23.10. 2014 Auto Tip

Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Přijde-li čas na nákup nového vozu, většina z nás chce nejdříve prodat ten starý. Kdo vám za něj dá nejvíce peněz? Vyplatí se jezdit daleko od domova? Otestovali jsme to za vás!

Pan, říkejme mu například Jan Novák, by rád vyměnil své auto. Staré už je pro něho příliš malé, motor slabý a nechce investovat do oprav kosmetických vad. Navíc se zhlédl v novějším a luxusnějším voze. Aby na něj však měl dost peněz, musí nejdříve prodat co nejvýhodněji ten současný. Takže se rozhodne navštívit autobazar... Popsaná situace je asi mnohým z vás povědomá. My jsme se rozhodli zjistit, který z velkých autobazarů nám za naši „testovací“ ojetinu dá nejvyšší částku. Zvolili jsme klasický postup. Do každé společnosti jsme nejdříve zavolali a požádali o odhad ceny vozu podle jeho stáří, motorizace a najetých kilometrů. Poté jsme se do jednotlivých autobazarů vydali osobně, abychom zjistili, jak moc nám ta která firma upraví cenu podle drobných poškození laku a stavu vozu.

Nejvíce nás zajímalo, jak velký bude rozdíl mezi prvotním návrhem po telefonu a aktuální nabídkou přímo v bazaru. Nehodnotili jsme však jen finanční podmínky prodeje, ale také to, jak se personál choval nebo jak širokou nabídku doplňkových služeb nabízel.

K testu jsme si půjčili vůz našeho spolupracovníka a všech sedm vybraných prodejen objeli během dvou dní. Protože bazary najdete prakticky po celé České republice, vydali jsme se pro-věřit i ty menší mimo velká města.

Co jsme prodávali?
Vozem, který jsme se snažili prodat, byl Ford Focus II. generace, r. v. 2007, se zážehovým motorem 1,6 litru o výkonu 74 kW. Auto má najeto 74.000 kilometrů a kompletní servisní knížku. Vozidlo nikdy nebylo havarováno a jedinými viditelnými poškozeními byly kosmetické škrábance na náraznících. Výbava obsahovala manuální klimatizaci a ovládaní radia pod volantem

V našem srovnání samozřejmě nechybí lídr trhu AAA Auto ani dvojka Auto ESA. Tyto společnosti jsou často předmětem ostrých diskusí, názor na ně není jednoznačný. Ačkoli mají obě více poboček, zvolili jsme návštěvy jejich největších prodejních ploch v Praze. V hlavním městě jsme navíc testovali ještě bazary Štěpánek Auto a Mama Car. Všechny na svých internetových stránkách inzerují podobné služby, a tak jsme očekávali velmi těsné rozdíly.

Mají něco pro nás?
Zkoušeli jsme zároveň, zda bychom v navštíveném bazaru rovnou našli vybrané „nové“ auto. Požadovali jsme BMW 320d s cenou do 300.000 korun a rozumným nájezdem. Jako druhou volbu jsme měli Audi A4 s turbodieselem 2.0 TDI.

Rozjeli jsme se i do středočeských Olbramovic. V obci vzdálené 50 km jižně od hlavního města se nachází velký autobazar s nově otevřeným showroomem pro prémiové vozy. Dále na jihu Čech, s pobočkami v Českých Budějovicích a Táboře funguje prodejce Andy-auta. Posledním podnikem, který jsme prověřili, byl autobazar Trotina. Nachází se nedaleko obce Smiřice v Královéhradeckém kraji a patří k němu i autoservis. Zklamáním byl pouze jeden autobazar, který nám ocenění auta zcela odmítl.

Co jsme hodnotili?

1. Předběžná cena: Zajímalo nás, jakou částku nám na základě ústních informací nabídne prodejce po telefonu.

2. Výsledná cena: Zde hodnotíme výši ceny, kterou nám po prohlídce vozu v autobazaru nabídl přijímací technik.

3. Rozdíl mezi návrhy cen: Hlavním cílem našeho testování bylo zjistit, o kolik se liší nabídka po telefonu a na místě.

4. Návrh termínu schůzky: Za jak dlouho po telefonickém rozhovoru můžeme s autem přijet na fyzickou prohlídku?

5. Pohotovost personálu: Jak dlouho budeme muset v autobazaru čekat, než se nám začne výkupní technik věnovat?

6. Chování k zákazníkovi: Bude nám nabídnuta káva, než přijde odpovědná osoba? Odpoví technik na všechny naše dotazy?

7. Zázemí autobazaru: Máme se kam posadit? Je zde více zaměstnanců, kteří s námi mohou jednat?

8. Doplňkové služby: Vyřídí za nás odhlášení vozu z registru? Přijedou si pro vůz k majiteli domů?

9. Prohlídka vozu: Hodnotila se především důkladnost. Je součástí i kontrola mechanických částí vozu?

10. Způsob vyplacení: Jakým způsobem můžeme dostat peníze za prodávané auto? Bude cena zvýhodněná, když „půjde“ na protiúčet?

