Test Auto.cz

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

18.10. 2017
Verdikt
 

Krátce po Nissanu X-Trail se nám v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.

Určitě si na ni vzpomenete. První generace Koleosu budila svými asijskými křivkami spíše rozpaky, přesto ve výrobě vydržela od roku 2007 dlouhých osm let. Francouzská automobilka se ale poučila, zdokonalila zkušenosti při tvorbě menších sourozenců a představila druhou, o poznání vydařenější generaci největšího SUV.

Ta dorazila na český trh a nabízí se výhradně se vznětovými motory. Z palety výbav vyčnívá jedna ze všech nejvíc, jde o Initiale Paris. Lze vůbec s takovou krásou vyrazit do skutečného terénu? Na tu a mnoho dalších otázek odpovídá Koleos v tom nejvýkonnějším balení, tedy s přeplňovaným dvoulitrem ve spolupráci se samočinnou převodovkou X-Tronic a volitelným pohonem všech kol.

Hlava rodiny

Na svého škaredého předchůdce nechává druhá generace Koleosu dávno zapomenout. Auto působí majestátně a reprezentativně, s testovanou výbavou Initiale Paris (níže jsou posazeny stupně Zen a Intens) navíc přiváží nádech luxusu. Vrchol nabídky prozrazují nápisy na masce a předních dveřích. Nalezneme je i uvnitř, třeba na volantu či opěradlech sedaček. Hlavním poznávacím znamením je dále spousta výbavových prvků navíc. O nich ale později…

Přídi dominuje logo automobilky posazené v robustní masce, která je protáhlá až do světlometů. Z nich pak do nárazníku vychází stále populárnější „hokejky“, které ukrývají LED denní svícení ve tvaru písmene C. Světlomety s technologií LED Pure Vision jsou dostupné až s druhým výbavovým stupněm, v prvním se zákazníci musí spokojit s klasickými halogenovými žárovkami. Zadní svítilny jsou vždy osazeny technologií LED, přičemž světla připomínající pádla jsou po vzoru Talismanu protažena až k zadnímu symbolu značky.

TEST 2013: Renault Koleos 2.0 dCi – Francouzský Korejec


Koleos je kolos a nijak to nemaskuje, naopak obří proporce dává na obdiv. A není divu, vždyť z SUV rodiny Renaultu je nejdospělejším zástupcem. Co do délky a šířky jej v dané kategorii přerůstá jen Espace. Ten má ale jen decentní sportovně-užitkový charakter, i nadále jej škatulkujeme do velkých rodinných MPV.

Nabídka kol startuje sedmnáctipalcovým obutím a postupně se lze dostat až na devatenáctipalcová kola. Ta seženete od druhého výbavového stupně Intens za příplatek 10.000 Kč, v případě vrcholového Initiale Paris jsou již v ceně. Avšak pozor - nejde o stejný design! Renault pro nejluxusnější výbavu připravil speciální vzhled kol, což je jedna z jejích specialit. Tou další je černý metalický lak s honosným názvem Améthyste, jenž je k dispozici za 25.000 Kč. Ostatní pak za stejnou sumu mohou volit perleťově bílou, případně některý z tradičnějších odstínů, které již jsou o pět tisíc korun levnější.

Zatímco sesterský Nissan X-Trail může být za příplatek minimálně 30.000 Kč automobilem pro sedm cestujících, Koleos pojme maximálně pět lidí. Tabulková data prozrazují velikost zavazadlového prostoru o hodnotě 498 litrů při měření metodou VDA. Při naplnění „po strop“ se sem vejde 663 litrů zavazadel a se sklopenou druhou řadou sedaček se dostáváme na 1.706 litrů. X-Trail v pětimístné verzi papírově vede, nabízí totiž o 67 litrů více. Není to ale férové srovnání, jelikož japonská automobilka započítává i prostor pro rezervu. Elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření „kopnutím“ pod nárazník je další věc, za kterou si při volbě Initiale Paris nemusíte připlácet. S nižší výbavou Intens tohle rozmazlení dostanete také, ale jen s paketem Pack City za 20.000 Kč. Víko se však zvedá jen do potřebného minima, s výškou 176 centimetrů jsem se pod něj nasoukal, kdokoliv vyšší už se ale bude muset přikrčit.

Luxus s drobnými muškami

V interiéru vás ihned praští do očí 8,7“ displej infotainmentu, jenž je po vzoru Tesly umístěn vertikálně. Na řešení jsem si nějaký čas zvykal, ale nakonec ho považuji za povedené. Při cestování s navigací máte mnohem větší přehled o cestě před vámi. A pokud ji zrovna nepotřebujete, můžete si nabídku rozdělit na dvě okénka a pod sebou tu kromě navigace obsluhovat třeba rádio.

Obrazovka vnímá dotyky přesně a citlivě, takže vám lustrování jednotlivými nabídkami nebude dělat starosti. Netradiční uložení displeje má však i svá slabá místa. Chytrý telefon sice spárujete s Apple CarPlay, ale zjistíte, že prostředí aplikace se netradičnímu displeji neumí přizpůsobit – zůstává „namáčknuto“ horizontálně ve středu obrazovky. A obsluha je v takovém případě o poznání náročnější a nepraktická. Slavné to není ani s nastavováním klimatizace. Teplotu sice nastavíte tradičním mechanickým ovladačem, pro intenzitu foukání se už ale musíte ponořit do dotykové obrazovky.

obrázek [600 x 403]  

Samotné provedení interiéru se vydařilo. Nezaostává za vnějším reprezentativním vzhledem a posádce nabídne komfort a vzdušnost. Tu umocňuje vysoká karoserie, ale zejména protáhlé panoramatické okno (+30.000 Kč). S ním mohou mít cestující vyššího vzrůstu strasti při vzpřímeném sezení vzadu, pro běžné usazení je tu ale místa dost. Na předních místech se sedí pohodlně a hlavně vysoko, což řidiči z tak velkého auta poskytne ideální rozhled všemi směry. Maximální komfort hledají cestující vpředu pomocí elektrických ovladačů, sedačky lze nastavovat v šesti různých směrech a řidič stejným způsobem obslouží i bederní opěrku. Kromě vyhřívání nechybí sedadlům ani možnost odvětrávání.

