reklama


Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

 
 

Do víceméně ustálených vod kombi nižší střední třídy vjel Renault Megane s karoserií kombi vyzbrojen hned pěti dieselovými motorizacemi. Jak jezdí zlatý střed - Grandtour s motorem 1.9 dCi (96 kW)?

Spíše úspornějším povahám budou nepochybně stačit 1.5 dCi (63 kW), ale vzhledem k přece jen vyšší hmotnosti určitě lepší 1.5 dCi (78 kW). Proč tedy, u všech všudy, investovat do čtyř decilitrů objemu 30 tisíc korun při shodné výbavě?

Pohled do ceníku napoví, že oba motory, tedy 1.5 dCi (78 kW) (od 429.000,- Kč) i námi testovaný 1.9 dCi (96 kW) (od 459.000,- Kč) lze získat od stupně výbavy Expression, přičemž oba agregáty jsou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou.

Zatímco ale dříve testovanou verzi 1.5 dCi (78 kW) lze považovat opravdu za rozumný naftový základ, agregát 1.9 dCi má vyšší ambice i cenu vcelku oprávněně. Zatímco tam, kde bylo se slabším motorem nutno řadit už poměrně často či brzy, prokázal nárůst 18 kW výkonu a 60 Nm točivého momentu svůj účinek. Například špičková hodnota zmíněného točivého momentu 300 Nm je k dispozici už od 1750 otáček, motor se ale tváří pružně už podstatně dříve. Výsledkem jsou rozjezdy bez kopanců a bezproblémové přesuny přes dlouhá táhlá stoupání bez nutnosti řadit. Turboprodleva je skutečně minimální a motor za jen přiměřeného hluku vydrží s dechem až někam ke čtyřtisícové hranici. Odhlučnění motoru je skvělé hlavně za jízdy, naopak při studených startech bude o druhu vašeho paliva vědět půl ulice.

obrázek [555 x 294]  

Na lámání chleba dojde při měření spotřeby – výrobce udává kombinovanou hodnotu shodnou s hatchbackem – 5,1 l/100 km. Tomuto ideálu se lze přiblížit při velmi úsporné jízdě mimo město, v praxi lze ale čekat o litr vyšší číslo. Naopak městský provoz nemá na apetit motoru nijak zhoubný vliv, kombi se i přes nějakou tu kolonu protáhlo s dobrým průměrem 6,7 l/100 km. Stejně jako u hatchbacku se jízda rychlostí 130 km/h po rovině rovná šestilitrové spotřebě.

U testovaného vozu jsme také ocenili poměrně bohatý výčet základní výbavy stupně Expression, kterému ovšem sekundoval poměrně rozsáhlý výčet příplatků. Zatímco ale za vestavěnou navigaci TomTom by měli v marketingu Renaultu pozlacovat ruce (poměr kvality a ceny je na vestavěnou navigaci dosud nevídaný), shodně jsme žehrali na velkoplošné otevíratelné střešní okno, které dramaticky snižuje vnitřní výšku vpředu až na 930 mm. Konflikt designu zádě s realitou, konkrétně hlavou, také pocítí cestující vzadu, kteří se odvážili vlézt do rodinného kombi s tělesnou výškou nad 180 cm.

obrázek [250 x 383] Základní jeskyně na zavazadla není ani tak zajímavá svým objemem 491 l, daleko větší dojem v nás zanechala šířka mezi podběhy 1100 mm a výška nakládací hrany nad vozovkou jen 560 mm. Když připočítáme fakt, že podlaha je se zmíněnou hranou v jiné rovině, ledacos Renaultu odpouštíme: tohle JE znak rodinného auta.

Poměrně těžký motor vpředu a zadní náprava s vlečenými rameny vzadu – tahle teorie nevěští nic dobrého. Výsledek nás ale docela překvapil. Nějaké ty náklony v zatáčkách tu sice jsou, ale pokud si řidič vyloženě nehraje na sportovní jízdu, nemá ho Grandtour proč neuspokojit. Po dříve se vyskytujícím neřiditelném houpání není ani památky, brzdy posílily málem o řád a příčné nerovnosti nevytřásají duši z těla a mobily z kapes. Podvozek přitvrdil, ale nezhrubl, kulisa řazení je nějakou záhadou až nefrancouzsky přesná a řízení i přes relativní měkkost poskytuje i jakous takous zpětnou vazbu. Jinými slovy, netřeba se bát.

Mégane Grandtour v kombinaci s prostřední motorizací je vhodnou volbou pro firemní flotily i soukromé řidiče, kteří počítají s vyšším kilometrovým proběhem a důrazem na delší a rychlejší přesuny. Prostě, zlatá střední cesta.

obrázek [555 x 404]  
První cena vozu334.900,- Kč (1.6 16V 74kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací459.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Expression)
Základní cena testovaného vozu494.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků615.100,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)

Plusy

  • Silný a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Vyvážený podvozek
  • Nízká hrana zavazadelníku, v rovině s podlahou
  • Bohatá základní výbava
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Vestavěná navigace, včetně její ceny

Mínusy

  • Prostor na zadních sedadlech
  • Střešní okno omezující vnitřní výšku
  • Nefunkční sklápění opěrek hlavy
  • Vyšší ceny naftových motorizací
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi

Cena v základní výbavě: 494 900 Kč Cena v testované výbavě: 615 100 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-Kč), poloautomatická ruční brzda (6.000,- Kč), navigační systém Carminat (+45.000,-Kč), bixenonové světlomety (+25.000,-Kč), RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (10.000,- Kč), zadní parkovací senzory (10.000,-), el. sklopná vnější zrcátka (3.000,), hands-free karta Renault (8.000,-), kola z lehkých slitin 17“ (6.000,-), panoramatické střešní okno, elektricky otevíratelné (25.000,-)

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 491 / 1567
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4559
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2701
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama