Test Auto.cz

Renault Scénic 1.3 TCe 140 – Starý známý s novou technikou

8.8. 2018
Verdikt
 

Rodinný Scénic dostal novou zážehovou třináctistovku a tak se po dvou letech opět ohřál v naší redakční garáži. A já mohl opět řídit auto, na které z prostého důvodu nedám dopustit.

Právě mezinárodní jízdy Renaultu Scénic totiž byly mou první novinářskou štací za hranice, tenkrát do francouzského Bordeaux, kde jsme na domácí půdě značky zkoušeli čtvrtou generaci v krátkém i dlouhém (Grand Scénic) provedení. Tehdy tvůrci překvapili hlavně nasazením dvacetipalcových kol, která však nedělala paseku ani s malou zážehovou dvanáctistovkou a popravdě nepřinesla ani výrazný úbytek na jízdním komfortu.

Veskrze tak šlo o zdařilé auto. O to víc mě mrzí, že za poslední dva roky bych nové Scénicy na tuzemských silnicích napočítal na prstech jedné ruky. Když už se nějaký objeví, jde o některého z předchůdců, velkému úspěchu se u nás stále těší hlavně první generace. Ta totiž i po letech (poslední kusy opustily výrobní linky v roce 2003) patří k vyhledávanému zboží mezi většími rodinami zejména díky finanční dostupnosti.

Jízdní dojmy Renault Scénic a Grand Scénic: Když mégane nestačí a espace je už moc

Po dvou letech se čtvrtá generace modelu vrátila do redakční garáže díky nové zážehové třináctistovce, jež vznikala ve spolupráci se stříbrnými šípy. Motor 1.3 TCe nahrazuje v paletě jednotek dvanáctistovku, z níž fakticky vychází, pro plnění nejpřísnějších dojem má ale být doplněn třeba o filtr pevných částic. Jak pohon uzpůsobený normě Euro 6c funguje, jsme zkoušeli v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nejen na českých okreskách, ale i dálnicích a v městském provozu.

Prostor pro každého

Jestliže si myslíte, že rodinná MPV sází hlavně na funkčnost a vnější design se řeší až někde na třiadvacátém místě, Scénic vás milerád vyvede z omylu. Testovaný exemplář v modré barvě s kontrastně zbarvenou střechou posazený na výrazných dvacetipalcových kolech poutá pozornost. Nemusel přitom slevit ze svého původního zaměření a nezačal se drát do rostoucího segmentu sportovně-užitkových vozů, jako se stalo u některých jeho konkurentů.

Jde přitom o dobře známou designovou filosofii francouzské značky, která nezapře inspiraci jinými modely. Příď s výrazným logem a LED denním svícením ve standardu připomíná Captur, stoupající linie bočních oken zase nechává vzpomenout na Kadjar. V případě Scénicu je doprovází ještě elegantně se svažující střecha. Záď zase myslí na praktičnost, víko zavazadelníku je obrovské, jak se pro potřeby velké rodiny sluší a patří. Doprovází jej „kapky“ v podobě zadních světlometů, které se mi líbí podstatné více než svítilny většího Grand Scénicu ve tvaru písmene L. Karoserii kolem dokola doprovází ochranné plasty, střecha je zase při absenci paketu Premium za 14.000 Kč standardní, nikoliv panoramatická. Standardem jsou i ona dvacetipalcová kola, což pro některé zákazníky může být značně omezující faktor.

Čím model vyniká, je kromě skvělého výhledu ven i bohatý vnitřní prostor. Hodně tomu pomohl nárůst rozměrů, Scénicu mezigeneračně narostl rozvor o 32 mm a o 20 mm si polepšila šířka. To s sebou přináší fakt, že i lidé vyšší než já se svými 176 cm si za volantem udělají pohodlí a nejsou omezováni v oblasti ramen ani nohou. Co do šířky vás totiž se spolujezdcem dělí pořádná porce místa, kterou vyplňuje posuvná středová konzola (v základní výbavě Zen s příplatkovým paketem Parking za 14.000 Kč, v testovaném provedení Intens již ve standardu). I když se v autě pohodlně rozvalíte až někam pod volant, prostoru u kolen budete mít po obou stranách pořád dostatek.

Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

Byť jde o vcelku velké auto, uvnitř si nepřipadáte, že byste po vzoru SUV seděli výrazně vysoko. O to víc určitě potěší už zmiňovaný dobrý výhled, kterému pomáhá kupříkladu obrovské přední okno nebo zdvojené přední sloupky. Nohy bude muset spolujezdec uhnout na stranu jen v případě, kdy budete potřebovat otevřít schránku v palubovce. Tradiční otevírání tady totiž nahrazuje šuplík, který vám narazí do kolen, i když budete sedět hodně vzadu. Malou kaňku ale okamžitě přebíjí fakt, že napříč celým interiérem najdete 63 litrů odkládacích prostor. Zkrátka MPV se vším všudy!

obrázek [600 x 348]  

Sedačky jsou přitom rozměrné a výrazně tvarované nejen vpředu, ale i pro cestující vzadu. Díky navýšené šířce se na zadní lavici posadí i tři dospělí, prostor pro nohy lze korigovat posuvnou zadní lavicí na úkor místa v zavazadelníku.

V interiéru sice sem tam ťuknete do tvrdého plastu, většina obložení je však tvořena z měkčených materiálů doprovázených elegantním prošíváním. Celkově ale zpracování sází spíše na jednoduchost a funkčnost, žádné módní výstřelky. Tím je snad jen vertikálně umístěný displej infotainmentu. Osobně jsem si na to vlastně zvyknul docela rychle a zejména s navigací mi to přijde jako fajn řešení. Horší je to ale v momentě, kdy chcete multimédia obsluhovat třeba přes Apple CarPlay. Služba se totiž neumí přizpůsobit displeji a tak její obraz zůstává horizontálně, jen se „scvrkne“ tak, aby se na displej vešel. Také dotykové plochy s ikonkami bych ocenil spíše na straně řidiče, když jsem jel v autě sám, vyžadovalo přepínání mezi nabídkami hodně pozornosti.

Důležitým faktorem při výběru rodinného partnera je právě zavazadelník. Ten v případě Scénicu pojme v základu 506 litrů, avšak objem lze navýšit díky posuvné zadní lavici na 637 litrů. A když tlačítkem v kufru či prostřednictvím infotainmentu sklopíte zadní sedačky zcela, dostane se vám velkorysých 1554 l prostoru s rovnou ložnou plochou. Víko zavazadelníku je sice velké, nakládání větších předmětů může zkomplikovat snad jen menší otvor kufr. Ještě dodejme, že pod podlážku uvnitř se vejde sedmnáctipalcová dojezdová rezerva, jíž v ceníku najdeme za příplatek 3.000 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Scénic 1.3 TCe 140

Cena v základní výbavě: 563 900 Kč Cena v testované výbavě: 599 900 Kč

Základní výbava:20“ kola z lehkých slitin, dvouzónová automatická klimatizace, rozpoznávání dopravních značek, přístrojový štít s multifunkčním barevným displejem, poloautomatická parkovací brzda, hands-free karta, dešťový a světelný senzor, LED denní svícení, přední mlhovky, 7“ infotainment s navigací, přední a zadní parkovací senzory, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, elektricky sklopná zrcátka, posuvná středová konzola, ambientní osvětlení interiéru

Výbava testovaného vozu:Paket City s parkovací kamerou a samočinným parkováním (+18.000 Kč), paket Komfort Plus s komfortním masážním sedadlem řidiče, vyhříváním a bederními opěrkami vpředu a sklopnými stolky vzadu (+15.000 Kč), rezervní kolo (+3.000 Kč)

Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Scénic 1.3 TCe 140
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1330
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Emise CO2:122
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 1554
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1502 / 591
Rozměr pneu:195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1866
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2734
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic 1.3 TCe 140 – Starý známý s…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 



Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV? Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV?

Prodeje kompaktního MPV Renaultu jsou sice v posledních…

Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu? Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu?

Novou sedmnáctistovku Renault poprvé představil v…

 



 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Včera

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Turisté vyvrcholili na vrcholku pyramidy: Egypťané jsou vzteky bez sebe!

Turisté vyvrcholili na vrcholku pyramidy: Egypťané…

Mladý dánský fotograf Andreas Hvid (23) na konci listopadu s kamarádkou vylezl na Cheopsovu (Chufuovu) pyramidu…

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

 

iSport.cz

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper vydělal na pokutu i čtyřhlavá saň

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper…

Vaše bída, naše radost, pošťuchují se věční rivalové už mnoho let. V nezáviděníhodné pozici je nyní Sparta,…

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá, řekl trenér

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá,…

Nespokojenost fanoušků Sparty narůstá a žádají změny. Během utkání s Teplicemi (0:1) Letnou mockrát dunělo…

 

Reflex.cz

Nečestný útok Babiše posílil. Ještě pár faulů a ANO bude mít ústavní většinu

Nečestný útok Babiše posílil. Ještě pár faulů a ANO…

Pokud existuje na naší politické scéně člověk, který prokázal naprostou absenci vlastnosti zvané „čest“, je to…

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…