Test Auto.cz

Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové haute couture

26.12. 2016
Verdikt
 

Jste těžcí stylaři se závazky? Pak asi těžko najdete vhodnější MPV. Ale není všechno zlato…

Zakladatel evropského segmentu kompaktních MPV Scénic se letos na jaře představil v nejnovější generaci a hned je jasné, že chce kategorii velkoprostoráků vrátit její dřívější lesk, který notně vybledl s příchodem crossoverů a SUV. Renault odolal pokušení stylizovat scénica do podoby SUV, ale robustnější karoserii, zkrášlenou obrovskými koly (nic menšího než 20“ kola, se nedodává), se Francouzi nevyhnuli.

Nejsem úplně fanda toho, když celá modelová řada vypadá stejně, ale musím říci, že tenhle klon capturu se docela vyvedl a interiér auta je navíc těžké si nezamilovat. Jsou zde krásná designová sedadla, elegantní palubní deska s „teslácky“ pojatým středovým „tabletem“ a dobře tvarovaný volant s velkým rozsahem seřízení. Díky dobře tvarovaným výplním dveří je vpředu i vzadu také dost místa v příčném směru a nad hlavou. Řidič má také slušný výhled vpřed a šikmo vpřed, i když konkurenční picasso je na tom ještě o něco lépe.

Jenže po „zabydlení“ se objeví pár „ale“. Sedadla mají stejný „designový efekt“ jako ta v 3008 – sedí se v nich hůř, než vypadají. Nemají moc dobré boční vedení a polstrování je dost tuhé, potěší ale dlouhý sedák a „ušaté“ hlavové opěrky. Kvůli širokému středovému panelu není pro pravou nohu tolik místa, kolik by mohlo být, a při určité poloze nohy by mohl tlačit plastový lem „tabletu“.

obrázek [600 x 359]

Vzadu pak má scénic jednu, ale zato podstatnou nevýhodu – pro dospělého je tam i při nejzazší poloze zadní lavice nedostatek místa pro kolena. Svůj podíl na tom má sklopný stoleček, ale ani bez něj to nebude na vyskakování. Navíc jsou přední sedadla umístěna hodně nízko nad podlahou a vsunout pod ně nárty sice lze, ale je to „těsnota“. Jako pozitivum naopak vidím, že Francouzi vsadili na koncepci dvou plnohodnotných sedadel a jednoho nouzového, díky tomu se vzadu dva dospělí jakž-takž posadí, na rozdíl od těch aut, která mají vzadu tři zcela nepoužitelná sedadla.

Kufr má v základním uspořádání objem 506 litrů, ohánět se maximem 637 l moc nejde, protože pak je vzadu místo jen pro beznohé. Není to u rodinného auta mnoho, ale odpovídá to standardu třídy, což ovšem znamená, že je vhodné se při pořízení auta rovnou poptat i na střešní nosiče a box. Radost je ovšem pracovat s variabilitou, sklápění probíhá jedním dotykem tlačítka a výsledkem celého procesu je téměř rovná podlaha. Pochvalu zaslouží také spousta odkládacích schránek v kabině, stylové, i když z pohledu kolen spolujezdce nepraktické, je „šuplíkové“ otevírání schránky před spolujezdcem. Potěší i posuvný středový tunel, jenž v případě potřeby dokáže skrýt držáky nápojů pod středovým panelem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Scénic 1.6 dCi

Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Scénic 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4.3 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 1554
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 594
Rozměr pneu:195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1866
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2734
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

 



Renault Energy TCe 115/140/160: Další info o nové třináctistovce Renault Energy TCe 115/140/160: Další info o nové třináctistovce

O novém zážehovém čtyřválci Renault Energy TCe…

Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data! Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!

Zážehová třináctistovka nahradí dosavadní dvanáctistovku.…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Včera

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod taktovkou Andreje Babiše?

Noví ministři přehledně: Kdo bude šéfovat Česku pod…

Andrej Babiš už má pohromadě celý menšinový kabinet. Moc do rukou mu dal prezident Miloš Zeman, který ve středu…

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty, odpůrci neuspěli

Češi o kebab nepřijdou: EU v něm nechá fosfáty,…

Konec kebabu v Česku ani dalších zemích EU v dohledné době nehrozí. Europoslanci ve středu při hlasování…

 

iSport.cz

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat vystřelil hattrickem

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat…

Skvělý obrat! Hokejisté české reprezentace porazili Finy 3:2 po prodloužení. Svěřencům Josefa Jandače se…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…