Renault Laguna 2,0 dCi Black Edition – GT Junior

Renault Laguna 2,0 dCi Black Edition – GT Junior

 
 

Renault Laguna GT zůstává přes své nesporné kvality mimo hlavní zájem české klientely, a tak Renault přichází s komfortnější verzí, která má sice jen čtyřválec 2,0 dCi (110 kW), ale řízení všech kol ve výbavě nechybí.

Aktuální Laguně se zatím nepodařilo překonat veřejné mínění českých zákazníků a setrvává nadále spolehlivě ukryta v početném pelotonu neprémiových modelů střední třídy. Za prvních 10 měsíců se českým dealerům Renaultu podařilo prodat 282 vozů, což vypadá ve srovnání s čísly Passatu (2063 ks), Mondea (1520 ks) i Insignie (646 ks) nelichotivě, na druhou stranu jde o nejžádanější model francouzské provenience. Lépe se neprodává ani podobně mladý Citroën C5 (261 ks). Nejstarší Francouz - Peugeot 407 - statečně bojuje s časem , když jej letos zaregistrovalo 264 zákazníků.

Dnes nebudeme rozebírat proč se česká klientela chová podle výše uvedeného schématu. Dnešním testem chceme ukázat silné a slabé stránky jednoho z nejsnáze dostupných modelů střední třídy na českém trhu.

Takové malé GT

Příbuznost testovaného provedení Black Edition s vrcholným modelem GT je zřejmá na první pohled. Sportovněji tvarovaný nárazník, efektní kola z lehkých slitin a decentní označení na B-sloupku pronikají ze špičky nabídky do střední úrovně. Za 629.900,-Kč dnes pořídíte nadstandardně vybavenou Lagunu se standardně výkonným francouzským turbodieselem.

obrázek [555 x 307]  

Nejprve se musíme zastavit u výbavy, protože teprve standard Renaultu vyjasňuje, že již zmíněná cena je i v dnešní slevové době hodně zajímavá. Už základní verze Laguny za 460 tisíc korun mívá slušnou výbavu. U naší verze Black Edition pak nechybí kompletní elektrická sada (okna, zrcátka, parkovací brzda), dešťový a světlený senzor, startování a odemykání pomocí bezdrátové karty, tempomat, automatická klimatizace, bi-xenonové natáčecí světlomety, zadní parkovací senzory, vestavěná navigace TomTom, 17palcová litá kola nebo čalounění kombinací látka/kůže.

Interiér působí mimořádně luxusním dojmem. Něco podobného dostanete pochopitelně i u konkurence, ale rozhodně ne v cenovém pásmu, začínajícím šestkou. Přístrojová deska z měkčeného plastu je kvalitně vyrobená, vypadá originálně a je i praktická. Laguna nevybočuje svými rozměry ze standardu střední třídy a vnějšími mírami dokonce patří k těm menším, uvnitř to ale téměř nepoznáte.

Vnitřní šířka patří k silným stránkám modelu (vpředu ve výši loktů 1500 mm, vzadu 1480 mm), podobně jako prostor v oblasti nohou předních cestujících. Řidič, který má rád pozici na kapitánském můstku, bude v Laguně spokojen: přehledná karoserie, nízko umístěná přístrojová deska, bohaté prosklení karoserie vše usnadňují. Kdo čeká od juniorského GT nízký posaz za volantem, bude naopak zklamán.

obrázek [555 x 413]  

Vzadu nastává problém s polohou sezení, která je v rámci třídy spíše nižší a nad hlavou není tolik místa, kolik by v dospělém autě být mělo, ale průměrně rostlý muž s výškou 175 cm se nakonec nějak usadí. Pokud před ním cestuje řidič, který vyhledává minimální výšku sedáku nad podlahou, je třeba počítat s tím, že pod přední sedák si ten vzadu nárty nezastrčí.

Zavazadelník francouzského liftbacku netrhá rekordy co do objemu (450 l), spíše naopak, více než dostatečný je však přístup k zavazadlům.

Komfort místo newtonmetrů

I když aktivity Renaultu v oblasti odvozených sportovních modelů jsou v posledních měsících překvapivě velkorysé (vzpomeňte na rychlá Twinga, Clia i Megany RS), klientela od francouzského auta střední třídy čeká přeci jen hlavně jízdní komfort a nízkou spotřebu v případě motoru dCi. Právě to by měla verze Black Edition splňovat beze zbytku.

obrázek [555 x 271]  

Místo špičkové verze motoru 2,0 dCi (131 kW, 400 Nm) zaujal standardní turbodiesel 2,0 dCi (110 kW, 340 Nm). Plošší křivka točivého momentu znamená jednodušší ovládání auta při rozjezdu, náběh hnací síly není s rostoucími otáčkami tak prudký a při troše snahy nemusí posádka ani zaznamenat, že jede v turbodieselu. Může za to mezi neprémiovými vozy střední třídy asi nejlepší odhlučnění naftového agregátu, který má i po studeném startu měkký a tichý chod a minimální vibrace. Výkon i spotřeba odpovídá dnešnímu standardu dvoulitrových turbodieselů.

obrázek [250 x 419] Šestistupňová ručně řazená převodovka má přesně vymezené dráhy řazení, občasná zadrhávání v kulise ale dobrý dojem trochu kazí. Šestý rychlostní stupeň by mohl být vzhledem k síle motoru snad o něco delší, ve 130 km/h odečtete z otáčkoměru 2500 min-1 a po několika desítkách kilometrů i spotřebu kolem 7 l/100 km. S nižšími otáčkami spotřeba rychle klesá. Při konstantní jízdě rychlostí 100 km/h bude spotřeba činit jen 5,7 l/100 km.

