Test Auto.cz

Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti sobě. Má silnější smysl?

30.10. 2015
Verdikt
 

Škoda Octavia RS 230 se snaží za tučný příplatek přinést mnoho navíc. Zda se jí to daří, jsme zjistili v přímém porovnání s “obyčejným” RS jak na silnici, tak na mosteckém okruhu.

Ruku na srdce, Škoda Octavia RS nebyla nikdy zrovna vzrušujícím sportovním nářadím. Zaměření vozu tíhlo spíše k praktičnosti – jednoduše dostanete stále tu stejně praktickou Octavii, avšak se silnějším motorem a tužším podvozkem, takže auto není při každodenním jezdění úplná nuda řídit. Ale vydat se na okruh? Brázdit oblíbené okresky? Jde to, pochopitelně, ale tak nějak stále cítíte, že k tomu auto zrovna určeno není. Brzy pak najdete limity, díky kterým Octavii RS snadno odlišíte od opravdu sportovních ostrých modelů, jako je třeba Mégane RS nebo Civic Type-R.

Platí to i o nejnovější generaci RS, která sice má potentní motor o výkonu 162 kW a v mysli mnoha zákazníků je tak akorát rychlá, dostatečně vzhledově odlišná i poměrně cenově dostupná, ale jako auto pro radost si ji kupuje jen málokdo. Spíše je to jednoduše rychlejší, lépe vypadající a obratnější Octavia.

Video

Jenže nyní chce Škoda oslovit i ty, kteří požadují více. Řidiče, kteří touží svézt se také pořádně ostře a kteří chtějí, aby auto fungovalo i v plném tempu. Proto po vzoru Golfu GTI Performance přichází rovněž Octavia RS 230. Ta má deset koní navíc, samosvorný diferenciál VAQ, laděný výfuk a mnoho výbavy k tomu. Kromě devatenáctipalcových kol tak v ceně auta dostanete kožená elektrická sedadla, parkovací čidla kolem celého vozu, černý designový paket či malý kožený paket a další prvky. Zvenku jsou pak nejjednodušším poznávacím znamením výkonnější varianty černé koncovky výfuku.

Bude to vše stačit k obhájení příplatku 75.000 Kč? Abychom to zjistili, vzali jsme dvě Octavie RS Combi s převodovkou DSG, z toho jednu variantu RS 230, jak na normální silnice, tak na polygon okruhu v Mostě, a srovnali je.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS Combi

Cena v základní výbavě: 733 900 Kč Cena v testované výbavě: 942 700 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT (barevný), sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování oken, bixenonové světlomety s natáčením, malý kožený paket, kovové pedály, vyhřívání předních sedadel, přední mlhovky, autorádio Swing s osmi reproduktory, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, litá 17” kola, elektricky ovládané páté dveře, kůží potažený volant atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Škoda Octavia RS 230 Combi

Cena v základní výbavě: 806 900 Kč Cena v testované výbavě: 956 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, litá 19“ kola, spoiler na víku zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, sportovní podvozek, bixenonové přední světlomety, diodové zadní svítilny, tónovaná skla, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka v černém provedení, malý kožený paket, elektricky ovládaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, Performance Mode Select – tlačítko pro změnu jízdních režimů, tempomat, sportovní kryty pedálů, vnitřní prahové lišty s logem vRS, černé provedení koncovek výfuku, červené brzdové třmeny, prodloužený servisní interval, elektronicky řízený diferenciál VAQ a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – odpadkový koš v předních dveřích, oboustranný koberec v zavazadelníku, držák multimediálních přístrojů (+1.500 Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000 Kč), přední mlhovky s funkcí Corner (+2.500 Kč), automatické přepínání dálkových světel (+3.500 Kč), Traveller Assist – rozpoznávání dopravních značek, infotainmen Columbus s navigací, barevný Maxi DOT, sada jízdních asistentů (+60.600 Kč), Front Assist (+9.000 Kč), SunSet (+4.700 Kč), zásuvka na 230V vzadu (+2.500 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+22.100 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4.900 Kč), bezklíčové odemykání a startování Kessy (+10.000 Kč), bílý lak karoserie Laser (+5.500 Kč), zadní parkovací kamera (+8.000 Kč), Sound System Canton s 8 reproduktory (+12.900 Kč).

Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini

Podle Salviniho budou klíčové volby do Evropského…

Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů

Na poslední dva týdny nebudou investoři do akcií…

ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni

Energetická společnost ČEZ vyplatí akcionářům stejnou…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS CombiŠkoda Octavia RS 230 Combi
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19841984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / 4500169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4400350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242245
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.5 / 6.58.4 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:147147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740610 / 1740
Objem nádrže (l):5050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1462 / 5661487 / 566
Rozměr pneu:225/40 R18225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46854685
b) šířka (mm): 18141814
c) výška (mm): 14521452
d) rozvor (mm): 26802680
e) rozchod vpředu (mm): 15351535
f) rozchod vzadu (mm): 15061506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10401040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980980
k) šířka vpředu (mm): 14701470
l) šířka vzadu (mm): 14701470
délka sedáku vpředu (mm): 490490
délka sedáku vzadu (mm): 440440
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 650650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS vs. RS 230 – Dvě RS proti…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu

Ještě jednou se vrátím k víkendovému Octavia Cupu, a to…

Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

 



 
Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Dnes 08:00

Modely na CNG u nás zaznamenaly váhavý rozjezd. Nyní přichází jejich chvíle, pomůžou automobilkám dostat se z bryndy s emisemi. Nás přitom může těšit nízká daň a levné palivo.




Blesk.cz

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Jablko nepadá daleko od stromu! Tomu věří mladá Anička Slováčková, která podle svých slov po matce Dagmar…

Myši se dostaly do bankomatu a z peněz zůstaly jen cáry: Rozkousaly 377 tisíc!

Myši se dostaly do bankomatu a z peněz zůstaly jen…

Pracovníci Státní indické banky si stěžovali, že nefunguje bankomat. Poté, co na místo dorazili technici a…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Slavia chce posilu z MS, Součka pustit nehodlá. Co na to Paska?

Slavia chce posilu z MS, Součka pustit nehodlá. Co…

Fotbalová Slavia Praha zatím během letní přestávky získala tři nové hráče a ještě minimálně jednu posilu plánuje…

 

Reflex.cz

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně škodí svému vozu

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně…

Řídit umí skoro každý. Ne všichni ale vědí, jak auto používat tak, aby nedocházelo k předčasnému opotřebení…

Peřeje na Vuoksi: Úchvatná přírodní podívaná je dnes už jen byznys

Peřeje na Vuoksi: Úchvatná přírodní podívaná je dnes…

Peřeje na finské řece Vuoksi patří k nejstarším turistickým atrakcím v Evropě. O jejich popularitu se zasloužili…