Test Auto.cz

Renault Scénic 1.3 TCe 140 – Starý známý s novou technikou

8.8. 2018
Verdikt
 

Rodinný Scénic dostal novou zážehovou třináctistovku a tak se po dvou letech opět ohřál v naší redakční garáži. A já mohl opět řídit auto, na které z prostého důvodu nedám dopustit.

Právě mezinárodní jízdy Renaultu Scénic totiž byly mou první novinářskou štací za hranice, tenkrát do francouzského Bordeaux, kde jsme na domácí půdě značky zkoušeli čtvrtou generaci v krátkém i dlouhém (Grand Scénic) provedení. Tehdy tvůrci překvapili hlavně nasazením dvacetipalcových kol, která však nedělala paseku ani s malou zážehovou dvanáctistovkou a popravdě nepřinesla ani výrazný úbytek na jízdním komfortu.

Veskrze tak šlo o zdařilé auto. O to víc mě mrzí, že za poslední dva roky bych nové Scénicy na tuzemských silnicích napočítal na prstech jedné ruky. Když už se nějaký objeví, jde o některého z předchůdců, velkému úspěchu se u nás stále těší hlavně první generace. Ta totiž i po letech (poslední kusy opustily výrobní linky v roce 2003) patří k vyhledávanému zboží mezi většími rodinami zejména díky finanční dostupnosti.

Jízdní dojmy Renault Scénic a Grand Scénic: Když mégane nestačí a espace je už moc

Po dvou letech se čtvrtá generace modelu vrátila do redakční garáže díky nové zážehové třináctistovce, jež vznikala ve spolupráci se stříbrnými šípy. Motor 1.3 TCe nahrazuje v paletě jednotek dvanáctistovku, z níž fakticky vychází, pro plnění nejpřísnějších dojem má ale být doplněn třeba o filtr pevných částic. Jak pohon uzpůsobený normě Euro 6c funguje, jsme zkoušeli v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nejen na českých okreskách, ale i dálnicích a v městském provozu.

Prostor pro každého

Jestliže si myslíte, že rodinná MPV sází hlavně na funkčnost a vnější design se řeší až někde na třiadvacátém místě, Scénic vás milerád vyvede z omylu. Testovaný exemplář v modré barvě s kontrastně zbarvenou střechou posazený na výrazných dvacetipalcových kolech poutá pozornost. Nemusel přitom slevit ze svého původního zaměření a nezačal se drát do rostoucího segmentu sportovně-užitkových vozů, jako se stalo u některých jeho konkurentů.

Jde přitom o dobře známou designovou filosofii francouzské značky, která nezapře inspiraci jinými modely. Příď s výrazným logem a LED denním svícením ve standardu připomíná Captur, stoupající linie bočních oken zase nechává vzpomenout na Kadjar. V případě Scénicu je doprovází ještě elegantně se svažující střecha. Záď zase myslí na praktičnost, víko zavazadelníku je obrovské, jak se pro potřeby velké rodiny sluší a patří. Doprovází jej „kapky“ v podobě zadních světlometů, které se mi líbí podstatné více než svítilny většího Grand Scénicu ve tvaru písmene L. Karoserii kolem dokola doprovází ochranné plasty, střecha je zase při absenci paketu Premium za 14.000 Kč standardní, nikoliv panoramatická. Standardem jsou i ona dvacetipalcová kola, což pro některé zákazníky může být značně omezující faktor.

Čím model vyniká, je kromě skvělého výhledu ven i bohatý vnitřní prostor. Hodně tomu pomohl nárůst rozměrů, Scénicu mezigeneračně narostl rozvor o 32 mm a o 20 mm si polepšila šířka. To s sebou přináší fakt, že i lidé vyšší než já se svými 176 cm si za volantem udělají pohodlí a nejsou omezováni v oblasti ramen ani nohou. Co do šířky vás totiž se spolujezdcem dělí pořádná porce místa, kterou vyplňuje posuvná středová konzola (v základní výbavě Zen s příplatkovým paketem Parking za 14.000 Kč, v testovaném provedení Intens již ve standardu). I když se v autě pohodlně rozvalíte až někam pod volant, prostoru u kolen budete mít po obou stranách pořád dostatek.

Evropské Automobily roku: Renault Mégane Scénic (1997)

Byť jde o vcelku velké auto, uvnitř si nepřipadáte, že byste po vzoru SUV seděli výrazně vysoko. O to víc určitě potěší už zmiňovaný dobrý výhled, kterému pomáhá kupříkladu obrovské přední okno nebo zdvojené přední sloupky. Nohy bude muset spolujezdec uhnout na stranu jen v případě, kdy budete potřebovat otevřít schránku v palubovce. Tradiční otevírání tady totiž nahrazuje šuplík, který vám narazí do kolen, i když budete sedět hodně vzadu. Malou kaňku ale okamžitě přebíjí fakt, že napříč celým interiérem najdete 63 litrů odkládacích prostor. Zkrátka MPV se vším všudy!

obrázek [600 x 348]  

Sedačky jsou přitom rozměrné a výrazně tvarované nejen vpředu, ale i pro cestující vzadu. Díky navýšené šířce se na zadní lavici posadí i tři dospělí, prostor pro nohy lze korigovat posuvnou zadní lavicí na úkor místa v zavazadelníku.

