Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi - Ve vodách MPV

Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi - Ve vodách MPV

 
 

Vrcholná verze Renaultu Kangoo s téměř kompletní příplatkovou výbavou může představovat zajímavou alternativu k MPV nižší střední třídy.

Renault Kangoo se ve své aktuální druhé generaci představil již v roce 2007 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a v následujícím roce za mocné mediální podpory animované rodiny Simpsonových ze Springfieldu dorazil i na český trh.

Již v polovině roku 2009 se dočkal lehkých kosmetických úprav, při nichž vrcholný stupeň výbavy Privilege převzal přední a zadní nárazník z volnomyšlenkářského Kangoo Be Bop. Na český trh Kangoo v této podobě dorazilo v loňském roce. Paleta pohonných jednotek se modernizovala průběžně s nástupem emisní normy Euro 5.

Sympaťák

Přední partie s mírně vykulenými světlomety a lehkým úsměvem, tvořeným horní hranou nárazníků, dodávají Kangoo přátelský výraz, který v případě testovaného exempláře podporoval i světle modrý metalický lak v kombinaci s šedou střední částí předního nárazníku.

I přes svůj věk vyvolává Kangoo dojem roztomilé hračky, která se jen náhodou proměnila v auto, u nějž lze volit mezi dodávkovým a rodinným provedením. V případě výbavy Privilege jde samozřejmě o tu druhou variantu a na palubě Renaultu si spíše než krabice se zbožím představíte rodinu vyrážející na výlet.

obrázek [600 x 358]  

Ta může počítat s nadprůměrně vzdušným interiérem nabízejícím dostatek prostoru ve všech směrech. Design palubní desky jakoby s přibývajícími léty mírně dozrál, i když hlavní díl na decentnějším vzhledu má použití tmavých plastů.

Řidič má u Privilege standardně k dispozici výškově stavitelné sedadlo, které usnadňuje hledání ideální pozice za volantem, u nějž je možné nastavovat stále jen výšku. Ergonomie rozmístění ovládacích prvků je na slušné úrovni a vše je v dosahu řidiče. Na ovládání autorádia pod volantem i na hlavním panelu na palubní desce si někteří řidiči možná budou díky specifickému rozmístění ovládacích prvků zvykat o trochu déle než v jiných vozech.

Sedadla mají jen slabý náznak bočního vedení a jsou spíše měkká, ale i přesto není ani delší cesta žádným utrpením. V případě zadních sedadel lze za nedostatek označit poměrné krátký sedák, který nabízí jen 420 mm. Za nadprůměrnou lze ovšem označit šířku a prostor nad hlavami, který cestujícím nabízí druhá řada sedadel.

Zavazadelník v základní konfiguraci disponuje objemem 660 litrů, který lze sklopením druhé řady sedadel zvětšit na 2866 litrů. Pokud každou chvíli něco stěhujete, pak budete blahořečit Renault za systém sklápění sedadel, který umožňuje prakticky jedním pohybem vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.

Bohatá a ještě bohatší výbava

Provedení Privilege se od nižšího stupně Authentique samozřejmě neodlišuje pouze specifickým designem předního a zadního nárazníku, ale především nabídkou standardní a příplatkové výbavy.

I když při vyplňování objednávky na Renault Kangoo Privilege nezaškrtnete ani jednu položku z příplatkové výbavy, můžete počítat se slušně vybaveným rodinným vozem. Samozřejmostí bude manuální klimatizace, autorádio s přehrávačem CD i MP3, palubní počítač, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek i předních oken, dálkové centrální zamykání a řadu dalších prvků, které Kangoo vzdalují jeho užitkovým kořenům.

obrázek [600 x 435]  

Pokud se necháte unést nabídkou příplatkové výbavy, můžete své Kangoo přetvořit ve vozidlo, které může směle konkurovat i bohatě vybaveným MPV nižší střední třídy, jen musíte počítat s tím, že se konečná cena může zvýšit i o více než 100.000,- Kč. Na druhou stranu pobyt na palubě vám může zpříjemnit automatická klimatizace, dvě výklopná a jedno pevné střešní okno, elektricky stahovatelná okna ve druhém páru bočních dveří.

Praktické prvky rozšiřující výbavu může představovat tempomat, zadní parkovací senzory nebo navigační systém TomTom s mapovým pokrytím celé Evropy. Standardní bezpečnostní výbavu pak lze doplnit o boční a hlavové airbagy nebo ESP s ASR.

Pohodová jízda

Testované Kangoo se nepyšnilo pouze vrcholnou výbavou, ale i nejvýkonnější motorizací, kterou představuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 k). Ten jako jediný z nabízených pohonných jednotek spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a propůjčuje Kangoo dynamické vlastnosti, které jej přibližují osobním automobilům.

obrázek [600 x 361]  

Při jízdě rychlostí 100 km/h ukazuje otáčkoměr 2100 min-1 a palubní počítač informuje o průměrné spotřebě 5,4 litru na 100 km. V rychlosti 130 km/h se otáčky zvýší na 2750 min-1 a průměrná spotřeba stoupne na 7,5 litru na 100 km.

