Test Auto.cz

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

18.10. 2017
Verdikt
 

Krátce po Nissanu X-Trail se nám v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.

Určitě si na ni vzpomenete. První generace Koleosu budila svými asijskými křivkami spíše rozpaky, přesto ve výrobě vydržela od roku 2007 dlouhých osm let. Francouzská automobilka se ale poučila, zdokonalila zkušenosti při tvorbě menších sourozenců a představila druhou, o poznání vydařenější generaci největšího SUV.

Ta dorazila na český trh a nabízí se výhradně se vznětovými motory. Z palety výbav vyčnívá jedna ze všech nejvíc, jde o Initiale Paris. Lze vůbec s takovou krásou vyrazit do skutečného terénu? Na tu a mnoho dalších otázek odpovídá Koleos v tom nejvýkonnějším balení, tedy s přeplňovaným dvoulitrem ve spolupráci se samočinnou převodovkou X-Tronic a volitelným pohonem všech kol.

Hlava rodiny

Na svého škaredého předchůdce nechává druhá generace Koleosu dávno zapomenout. Auto působí majestátně a reprezentativně, s testovanou výbavou Initiale Paris (níže jsou posazeny stupně Zen a Intens) navíc přiváží nádech luxusu. Vrchol nabídky prozrazují nápisy na masce a předních dveřích. Nalezneme je i uvnitř, třeba na volantu či opěradlech sedaček. Hlavním poznávacím znamením je dále spousta výbavových prvků navíc. O nich ale později…

Přídi dominuje logo automobilky posazené v robustní masce, která je protáhlá až do světlometů. Z nich pak do nárazníku vychází stále populárnější „hokejky“, které ukrývají LED denní svícení ve tvaru písmene C. Světlomety s technologií LED Pure Vision jsou dostupné až s druhým výbavovým stupněm, v prvním se zákazníci musí spokojit s klasickými halogenovými žárovkami. Zadní svítilny jsou vždy osazeny technologií LED, přičemž světla připomínající pádla jsou po vzoru Talismanu protažena až k zadnímu symbolu značky.

TEST 2013: Renault Koleos 2.0 dCi – Francouzský Korejec


Koleos je kolos a nijak to nemaskuje, naopak obří proporce dává na obdiv. A není divu, vždyť z SUV rodiny Renaultu je nejdospělejším zástupcem. Co do délky a šířky jej v dané kategorii přerůstá jen Espace. Ten má ale jen decentní sportovně-užitkový charakter, i nadále jej škatulkujeme do velkých rodinných MPV.

Nabídka kol startuje sedmnáctipalcovým obutím a postupně se lze dostat až na devatenáctipalcová kola. Ta seženete od druhého výbavového stupně Intens za příplatek 10.000 Kč, v případě vrcholového Initiale Paris jsou již v ceně. Avšak pozor - nejde o stejný design! Renault pro nejluxusnější výbavu připravil speciální vzhled kol, což je jedna z jejích specialit. Tou další je černý metalický lak s honosným názvem Améthyste, jenž je k dispozici za 25.000 Kč. Ostatní pak za stejnou sumu mohou volit perleťově bílou, případně některý z tradičnějších odstínů, které již jsou o pět tisíc korun levnější.

Zatímco sesterský Nissan X-Trail může být za příplatek minimálně 30.000 Kč automobilem pro sedm cestujících, Koleos pojme maximálně pět lidí. Tabulková data prozrazují velikost zavazadlového prostoru o hodnotě 498 litrů při měření metodou VDA. Při naplnění „po strop“ se sem vejde 663 litrů zavazadel a se sklopenou druhou řadou sedaček se dostáváme na 1.706 litrů. X-Trail v pětimístné verzi papírově vede, nabízí totiž o 67 litrů více. Není to ale férové srovnání, jelikož japonská automobilka započítává i prostor pro rezervu. Elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření „kopnutím“ pod nárazník je další věc, za kterou si při volbě Initiale Paris nemusíte připlácet. S nižší výbavou Intens tohle rozmazlení dostanete také, ale jen s paketem Pack City za 20.000 Kč. Víko se však zvedá jen do potřebného minima, s výškou 176 centimetrů jsem se pod něj nasoukal, kdokoliv vyšší už se ale bude muset přikrčit.

