Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

 
 

Do víceméně ustálených vod kombi nižší střední třídy vjel Renault Megane s karoserií kombi vyzbrojen hned pěti dieselovými motorizacemi. Jak jezdí zlatý střed - Grandtour s motorem 1.9 dCi (96 kW)?

Spíše úspornějším povahám budou nepochybně stačit 1.5 dCi (63 kW), ale vzhledem k přece jen vyšší hmotnosti určitě lepší 1.5 dCi (78 kW). Proč tedy, u všech všudy, investovat do čtyř decilitrů objemu 30 tisíc korun při shodné výbavě?

Pohled do ceníku napoví, že oba motory, tedy 1.5 dCi (78 kW) (od 429.000,- Kč) i námi testovaný 1.9 dCi (96 kW) (od 459.000,- Kč) lze získat od stupně výbavy Expression, přičemž oba agregáty jsou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou.

Zatímco ale dříve testovanou verzi 1.5 dCi (78 kW) lze považovat opravdu za rozumný naftový základ, agregát 1.9 dCi má vyšší ambice i cenu vcelku oprávněně. Zatímco tam, kde bylo se slabším motorem nutno řadit už poměrně často či brzy, prokázal nárůst 18 kW výkonu a 60 Nm točivého momentu svůj účinek. Například špičková hodnota zmíněného točivého momentu 300 Nm je k dispozici už od 1750 otáček, motor se ale tváří pružně už podstatně dříve. Výsledkem jsou rozjezdy bez kopanců a bezproblémové přesuny přes dlouhá táhlá stoupání bez nutnosti řadit. Turboprodleva je skutečně minimální a motor za jen přiměřeného hluku vydrží s dechem až někam ke čtyřtisícové hranici. Odhlučnění motoru je skvělé hlavně za jízdy, naopak při studených startech bude o druhu vašeho paliva vědět půl ulice.

obrázek [555 x 294]  

Na lámání chleba dojde při měření spotřeby – výrobce udává kombinovanou hodnotu shodnou s hatchbackem – 5,1 l/100 km. Tomuto ideálu se lze přiblížit při velmi úsporné jízdě mimo město, v praxi lze ale čekat o litr vyšší číslo. Naopak městský provoz nemá na apetit motoru nijak zhoubný vliv, kombi se i přes nějakou tu kolonu protáhlo s dobrým průměrem 6,7 l/100 km. Stejně jako u hatchbacku se jízda rychlostí 130 km/h po rovině rovná šestilitrové spotřebě.

U testovaného vozu jsme také ocenili poměrně bohatý výčet základní výbavy stupně Expression, kterému ovšem sekundoval poměrně rozsáhlý výčet příplatků. Zatímco ale za vestavěnou navigaci TomTom by měli v marketingu Renaultu pozlacovat ruce (poměr kvality a ceny je na vestavěnou navigaci dosud nevídaný), shodně jsme žehrali na velkoplošné otevíratelné střešní okno, které dramaticky snižuje vnitřní výšku vpředu až na 930 mm. Konflikt designu zádě s realitou, konkrétně hlavou, také pocítí cestující vzadu, kteří se odvážili vlézt do rodinného kombi s tělesnou výškou nad 180 cm.

obrázek [250 x 383] Základní jeskyně na zavazadla není ani tak zajímavá svým objemem 491 l, daleko větší dojem v nás zanechala šířka mezi podběhy 1100 mm a výška nakládací hrany nad vozovkou jen 560 mm. Když připočítáme fakt, že podlaha je se zmíněnou hranou v jiné rovině, ledacos Renaultu odpouštíme: tohle JE znak rodinného auta.

Poměrně těžký motor vpředu a zadní náprava s vlečenými rameny vzadu – tahle teorie nevěští nic dobrého. Výsledek nás ale docela překvapil. Nějaké ty náklony v zatáčkách tu sice jsou, ale pokud si řidič vyloženě nehraje na sportovní jízdu, nemá ho Grandtour proč neuspokojit. Po dříve se vyskytujícím neřiditelném houpání není ani památky, brzdy posílily málem o řád a příčné nerovnosti nevytřásají duši z těla a mobily z kapes. Podvozek přitvrdil, ale nezhrubl, kulisa řazení je nějakou záhadou až nefrancouzsky přesná a řízení i přes relativní měkkost poskytuje i jakous takous zpětnou vazbu. Jinými slovy, netřeba se bát.

Mégane Grandtour v kombinaci s prostřední motorizací je vhodnou volbou pro firemní flotily i soukromé řidiče, kteří počítají s vyšším kilometrovým proběhem a důrazem na delší a rychlejší přesuny. Prostě, zlatá střední cesta.

obrázek [555 x 404]  
První cena vozu334.900,- Kč (1.6 16V 74kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací459.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Expression)
Základní cena testovaného vozu494.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků615.100,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)

Plusy

  • Silný a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Vyvážený podvozek
  • Nízká hrana zavazadelníku, v rovině s podlahou
  • Bohatá základní výbava
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Vestavěná navigace, včetně její ceny

Mínusy

  • Prostor na zadních sedadlech
  • Střešní okno omezující vnitřní výšku
  • Nefunkční sklápění opěrek hlavy
  • Vyšší ceny naftových motorizací
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi

Cena v základní výbavě: 494 900 Kč Cena v testované výbavě: 615 100 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-Kč), poloautomatická ruční brzda (6.000,- Kč), navigační systém Carminat (+45.000,-Kč), bixenonové světlomety (+25.000,-Kč), RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (10.000,- Kč), zadní parkovací senzory (10.000,-), el. sklopná vnější zrcátka (3.000,), hands-free karta Renault (8.000,-), kola z lehkých slitin 17“ (6.000,-), panoramatické střešní okno, elektricky otevíratelné (25.000,-)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 491 / 1567
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4559
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2701
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…