Podvozek plně odpovídá francouzským zvyklostem a jeho naladění je zaměřené především na komfort. Při vyšší nájezdové rychlosti do zatáčky se samozřejmě dostaví větší boční náklony, to ale vzhledem k vyšší stavbě vozu není žádné překvapení. Velká boční plocha pak stojí i za zvýšenou citlivostí na boční vítr.

Na poměrně slušné úrovni je odhlučnění motoru, jehož klapot proniká do interiéru v omezené míře a neobtěžuje posádku ani při vyšších otáčkách. Odlišná situace je ovšem v případě aerodynamického hluku, který se při rychlostech nad 110 km/h výrazně zvyšuje.

Závěr

Renault Kangoo v provedení Privilege lze označit za zdatného konkurenta pro MPV nižší střední třídy. Na rozdíl od většiny z nich sice nenabízí nijak zvláštní prestiž, ale kontruje velmi dobře přístupným a prostorným interiérem.

Slušnou standardní výbavu lze rozšířit o řadu prvků příplatkové výbavy, které zvyšují komfort na palubě a zjednodušují obsluhu vozu. I když asi jen málokterý zájemce o osobní Kangoo si jej nakonfiguruje do podoby testovaného vozu, jehož cena se právě díky příplatkům vyšplhala těsně pod půl milionu korun.

První cena vozu254.900,- Kč (Authentique 1,6 16V, 78 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků498.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)

Plusy

  • ohromný vnitřní prostor
  • objemný a snadno přístupný zavazadelník
  • přesná kulisa řazení
  • komfortní odpružení
  • odkládací prostory
  • dobrý poměr prostor/cena

Minusy

  • jízdní vlastnosti při ostřejší jízdě
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • velké boční náklony
  • krátký sedák na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi

Cena v základní výbavě: 382 400 Kč Cena v testované výbavě: 498 400 Kč

Základní výbava:ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, mlhové světlomety, airbag řidiče a airbag spolujezdce s možností deaktivace, bezpečnostní pásy vpředu: výškově nastavitelné, tříbodové, s předpínačem a omezovačem síly, bezpečnostní pásy vzadu: tříbodové na všech místech, s omezovačem síly, systém Isofix na krajních sedadlech vzadu a sedadle spolujezdce, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním v klíči, elektrické ovládání předních oken (impulsivní při stahování na straně řidiče), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asferické na straně řidiče) a ukazatel venkovní teploty, palubní počítač, manuální klimatizace s pylovým filtrem, autorádio 4 x 20 W s přehrávačem CD a MP3, s připojením audio jack, s ovl. pod volantem,odděleným displejem, uzavíratelný úložný prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce s funkcí loketní opěrky, zásuvka 12 V, sklopné sedadlo spolujezdce umožňující ložnou plochu 2,5 m, zadní sedadlo sklopné umožňující rovnou nákladovou plochu a dělené 40/60, osvětlení pro cestující na zadních sedadlech, osvětlení nákladového prostoru, multifunkční kryt zavazadlového prostoru, koberec v nákladovém prostoru, kompletní plastové obložení bočních posuvných dveří a nákladového prostoru, čtyři upevňovací oka v podlaze, dvoje boční posuvné dveře s otevíratelnými okny, výklopné zadní dveře, vyhřívání zadního skla a stěrač, zadní zatmavená okna, zpětná zrcátka v barvě karoserie, nárazníky v barvě karoserie, ocelová kola 15" s okrasnými kryty kol Egée

Výbava testovaného vozu:Elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti (+12.000,- Kč), boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy vpředu a vzadu (+12.000,- Kč), elektricky sklopná, ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+2.000,- Kč), elektrické ovládání zadních oken (+5.000,- Kč), tempomat s omezovačem rychlosti (+6.000,- Kč), zadní parkovací senzor (+8.000,- Kč), autorádio 4x20 W s přehrávačem CD, MP3, ovl. pod volantem, odděl. displej + audio jack a Bluetooth (BEZ USB) (+1.000,- Kč), Pack Techno - integrovaný navigační systém Carminat Tom Tom včetně mapového pokrytí celé Evropy, tempomat, automatická klimatizace (nutno v kombinaci se světelným a dešťovým senzorem) (+27.000,- Kč), světelný a dešťový senzor (+2.000,- Kč), koberečky vzadu (+2.000,- Kč), dvě výklopná střešní okna vpředu a pevné střešní okno uprostřed (+16.000,- Kč), metalický lak (+11.000,- Kč), disky kol z lehké slitiny 16" Solonia (+12.000,- Kč)

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.8 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 2866
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1261 / 650
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4255
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1882
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1521
f) rozchod vzadu (mm): 1533
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1140
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 

Přidat názorDiskuse: Renault Kangoo Generation 2011 Privilege…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…