Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi – Rodinné blaho

 
 

Do víceméně ustálených vod kombi nižší střední třídy vjel Renault Megane s karoserií kombi vyzbrojen hned pěti dieselovými motorizacemi. Jak jezdí zlatý střed - Grandtour s motorem 1.9 dCi (96 kW)?

Spíše úspornějším povahám budou nepochybně stačit 1.5 dCi (63 kW), ale vzhledem k přece jen vyšší hmotnosti určitě lepší 1.5 dCi (78 kW). Proč tedy, u všech všudy, investovat do čtyř decilitrů objemu 30 tisíc korun při shodné výbavě?

Pohled do ceníku napoví, že oba motory, tedy 1.5 dCi (78 kW) (od 429.000,- Kč) i námi testovaný 1.9 dCi (96 kW) (od 459.000,- Kč) lze získat od stupně výbavy Expression, přičemž oba agregáty jsou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou.

Zatímco ale dříve testovanou verzi 1.5 dCi (78 kW) lze považovat opravdu za rozumný naftový základ, agregát 1.9 dCi má vyšší ambice i cenu vcelku oprávněně. Zatímco tam, kde bylo se slabším motorem nutno řadit už poměrně často či brzy, prokázal nárůst 18 kW výkonu a 60 Nm točivého momentu svůj účinek. Například špičková hodnota zmíněného točivého momentu 300 Nm je k dispozici už od 1750 otáček, motor se ale tváří pružně už podstatně dříve. Výsledkem jsou rozjezdy bez kopanců a bezproblémové přesuny přes dlouhá táhlá stoupání bez nutnosti řadit. Turboprodleva je skutečně minimální a motor za jen přiměřeného hluku vydrží s dechem až někam ke čtyřtisícové hranici. Odhlučnění motoru je skvělé hlavně za jízdy, naopak při studených startech bude o druhu vašeho paliva vědět půl ulice.

obrázek [555 x 294]  

Na lámání chleba dojde při měření spotřeby – výrobce udává kombinovanou hodnotu shodnou s hatchbackem – 5,1 l/100 km. Tomuto ideálu se lze přiblížit při velmi úsporné jízdě mimo město, v praxi lze ale čekat o litr vyšší číslo. Naopak městský provoz nemá na apetit motoru nijak zhoubný vliv, kombi se i přes nějakou tu kolonu protáhlo s dobrým průměrem 6,7 l/100 km. Stejně jako u hatchbacku se jízda rychlostí 130 km/h po rovině rovná šestilitrové spotřebě.

U testovaného vozu jsme také ocenili poměrně bohatý výčet základní výbavy stupně Expression, kterému ovšem sekundoval poměrně rozsáhlý výčet příplatků. Zatímco ale za vestavěnou navigaci TomTom by měli v marketingu Renaultu pozlacovat ruce (poměr kvality a ceny je na vestavěnou navigaci dosud nevídaný), shodně jsme žehrali na velkoplošné otevíratelné střešní okno, které dramaticky snižuje vnitřní výšku vpředu až na 930 mm. Konflikt designu zádě s realitou, konkrétně hlavou, také pocítí cestující vzadu, kteří se odvážili vlézt do rodinného kombi s tělesnou výškou nad 180 cm.

obrázek [250 x 383] Základní jeskyně na zavazadla není ani tak zajímavá svým objemem 491 l, daleko větší dojem v nás zanechala šířka mezi podběhy 1100 mm a výška nakládací hrany nad vozovkou jen 560 mm. Když připočítáme fakt, že podlaha je se zmíněnou hranou v jiné rovině, ledacos Renaultu odpouštíme: tohle JE znak rodinného auta.

Poměrně těžký motor vpředu a zadní náprava s vlečenými rameny vzadu – tahle teorie nevěští nic dobrého. Výsledek nás ale docela překvapil. Nějaké ty náklony v zatáčkách tu sice jsou, ale pokud si řidič vyloženě nehraje na sportovní jízdu, nemá ho Grandtour proč neuspokojit. Po dříve se vyskytujícím neřiditelném houpání není ani památky, brzdy posílily málem o řád a příčné nerovnosti nevytřásají duši z těla a mobily z kapes. Podvozek přitvrdil, ale nezhrubl, kulisa řazení je nějakou záhadou až nefrancouzsky přesná a řízení i přes relativní měkkost poskytuje i jakous takous zpětnou vazbu. Jinými slovy, netřeba se bát.

Mégane Grandtour v kombinaci s prostřední motorizací je vhodnou volbou pro firemní flotily i soukromé řidiče, kteří počítají s vyšším kilometrovým proběhem a důrazem na delší a rychlejší přesuny. Prostě, zlatá střední cesta.

obrázek [555 x 404]  
První cena vozu334.900,- Kč (1.6 16V 74kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací459.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Expression)
Základní cena testovaného vozu494.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků615.100,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)

Plusy

  • Silný a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Vyvážený podvozek
  • Nízká hrana zavazadelníku, v rovině s podlahou
  • Bohatá základní výbava
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Vestavěná navigace, včetně její ceny

Mínusy

  • Prostor na zadních sedadlech
  • Střešní okno omezující vnitřní výšku
  • Nefunkční sklápění opěrek hlavy
  • Vyšší ceny naftových motorizací
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi

Cena v základní výbavě: 494 900 Kč Cena v testované výbavě: 615 100 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-Kč), poloautomatická ruční brzda (6.000,- Kč), navigační systém Carminat (+45.000,-Kč), bixenonové světlomety (+25.000,-Kč), RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (10.000,- Kč), zadní parkovací senzory (10.000,-), el. sklopná vnější zrcátka (3.000,), hands-free karta Renault (8.000,-), kola z lehkých slitin 17“ (6.000,-), panoramatické střešní okno, elektricky otevíratelné (25.000,-)

Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové

Poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové z…

Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce

Írán bude všemi silami pokračovat ve svém raketovém…

Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel

Služby založené na principech takzvané sdílené ekonomiky…

Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek

Na první sedan elektromobilu Model 3 má už americká…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 491 / 1567
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4559
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2701
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Dnes 11:30

Nový model z dílny amerického výrobce elektromobilů zatím nabídne dvě verze, základní a s prodlouženým dojezdem.




Blesk.cz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal fanouškům děsivý vzkaz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal…

Tanečník Robert Anker (†27) z kanadské skupiny Diversity zemřel při autonehodě. Tento umělec se dostal do…

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici zápasí se zápalem plic

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici…

Ruší koncerty! Michal Prokop leží se zápalem plic v jedné z pražských nemocnic. „To se tak prostě někdy stane,“…

 

iSport.cz

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se posunulo, zjistil Šefl

Že Phelps po olympiádě hulí bongo? Plavání se…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Setkání s realitou na mistrovství světa v Budapešti zřejmě motýlkáře Jana Šefla posune…

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník jsou emotivnější

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník…

Přišel na hřiště půlhodinku před koncem zápasu. Očekávaný každým, kdo zápas sledoval. Stav zápasu byl v tu…

 

Reflex.cz

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Policie odložila trestní oznámení, které Andrej Babiš podal ve věci tajně pořízených nahrávek jeho dohod o…

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500 euro. Opravoval si tam kolo

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500…

Příběh, kterému se ani nechce věřit, se odehrál ve čtvrtek v berlínské čtvrti Neukölln. Jeden muž tam měl menší…