Test Auto.cz

Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti sobě. Má silnější smysl?

30.10. 2015
Verdikt
 

Škoda Octavia RS 230 se snaží za tučný příplatek přinést mnoho navíc. Zda se jí to daří, jsme zjistili v přímém porovnání s “obyčejným” RS jak na silnici, tak na mosteckém okruhu.

Ruku na srdce, Škoda Octavia RS nebyla nikdy zrovna vzrušujícím sportovním nářadím. Zaměření vozu tíhlo spíše k praktičnosti – jednoduše dostanete stále tu stejně praktickou Octavii, avšak se silnějším motorem a tužším podvozkem, takže auto není při každodenním jezdění úplná nuda řídit. Ale vydat se na okruh? Brázdit oblíbené okresky? Jde to, pochopitelně, ale tak nějak stále cítíte, že k tomu auto zrovna určeno není. Brzy pak najdete limity, díky kterým Octavii RS snadno odlišíte od opravdu sportovních ostrých modelů, jako je třeba Mégane RS nebo Civic Type-R.

Platí to i o nejnovější generaci RS, která sice má potentní motor o výkonu 162 kW a v mysli mnoha zákazníků je tak akorát rychlá, dostatečně vzhledově odlišná i poměrně cenově dostupná, ale jako auto pro radost si ji kupuje jen málokdo. Spíše je to jednoduše rychlejší, lépe vypadající a obratnější Octavia.

Video

Jenže nyní chce Škoda oslovit i ty, kteří požadují více. Řidiče, kteří touží svézt se také pořádně ostře a kteří chtějí, aby auto fungovalo i v plném tempu. Proto po vzoru Golfu GTI Performance přichází rovněž Octavia RS 230. Ta má deset koní navíc, samosvorný diferenciál VAQ, laděný výfuk a mnoho výbavy k tomu. Kromě devatenáctipalcových kol tak v ceně auta dostanete kožená elektrická sedadla, parkovací čidla kolem celého vozu, černý designový paket či malý kožený paket a další prvky. Zvenku jsou pak nejjednodušším poznávacím znamením výkonnější varianty černé koncovky výfuku.

Bude to vše stačit k obhájení příplatku 75.000 Kč? Abychom to zjistili, vzali jsme dvě Octavie RS Combi s převodovkou DSG, z toho jednu variantu RS 230, jak na normální silnice, tak na polygon okruhu v Mostě, a srovnali je.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS Combi

Cena v základní výbavě: 733 900 Kč Cena v testované výbavě: 942 700 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT (barevný), sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování oken, bixenonové světlomety s natáčením, malý kožený paket, kovové pedály, vyhřívání předních sedadel, přední mlhovky, autorádio Swing s osmi reproduktory, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, litá 17” kola, elektricky ovládané páté dveře, kůží potažený volant atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Škoda Octavia RS 230 Combi

Cena v základní výbavě: 806 900 Kč Cena v testované výbavě: 956 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 19“ kola, spoiler na víku zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, sportovní podvozek, bixenonové přední světlomety, diodové zadní svítilny, tónovaná skla, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka v černém provedení, malý kožený paket, elektricky ovládaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, Performance Mode Select – tlačítko pro změnu jízdních režimů, tempomat, sportovní kryty pedálů, vnitřní prahové lišty s logem vRS, černé provedení koncovek výfuku, červené brzdové třmeny, prodloužený servisní interval, elektronicky řízený diferenciál VAQ a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS CombiŠkoda Octavia RS 230 Combi
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19841984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 4500169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4400350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.5 / 6.58.4 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:147147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740610 / 1740
Objem nádrže (l):5050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1462 / 5661487 / 566
Rozměr pneu:225/40 R18225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46854685
b) šířka (mm): 18141814
c) výška (mm): 14521452
d) rozvor (mm): 26802680
e) rozchod vpředu (mm): 15351535
f) rozchod vzadu (mm): 15061506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10401040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980980
k) šířka vpředu (mm): 14701470
l) šířka vzadu (mm): 14701470
délka sedáku vpředu (mm): 490490
délka sedáku vzadu (mm): 440440
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 650650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní? Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní?

Loni se znovu narodil Škoda Octavia Cup, jeden z…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…