Test Auto.cz

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo – Nejlepší z rodu

8.10. 2018
Verdikt
 

Fabii v omlazeném balení už koupíte výhradně s benzinovými tříválci. Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol nabídky v karoserii kombi, nad kterou se dost možná stahují mračna.

Malá mladoboleslavská Škoda Fabia oslaví v příštím roce dvacetiny. V září 1999 byla ve Frankfurtu představena první generace, po níž následovalo druhé (2007) a třetí (2014) vydání. To poslední před sebou mělo nelehký úkol. Druhá generace Fabie totiž pro svou disproporčnost nebyla žádným designovým hitem a spokojit se musela i s technikou svého předchůdce.

Třetí generace dokázala tyto nedostatky eliminovat. Fabia je sice ve srovnání s koncernovými sourozenci pořád o něco vyšší a nepůsobí možná tak dynamicky, přijela ale v hezčím balení, které minimálně po optické stránce modelu prospělo. Technika v útrobách navíc využívá některé prvky modulární platformy MQB, byť musíme uznat, že Polo či Ibiza už stojí na podstatně modernější architektuře, u nich už to je MQB komplet.

Test Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

Nedávná omlazovací procedura změnila auto zvenčí jen hodně nenápadně. To podstatné se odehrálo v nabídce pohonných jednotek. Chcete-li nejnovější Fabii, pořídíte ji již výhradně s litrovým tříválcem. Nabídku jednotek otevírají motory MPI, na které navazují přeplňovaná TSI. To nejsilnější má výkon 81 kW a jako jediné jej můžete mít se samočinnou převodovkou.

A právě takovou motorizaci jsme nedávno podrobili tradičnímu redakčnímu testu. Náš exemplář nejenže dostal vrcholovou výbavu Monte Carlo, ale také karoserii kombi, která má v případě Fabie hodně nejistou budoucnost. Malé kombíky v posledních letech celkově příliš netáhnou, třeba v nabídce koncernu je Fabia Combi jediná svého druhu. A jiné to nebude ani ve světě, zástupce tohoto segmentu byste napočítali na prstech jedné ruky. I proto se stále více spekuluje, že nový městský crossover, který Škodovka chystá z konceptu Vision X, bude nepřímým nástupcem kombíku Fabie. Ještě než se budoucnost tohoto auta definitivně vyřeší, pojďme se s jeho vrcholovým provedením podrobně seznámit.

Drobné ladění

Žádnou revoluci po vzoru rozdělených předních světlometů nečekejte, avšak právě svítilny se u omlazené Fabie měnily. Zatímco doposud měl vůz k dispozici pouze diody pro denní svícení, dnes už LED technologii nalezneme vpředu i vzadu, minimálně tedy v testované verzi Monte Carlo či stupni Style. Přední světlomet je vlastně rozdělen na tři části: spodní diodový pás obstarává denní svícení, nad ním najdeme svítilnu pro odbočování (funkce Corner) a vedle „ledku“ pro potkávací a dálkové světlo. U světla couvacího, mlhovky či směrovky Fabia i nadále sází na konvenční žárovky.

Ve srovnání s předchozím vydáním Fabia lehce podražila. Rozdíl v ceně se sice může vyšplhat až na 23 tisíc korun, v případě 1.0 TSI 81 kW ve výbavě Monte Carlo se ale bavíme o nárůstu ceny „jen“ o pět tisíc korun. Ve všech výbavách je nárůst ceny kompenzován bohatší standardní výbavou. Právě testované Monte Carlo si ve srovnání s předchůdcem polepšilo o LED přední a zadní světla, dodatečné odhlučnění, černou stropnici interiéru, osvětlení středové konzole či červené prošití výplní dveří.

obrázek [600 x 403]  

Za karoserii kombi se připlácí 14 tisíc korun, přičemž ve výbavě Monte Carlo dostanete kupříkladu automatickou klimatizaci, multifunkční kožený volant, černá šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, černé detaily včetně mřížky chladiče, zadní spoiler v barvě karoserie, bluetooth připojení, audiosystém se šesti reproduktory, zadní parkovací senzor či zatmavená zadní okna. Při volbě nejvyšší výbavy přijde kombík na 434.900 Kč.

Při projíždění ceníku však zjistíte, že za některé prvky, které byste zprvu brali za samozřejmost, je nutné si připlatit. Určitě bychom doporučili balíček Monte Carlo Plus v hodnotě 22.000 Kč, který přijde na deset tisíc a obsahuje tempomat, světelný a dešťový asistent či bezklíčové odemykání, zamykání a startování vozidla. Za příplatek 5.800 Kč je vyhřívání předních sedaček a ostřikovačů čelního skla, 3.200 Kč zase dáte z a loketní opěrku vpředu. Zadní parkovací senzor máte ve standardu, pokud byste však chtěli i přední, připravte si dalších 8.000 Kč. A pokud patříte mezi náročnější a chtěli byste tempomat adaptivní, ve verzi Monte Carlo za něj dáte nemalých 13.800 Kč. Přitom ve výbavě Style stojí podstatně méně – 4.800 Kč. Podíl na ceně testovaného exempláře má i červený metalický lak Velvet za 23 tisíc korun či panoramatické střešní okno za 16.000 Kč.

