7.2. 2018 redakce AUTO.CZ

Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší benzin, nebo nafta?

 

Škodovácké SUV nabízí hned dva motory o výkonu 110 kW, jeden zážehový a druhý vznětový. Který z nich je však lepší?

Škoda Yeti byla do loňského roku jasně nejprodávanější SUV na českém trhu, a přesto se ji výrobce rozhodl kompletně proměnit. Na trh v říjnu dorazil model Karoq, který nepřijel jen s jiným jménem, ale také se zcela přepracovaným designem, modernější technikou a větší karoserií.

Navzdory této revoluci se i Karoq stal okamžitě hitem, v době zahájení prodeje na něj automobilka evidovala přes 3.500 objednávek. Největší zájem byl o zážehový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), následovaný turbodieselem 2.0 TDI stejného výkonu. Obě varianty se nám nezávisle na sobě na čas zastavily v redakční garáži, a tak jsme se rozhodli je porovnat a najít jejich silné a slabé stránky.

Proti yetimu konzerva

Testované kousky se přitom nelišily jen agregátem ve svých útrobách, ale také barvou karoserie. Jestliže naftový exemplář byl vyveden v povedeném červeném odstínu Velvet (za poměrně tučný příplatek 23.100 korun), benzinový kousek byl lakován elegantní béžovou metalízou Cappuccino za 15.300 Kč.

Na nové SUV Škoda Karoq čekají lidé déle než na jiné modely

Nám osobně víc sedla červená barva, která zdůrazňuje rysy auta, zatímco v béžové Karoq vypadá až příliš usedle. Buď jak buď, musím se přiznat, že Karoq na nás působí mnohem obyčejněji než předchozí Yeti, který měl zvlášť ve své předfaceliftové verzi osobitý styl. A ten Karoqu prostě tak nějak chybí. Novinka zkrátka vypadá příliš obyčejně, zaměnitelně. Jediným nápaditým detailem jsou tak rozdělená hlavní světla, která se nám líbí, naopak zadní světla bychom za nás doporučili přepracovat. Kvůli úzkému „cancourku“ (nebo „ocásku,“ chcete-li) prostupujícímu do víka kufru vynikne velká masa plechů, kterou narušuje leda prolis nad registrační značkou, což ve výsledku není příliš elegantní. Pravdou ale je, že se tím Karoq odlišil od většího Kodiaqu a hlavně od sesterského Seatu Ateca.

Souhlasíme však s názorem, že z bočního pohledu nabízí Karoq přece jen vyváženější proporce než větší Kodiaq. Oproti němu je mimochodem s délkou 4.382 mm, výškou 1.603 mm a šířkou 1.841 mm o 315 mm kratší, o 73 mm nižší a 41 mm užší. Rozvor 2.638 mm (2.630 mm u verze 4x4) je pak o 150 mm kratší než u většího škodováckého SUV. Naopak ve srovnání s Yetim se novinka natáhla o 160 mm, snížila o 88 mm a rozšířila o 48 mm. Rozvor se oproti předchůdci prodloužil o 60 mm.

Škoda Karoq – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelŠkoda KaroqŠkoda KodiaqŠkoda Yeti
Délka (mm)438246974222
Šířka (mm)184118821793
Výška (mm)1603 (1607)16551691
Rozvor (mm)2638 (2630*)27912578
Objem zavazadelníku (l)521/1630**650/2065***310/1475
*S pohonem 4x4
**S běžnými zadními sedadly
***V pětimístné verzi

Jednoduše a logicky

Právě s větším Kodiaqem nemá Karoq uvnitř zase až tak moc společného, jak by se mohlo možná zdát, kritiku unifikace vzhledu si tahle dvojka nezaslouží. Vždyť palubní deska je řešena zcela jinak, v obou modelech jsou možná vertikálně orientované výdechy ventilace, Karoq ale nevyužívá prolomenou horní hranu nad středovým tunelem, naopak dává více na odiv obrazovku multimediálního systému. Menšímu mladoboleslavskému SUV také chybí ozdobný dekor, prostor před spolujezdcem oživuje jen vodorovná lišta. I tak však musíme říct, že se nám interiér Karoqu líbí, byť ten v Kodiaqu působí přece jen luxusněji. Výběr materiálů v nástupci Yetiho je možná slušný, oceňujeme měkčené plasty, třeba madla ve dveřích jsou ale pro Škodovky typicky lacině působící. A lícování některých panelů také není zrovna ideální.