Při své skromné výšce jsem si našel ideální pozici za volantem a vzadu si pak lebedil s luxusními rezervami před koleny a nad hlavou. Rozvor 2705 milimetrů je příležitostí pro opravdu komfortní sezení a Renaultu se ji povedlo skvěle zužitkovat. Nejpohodlněji se vzadu bude cestovat třem dětem, případně dvěma dospělým, kteří si mezi sebe mohou umístit opěrku s držákem na nápoje. Na jejím vnějším konci jsou uschovány tlačítka pro vyhřívání sedadel. Prvek je dostupný jen s nejvyšší výbavou a za kompletní zimní paket s vyhřívaným volantem a čelním sklem dáte 10.000 Kč.

TEST 2008: Renault Koleos 2.0 dCi 16V – Velkoprostorové SUV


Během testovacích dní se mi vrylo do paměti několik drobností. Tak třeba prostor pro odložení nohy vedle pedálů je poměrně malý, impulsivní otevírání okénka zase nalezneme jen u řidiče (ostatní musí tlačítko držet po celou dobu manipulace). Lesklé plochy v interiéru, které nalezneme na středové konzole či u tlačítek infotainmentu, jsou sice oku lahodící, ale také velmi rychle upatlané. Sympatický je naopak středový držák na nápoje, jenž je v teple umí ochladit a naopak.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Cena v základní výbavě: 979 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 057 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, asistent rozjezdu do kopce, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, halogenové přední světlomety, zadní LED světlomety, LED denní svícení, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, Eco mód, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání všech oken, 7“ multimediální a navigační systém R-Link 2, sada na opravu pneumatiky atd.

Výbava testovaného vozu:19“ kola z lehkých slitin, volič jízdních režimů pohonu, elektrické ovládání víka zavazadelníku s možností otevření pohybem nohy pod nárazníkem, Pack Winter Initiale Paris (vyhřívání zadních bočních sedadel, vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo) (+10.000 Kč), speciální metalický lak (+20.000 Kč), panoramatické střešní okno (+30.000 Kč), Easy Park Assist (360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový) (+15.000 Kč), dojezdová rezerva (+3.000 Kč) atd.

Zbourat, nebo opravit? Libeňský most není kulturní památkou, rozhodlo ministerstvo Zbourat, nebo opravit? Libeňský most není kulturní památkou, rozhodlo ministerstvo

Pražský Libeňský most se kulturní památkou nestal,…

Firmy vyplatily na dividendách nejvíce v historii Firmy vyplatily na dividendách nejvíce v historii

Společnosti po celém světě vyplatily za loňský rok na…

Komentář Tomáše Prouzy: Fiskální pakt, vstupenka mezi dospělé Komentář Tomáše Prouzy: Fiskální pakt, vstupenka mezi dospělé

Fiskální pakt – tedy dohoda evropských zemí, že nebudou…

Sazka Group upsala dluhopisy za miliardy Sazka Group upsala dluhopisy za miliardy

Investoři nakoupili dluhopisy loterijní Sazka Group…

 

Štítky SUV Renault Testy

Technické údaje
Motor Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 5.7 / 5.8
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 498 / 1706
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1822 / 478
Rozměr pneu:225/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1678
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

 



Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Nové generaci SUV automobilky Renault pohon všech kol…

 



 
Citroën Spacetourer  XL 2.0 BlueHDi – Vpředu business, vzadu párty

TEST: Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi – Vpředu business, vzadu párty

Dnes 12:54

Zkoušený Spacetourer představuje téměř vrchol toho, co lze v rámci modelové řady pořídit. Za jeho volantem přitom nemáte až takový pocit, že řídíte dodávku.




Blesk.cz

Tereza Brodská se vrací do Ulice! Nechala se přemluvit po 7 letech

Tereza Brodská se vrací do Ulice! Nechala se…

Patřila k největším hvězdám prvních dílů Ulice, ale po letech se rozhodla z nekonečného seriálu vyskočit. Jenže…

Fotograf celebrit pobodal svého milence: Ten skončil bez domova v ruině Andreje Babiše!

Fotograf celebrit pobodal svého milence: Ten skončil…

I když je to k nevíře, jde o příběh, který napsal život sam. Jeho hlavním aktérem je bezdomovec Rudo Barický.…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Nominace do smíšené štafety: zkušenosti, medaile a naděje Davidová

Nominace do smíšené štafety: zkušenosti, medaile a…

Medailisté Veronika Vítková a Michal Krčmář, Ondřej Moravec a premiérově jednadvacetiletá Markéta Davidová…

 

Reflex.cz

Pražský Libeňský most není kulturní památkou, rozhodlo ministerstvo. Může se i zbourat

Pražský Libeňský most není kulturní památkou,…

Pražský Libeňský most se kulturní památkou nestal, rozhodlo ministerstvo kultury. Verdikt není pravomocný. Na…

Bývalý ředitel CIA přiznává, že také Amerika ovlivňuje volby v cizině

Bývalý ředitel CIA přiznává, že také Amerika…

Po obvinění Rusů podezřelých z vměšování se do amerických prezidentských voleb, přiznal bývalý ředitel americké…