Praktičnost zůstala

I po faceliftu zůstává třetí generace Fabie autem s překvapivou praktičností, která se minimálně pocitově ještě zlepšila. Na zadní lavici jsem si ve srovnání s předchůdcem, kterého jsme postavili proti novému Polu, nepřipadal co do šířky až tak utiskovaně. Zároveň lze pochválit i pohodlné sezení, a drobnou rezervu před koleny i nad hlavou, kde příliš neomezovala ani panoramatická střecha. Myslete ale na to, že ani kombík není nafukovací, tudíž dozadu sice tři urostlé dospělé posadíte, na cestu za mořem to ale úplně není.

Chytrá řešení z dřívějška si zachoval i zavazadelník, jenž v základu pojme sympatických 330 litrů, při sklopení zadní lavice se dostaneme na hodnotu 716 litrů. Minusem kufru je snad jen schod, jenž vznikne po sklopení sedaček. Chcete-li docílit ideálně rovné ložné plochy, nezapomeňte v ceníku zaškrtnout mezipodlahu zavazadelníku, jež přijde na 3.400 Kč. V kufru nechybí věšáky, boční kapsy či přihrádka na drobnosti, zavazadelník tedy bez problému poslouží i malé, avšak náročnější rodině.

Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení

Ve srovnání s předchůdcem se bohužel nezměnilo nic co do materiálů, i tady tak musíte počítat s tvrdými plasty všude kolem. Pochválit lze posez za volantem, který se ve srovnání s druhou generací zlepšil opravdu dramaticky. Doma Fabii druhé generace máme. A že jsem se s ní něco najezdil… v novém vydání už řidič nemusí být tak vzpřímený, řidičskou pozici si lze mnohem více přizpůsobit a celkově mám pocit, že je tu všechno tak nějak víc na dosah ruky.

Na mysli mám třeba 6,5“ obrazovku multimediálního systému Swing, který už v základu umí Apple konektivitu a má zdířku pro USB a SD kartu. Bezpříplatkově je navíc kombinován se systémem Surround o šesti reproduktorech, které hrají velmi dobře. Kdyby vám ani to nestačilo, můžete si připlatit za Swing Plus či rovnou Amundsen s navigačním systémem a online připojením na jeden rok. To už se ale bavíme o další položce za 15.500 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI/81 kW DSG Monte Carlo

Cena v základní výbavě: 434 900 Kč Cena v testované výbavě: 495 900 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, tříramenný sportovní kožený multifunkční volant, černá mřížka chladiče, vnější zpětná zrcátka, spoiler, prahové lišty a difuzor, kožená manžeta řadicí páky a madlo ruční brzdy s červeným prošitím, zadní spoiler v barvě karoserie, Bi-LED světlomety s posvěcováním při odbočování, zadní LED světla, bluetooth, audio se šesti reproduktory, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, zadní parkovací senzor,

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Velvet (+23.000 Kč), zimní paket (vyhřívání předních sedadel a trysek ostřikovačů předního skla (+5.800 Kč), tempomat (+9.000 Kč), zadní parkovací kamera (7.000 Kč), loketní opěrka vpředu (+3.200 Kč), panoramatická střecha se střešním nosičem (+16.000 Kč), atd.

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl

V příštím roce čeká pět sněmovních stran volební sjezd,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia Combi 1.0 TSI/81 kW DSG Monte Carlo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 1395
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 530
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4262
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2470
e) rozchod vpředu (mm): 1457
f) rozchod vzadu (mm): 1451
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Nová Škoda Fabia R5 spatřena při testech: Facelift i pro soutěžáka! Nová Škoda Fabia R5 spatřena při testech: Facelift i pro soutěžáka!

Modernizace se na rallyovém speciálu projevila s mírným…

Škoda Fabia R5: Dvojice modelů řádí v mladoboleslavské továrně Škoda Fabia R5: Dvojice modelů řádí v mladoboleslavské továrně

Škodovka jede na plné obrátky ve výrobě i v motoristickém…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I tohle štěně málem zabila překupnice Brixová

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I…

Pro svou maminku, které umřel zvířecí parťák, sháněla štěně Jana Šťastná (52) z Karlových Varů. Nakonec jej…

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance? Otrávené ksichty divákům neušly!

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance?…

Po dvou letech »kralování« předal Zdeněk Piškula (20) žezlo dalšímu vítězi StarDance Jiřímu Dvořákovi (51) a…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…