Vyšší verze podvozku převzatá z Laguny GT tomuto Renaultu sluší. Není tak houpavá jako u běžných Lagun, ale o nekomfortu nemůže být řeč. Většinu nerovností podvozek absorbuje s poklidem, jen na opravdu velkých dírách znejistí a vy si zažijete nepříjemný ráz od postiženého kola. O špičkovou ovladatelnost se stará řízení zadních kol. Ubírá sice cosi z bezprostřednosti kontaktu řidiče s vozidlem, ale proti standardnímu nastavení Laguny jde o jednoznačné plus. Laguna s 4Control rychle a snadno zatáčí, ale přitom se jen minimálně naklání. Zásahy stabilizačního systému jsou řídké, a když se ESP ozve, působí citlivě.

Závěr

Laguna patří k nedoceněným modelům na českém trhu. Konkurenční prostředí přivedlo Renault k cenám, které odpovídají spíše o kategorii menším Octaviím, přitom jízdní pohodlí, kultivovanost čtyřválcového dCi i kvalita materiálů v interiéru bez přehánění patří k tomu nejlepšímu, co dnes můžete mezi neprémiovými modely střední třídy dostat. Ke slabinám Laguny patří menší nabídka prostoru na zadních sedadlech a podprůměrný objem zavazadelníku. Verze Black Edition snižuje cenu modelu se zajímavým podvozkem 4Control – Laguna s ním dokáže být rychlá i pohodlná současně.

obrázek [555 x 325]  
První cena vozu459.900,- Kč (1,6 16V (81 kW), Expression)
První cena vozu s testovanou motorizací579.900,- Kč (2,0 dCi 16V (110 kW), Dynamique)
Základní cena testovaného vozu629.900,- Kč (2,0 dCi 16V (110 kW), Black Edition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků661.400,- Kč (2,0 dCi 16V (110 kW), Black Edition)

Plusy

  • Spojení ovladatelnosti s jízdního pohodlí
  • Měkký a tichý běh motoru
  • Bohatá výbava
  • Luxusně vyhlížející interiér, kvalitní materiály , špičkové zpracování
  • Tříletá záruka do 150 tisíc kilometrů

Minusy

  • Méně místa nad zadními sedáky
  • Absence komfortního blikání
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Málo místa pod předními sedadly pro nohy cestujících vzadu
  • Vyšší posaz vpředu
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna 2,0 dCi Black Edition

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 661 400 Kč

Základní výbava:Čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy vpředu a vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče a spolujezdce, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu s omezovačem síly a předpínači pro krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním s Kartou Renault, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, podvozek se 4 řiditelnými koly, zadní diodová světla, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, směrové světla integrovaná do zpětných zrcátek, dešťový a světelný senzor, parkovací senzor vzadu (odpojitelný, s nastavitelnou intenzitou), palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, chromovaná lišta na prahu předních dveří, zdvojená koncovka výfuku chromovaná, Pack LOOK – sportovní přední nárazník s rozšířenými nasávači vzduchu, vnější zpětná zrcátka černá, zatmavená zadní světla, Hands-free Renault karta, elektrické impulzní ovládaní skel předních oken s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání skel zadních oken s ochranou proti přiskřípnutí, kožený 3ramenný volant, středová konzola s chromováním, loketní opěrka vpředu s koženkovým potahem, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, manuálně výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace, oddělené ovládání pro řidiče a spolujezdce, RadioSat 3D Sound by Arkamys® s výkonem 140 W s Bluetooth®, s přehr. CD a MP3, RCA vstup, oddělený displej, ovl. pod volantem, 8 reproduktorů, navigační a komunikační systém Carminat TomTom (pokrytí východní Evropa), smluvní záruka Renault 36 měsíců/150 000 km

Výbava testovaného vozu:Pack GT Line – kožené čalounění sport v kombinaci s alcantarou, tmavě šedé, hliníkové pedály, hliníková lišta na palubní desce, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (v kombinaci s vyhřívanými předními sedadly) (+20.000,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-Kč), metalický lak (+11.500,-Kč)

Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu

Ministerstvo průmyslu a obchodu odmítá návrh, aby…

Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem

Prezident Miloš Zeman jmenuje příští týden novým…

Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu

Katar hodlá v příštích pěti letech investovat v Británii…

Babišův Hartenberg se rozšiřuje. Koupil už osmnácté zařízení Babišův Hartenberg se rozšiřuje. Koupil už osmnácté zařízení

Skupina FutureLife patřící do fondu Hartenberg přikoupila…

 
Technické údaje
Motor Renault Laguna 2,0 dCi Black Edition
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1377
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1462 / 550
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2756
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Renault Laguna 2,0 dCi Black Edition
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Dnes 15:59

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním tuningem dokáže na Severní smyčce Nürburgringu ujet i mnohem silnějším sportovním autům.




Blesk.cz

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy, Shiffrinová ale vyjela třikrát víc

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy,…

Sjezdařka Mikaela Shiffrinová si z lyžařů, snowboardistů a biatlonistů vydělala v uplynulé zimě nejvíce na…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí deportují manžela z USA

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí…

Někteří lidé volili Donalda Trumpa, aby udělal pořádek. Najednou zjistili, že jeho opatření dopadnou i na ně.

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Pan prezident nám nedávno oznámil, že bude zase kandidovat. Co jsme se na tu zprávu načekali. Komentářů…