Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Švihák lázeňský

Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Švihák lázeňský

 
 

Dobře vypadá, je kultivovaný a ke korzování po lázeňské kolonádě má všechny předpoklady. Jenže v lázních bývá obvykle trochu draho.

O Škodě Yeti víte z našich stránek už téměř všechno – vždyť jsme jej testovali už čtyřikrát z toho jednou ve srovnávacím testu s Volkswagenem Tiguan. A právě k vozu ze srovnávacího testu se vracíme – stojí před námi designově upravený Yeti s přeplňovaným zážehovým turbomotorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW.

Designem na zákazníky

Popisovat tvary a design Yetiho je asi zbytečné, na silnicích jich již jezdí tolik, že každý motorista tento „krabicoidní“ vůz zná a pozná.

Testovaný kousek se však mírně lišil – byl vybaven paketem Bicolour za 21.600,- Kč. Ten obsahuje 17" kola z lehké slitiny Annapurna, stříbrný střešní nosič a hlavně stříbrnou střechu v barvě Brilliant, která k tmavší modré barvě nazvané Lava mimořádně pasuje. Stříbrná střecha podle našeho názoru vkusně oživuje celý vůz a opticky mírně snižuje jeho výšku, což je jenom ku prospěchu věci. Svědčily o tom reakce a dotazy, které na nás v průběhu testu směřovaly od náhodných kolemjdoucích a kolemjedoucích.

obrázek [600 x 395]  

Při detailnějším zkoumání zjišťujeme, že střešní ližiny a krycí plechy spodku vpředu i vzadu z imitace hliníku mají mírně jiný odstín než střecha. Lze to ale poznat pouze při bližším kontaktu, z dálky je opticky vše ve stejném odstínu.

Pochválit musíme také bixenonové světlomety (s natáčením a dynamickou regulací sklonu + výsuvné ostřikovače světlometů) – svítí skvěle a při dálkových světlech lze snadno sledovat jak se světelný paprsek přirozeně natáčí. Příplatek 26.700,- Kč sice není nejnižší, ale my doporučujeme tuto částku utratit, protože to světlo při noční jízdě za to prostě stojí.

V interiéru nás zaujala vyhřívaná sedadla, jejichž výplně se nesly v duchu barvy karoserie. Jsou sice tvrdší, ale dobře podpírají tělo. A také dvě LEDky umístěné ve stropě nad řadicí pákou jenž v noci příjemně jemně prosvětlovaly partie okolo středového tunelu. Rozšiřující se středová konzola stále utlačuje pravou nohu svým „kamenným“ povrchem.

obrázek [600 x 348]  

Další pochvalu zaslouží řazení, jde lehce a přesně, má krátké dráhy a k ovládání řadicí páky stačí minimální síly. Ta je ovšem utopena dost dole, takže z loketní opěrky na ni téměř nedosáhnete (výškově) a musíte tak svou ručku neustále sundávat.

Startujeme s klidem

Za prvních ranních mrazíků motor bezproblémově naskočí a na rozdíl od souseda, kterému „úsporný nafťák“ vydávající randál rozléhající se ranní ulicí klepe a vibruje, my nic takového nevnímáme. Agregát o výkonu 90 kW při 5000 min-1 má i zcela nahoře harmonický projev.

Té-es-íčko začne táhnout od 1500 min-1, o tisíc otáček výše začne vydávat hrubší chraplavější zvuk a lineární zátah mu vydrží až téměř do 6000 min-1. O pět set otáček výše jej utne omezovač.

obrázek [600 x 307]  

Po stověžaté matičce Praze jsme se se spotřebou pohybovali v okolí 8,5 l/100 km, ještě o dvě deci více jsme odečetli při „dálniční stotřicítce,“ kdy motor na šestku točí lehce pod 3100 min-1.

Stále trváme na nadprůměrném hluku od odvalujících se pneumatik (Pirelli Sottozero W210), který vše ostatní přehluší a na tvrdším naladění podvozku, který posádku na našich dálnicích a nekvalitní silniční síti dost natřese. Nic na tom nezmění ani obsazení čtyřmi osobami se zavazadly. Na kvalitním povrchu oceníte menší náklony a pneu široké 225 mm, které drží vyšší auto ve stopě poměrně dost dlouho.

Při zpomalení na 100 km/h klesnou otáčky na 2400 min-1 a spotřeba spadne na 5,8 l/100 km. Při ježdění s klidnější nohou motor spálí v průměru okolo 7,0 l/100 km, při svižnějším pohybu počítejte s odběrem o litr až litr a půl vyšším.

Závěr

Yeti vybavený paketem Bicolour, jehož hlavní součástí je odlišně lakovaná střecha, vypadá velmi dobře – svěžeji a dynamičtěji, obzvláště v kombinaci tmavá modrá–stříbrná střecha. Takže hurá na lázeňskou kolonádu!

Benzínový turbomotor TSI je dobrým společníkem – je tichý, kultivovaný a i na vyšší auto má dostatečný výkon zajištující přiměřenou dynamiku. Umí jezdit úsporně (nejnižší spotřeba dosažená v testu byla pod 6 l/100 km), při využívání svých schopností si nechá zaplatit spotřebou klidně o 4 litry vyšší – prostě klasický benzinový turbomotor. Za negativum považujeme tvrdě naladěný podvozek a menší objem zavazadlového prostoru.

