Test Auto.cz

Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna – Nenápadně!

4.10. 2017
Verdikt
 

V loňském roce dostalo světově nejprodávanější SUV nový vrcholný agregát. Začátkem roku jsme jej vyzkoušeli ve spolupráci s automatickou převodovkou, nyní s manuálem a v omlazeném balení.

Nejenže je X-Trail celosvětově nejprodávanějším modelem automobilky Nissan, ale taktéž zákazníky nejžádanějším vozem v segmentu SUV. Zatímco v jiných zemích je absolutním bestsellerem, prodeje u nás jsou střízlivější. I tak si ale model meziročně polepšil. Zatímco v roce 2016 se podle Svazu dovozců automobilů registrovalo 410 kusů, jen za prvních osm měsíců roku letošního jich bylo o 69 více. V dané kategorii to tvoří lehce přes jedno procento všech registrací.

Třetí generace X-Trailu je na trhu třetím rokem, což je ideální čas pro oživení modelu faceliftem. A vzhledem k popularitě modelu na něj Japonci šli velice opatrně. Zásadní změna se však odehrála ještě před omlazením, a to pod kapotou. Nissan totiž motorovou paletu obohatil o vznětový dvoulitr dCi, jenž se stal novou špičkou agregátové nabídky. V úvodu letošního roku jsme jednotku testovali ve spolupráci s variátorem, tentokrát přišla na řadu šestistupňová manuální převodovka v kombinaci s pohonem všech kol.

Změny decentní, přesto viditelné

Omlazovací procedura Nissanu X-Trail se nese v decentním duchu, přesto jsou změny patrné na první pohled. Příď dostala přepracovanou masku ve stylu písmene V a jiný je i nárazník. Světlomety jsou plně diodové a adaptivní funkce umožňují svícení do zatáček i úpravu výšky světelného kužele. Na zadních partiích už se změn událo podstatně méně, všimnout si můžeme upraveného nárazníku a taktéž diodových svítilen. Ve srovnání s předchozí generací na mě nejnovější X-Trail působí svěžejším a malinko agresivnějším dojmem.

TEST 2017: Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic-CVT All Mode 4x4 Tekna – Opravdu nový motor?


Japonská automobilka vám SUV dodá v sedmimístném provedení. Jedná se však o volitelnou výbavu, za kterou zaplatíte 50.000 Kč ve výbavě N-Connecta, případně 30.000 Kč při volbě nejvyššího výbavového stupně Tekna. Námi testovaný exemplář však zůstal autem pro pět cestujících, díky čemuž neutrpěl zavazadlový prostor. V základu pojme 565 litrů (v rámci faceliftu si o 15 litrů polepšil), což je o 120 litrů více než sedmimístný sourozenec. Ono tu třetí řadu sedaček je holt potřeba někam poskládat… Složením opěradel ve druhé řadě vzniká bohatý prostor o téměř dvou kubících, ve kterém nalezneme příčky na jeho rozdělení i skrytou schránku na cenné drobnosti. S víkem zavazadlového prostoru lze manipulovat „kopnutím“ pod zadním nárazníkem.

Seznam omlazovacích úprav interiéru čítá volant se zploštělou spodní částí a nové materiály, zejména kvalitnější čalounění sedaček. Nutno říct, že v X-Trailu se sedí opravdu pohodlně. S výškou 176 centimetrů mi nad hlavou zůstala luxusní rezerva a středová konzola nezavazí kolenům při pohodlnějším rozvalení. Snad jen vnitřní obložení dveří s poměrně velkým madlem může být v jistých chvílích na obtíž.

obrázek [600 x 362]  

Na zadní lavici mi pak za sebou zůstává dostatek prostoru před koleny i nad hlavou, tady je však místa přeci jenom méně. Důvodem je, že Nissan jednotlivé řady sedaček sází po vzoru kinosálu výš a výš. Pokud sedíte za spolujezdcem, vůbec nemusíte „natahovat krk“, abyste řidiče pokárali za vysokou rychlost. Zezadu máte dokonalý přehled.

X-Trail je nabízen ve čtyřech výbavových stupních, vzestupně se jmenují Visia, Acenta, N-Connecta a konečně Tekna, jímž náš vůz disponoval. S ním už se mnoha dalšími příplatky zaobírat nemusíte. Kromě již zmiňovaného sedmimístného provedení, metalického laku (+15.000 Kč) a sedaček z hnědé kůže s prošíváním (+30.000 Kč) je vše součástí výbavy. Na rozdíl od nižších provedení tak nemusíte doplácet za navigační systém NissanConnect (+41.600 Kč) či sadu bezpečnostních asistentů (+18.000 Kč) s detekcí chodců, upozorněním na opuštění jízdního pruhu či rozpoznáváním dopravních značek.

Vzpomínaný infotainment by možná zasloužil modernější vzhled, ale funkcionalitou a ovládáním je dostatečně intuitivní. Drobnou patálií je snad jen poměrně necitlivý displej, na který je někdy dotyk potřeba zopakovat. To ale budete v drtivé většině případů řešit jen při zadávání adresy do navigace, veškeré další důležité funkce obsloužíte prostřednictvím tradičních mechanických tlačítek. Taktéž nastavování teploty zůstává věrné tradičním ovladačům se sekundárním displejem.