Luxus s drobnými muškami

V interiéru vás ihned praští do očí 8,7“ displej infotainmentu, jenž je po vzoru Tesly umístěn vertikálně. Na řešení jsem si nějaký čas zvykal, ale nakonec ho považuji za povedené. Při cestování s navigací máte mnohem větší přehled o cestě před vámi. A pokud ji zrovna nepotřebujete, můžete si nabídku rozdělit na dvě okénka a pod sebou tu kromě navigace obsluhovat třeba rádio.

Obrazovka vnímá dotyky přesně a citlivě, takže vám lustrování jednotlivými nabídkami nebude dělat starosti. Netradiční uložení displeje má však i svá slabá místa. Chytrý telefon sice spárujete s Apple CarPlay, ale zjistíte, že prostředí aplikace se netradičnímu displeji neumí přizpůsobit – zůstává „namáčknuto“ horizontálně ve středu obrazovky. A obsluha je v takovém případě o poznání náročnější a nepraktická. Slavné to není ani s nastavováním klimatizace. Teplotu sice nastavíte tradičním mechanickým ovladačem, pro intenzitu foukání se už ale musíte ponořit do dotykové obrazovky.

obrázek [600 x 403]  

Samotné provedení interiéru se vydařilo. Nezaostává za vnějším reprezentativním vzhledem a posádce nabídne komfort a vzdušnost. Tu umocňuje vysoká karoserie, ale zejména protáhlé panoramatické okno (+30.000 Kč). S ním mohou mít cestující vyššího vzrůstu strasti při vzpřímeném sezení vzadu, pro běžné usazení je tu ale místa dost. Na předních místech se sedí pohodlně a hlavně vysoko, což řidiči z tak velkého auta poskytne ideální rozhled všemi směry. Maximální komfort hledají cestující vpředu pomocí elektrických ovladačů, sedačky lze nastavovat v šesti různých směrech a řidič stejným způsobem obslouží i bederní opěrku. Kromě vyhřívání nechybí sedadlům ani možnost odvětrávání.

Při své skromné výšce jsem si našel ideální pozici za volantem a vzadu si pak lebedil s luxusními rezervami před koleny a nad hlavou. Rozvor 2705 milimetrů je příležitostí pro opravdu komfortní sezení a Renaultu se ji povedlo skvěle zužitkovat. Nejpohodlněji se vzadu bude cestovat třem dětem, případně dvěma dospělým, kteří si mezi sebe mohou umístit opěrku s držákem na nápoje. Na jejím vnějším konci jsou uschovány tlačítka pro vyhřívání sedadel. Prvek je dostupný jen s nejvyšší výbavou a za kompletní zimní paket s vyhřívaným volantem a čelním sklem dáte 10.000 Kč.

TEST 2008: Renault Koleos 2.0 dCi 16V – Velkoprostorové SUV


Během testovacích dní se mi vrylo do paměti několik drobností. Tak třeba prostor pro odložení nohy vedle pedálů je poměrně malý, impulsivní otevírání okénka zase nalezneme jen u řidiče (ostatní musí tlačítko držet po celou dobu manipulace). Lesklé plochy v interiéru, které nalezneme na středové konzole či u tlačítek infotainmentu, jsou sice oku lahodící, ale také velmi rychle upatlané. Sympatický je naopak středový držák na nápoje, jenž je v teple umí ochladit a naopak.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Cena v základní výbavě: 979 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjezdu do kopce, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, halogenové přední světlomety, zadní LED světlomety, LED denní svícení, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, Eco mód, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání všech oken, 7“ multimediální a navigační systém R-Link 2, sada na opravu pneumatiky atd.

Výbava testovaného vozu:19“ kola z lehkých slitin, volič jízdních režimů pohonu, elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření pohybem nohy pod nárazníkem, Pack Winter Initiale Paris (vyhřívání zadních bočních sedadel, vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo) (+10.000 Kč), speciální metalický lak (+20.000 Kč), panoramatické střešní okno (+30.000 Kč), Easy Park Assist (360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový) (+15.000 Kč), dojezdová rezerva (+3.000 Kč) atd.

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 

Štítky SUV Renault Testy

Technické údaje
Motor Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 5.7 / 5.8
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 498 / 1706
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1822 / 478
Rozměr pneu:225/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1678
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec? Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

Renault nestihl včas úpravu Koleosu podle nových emisních…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…