Test Auto.cz

Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové haute couture

26.12. 2016
Verdikt
 

Jste těžcí stylaři se závazky? Pak asi těžko najdete vhodnější MPV. Ale není všechno zlato…

Zakladatel evropského segmentu kompaktních MPV Scénic se letos na jaře představil v nejnovější generaci a hned je jasné, že chce kategorii velkoprostoráků vrátit její dřívější lesk, který notně vybledl s příchodem crossoverů a SUV. Renault odolal pokušení stylizovat scénica do podoby SUV, ale robustnější karoserii, zkrášlenou obrovskými koly (nic menšího než 20“ kola, se nedodává), se Francouzi nevyhnuli.

Nejsem úplně fanda toho, když celá modelová řada vypadá stejně, ale musím říci, že tenhle klon capturu se docela vyvedl a interiér auta je navíc těžké si nezamilovat. Jsou zde krásná designová sedadla, elegantní palubní deska s „teslácky“ pojatým středovým „tabletem“ a dobře tvarovaný volant s velkým rozsahem seřízení. Díky dobře tvarovaným výplním dveří je vpředu i vzadu také dost místa v příčném směru a nad hlavou. Řidič má také slušný výhled vpřed a šikmo vpřed, i když konkurenční picasso je na tom ještě o něco lépe.

Jenže po „zabydlení“ se objeví pár „ale“. Sedadla mají stejný „designový efekt“ jako ta v 3008 – sedí se v nich hůř, než vypadají. Nemají moc dobré boční vedení a polstrování je dost tuhé, potěší ale dlouhý sedák a „ušaté“ hlavové opěrky. Kvůli širokému středovému panelu není pro pravou nohu tolik místa, kolik by mohlo být, a při určité poloze nohy by mohl tlačit plastový lem „tabletu“.

obrázek [600 x 359]

Vzadu pak má scénic jednu, ale zato podstatnou nevýhodu – pro dospělého je tam i při nejzazší poloze zadní lavice nedostatek místa pro kolena. Svůj podíl na tom má sklopný stoleček, ale ani bez něj to nebude na vyskakování. Navíc jsou přední sedadla umístěna hodně nízko nad podlahou a vsunout pod ně nárty sice lze, ale je to „těsnota“. Jako pozitivum naopak vidím, že Francouzi vsadili na koncepci dvou plnohodnotných sedadel a jednoho nouzového, díky tomu se vzadu dva dospělí jakž-takž posadí, na rozdíl od těch aut, která mají vzadu tři zcela nepoužitelná sedadla.

Kufr má v základním uspořádání objem 506 litrů, ohánět se maximem 637 l moc nejde, protože pak je vzadu místo jen pro beznohé. Není to u rodinného auta mnoho, ale odpovídá to standardu třídy, což ovšem znamená, že je vhodné se při pořízení auta rovnou poptat i na střešní nosiče a box. Radost je ovšem pracovat s variabilitou, sklápění probíhá jedním dotykem tlačítka a výsledkem celého procesu je téměř rovná podlaha. Pochvalu zaslouží také spousta odkládacích schránek v kabině, stylové, i když z pohledu kolen spolujezdce nepraktické, je „šuplíkové“ otevírání schránky před spolujezdcem. Potěší i posuvný středový tunel, jenž v případě potřeby dokáže skrýt držáky nápojů pod středovým panelem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Scénic 1.6 dCi

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Scénic 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4.3 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 1554
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 594
Rozměr pneu:195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1866
c) výška (mm): 1653
d) rozvor (mm): 2734
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV? Budoucnost Renaultu Scénic je nejistá. Přijde místo MPV další SUV?

Prodeje kompaktního MPV Renaultu jsou sice v posledních…

Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu? Renault už nasazuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. Kolik stojí ve Scénicu?

Novou sedmnáctistovku Renault poprvé představil v…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…