VW Tiguan 1,4 TSI (110 kW) vs. Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Dvakrát 4x2

VW Tiguan 1,4 TSI (110 kW) vs. Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Dvakrát 4x2

 
 

Dva vzdálení příbuzní přišli o pohon zadní nápravy a dostali přeplňované čtrnáctistovky. Vyplatí se připlatit za VW nebo odvede stejnou práci Škoda?

V redakci se nám sešly dvě kompaktní es-ú-véčka z koncernové nabídky se zážehovým motorem označeným 1,4 TSI a poháněnou přední nápravou.

Stříbrný VW Tiguan dostal silnější verzi s podporou kompresoru a turbodmychadla o výkonu 110 kW, bílou Škodu Yeti hnal kupředu pouze turbodmychadlem přeplňovaný agregát o stejném objemu a nižším výkonu 90 kW.

Na první pohled možná ne zcela ideální dvojice do společného testu, jenže Volkswagen je ve všech směrech o něco větší auto, takže větší výkonová zásoba je na místě.

Elegán vs. krabice

Již exteriér přináší rozdílný pohled na svět. Zatímco Tiguan boduje zepředu uhlazenými liniemi a lehce luxusním dojmem s chromovanou maskou, Yeti ctí heslo praktičnost a nekonformnost. Na Škodu má Yeti lehce netradiční vzhled přední části a až přímé srovnání s protihráčem podtrhne fakt, že je širší a nižší – jako by na něj někdo (z Wolfsburgu?) šlápl a přimáčkl jej k zemi.

Oba vozy nosí stejná zpětná zrcátka lakovaná do barvy karoserie, Tiguana zdobí klasické rozložení světel se samostatnými mlhovkami, Yetiho zase kulaté světlomety vedle masky a “hliníkový“ plech chránící choulostivé přední partie.

Zboku vypadá taktéž každý vůz jinak. VW i tomto pohledu sází na uhlazené linie elegána s klasicky klesající střešní linkou a zaobleným víkem kufru. U Škody vytváří dojem rovné střechy horní hrana oken, která je v naprosté přímce. Také useknutá záď je přinejmenším netradiční, ale je to praktické a pro někoho i hezké.

Velmi podobné jsou blatníky resp. tvar vykrojení pro kola: u Yetiho je mezera mezi kolem a blatníkem citelně větší než u Volkswagenu, jehož blatník je navíc opatřen plastovým lemem.

obrázek [600 x 343]
 

Zezadu jsou rozdíly podobné jako zboku. Zaoblená, až barokní záď z Wolfsburgu už dnes začíná být tak trochu out. Škoda upřednostňuje nadčasově rovné linky spojené s malými zaoblenými rohy. Každé řešení má však své kouzlo, záleží na vkusu každého jednotlivce.

Široký vs. kompaktní

První čeho si po přesednutí z jednoho vozu do druhého všimnete, je menší vnitřní šířka Yetiho. Není to žádný diametrální rozdíl (1500 vs. 1460 mm), ale díky tomu (nad hlavou máme stejně místa v obou vozech) působí interiér Tiguanu vzdušněji a prostorněji.

Ve Škodě řidičovo pravé koleno a holeň nepotěší široká středová konzola, která je utlačuje. Ve VW je zase daleko úzká loketní opěrka ve výplni dveří, takže na ni levým loktem dosáhnete jen tak tak.

Posaz za volantem a možnost najít si ideální pozici bychom lépe hodnotili ve stříbrném voze. Řidič Yetiho sedí více nad přístrojovou deskou, ovládací centrum klimatizace a rádia je výrazně níže než u Tiguanu, jehož přístrojová deska je vysoká a mohutnější.

obrázek [300 x 364] Řadicí páka je delší u Tiguanu, ale to nevadí, protože řazení je přesné a nevyžaduje velkou pozornost. Navíc, když máte pravou ruku na středové loketní opěrce, krásně na řadičku dosáhnete a vůbec ji při tom nemusíte z opěrky sundávat. Jestliže bychom řazení u Tiguanu nazvali velmi dobré, u Yetiho jej musíme nazvat excelentní! Je totiž ještě o něco přesnější, má krátké dráhy a řadit lze velmi lehce s použitím minimální síly – jako když prochází ostrý nůž máslem – tady Škoda překonává VW. Kratší páka se u Yetiho projevuje tím, že ruka k ní má od volantu o něco dále. Když přesednete z osobní Octavie vynikne tento rys nejvíce.

Brzdové systémy v obou vozech působí sebevědomě a samozřejmě spolehlivě stačí na zastavení rozjetého auta na relativně krátké vzdálenosti. Zatímco v Tiguanu mají brzdy velmi kousavý nástup (lehce šlápnete na pedál a už visíte v pásech), v Yetim mají nástup krásně plynulý a dají se dobře dávkovat.

