Test Auto.cz

Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti sobě. Má silnější smysl?

30.10. 2015
Verdikt
 

Škoda Octavia RS 230 se snaží za tučný příplatek přinést mnoho navíc. Zda se jí to daří, jsme zjistili v přímém porovnání s “obyčejným” RS jak na silnici, tak na mosteckém okruhu.

Ruku na srdce, Škoda Octavia RS nebyla nikdy zrovna vzrušujícím sportovním nářadím. Zaměření vozu tíhlo spíše k praktičnosti – jednoduše dostanete stále tu stejně praktickou Octavii, avšak se silnějším motorem a tužším podvozkem, takže auto není při každodenním jezdění úplná nuda řídit. Ale vydat se na okruh? Brázdit oblíbené okresky? Jde to, pochopitelně, ale tak nějak stále cítíte, že k tomu auto zrovna určeno není. Brzy pak najdete limity, díky kterým Octavii RS snadno odlišíte od opravdu sportovních ostrých modelů, jako je třeba Mégane RS nebo Civic Type-R.

Platí to i o nejnovější generaci RS, která sice má potentní motor o výkonu 162 kW a v mysli mnoha zákazníků je tak akorát rychlá, dostatečně vzhledově odlišná i poměrně cenově dostupná, ale jako auto pro radost si ji kupuje jen málokdo. Spíše je to jednoduše rychlejší, lépe vypadající a obratnější Octavia.

Video

Jenže nyní chce Škoda oslovit i ty, kteří požadují více. Řidiče, kteří touží svézt se také pořádně ostře a kteří chtějí, aby auto fungovalo i v plném tempu. Proto po vzoru Golfu GTI Performance přichází rovněž Octavia RS 230. Ta má deset koní navíc, samosvorný diferenciál VAQ, laděný výfuk a mnoho výbavy k tomu. Kromě devatenáctipalcových kol tak v ceně auta dostanete kožená elektrická sedadla, parkovací čidla kolem celého vozu, černý designový paket či malý kožený paket a další prvky. Zvenku jsou pak nejjednodušším poznávacím znamením výkonnější varianty černé koncovky výfuku.

Bude to vše stačit k obhájení příplatku 75.000 Kč? Abychom to zjistili, vzali jsme dvě Octavie RS Combi s převodovkou DSG, z toho jednu variantu RS 230, jak na normální silnice, tak na polygon okruhu v Mostě, a srovnali je.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS Combi

Cena v základní výbavě: 733 900 Kč Cena v testované výbavě: 942 700 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT (barevný), sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování oken, bixenonové světlomety s natáčením, malý kožený paket, kovové pedály, vyhřívání předních sedadel, přední mlhovky, autorádio Swing s osmi reproduktory, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, litá 17” kola, elektricky ovládané páté dveře, kůží potažený volant atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Škoda Octavia RS 230 Combi

Cena v základní výbavě: 806 900 Kč Cena v testované výbavě: 956 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 19“ kola, spoiler na víku zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, sportovní podvozek, bixenonové přední světlomety, diodové zadní svítilny, tónovaná skla, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka v černém provedení, malý kožený paket, elektricky ovládaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, Performance Mode Select – tlačítko pro změnu jízdních režimů, tempomat, sportovní kryty pedálů, vnitřní prahové lišty s logem vRS, černé provedení koncovek výfuku, červené brzdové třmeny, prodloužený servisní interval, elektronicky řízený diferenciál VAQ a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Lidovci a STAN půjdou proti Babišovi Lidovci a STAN půjdou proti Babišovi

Delegáti sjezdu KDU-ČSL jasně podpořili koalici se…

Údržba silnic na Pardubicku se zadrhla Údržba silnic na Pardubicku se zadrhla

Půlmiliardovou zakázku v Pardubickém kraji napadla…

Ničivé záplavy na Srí Lance mají už 151 obětí, 111 se pohřešuje Ničivé záplavy na Srí Lance mají už 151 obětí, 111 se pohřešuje

Záplavy na Srí Lance, které v polovině týdne postihly…

Zápisník Michala Tomeše: Nesplněná očekávání Zápisník Michala Tomeše: Nesplněná očekávání

Smutek z nesplněného očekávání musejí cítit pořadatelé…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS CombiŠkoda Octavia RS 230 Combi
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19841984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 4500169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4400350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.5 / 6.58.4 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:147147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740610 / 1740
Objem nádrže (l):5050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1462 / 5661487 / 566
Rozměr pneu:225/40 R18225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46854685
b) šířka (mm): 18141814
c) výška (mm): 14521452
d) rozvor (mm): 26802680
e) rozchod vpředu (mm): 15351535
f) rozchod vzadu (mm): 15061506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10401040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980980
k) šířka vpředu (mm): 14701470
l) šířka vzadu (mm): 14701470
délka sedáku vpředu (mm): 490490
délka sedáku vzadu (mm): 440440
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 650650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky vyrovnaným závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

Byl tu i Kajínek. „Valdice jsou pro kriminálníky vysoká škola,“ ví kaplan

Byl tu i Kajínek. „Valdice jsou pro kriminálníky…

Nejtěžší a nejstřeženější česká věznice Valdice letos slaví 160 let od založení. Byli tady političtí vězni,…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Víkend ve znamení Lidovců. Víc než program zaujal lehce ulítlý klip

Víkend ve znamení Lidovců. Víc než program zaujal…

KDU-ČSL na víkendovém sjezdu v Praze potvrdila v čele strany Pavla Bělobrádka a schválila uzavření volební…