11. Nabídka vozů: Když se rozhodneme prodat, máme zároveň z čeho vybírat?

12. Dostupnost: Je příjezd k autobazaru dobře značený? Provozuje společnost více poboček?

7. Štěpánek Auto: Žádné ocenění před smlouvou (47 bodů)

Po zavolání do autobazaru na bezplatnou linku nám prodejce chvíli odmítal předběžně vůz ocenit, po přemlouvání však potvrdil náš odhad mezi 110.000 a 115.000 korun. Termín prohlídky v prodejně nebylo potřeba sjednávat, pražský autobazar funguje denně od 9 do 21 hodin a mohli jsme přijet kdykoli. Cesta k jediné pobočce je dobře značená. Po příjezdu nám prodejce vozů zavolal výkupního technika a řekl, ať zajedeme do dřevěné „garáže“. Zklamání přišlo hned, když nám zaměstnanec společnosti oznámil, že nám cenu nesdělí, jelikož bychom mohli odjet ke konkurenci a už se nevrátit… I když zájem o naše auto by prý měl.

Cena telefonicky110.000 až 150.000 Kč
Cena na místě Nedostali jsme nabídku

Plus

  • Rychlost vyřízení výkupu vozu

Minus

  • Neocenění vozu před uzavřením smlouvy

 [600×341]


6. Auto ESA: Odjezdem z bazaru to nekončí (58 bodů)

Po telefonu jsme se cenu v tomto případě nedozvěděli, i když zaměstnanec společnosti projevil o náš vůz zájem. Na místo jsme mohli přijet kdykoli v otvírací době. Při příjezdu do pražské pobočky jsme chvíli bloudili v areálu nákupního centra, pak jsme však našli speciální místo pro výkup. Personál se nám věnoval a po krátké prohlídce nám výkupce ihned garantoval částku 100.000 korun. Odjeli jsme, avšak ještě večer nám personál volal s otázkou, jestli opravdu nechceme vůz ihned prodat. Telefonáty se bohužel opakovaly ještě v průběhu dalšího týdne…

Cena telefonicky Nedostali jsme nabídku
Cena na místě 100.000 Kč

Plus

  • Zázemí autobazaru

Minus

  • Telefonáty po návštěvě prodejny

 [600×315]


5. Andy-auta: Neexistující poškození (59 bodů)

Do táborského autobazaru jsme také nejdříve zavolali, nabídnuta byla částka 80.000 Kč. Když jsme oponovali, že si představujeme více, prodejce nám po telefonu prozradil, že podle stavu vozu by mohl jít až na 105.000 korun. Cesta do provozovny je dobře značená a nelze ji minout. Protože jsme přijeli v době oběda, výkupní technik nebyl v provozovně přítomen, a tak nám byla nabídnuta káva a prohlídka prodejní plochy. Inspekce vozu byla nejdelší ze všech autobazarů a probíhala zcela profesionálně, technik prohlížel motor, klimatizaci a zkoušel chod motoru. Nelíbilo se nám, že při prohlídce zaměstnanci odhalili údajně lakované pravé zadní dveře. Autobazar nenabízí zdarma odhlášení vozu z registru.

Cena telefonicky80.000 až 105.000 Kč
Cena na místě 85.000 Kč

Plus

  • Podobná cena po telefonu i při prohlídce

Minus

  • Odhalení neexistující závady

 [600×276]


4. Davo Car: První nabídka zklamala (61 bodů)

Po telefonu jsme dostali odhad ceny vozu na 70 tisíc korun, což se nám zdálo málo. Nicméně jsme s autem mohli přijet kdykoli v otvírací době. Směrovky k prodejně jsou dobře a jasně rozmístěné, do autobazaru jsme dojeli bez problémů. Recepční nám zavolala výkupního technika. Tentokrát byla prohlídka důkladná i uvnitř vozu, prodejce hovořilo na škrábance na náraznících. Stejně tak upozornil na přelakování levých zadních dveří, které ve skutečnosti lakované nebyly. I přesto nám byla za vůz nabídnuta částka 90.000 Kč. Prodejce trochu zaskočila otázka na odvoz na nejbližší stanici veřejné dopravy, nicméně by s tím prý nebyl problém.