A pak je tu ještě cenová politika. I ve druhé nejvyšší výbavě máte možnost si zaškrtnout při objednávce spoustu příplatkových položek. Tu si označíte asistent rozjezdu do kopce za 2.000,- Kč, tu zase Light asistent za 1.600,- Kč. Támhle vyhřívané čelní sklo za 4.000,- Kč nebo navigaci Columbus za tučných 38.000,- Kč – tisíce létají jako na běžícím páse a cena roste a roste. Suma sumárum bylo testované auto vyšperkováno příplatky v celkové hodnotě 130.000,- Kč, což jeho pořizovací cenu navýšilo na 622 tisíc Kč. Jste ochotni tohle investovat do stylového, pohledného a agilního esúvéčka s jednou poháněnou nápravou?

Jake.auto.cz: Škoda Yeti (přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 415]  

První cena vozu362.900,- Kč (Yeti 1,2 TSI 77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací425.900,- Kč (Active 1,4 TSI 90 kW)
Základní cena testovaného vozu491.900,- Kč (Ambition 1,4 TSI 90 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků621.900,- Kč (Ambition 1,4 TSI 90 kW)

Plusy

  • Originální vzhled
  • Lineární zátah motoru
  • Široké spektrum použitelných otáček
  • Řazení
  • Výborně svítící natáčecí „bixenony“
  • Velmi dobrý výhled vzad
  • Ovladatelnost vozu
  • Dobře odhlučněný motor

Mínusy

  • Hluk od kol pronikající do interiéru
  • Tvrdší naladění podvozku
  • Utopená řadící páka
  • Široká středová konzola
  • Spotřeba hodně závislá na jízdním stylu
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW)

Cena v základní výbavě: 491 900 Kč Cena v testované výbavě: 621 900 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, interiér Spirit, dekor Quartz, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, chromované vnitřní kliky dveří, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, ochranné boční lišty dveří černé, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day light, deaktivace airbagu spolujezdce, dvě hlavové opěrky vzadu, výškově nastavitelné, ESP včetně ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, ESBS, imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem, kotoučové brzdy zadní, Light check – kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, nastavitelný sklon světlometů z místa řidiče, přední opěrky hlavy WOKS, tři hlavové opěrky vzadu, výškově nastavitelné, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním, systémem Isofix na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači, zapnutí výstražných světel při panickém brzdění nebo při nárazu, čtyři sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, doporučení přeřazení rychlostního stupně, držák nápojů vpředu, na tužku, 1l lahví ve výplních předních dveří a držák na parkovací lístky, dva sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru, dvě čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu, elektromechanický posilovač řízení, make-up zrcátka ve slunečních clonách, nekuřácký paket, nízká středová konzola, odkládací plato za zadními sedadly, osvětlení (1 lampička) a upínací oka v zavazadlovém prostoru, otáčkoměr a digitální hodiny, otevírání palivové nádrže s Push-Push systémem, uzamykatelné víčko nádrže klíčkem, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), ukazatel vnější teploty, VarioFlex (variabilní koncept zadních sedadel), vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr), vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem, zásuvka 12 V na středové konzole a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, chlazená), dvoutónová houkačka, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – uzavíratelná, odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, odkládací schránky za zadními podběhy, pružná odkládací schránka v zavazadlovém prostoru, síťový program, schránka na brýle, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, centrální zamykání, Safe systém, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, klimatizace s kombifiltrem, elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, audiozdířka v odkládací schránce Jumbo Box, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, sklopný stolek na zadní středové opěře, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor

Výbava testovaného vozu:Asistent rozjezdu do kopce (+2.000,- Kč), bi-xenonové světlomety s natáčením a dynamickou regulací sklonu, výsuvné ostřikovače světlometů (+26.700,- Kč), přední mlhové světlomety s Corner funkcí (+2.600,- Kč), Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light) (+1.600,- Kč), signalizace vzdálenosti při parkování vzadu a Maxi DOT (+9.100,- Kč), dvojitá sluneční clona (+700,- Kč), elektrické ovládání oken vzadu s dětskou pojistkou (+5.000,- Kč), vyhřívané čelní sklo (4.000,- Kč), elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots (+1.800,-Kč), navigační systém Columbus s dynamickým modulem – 2 DIN a mapový podklad západní nebo východní Evropy integrovaný do navigace (+38.000,- Kč), nastavitelné bederní opěry v sedadlech řidiče a spolujezdce (+1.500,-), čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia, malý kožený paket a Maxi DOT (+4.000,- Kč), Ambition Plus: vyhřívání předních sedadel, dvouzónová klimatizace Climatronic, SunSet (10.000,- Kč), Paket Bicolour (kola z lehké slitiny Annapurna 7J × 17", stříbrný střešní nosič a barevná střecha stříbrná Brilliant + barva modrá Lava (+21.600,- Kč), rezervní kolo ocelové 16" (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola, bez sady na opravu pneumatik, síťový program (+1.400,- Kč)

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.9 / 6.8
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1375 / 545
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4233
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 10
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Švihák lázeňský







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…