Grafik vytvořil sportovnější Karoq. Podívejte se detailně na všechny změny!

Z hlediska uživatelské přívětivosti je to ale škodovácká klasika, do Karoqu prostě sednete a jedete, tlačítka jsou logicky rozmístěna, a tak ovladače rychle najdete, aniž byste byli na koncernovou logiku zvyklí. A přece by to šlo ještě lépe, protože oba testované exempláře byly vybaveny vrcholným multimediálním systémem Columbus s 9,2palcovým displejem, který postrádá klasické ovladače a má jen dotykové panely po stranách. Nemůžeme si pomoci, ale otočné voliče upravující hlasitost rádia nebo přibližující mapu navigace jsou z uživatelského hlediska zkrátka lepší. Proto berte raději navigaci Columbus (standard pro Style, 11.100 Kč pro Ambition), která možná má menší osmipalcovou obrazovku, jenže ta naprosto stačí a navíc si klasické otočné ovladače uchovala. Pracovat se vám s ní tak bude lépe.

obrázek [600 x 404]  

Za volantem se sedí výše, jak je u SUV obvyklé, oceňujeme široký rozsah nastavení volantu a sedačky, čímž se novinka liší proti Yetimu, v němž pozice za volantem byla notně kompromisní. Vyšší posaz navíc napomáhá dobrému výhledu z auta, bez výhrad to ale není. Vnější zpětná zrcátka napojená na sloupky A vytváří vcelku velkou plochu, přes níž toho není moc vidět. A také nám vadí, že jsou sice možná vysoká, ale poněkud úzká.

Co se týče sedadel, tak k těm vpředu nemáme výhrad, sedí se v nich pohodlně i na delších cestách, byť jsou celkově měkčí. Horší je to však vzadu, konkrétně u červeného kusu s příplatkovými sedadly VarioFlex, dodávanými pro testovanou verzi Style za 8.600 Kč (9.000 Kč pro Ambition). Tři oddělené, posuvné a vyjmutelné sedačky totiž můžeme doporučit jen těm, co jejich výhod opravdu využijí. Kvůli krátkému sedáku, nízkému a úzkému opěradlu zad se zde dospělým nesedí pohodlně, a tak je to opravdu spíše jen řešení pro rodiny s dětmi. Výchozí klasická lavice je v tomto ohledu pro dospělé cestující určitě pohodlnější. Na druhou stranu v béžovém exempláři zase byly příplatkové sklopné stolky zabudované do předních sedadel (+1.300 Kč), které ukrajují prostor pro kolena pasažérů vzadu. Dětem, kterým jsou primárně určeny, ale vadit nebudou.

Odlišná zadní sedadla testovaných exemplářů znamenají i rozdíly v oblasti zavazadlového prostoru. K běžné lavici totiž dostanete krycí plato, zatímco k VarioFlexu krycí roletku. A obě varianty se liší také objemově. S běžnými sedadly máte pevně stanovený (na poměry třídy parádní) objem 521 litrů, zatímco s VarioFlexem lze podle polohy sedadel zvětšit kufr ze 479 na 588 litrů, tyto sedačky lze totiž v podélném směru posouvat o 150 mm. Když pak sedadla z auta zcela vyjmete, získáte prostor velký až 1.810 litrů, zatímco u standardní lavice je to 1.630 litrů.

Škoda přitom jako již tradičně myslí i na praktické prvky. K dispozici je tak vedle dvojitého dna nebo kapes v podbězích také několik háčků na tašky nebo třeba za 1.000 Kč dodávaný oboustranný koberec. Množství odkládacích prostorů najdeme také v kabině, byť třeba schránka před spolujezdcem není z největších. Šikovný je ale třeba šuplík pod sedadlem spolujezdce s prostorem pro deštník.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Karoq 1.5 TSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 774 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, vyhřívaný multifunkční volant, diodové světlomety AFS, diodové mlhovky, adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h, bezklíčový vstup, stříbrný střešní nosič, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívání předních a zadních sedadel, multimediální systém Amundsen s navigací, digitální příjem rádia, rozpoznávání únavy řidiče, světelný a dešťový senzor, sedm airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, atd.

