Test Auto.cz

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG – Útok na prémii

20.1. 2014
Verdikt
 

Pokud chcete Škodu Octavia s turbodieselem 2.0 TDI, převodovkou DSG a výbavou Elegance, připravte si minimálně 639.900 korun. Za méně ji totiž nepořídíte.

Naprostý vrchol – to je Škoda Octavia s naftovým dvoulitrem a dvouspojkovou převodovkou DSG. Letmé nahlédnutí do ceníku to jenom potvrzuje. Testovaná verze s vrcholným turbodieselem, automatickou převodovkou a výbavou Elegance stojí v základu 639.900 Kč, což z ní mimo kombi s pohonem všech kol dělá top model celé nabídky.

Automobil v této konfiguraci přerůstá základní cenu o více než 300.000 korun a to jsme dosud nenahlédli do seznamu příplatkové výbavy. Je to ale právě ona, která dokazuje, jak nebývale luxusní může Škoda Octavia být. Oceňujeme možnost dovybavení o vyhřívaná zadní sedadla, elektrickou zásuvku na 220V, nezávislé topení, automatický parkovací asistent nebo bixenonové světlomety. Jistě, stále se nejedná o prémiový segment, takováhle Škodovka se mu však nebezpečně přibližuje.

obrázek [600 x 402]  

A to nejen výbavou, ale předně vytříbeným výběrem materiálů, dílenským zpracováním a designovým ztvárněním interiéru, který díky své jednoduchosti posádku ničím neruší. O množství podélného a příčného prostoru, stejně jako o nadměrném objemu zavazadelníku, není rok po představení Octavie třeba hovořit. Přešlapy se ale najdou - například displej navigačního systému Columbus by mohl být umístěn o něco výše, tlačítka elektrického stahování oken občas mívají vlastní hlavu a páčky pro řazení pod volantem jsou zbytečně titěrné.

Motor – Silák s malým apetitem

Škoda Octavia je s vrcholným turbodieselem 2.0 TDI předurčena k pohodlnému a rychlému požírání dálničních kilometrů. Dvoulitrový čtyřválec má výkon 110 kW v rozmezí 3500 až 4000 otáček za minutu, vyznačuje se kultivovaností běhu a nízkými nároky na palivo. V rychlosti 130 km/h agregát točí 2500 min-1, k životu přitom potřebuje jen 5,7 l na 100 km. Maximální točivý moment 320 N.m nastupuje již v 1750 otáčkách, má však přirozený a nevtíravý průběh, jehož hladkost je dále umocněna výbornou souhrou se šestistupňovou převodovkou DSG.

Ta je také hlavním rozdílem oproti vznětové šestnáctistovce, která může být vybavena převodovkou DSG se sedmi stupni. Ta nemusí splňovat tak vysoké nároky na míru opotřebení, díky čemuž si vystačí s dvojicí suchých spojek. U testovaného agregátu je tomu ale právě naopak - spojky v olejové lázni si s točivým momentem 320 N.m poradí lépe.

obrázek [600 x 402]  

Šestistupňový automat vychází z původní koncepce z roku 2003. Za tu dobu však prošel několika evolucemi, které výsledný projev dotáhly takřka k dokonalosti. Vadila nám pouze logika řazení v manuálním režimu, kdy pohybem páky od sebe řadíte vyšší rychlostní stupně. K dispozici však máte i páčky pro řazení pod volantem, které umocňují sportovní pocit z řízení. Jak už ale bylo řečeno, větší rozměry by jim neškodily.

Požírač kilometrů

Testovaný turbodiesel v Octavii představuje ideální kombinaci jízdní dynamiky a nízkých provozních nákladů. Nejlepším teritoriem se ukázala dálnice, kde Škodovka hltá kilometry po desítkách bez ztráty důstojnosti. Pohodlná přední sedadla s vyhříváním zajišťují posádce velkou míru komfortu, ani po několika hodinách nepřetržité jízdy jsme nepocítili zvýšenou únavu.

