Test Auto.cz

Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové haute couture

26.12. 2016
Verdikt
 

Jste těžcí stylaři se závazky? Pak asi těžko najdete vhodnější MPV. Ale není všechno zlato…

Zakladatel evropského segmentu kompaktních MPV Scénic se letos na jaře představil v nejnovější generaci a hned je jasné, že chce kategorii velkoprostoráků vrátit její dřívější lesk, který notně vybledl s příchodem crossoverů a SUV. Renault odolal pokušení stylizovat scénica do podoby SUV, ale robustnější karoserii, zkrášlenou obrovskými koly (nic menšího než 20“ kola, se nedodává), se Francouzi nevyhnuli.

Nejsem úplně fanda toho, když celá modelová řada vypadá stejně, ale musím říci, že tenhle klon capturu se docela vyvedl a interiér auta je navíc těžké si nezamilovat. Jsou zde krásná designová sedadla, elegantní palubní deska s „teslácky“ pojatým středovým „tabletem“ a dobře tvarovaný volant s velkým rozsahem seřízení. Díky dobře tvarovaným výplním dveří je vpředu i vzadu také dost místa v příčném směru a nad hlavou. Řidič má také slušný výhled vpřed a šikmo vpřed, i když konkurenční picasso je na tom ještě o něco lépe.

Jenže po „zabydlení“ se objeví pár „ale“. Sedadla mají stejný „designový efekt“ jako ta v 3008 – sedí se v nich hůř, než vypadají. Nemají moc dobré boční vedení a polstrování je dost tuhé, potěší ale dlouhý sedák a „ušaté“ hlavové opěrky. Kvůli širokému středovému panelu není pro pravou nohu tolik místa, kolik by mohlo být, a při určité poloze nohy by mohl tlačit plastový lem „tabletu“.

obrázek [600 x 359]

Vzadu pak má scénic jednu, ale zato podstatnou nevýhodu – pro dospělého je tam i při nejzazší poloze zadní lavice nedostatek místa pro kolena. Svůj podíl na tom má sklopný stoleček, ale ani bez něj to nebude na vyskakování. Navíc jsou přední sedadla umístěna hodně nízko nad podlahou a vsunout pod ně nárty sice lze, ale je to „těsnota“. Jako pozitivum naopak vidím, že Francouzi vsadili na koncepci dvou plnohodnotných sedadel a jednoho nouzového, díky tomu se vzadu dva dospělí jakž-takž posadí, na rozdíl od těch aut, která mají vzadu tři zcela nepoužitelná sedadla.

Kufr má v základním uspořádání objem 506 litrů, ohánět se maximem 637 l moc nejde, protože pak je vzadu místo jen pro beznohé. Není to u rodinného auta mnoho, ale odpovídá to standardu třídy, což ovšem znamená, že je vhodné se při pořízení auta rovnou poptat i na střešní nosiče a box. Radost je ovšem pracovat s variabilitou, sklápění probíhá jedním dotykem tlačítka a výsledkem celého procesu je téměř rovná podlaha. Pochvalu zaslouží také spousta odkládacích schránek v kabině, stylové, i když z pohledu kolen spolujezdce nepraktické, je „šuplíkové“ otevírání schránky před spolujezdcem. Potěší i posuvný středový tunel, jenž v případě potřeby dokáže skrýt držáky nápojů pod středovým panelem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Scénic 1.6 dCi

Babiš: ANO podpoří zpomalení růstu platů ústavních činitelů Babiš: ANO podpoří zpomalení růstu platů ústavních činitelů

Poslanci hnutí ANO by podle šéfa hnutí a premiéra Andreje…

Facebook a Twitter smazaly stovky falešných účtů z Íránu a Ruska Facebook a Twitter smazaly stovky falešných účtů z Íránu a Ruska

Společnost Facebook smazala více než 650 stránek, skupin…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Scénic 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4.3 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 1554
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 594
Rozměr pneu:195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1866
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2734
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh Srpen 1968: Tanky T-54/T-55 srazily ČSSR na kolena. Toto je jejich příběh

Jde o nejdéle používaný tank na světě, pořád drží rekord…

 



Renault Energy TCe 115/140/160: Další info o nové třináctistovce Renault Energy TCe 115/140/160: Další info o nové třináctistovce

O novém zážehovém čtyřválci Renault Energy TCe…

Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data! Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!

Zážehová třináctistovka nahradí dosavadní dvanáctistovku.…

 



 
Aston Martin Valkyrie dostane nejsilnější atmosférický motor světa. Výkon prozrazen omylem

Aston Martin Valkyrie: Nejsilnější atmosférický motor. Výkon prozrazen omylem

Dnes 08:54

Nová střela z Gaydonu bude poháněna atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem z dílny Cosworthu.




Blesk.cz

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Milionový déšť rozdal už 50 milionů

Už dva týdny se v každém losování Sportky hraje vždy o pět výher v hodnotě 2 miliony korun. Vsaďte si plný tiket…

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Vondráčková o vztahu Plekance se Šafářovou: Byla jsem slepá!

Konec manželství Lucie Vondráčkové (38) a Tomáše Plekance (35) nabírá na obrátkách. Hokejista dnes přiznal, že…

 

iSport.cz

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem nevím, tvrdí

Peltovi zablokovali dvě nemovitosti. Vůbec o ničem…

Jeho Jablonec o víkendu překvapivě sestřelil Slavii, na podzim si dokonce zahraje prestižní Evropskou ligu.…

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin odmítá zvěsti o povaze

Posila Sparty Mebrahtu: objevil ho Jarolím, Uhrin…

Jeho přesun do Sparty všechny překvapil. Od druhého týmu FORTUNA:LIGY byl příchod Golgola Mebrahtua na Letnou…

 

Reflex.cz

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se po sto letech vrací domů

Legendární loď Maud norského polárníka Amundsena se…

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v roce 1918 vyrazil na plavbu takzvanou Severní mořskou…

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené perle Arábie

Neznámý Musandam aneb Čtrnáct dnů v dosud neobjevené…

Musandam je ománská enkláva. Skalnatý poloostrov tvoří bránu Hormuzského průlivu, který odděluje Arabský…