátkých přímých úsecích v nízkých rychlostech.

Variabilita, prostornost a pohodlí interiéru i jízdy – to jsou hlavní devizy Peugeotu 4007 s automatickou převodovkou. Pokud majitel nebude hledat dynamičtější svezení a nízkou cenu, potěší jej i spotřeba a komfort podvozku.

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Variabilita
  • Vypínatelný pohon zadní nápravy
  • Komfort jízdy
  • Silný motor
  • Nízká spotřeba
  • Komfort automatické převodovky

Minusy

  • Hluk motoru při volnoběhu
  • Malá rychlost řazení v automatickém režimu
  • Velký převod řízení
  • Relativně vysoká cena
  • Náklony v zatáčkách
  • Nelogické zajištění zpátečky
První cena vozu679.900,- (2.4 125 kW Confort Pack)
První cena vozu s testovanou motorizací789.900,- (2.2 HDi 115 kW Confort Pack)
Základní cena testovaného vozu989.900,- (2.2 HDi 115 kW Aut Premium Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.088.900,- (2.2 HDi 115 kW Aut Premium Pack)
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6

Cena v základní výbavě: 989 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 088 900 Kč

Základní výbava:ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, úchyty ISOFIX ve druhé řadě, variabilní posilovač řízení, přiřaditelný pohon všech kol, palubní počítač, filtr pevných částic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant čalouněný kůží, tónovaná skla, klimatizace, klimatizovaná a uzamykatelná přihrádka spolujezdce, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, mlhová světla, zpožděné zhasínání světlometů, rádio s CD/MP3 s přehrávačem, sedm sedadel, sedadla ve druhé řadě dělená v poměru 60/40, posuvná s možností nastavení sklonu opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, střešní ližiny, 18palcová litá kola 7,0 J x 18, pneumatiky 225/55 R18, náhradní dojezdové kolo 155/90 R16

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (14.000,-), satelitní navigační systém GPS s barevným dotykovým displejem 7” s kartografickým zobrazením, integrovaná mapa Evropy, pevný disk s kapacitou 30 GB, kamerový, systém pro snadné couvání, audiosystém hifi Rockford Fosgate (85.000,-)

Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.1 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 441 / 1686
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 640
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4646
b) šířka (mm): 1806
c) výška (mm): 1713
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1486
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 4007 2,2 HDi DCS6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008 Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008

Peugeot nebude nakonec nabízet dvě SUV. Menší lvíček s…

Peugeot 4007 2,2 HDi: Nižší spotřeba a Euro 5 Peugeot 4007 2,2 HDi: Nižší spotřeba a Euro 5

Peugeot u svého SUV 4007 nasadil novou evoluci motoru 2,2…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil Liverpool, Čech chyboval

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v sezoně prohráli. V devátém kole anglické ligy podlehli 1:2 na hřišti…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…