Na dálnici se navíc hodí moderní elektronické systémy. Základem je aktivní radarový tempomat, který zachovává konstantní vzdálenost od vozu jedoucího před vámi nebo systém Lane Assistant, jenž umí auto udržet v jízdním pruhu. Řidič je samozřejmě stále brán jako nejvyšší autorita, elektronika však obstarává velké množství unavujících úkonů. Když se ke všemu přidá čistě hrající audiosouprava Canton a pohodlný podvozek, cítíte se v Octavii jako v prémiovém voze.

Podvozek se Škodovce povedl: jeho nastavení je tužší, zároveň z vás ale nevyklepe duši. Automobil se výrazněji nenaklání a zachovává neutrální postoj i v rychleji projetých zákrutách. Pokud se ale povrch pod koly změní v nekvalitní, záď kvůli vlečené nápravě lehce znervózní. Nejedná se však o nic nepříjemného - auto vám pouze říká, že je lepší povolit nohu z plynu a uzpůsobit rychlost aktuálním podmínkám.

obrázek [600 x 304]  

U Octavie si také můžete zvolit, jak by měla jízda probíhat. Na výběr máte z režimů Eco, Normal, Sport nebo Individual, každý přitom pozmění charakter řízení, převodovky a reakce pedálu plynu. Nejzajímavější je přitom mód Eco, ve kterém rychlostní skříň sama vyřazuje do neutrálu a nebrzdí tak setrvačnost automobilu pří jízdě z kopce. Stačí však letmý dotek brzdového pedálu a elektronika pochopí, že o „plachtění“ nestojíte. Lehce zbytečný nám v případě naftové verze připadal režim Sport. Převodovka totiž s řazením skutečně čeká až do červeného spektra otáček, kde už toho motor moc nepředvede.

Závěr

Je jasné, že většina typických zákazníků Škodovky po takto vybavené Octavii nesáhne. Automobil s cenou atakující 900.000 korun minimálně jednou tolik překračuje ideální rozpočet na koupi nového vozu, testovaná Octavia je však adekvátně tomu lepší. Moderní technologie v rámci příplatkové výbavy totiž dokazují, že se může i české auto měřit s německou prémiovou konkurencí. Nezlobili bychom se však za lepší zadní nápravu a změnu uspořádání středové konzoly.

Škoda Octavia: Přehled všech testů

Nejlevnější verze modelu334.900 Kč (1.2 TSI / 63 kW Active)
Základ s testovaným motorem639.900 Kč (2.0 TDI DSG / 110 kW Elegance)
Testovaný vůz s výbavou864.600 Kč (2.0 TDI DSG / 110 kW Elegance)

Plusy

  • Velký vnitřní prostor
  • Zpracování kabiny na úrovni prémie
  • Silný a úsporný vznětový motor
  • Prakticky neznatelný průběh řazení
  • Podélný a příčný prostor v interiéru
  • Možnost dovybavení o ryze luxusní prvky

Minusy

  • Občasné cukání převodovky při rozjezdech
  • Nízko umístěný displej navigace
  • Kratší sedáky vzadu
  • Vysoké ceny některých příplatků
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 639 900 Kč Cena v testované výbavě: 864 600 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování bočních oken, autorádio s CD a zdířkou pro karty SD, zatmavená zadní okna, centrální zamykání KESSY, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, litá 16” kola, multifunkční volant a další.

Výbava testovaného vozu:Litá 17" kola, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívané čelní sklo, Parking Assistant (parkovací čidla vpředu a vzadu) a barevný Maxi DOT (+15.000,-), Traveller Assistant: rozpoznání dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, navigační systém Columbus, barevný Maxi DOT, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a senzorem vlhkosti, dešťové čidlo a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+65.800,-), Automatic Parking Assistant (+14.000,-), bixenonové světlomety s diodovým denním svícením a natáčením do zatáček (+24.500,-), elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka s pamětí, automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (+6.000,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (+30.000), Sound System Canton (+12.900,-), nezávislé přídavné topení s dálkovým ovladačem (+24.500,-), panoramatické střešní okno (+ 32.000,-).

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia 2.0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.4 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1580
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 625
Rozměr pneu:225/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG – Útok na prémii







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 






 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…