Cena telefonicky70.000 Kč
Cena na místě 90.000 Kč

Plus

  • Příjezd, chování k zákazníkovi

Minus

  • Odhalení neexistující závady

 [600×356]


3. Mama Car: Technik si dal na čas (66 bodů)

Po telefonu prodejce o náš vůz projevil zájem a nabídl nám 110.000 Kč. Tato částka patřila k vyšším nabídkám. Autobazar se nachází na dobrém místě, i když příjezd by v jeho okolí mohl být značený lépe. Výkup vozů probíhá na vyhrazené ploše za zázemím autobazaru. Když jsme přijeli, museli jsme se ohlásit u recepční, která nám zavolala prodejce. Čekání se však stalo nejslabší stránkou návštěvy pražského autobazaru, protože trvalo asi čtvrt hodiny. Mohli jsme alespoň čekat v zázemí podniku. Prohlídka vozu byla důkladná, výkupní technik zkoumal všechny škrábance na karoserii, průzkumu neušel ani motor. Zeptal se nás, jestli máme k vozu servisní knížku a kolikátí jsme majitelé. Byla nám navržena částka v rozsahu 100 až 110 tisíc korun.

Cena telefonicky110.000 Kč
Cena na místě 100.000 až 110.000Kč

Plus

  • Důkladná prohlídka vozu

Minus

  • Čekání na výkupního technika

 [600×242]


2. Trotina Auto: Na částku jsme museli čekat (71 bodů)

Při úvodním zavolání jsme se odhadovanou cenu vozu nedozvěděli, odpovědný prodejce nám ji zavolal cca za hodinu. K fyzické prohlídce vozu jsme byli pozváni ihned, popřípadě kdykoli v otevíracích hodinách. Ačkoli v okolí chybělo značení prodejny, autobazar leží hned na hlavní silnici a nelze přehlédnout. Technik odpovědný za výkup se nám hned věnoval a rychle si vůz zvenku prohlédl. Po sdělení technických údajů navrhl cenu 110.000 Kč až 120.000 Kč s tím, že přesnou částku sdělí až po prověření velkého technického průkazu. Dostali jsme i doporučení na komisní prodej a nabídku odvozu do Hradce Králové. Líbila se nám ochota personálu a téměř žádný rozdíl mezi navrženými cenami.

Cena telefonicky120.000 Kč
Cena na místě 110.000 až 120.000 Kč

Plus

  • Žádný rozdíl mezi cenami po telefonu a v autobazaru

Minus

  • Menší výběr vozů na prodej

 [600×220]


1. AAA Auto: Nejvyšší nabídka a nejlepší servis (86 bodů)

Při zavolání na neplacenou linku jsme byli přepojeni na operátora, který se nám začal věnovat. Mluvili jsme přímo se zaměstnancem výkupu vozů a po sdělení základních informací o autě nám nabídl částku 115.000 až 125.000 korun a zároveň možnost, že zaměstnanci společnosti přijedou vůz ocenit na námi zvolené místo. My jsme se z důvodu srovnání služeb ale vydali do provozovny v pražských Kobylisích. Značení bylo zcela v pořádku, okamžitě jsme tedy zaparkovali na místech určených pro výkup vozů. Po ohlášení na recepci se nás ochotně ujal jeden z mnoha výkupních techniků. Vůz si nejdříve prohlédl na parkovišti a požádal nás o malý technický průkaz. Poté následovala krátká testovací jízda, na které jsme byli samozřejmě přítomni. Technik následně zajel do garáže na zvedák, začala velmi pečlivá prohlídka, opět s naší spoluúčastí. Mezitím nám byla nabídnuta káva. Zaměstnanec autobazaru prohlédl podvozek, motor a zkontroloval, zda na voze nebyly provedeny závažné opravy. Následovala motorový prostor a napojení na diagnostiku. Nakonec technik prozkoumal interiér a poznamenal si veškeré kosmetické vady. Po krátkém čekání v zázemí výkupu nám bylo nabídnuto 122.000 korun a zároveň další zvýhodnění na automobil, který si v bazaru vybereme.

Cena telefonicky115.000 až 125.000 Kč
Cena na místě 122.000 Kč

Plus

  • Nabídka doplňkových služeb, nejvyšší finální nabídka

Minus

  • Detailní dotazy na historii vozu

 [600×312]

Konečné hodnocení testovaných autobazarů
 Maximum AAA Auto Trotina Auto Mama Car Davo Car Andy-Auta Auto ESA Štěpánek Auto
Rozdíl mezi navrhnutou a skutečnou cenou 10 9 8 8 2 6 0 0
Finální cena 10 10 9 7 3 2 6 0
Návrh terminu schůzky 5 5 5 5 5 5 5 5
Pohotovost personálu 5 5 5 2 4 4 4 5
Chování k zákazníkovi 10 9 9 7 6 6 2 4
Zázemí autobazaru 10 10 8 7 8 7 9 6
Doplňkové služby 10 10 7 7 8 6 9 7
Prohlídka vozu 5 5 3 4 4 5 2 3
Způsob vyplacení 5 5 5 5 5 5 5 5
Nabídka vozů 10 10 6 7 8 6 9 6
Dostupnost 10 8 6 7 8 7 7 6
Celkem 90 86 71 66 61 59 58 47
Umístění  1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Autor: Lukáš Kendík, Auto Tip
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Přidat názorDiskuse: Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…