V interiéru sice sem tam ťuknete do tvrdého plastu, většina obložení je však tvořena z měkčených materiálů doprovázených elegantním prošíváním. Celkově ale zpracování sází spíše na jednoduchost a funkčnost, žádné módní výstřelky. Tím je snad jen vertikálně umístěný displej infotainmentu. Osobně jsem si na to vlastně zvyknul docela rychle a zejména s navigací mi to přijde jako fajn řešení. Horší je to ale v momentě, kdy chcete multimédia obsluhovat třeba přes Apple CarPlay. Služba se totiž neumí přizpůsobit displeji a tak její obraz zůstává horizontálně, jen se „scvrkne“ tak, aby se na displej vešel. Také dotykové plochy s ikonkami bych ocenil spíše na straně řidiče, když jsem jel v autě sám, vyžadovalo přepínání mezi nabídkami hodně pozornosti.

Důležitým faktorem při výběru rodinného partnera je právě zavazadelník. Ten v případě Scénicu pojme v základu 506 litrů, avšak objem lze navýšit díky posuvné zadní lavici na 637 litrů. A když tlačítkem v kufru či prostřednictvím infotainmentu sklopíte zadní sedačky zcela, dostane se vám velkorysých 1554 l prostoru s rovnou ložnou plochou. Víko zavazadelníku je sice velké, nakládání větších předmětů může zkomplikovat snad jen menší otvor kufr. Ještě dodejme, že pod podlážku uvnitř se vejde sedmnáctipalcová dojezdová rezerva, jíž v ceníku najdeme za příplatek 3.000 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Scénic 1.3 TCe 140

Cena v základní výbavě: 563 900 Kč Cena v testované výbavě: 599 900 Kč

Základní výbava:20“ kola z lehkých slitin, dvouzónová automatická klimatizace, rozpoznávání dopravních značek, přístrojový štít s multifunkčním barevným displejem, poloautomatická parkovací brzda, hands-free karta, dešťový a světelný senzor, LED denní svícení, přední mlhovky, 7“ infotainment s navigací, přední a zadní parkovací senzory, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, elektricky sklopná zrcátka, posuvná středová konzola, ambientní osvětlení interiéru

Výbava testovaného vozu:Paket City s parkovací kamerou a samočinným parkováním (+18.000 Kč), paket Komfort Plus s komfortním masážním sedadlem řidiče, vyhříváním a bederními opěrkami vpředu a sklopnými stolky vzadu (+15.000 Kč), rezervní kolo (+3.000 Kč)

Komentář Petry Wendelové: Hypoteční dilema centrální banky Komentář Petry Wendelové: Hypoteční dilema centrální banky

Novela zákona o spotřebitelském úvěru z roku 2016…

Komentář Gregore Martina Papucseka: Visegrádské skřípění Komentář Gregore Martina Papucseka: Visegrádské skřípění

Nevydařený summit Izraele a visegrádských zemí, který se…

Šéf Warhorse Studios Martin Frývaldský: Vývoj hry jako Kingdom Come stojí stamiliony Šéf Warhorse Studios Martin Frývaldský: Vývoj hry jako Kingdom Come stojí stamiliony

Warhorse, české vývojářské studio, které se proslavilo…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Scénic 1.3 TCe 140
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1330
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Emise CO2:122
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 1554
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1502 / 591
Rozměr pneu:195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1866
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2734
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic 1.3 TCe 140 – Starý známý s…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 



Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV? Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV?

Prodeje kompaktního MPV Renaultu jsou sice v posledních…

Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu? Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu?

Novou sedmnáctistovku Renault poprvé představil v…

 



 
Ojetá Škoda Superb II: Nejbolavější místo určitě uhodnete

Ojetá Škoda Superb II: Nejbolavější místo určitě uhodnete

Dnes 08:00

Druhá generace novodobého Superbu je zcela jiným autem než ta původní. Z hlediska techniky tvoří jakýsi propojovací článek mezi VW Passat B6 a novějším B7.




Blesk.cz

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před kamerou nebude dlouhou dobu

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

Stud při sexu? Ženy si myslí: Nejvíc nám to sluší „na misionáře“ A jak nejmíň?

Stud při sexu? Ženy si myslí: Nejvíc nám to sluší…

Desetina žen se během sexu vždy stydí za své tělo či dovednosti v milostných hrátkách, naproti tomu u mužů činí…

 

iSport.cz

Vnuk Buda Spencera se bude bít na UFC v Praze: Byl můj první fanoušek!

Vnuk Buda Spencera se bude bít na UFC v Praze: Byl…

Jeho dědeček po boku věrného parťáka Terence Hilla rozdával facky v populárních filmech. Carlo Pedersoli, vnuk…

Darida je zdravý, ale sedí. Odchod? Hertha odmítla čtyři nabídky

Darida je zdravý, ale sedí. Odchod? Hertha odmítla…

V bundeslize kroutí šestou sezonu. Pokud byl Vladimír Darida zdravý, v drtivé většině případů patřil do základní…

 

Reflex.cz

Janek Rubeš: Praha by mohla Hrad zavřít, kontroly jsou šílenství, v centru města už Češi nejsou vítáni

Janek Rubeš: Praha by mohla Hrad zavřít, kontroly…

Janek Rubeš chce věci měnit. Snaží se Čechům vybojovat zpátky centrum Prahy, kde už nejsou vítaní, ukázat…

Muž, který nejí, nepije a pracuje u toho na stavbě. Český breatharián tvrdí, že žije jen z volné energie

Muž, který nejí, nepije a pracuje u toho na stavbě.…

Pan Petr Tichý působí jako milý, hodný a nenápadný muž. Přesto najdeme na YouTube skoro šest hodin – přesně…