Modernizovaný Nissan X-Trail má české ceny. Půl milionu o moc nepřekračuje


Velkým lákadlem nového X-Trailu může být i autonomní systém ProPILOT, jenž při dálniční jízdě dokáže držet směr, akcelerovat a brzdit. Novinku byste ale v testovaném voze hledali marně, protože Nissan ji do svého SUV začne montovat až v průběhu příštího roku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna

Cena v základní výbavě: 987 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 002 100 Kč

Základní výbava:17“ hliníková kola, inteligentní brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce, sledování dráhy vozu, stop/start, LED světlomety pro denní svícení, manuální klimatizace, tempomat, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, Audiosystém CD, MP3, USB, Aux se čtyřmi reproduktory, klimatizovaná středová konzola s držáky nápojů a 12V zásuvkou a další.

Výbava testovaného vozu:19“ hliníková kola, Bezpečnostní balíček (rozpoznávání dopravních značek, nouzové brzdění s detekcí chodců, upozornění na opuštění jízdního pruhu…), systém Safety Shield Plus (parkovací asistent, sledování mrtvého úhlu rozpoznání únavy řidiče…), přední a zadní parkovací senzory, přední LED světlomety se systémem AFS, střešní ližiny, elektrické střešní okno, dvouzónová automaticklá klimatizace, bezdotykové ovládání zavazadlového prostoru, vyhřívaná přední i zadní sedadla, audiosystém BOSE s osmi reproduktory, navigace NissanConnect, panoramatický kamerový parkovací systém, dojezdová rezerva a další.

Protesty ve Francii proti zdražování pohonných hmot  si vyžádaly stovky zraněných a jednu mrtvou Protesty ve Francii proti zdražování pohonných hmot si vyžádaly stovky zraněných a jednu mrtvou

Přes čtyři sta raněných, z toho čtrnáct těžce, a jednu…

Co bude s General Electric? Čtěte čtyři scénáře budoucnosti padajícího obra Co bude s General Electric? Čtěte čtyři scénáře budoucnosti padajícího obra

Ještě před několika lety se mohlo jevit neuvěřitelně, že…

Hamáček: Nejlepší by bylo, kdyby vláda pokračovala bez Babiše Hamáček: Nejlepší by bylo, kdyby vláda pokračovala bez Babiše

Předseda ČSSD a vicepremiér Jan Hamáček by teď pro…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5.2 / 5.6
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1996
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1730 / 535
Rozměr pneu:225/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1740
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Nissan Rogue Millenium Falcon: Jezděte jako Han Solo Nissan Rogue Millenium Falcon: Jezděte jako Han Solo

Do kin míří další film kultovní ságy Star Wars a…

Nissan X-Trail míří na náplavku. Už víme, kolik bude stát Nissan X-Trail míří na náplavku. Už víme, kolik bude stát

Větší sourozenec modelu Qashqai se taktéž představí na…

 



 
Děsivá nehoda ve formuli 3: Sedmnáctiletá závodnice vyletěla z trati přímo mezi přihlížející

Děsivá nehoda ve formuli 3: Sedmnáctiletá závodnice vyletěla z trati přímo mezi přihlížející

Dnes 15:25

Při závěrečném závodním víkendu formule 3 v Macau došlu k hrozivě vypadající nehodě.




Blesk.cz

Miminko jí zabila zákeřná těhotenská komplikace: Lékaři mě zanedbali, tvrdí s mrtvým chlapcem v náručí

Miminko jí zabila zákeřná těhotenská komplikace:…

Těhotenství bylo pro Kristy Watsonovou z Austrálie důvodem veliké radosti. Její příběh ale neměl šťastný konec.…

Expertka varuje Čechy: Tyhle chyby vám srazí důchod a připraví vás o tisíce

Expertka varuje Čechy: Tyhle chyby vám srazí důchod…

Zbytečné vyčkávání před přihlášením na úřad práce, nepřesné výpočty, drobná opomenutí i ztracené dokumenty o…

 

iSport.cz

Schick je ŠIK! O tři třídy výš než ostatní, má smůlu na Džeka, míní Kuka

Schick je ŠIK! O tři třídy výš než ostatní, má smůlu…

V AS Řím by si přál víc času na hřišti, ale v reprezentaci útočníka Patrika Schicka malé vytížení v klubu nějak…

Radil překopal život a vyrovnává se s AHL: Podmínky jsou tu těžší naschvál

Radil překopal život a vyrovnává se s AHL: Podmínky…

Tady máš puk, tady je hřiště. Tak hrej. Někomu to stačí, Lukáš Radil je ale typ hokejisty, který rád ví proč a…

 

Reflex.cz

Nejlepší sci-fi filmy roku 2018 a ještě něco navíc

Nejlepší sci-fi filmy roku 2018 a ještě něco navíc

Na rovinu, rok 2018 nebyl pro filmovou sci-fi dobrý rok. Největší hollywoodský trhák, který lze do žánru…

Hipstři dobyli slovenská města aneb první volby po vraždě Jána Kuciaka

Hipstři dobyli slovenská města aneb první volby po…

Zastánci přímé volby starostů u nás v České republice často argumentují slovenským příkladem, kde občané…