Test Auto.cz

Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna – Nenápadně!

4.10. 2017
Verdikt
 

V loňském roce dostalo světově nejprodávanější SUV nový vrcholný agregát. Začátkem roku jsme jej vyzkoušeli ve spolupráci s automatickou převodovkou, nyní s manuálem a v omlazeném balení.

Nejenže je X-Trail celosvětově nejprodávanějším modelem automobilky Nissan, ale taktéž zákazníky nejžádanějším vozem v segmentu SUV. Zatímco v jiných zemích je absolutním bestsellerem, prodeje u nás jsou střízlivější. I tak si ale model meziročně polepšil. Zatímco v roce 2016 se podle Svazu dovozců automobilů registrovalo 410 kusů, jen za prvních osm měsíců roku letošního jich bylo o 69 více. V dané kategorii to tvoří lehce přes jedno procento všech registrací.

Třetí generace X-Trailu je na trhu třetím rokem, což je ideální čas pro oživení modelu faceliftem. A vzhledem k popularitě modelu na něj Japonci šli velice opatrně. Zásadní změna se však odehrála ještě před omlazením, a to pod kapotou. Nissan totiž motorovou paletu obohatil o vznětový dvoulitr dCi, jenž se stal novou špičkou agregátové nabídky. V úvodu letošního roku jsme jednotku testovali ve spolupráci s variátorem, tentokrát přišla na řadu šestistupňová manuální převodovka v kombinaci s pohonem všech kol.

Změny decentní, přesto viditelné

Omlazovací procedura Nissanu X-Trail se nese v decentním duchu, přesto jsou změny patrné na první pohled. Příď dostala přepracovanou masku ve stylu písmene V a jiný je i nárazník. Světlomety jsou plně diodové a adaptivní funkce umožňují svícení do zatáček i úpravu výšky světelného kužele. Na zadních partiích už se změn událo podstatně méně, všimnout si můžeme upraveného nárazníku a taktéž diodových svítilen. Ve srovnání s předchozí generací na mě nejnovější X-Trail působí svěžejším a malinko agresivnějším dojmem.

TEST 2017: Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic-CVT All Mode 4x4 Tekna – Opravdu nový motor?


Japonská automobilka vám SUV dodá v sedmimístném provedení. Jedná se však o volitelnou výbavu, za kterou zaplatíte 50.000 Kč ve výbavě N-Connecta, případně 30.000 Kč při volbě nejvyššího výbavového stupně Tekna. Námi testovaný exemplář však zůstal autem pro pět cestujících, díky čemuž neutrpěl zavazadlový prostor. V základu pojme 565 litrů (v rámci faceliftu si o 15 litrů polepšil), což je o 120 litrů více než sedmimístný sourozenec. Ono tu třetí řadu sedaček je holt potřeba někam poskládat… Složením opěradel ve druhé řadě vzniká bohatý prostor o téměř dvou kubících, ve kterém nalezneme příčky na jeho rozdělení i skrytou schránku na cenné drobnosti. S víkem zavazadlového prostoru lze manipulovat „kopnutím“ pod zadním nárazníkem.

Seznam omlazovacích úprav interiéru čítá volant se zploštělou spodní částí a nové materiály, zejména kvalitnější čalounění sedaček. Nutno říct, že v X-Trailu se sedí opravdu pohodlně. S výškou 176 centimetrů mi nad hlavou zůstala luxusní rezerva a středová konzola nezavazí kolenům při pohodlnějším rozvalení. Snad jen vnitřní obložení dveří s poměrně velkým madlem může být v jistých chvílích na obtíž.

obrázek [600 x 362]  

Na zadní lavici mi pak za sebou zůstává dostatek prostoru před koleny i nad hlavou, tady je však místa přeci jenom méně. Důvodem je, že Nissan jednotlivé řady sedaček sází po vzoru kinosálu výš a výš. Pokud sedíte za spolujezdcem, vůbec nemusíte „natahovat krk“, abyste řidiče pokárali za vysokou rychlost. Zezadu máte dokonalý přehled.

X-Trail je nabízen ve čtyřech výbavových stupních, vzestupně se jmenují Visia, Acenta, N-Connecta a konečně Tekna, jímž náš vůz disponoval. S ním už se mnoha dalšími příplatky zaobírat nemusíte. Kromě již zmiňovaného sedmimístného provedení, metalického laku (+15.000 Kč) a sedaček z hnědé kůže s prošíváním (+30.000 Kč) je vše součástí výbavy. Na rozdíl od nižších provedení tak nemusíte doplácet za navigační systém NissanConnect (+41.600 Kč) či sadu bezpečnostních asistentů (+18.000 Kč) s detekcí chodců, upozorněním na opuštění jízdního pruhu či rozpoznáváním dopravních značek.

Vzpomínaný infotainment by možná zasloužil modernější vzhled, ale funkcionalitou a ovládáním je dostatečně intuitivní. Drobnou patálií je snad jen poměrně necitlivý displej, na který je někdy dotyk potřeba zopakovat. To ale budete v drtivé většině případů řešit jen při zadávání adresy do navigace, veškeré další důležité funkce obsloužíte prostřednictvím tradičních mechanických tlačítek. Taktéž nastavování teploty zůstává věrné tradičním ovladačům se sekundárním displejem.

Modernizovaný Nissan X-Trail má české ceny. Půl milionu o moc nepřekračuje


Velkým lákadlem nového X-Trailu může být i autonomní systém ProPILOT, jenž při dálniční jízdě dokáže držet směr, akcelerovat a brzdit. Novinku byste ale v testovaném voze hledali marně, protože Nissan ji do svého SUV začne montovat až v průběhu příštího roku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna

Cena v základní výbavě: 987 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 002 100 Kč

Základní výbava:17“ hliníková kola, inteligentní brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce, sledování dráhy vozu, stop/start, LED světlomety pro denní svícení, manuální klimatizace, tempomat, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, Audiosystém CD, MP3, USB, Aux se čtyřmi reproduktory, klimatizovaná středová konzola s držáky nápojů a 12V zásuvkou a další.

Výbava testovaného vozu:19“ hliníková kola, Bezpečnostní balíček (rozpoznávání dopravních značek, nouzové brzdění s detekcí chodců, upozornění na opuštění jízdního pruhu…), systém Safety Shield Plus (parkovací asistent, sledování mrtvého úhlu rozpoznání únavy řidiče…), přední a zadní parkovací senzory, přední LED světlomety se systémem AFS, střešní ližiny, elektrické střešní okno, dvouzónová automaticklá klimatizace, bezdotykové ovládání zavazadlového prostoru, vyhřívaná přední i zadní sedadla, audiosystém BOSE s osmi reproduktory, navigace NissanConnect, panoramatický kamerový parkovací systém, dojezdová rezerva a další.

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor Nissan X-Trail 2.0 dCi All Mode 4x4-i Tekna
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5.2 / 5.6
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1996
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1730 / 535
Rozměr pneu:225/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1740
d) rozvor (mm): 2705
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Nissan Rogue Millenium Falcon: Jezděte jako Han Solo Nissan Rogue Millenium Falcon: Jezděte jako Han Solo

Do kin míří další film kultovní ságy Star Wars a…

Nissan X-Trail míří na náplavku. Už víme, kolik bude stát Nissan X-Trail míří na náplavku. Už víme, kolik bude stát

Větší sourozenec modelu Qashqai se taktéž představí na…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…