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.300 Kč), style Comfort – bezdotykové otevírání a zavírání pátých dveří, volba jízdního režimu, ambientní osvětlení (+17.000,-), kontrola mrtvého úhlu a udržování v jízdním pruhu (+19.000,-), rezervní kolo (+3.000,-), zadní parkovací kamera (+8.100,-), panoramatická střecha (+23.000,-) infotainment Columbus s 9,2palcovou obrazovkou (+26.000,-), sklopný stolek na zadní straně opěradel předních sedadel (+1.300,-), Family paket II – odpadkový koš, oboustranný koberec v zavazadelníku, elektronická pojistka zadních dveří (+1.800,-), hudební systém Canton (+9.900,-) atp.

Škoda Karoq 2.0 TDI (110 kW) DSG 4x4

Cena v základní výbavě: 774 900 Kč Cena v testované výbavě: 954 400 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, vyhřívaný multifunkční volant, diodové světlomety AFS, diodové mlhovky, adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h, bezklíčový vstup, stříbrný střešní nosič, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívání předních a zadních sedadel, multimediální systém Amundsen s navigací, digitální příjem rádia, rozpoznávání únavy řidiče, světelný a dešťový senzor, sedm airbagů, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, atd.

Výbava testovaného vozu:Style Comfort – bezdotykové otevírání a zavírání pátých dveří, volba jízdního režimu, ambientní osvětlení (+17.000,-), kontrola mrtvého úhlu a udržování v jízdním pruhu (+19.000,-), rezervní kolo (+3.000,-), panoramatická střecha (+23.000,-), metalický lak červená Velvet (+23.100,-), kožené čalounění (+40.000,-), zavazadla VarioFlex (+8.600,-), zadní parkovací kamera (+8.100,-), Family paket II – odpadkový koš, oboustranný koberec v zavazadelníku, elektronická pojistka zadních dveří (+1.800,-), hudební systém Canton (+9.900,-), infotainment Columbus s 9,2palcovou obrazovkou (+26.000,-).

Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v…

Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad

Mošnovské centrum v první právě dokončované etapě nabídne…

V troskách mostu v Janově se našli další mrtví, obětí je 41 V troskách mostu v Janově se našli další mrtví, obětí je 41

Záchranáři z trosek zříceného mostu v severoitalském…

Exprimátor Bém kupuje vilu ve Vokovicích za miliony korun Exprimátor Bém kupuje vilu ve Vokovicích za miliony korun

Plní si své sny. Bývalý primátor hlavního města Pavel Bém…

 
Technické údaje
Motor Škoda Karoq 1.5 TSI (110 kW)Škoda Karoq 2.0 TDI (110 kW) DSG 4x4
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 14981968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.49.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.7 / 5.45.7 / 4.9 / 5.2
Emise CO2:123137
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1630479 / 1810
Objem nádrže (l):5055
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1378 / 6121591 / 612
Rozměr pneu:215/55 R17225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43824382
b) šířka (mm): 18411841
c) výška (mm): 16031607
d) rozvor (mm): 26382630
e) rozchod vpředu (mm): 15761576
f) rozchod vzadu (mm): 15471547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 10700 / -
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 9100 / -
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970-
k) šířka vpředu (mm): 15001500
l) šířka vzadu (mm): 14901490
délka sedáku vpředu (mm): 510510
délka sedáku vzadu (mm): 480-
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 650-
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného…

Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu

Mladoboleslavská automobilka představuje nového člena…

 



 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Brutální bitva! Kvitová udolala Mertensovou a je v semifinále

Brutální bitva! Kvitová udolala Mertensovou a je v…

Česká tenistka Petra Kvitová je po nervydrásající bitvě v semifinále prestižního turnaje v Cincinnati. Ve…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Konec velkých neosobních krabic. Příchod Apple Macintoshe změnil navždy svět osobních počítačů

Konec velkých neosobních krabic. Příchod Apple…

Když v roce 1981 přišla firma IBM s koncepcí domácího osobního počítače známou jako IBM PC, stále byl počítač…

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…