Test Auto.cz

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG – Útok na prémii

20.1. 2014
Verdikt
 

Pokud chcete Škodu Octavia s turbodieselem 2.0 TDI, převodovkou DSG a výbavou Elegance, připravte si minimálně 639.900 korun. Za méně ji totiž nepořídíte.

Naprostý vrchol – to je Škoda Octavia s naftovým dvoulitrem a dvouspojkovou převodovkou DSG. Letmé nahlédnutí do ceníku to jenom potvrzuje. Testovaná verze s vrcholným turbodieselem, automatickou převodovkou a výbavou Elegance stojí v základu 639.900 Kč, což z ní mimo kombi s pohonem všech kol dělá top model celé nabídky.

Automobil v této konfiguraci přerůstá základní cenu o více než 300.000 korun a to jsme dosud nenahlédli do seznamu příplatkové výbavy. Je to ale právě ona, která dokazuje, jak nebývale luxusní může Škoda Octavia být. Oceňujeme možnost dovybavení o vyhřívaná zadní sedadla, elektrickou zásuvku na 220V, nezávislé topení, automatický parkovací asistent nebo bixenonové světlomety. Jistě, stále se nejedná o prémiový segment, takováhle Škodovka se mu však nebezpečně přibližuje.

obrázek [600 x 402]  

A to nejen výbavou, ale předně vytříbeným výběrem materiálů, dílenským zpracováním a designovým ztvárněním interiéru, který díky své jednoduchosti posádku ničím neruší. O množství podélného a příčného prostoru, stejně jako o nadměrném objemu zavazadelníku, není rok po představení Octavie třeba hovořit. Přešlapy se ale najdou - například displej navigačního systému Columbus by mohl být umístěn o něco výše, tlačítka elektrického stahování oken občas mívají vlastní hlavu a páčky pro řazení pod volantem jsou zbytečně titěrné.

Motor – Silák s malým apetitem

Škoda Octavia je s vrcholným turbodieselem 2.0 TDI předurčena k pohodlnému a rychlému požírání dálničních kilometrů. Dvoulitrový čtyřválec má výkon 110 kW v rozmezí 3500 až 4000 otáček za minutu, vyznačuje se kultivovaností běhu a nízkými nároky na palivo. V rychlosti 130 km/h agregát točí 2500 min-1, k životu přitom potřebuje jen 5,7 l na 100 km. Maximální točivý moment 320 N.m nastupuje již v 1750 otáčkách, má však přirozený a nevtíravý průběh, jehož hladkost je dále umocněna výbornou souhrou se šestistupňovou převodovkou DSG.

Ta je také hlavním rozdílem oproti vznětové šestnáctistovce, která může být vybavena převodovkou DSG se sedmi stupni. Ta nemusí splňovat tak vysoké nároky na míru opotřebení, díky čemuž si vystačí s dvojicí suchých spojek. U testovaného agregátu je tomu ale právě naopak - spojky v olejové lázni si s točivým momentem 320 N.m poradí lépe.

obrázek [600 x 402]  

Šestistupňový automat vychází z původní koncepce z roku 2003. Za tu dobu však prošel několika evolucemi, které výsledný projev dotáhly takřka k dokonalosti. Vadila nám pouze logika řazení v manuálním režimu, kdy pohybem páky od sebe řadíte vyšší rychlostní stupně. K dispozici však máte i páčky pro řazení pod volantem, které umocňují sportovní pocit z řízení. Jak už ale bylo řečeno, větší rozměry by jim neškodily.

Požírač kilometrů

Testovaný turbodiesel v Octavii představuje ideální kombinaci jízdní dynamiky a nízkých provozních nákladů. Nejlepším teritoriem se ukázala dálnice, kde Škodovka hltá kilometry po desítkách bez ztráty důstojnosti. Pohodlná přední sedadla s vyhříváním zajišťují posádce velkou míru komfortu, ani po několika hodinách nepřetržité jízdy jsme nepocítili zvýšenou únavu.

Na dálnici se navíc hodí moderní elektronické systémy. Základem je aktivní radarový tempomat, který zachovává konstantní vzdálenost od vozu jedoucího před vámi nebo systém Lane Assistant, jenž umí auto udržet v jízdním pruhu. Řidič je samozřejmě stále brán jako nejvyšší autorita, elektronika však obstarává velké množství unavujících úkonů. Když se ke všemu přidá čistě hrající audiosouprava Canton a pohodlný podvozek, cítíte se v Octavii jako v prémiovém voze.

Podvozek se Škodovce povedl: jeho nastavení je tužší, zároveň z vás ale nevyklepe duši. Automobil se výrazněji nenaklání a zachovává neutrální postoj i v rychleji projetých zákrutách. Pokud se ale povrch pod koly změní v nekvalitní, záď kvůli vlečené nápravě lehce znervózní. Nejedná se však o nic nepříjemného - auto vám pouze říká, že je lepší povolit nohu z plynu a uzpůsobit rychlost aktuálním podmínkám.

obrázek [600 x 304]  

U Octavie si také můžete zvolit, jak by měla jízda probíhat. Na výběr máte z režimů Eco, Normal, Sport nebo Individual, každý přitom pozmění charakter řízení, převodovky a reakce pedálu plynu. Nejzajímavější je přitom mód Eco, ve kterém rychlostní skříň sama vyřazuje do neutrálu a nebrzdí tak setrvačnost automobilu pří jízdě z kopce. Stačí však letmý dotek brzdového pedálu a elektronika pochopí, že o „plachtění“ nestojíte. Lehce zbytečný nám v případě naftové verze připadal režim Sport. Převodovka totiž s řazením skutečně čeká až do červeného spektra otáček, kde už toho motor moc nepředvede.

Závěr

Je jasné, že většina typických zákazníků Škodovky po takto vybavené Octavii nesáhne. Automobil s cenou atakující 900.000 korun minimálně jednou tolik překračuje ideální rozpočet na koupi nového vozu, testovaná Octavia je však adekvátně tomu lepší. Moderní technologie v rámci příplatkové výbavy totiž dokazují, že se může i české auto měřit s německou prémiovou konkurencí. Nezlobili bychom se však za lepší zadní nápravu a změnu uspořádání středové konzoly.

Škoda Octavia: Přehled všech testů

Nejlevnější verze modelu334.900 Kč (1.2 TSI / 63 kW Active)
Základ s testovaným motorem639.900 Kč (2.0 TDI DSG / 110 kW Elegance)
Testovaný vůz s výbavou864.600 Kč (2.0 TDI DSG / 110 kW Elegance)

Plusy

  • Velký vnitřní prostor
  • Zpracování kabiny na úrovni prémie
  • Silný a úsporný vznětový motor
  • Prakticky neznatelný průběh řazení
  • Podélný a příčný prostor v interiéru
  • Možnost dovybavení o ryze luxusní prvky

Minusy

  • Občasné cukání převodovky při rozjezdech
  • Nízko umístěný displej navigace
  • Kratší sedáky vzadu
  • Vysoké ceny některých příplatků
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 639 900 Kč Cena v testované výbavě: 864 600 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování bočních oken, autorádio s CD a zdířkou pro karty SD, zatmavená zadní okna, centrální zamykání KESSY, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, litá 16” kola, multifunkční volant a další.

Výbava testovaného vozu:Litá 17" kola, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívané čelní sklo, Parking Assistant (parkovací čidla vpředu a vzadu) a barevný Maxi DOT (+15.000,-), Traveller Assistant: rozpoznání dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, navigační systém Columbus, barevný Maxi DOT, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a senzorem vlhkosti, dešťové čidlo a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+65.800,-), Automatic Parking Assistant (+14.000,-), bixenonové světlomety s diodovým denním svícením a natáčením do zatáček (+24.500,-), elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka s pamětí, automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (+6.000,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (+30.000), Sound System Canton (+12.900,-), nezávislé přídavné topení s dálkovým ovladačem (+24.500,-), panoramatické střešní okno (+ 32.000,-).

Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia 2.0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1580
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 625
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG – Útok na prémii







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy

Martin Semerád hlásí po čtyřleté pauze comeback. Nebudeme…

Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…