Člověk vs. zavazadla

A protože k testovaným vozům přistupujeme jako k rodinným automobilům, musíme okomentovat i prostor v zadní části.

obrázek [300 x 456] Ve Škodě i ve Volkswagenu se vzadu sedí výše, než vepředu a samotný posaz bychom přirovnali k tomu v autobusu. Nohy lze bez problémů zasunout pod přední sedadla, bez větších problémů si zde sednou pouze dva dospělí. Před koleny má více místa VW, nad hlavou překvapivě Škoda. V Tiguanu se sedí vůči zemi výše než v Yetim a při vystupování musíte ze sedadla téměř seskočit.

Z hlediska cestujících má sedadla lépe vyřešená Tiguan – dělení 40/20/40 – zatímco Yeti má tři samostatná a nezávislá sedadla. Na nich si mnoho pohodlí neužijí ani dva dospělí, protože sedáky jsou příliš úzké. Tiguan má sedák rozdělený 60:40 a dva cestující tak nic neomezuje. Je to ovšem na úkor variability, u Yetiho se se sedačkami dají dělat téměř zázraky, čili přesně to, co v Roomsteru.

Jestli je lepší v kategorii SUV nevšední variabilita, nebo komfort pro dospělé cestující, to je obtížné říci. Rodiny s dětmi by zřejmě preferovaly interiér Yetiho. Kdo občas jezdí v plném obsazení dospělými a jejich zavazadly, bude chtít Tiguan.

Objemnější vs. variabilní

Větší kufr má v základním uspořádání Tiguan (470 vs. 405 litrů). Šířka zavazadlového prostoru je u obou vozů stejná (101 cm), hloubka se mění v závislosti na pozici zadních sedadel (87 až 103 vs 75 až 89 cm u Yetiho). Ode dna po plato naměříte více u Tiguanu (63 vs. 59 cm). Snazší nakládání budete mít u Yetiho – nakládací hrana je ve výšce 730 mm, u Tiguanu budete muset těžký kufr zvednout ještě o 30 mm výše.

Jak jsme již naznačili výše, u mladoboleslavského vozu můžete v zadní části - mimo posuvu jednotlivých sedadel - také sklápět opěradla nebo rovnou celá sedadla složit za přední sedačky. V tom případě budete mít k dispozici ložnou plochu o délce 1240 mm. Pokud sedadla z vozu vyjmete, zvětší se tato hodnota na 1760 mm. Litovat můžete už je toho, že nejde vyjmout nebo alespoň sklopit přední opěradlo. To bychom ale zasahovali do revíru interiérově propracovanějších MPV.

Těžší Tiguan je homologován na užitečné zatížení 570 kg, do Yetiho můžete naložit 620 kg cestujících a zavazadel.

Silnější vs. slabší

Jak jsme nastínili již v úvodu, vozy nebyly osazeny stejnými pohonnými jednotkami – proto se ke každému motoru vyjádříme zvlášť.

Kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka v Tiguanu poskytuje nejvyšší výkon 110 kW v 5800 min-1 a točivý moment 240 Nm máte k dispozici od 1750 do 4000 min-1. Pocitově motor velmi slušně táhne díky přeplňování kompresorem už od 1200 min-1, ale lépe se cítí a je živější po překročení 3000 min-1 kdy se kompresor odpojí a o plnění se stará samotné roztočené turbodmychadlo. Do 6000 min-1 máte o lineární zábavu postaráno, o 500 otáček výše motor v rozletu utne omezovač. V celém spektru otáček je motor krásně plynulý, nikde nezaznamenáte žádné turbo- ani kompresoro-kopance.

Zvenku motor lehounce ševelí a je krásně tichý, bohužel se to samé nedá konstatovat o zvuku slyšitelném zevnitř. Pokud je připojen kompresor – a to je při rodinné jízdě většinu času – bude vám společníka na palubě dělat kovový mechanický zvuk s lehkým syčením, který se pod zatížením ještě zvýrazňuje. Příjemnější to je nad 3000 min-1, kdy tento neduh vymizí.

obrázek [300 x 256] Agregát ve Škodě disponuje “pouze přeplňováním turbodmychadlem“ a poskytuje výkon 90 kW v 5000 min-1, maximální točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm v rozmezí 1500 až 4000 min-1. Slabší verze čtrnáctistovky hbitěji zrychluje od 1300 min-1, po překročení mety 3500 min-1 citelně zesílí a táhne až do 6000 min-1. V celém spektru je podobně lineární jako u VW, v dolní polovině spektra je ale tichý a nahoře dostává pod zatížením decentně jadrný zvuk.

Úspornější vs. žíznivější

Pokud s Tiguanem vážícím 1510 kg uháníte po českých dálnicích, bude silnější jedna-čtyřka odsávat z nádrže 8,3 l/100 km, motor v tomto případě bude na šestku točit jen 2750 min-1. V autě je relativní klid, podvozek je dostatečně komfortní, ani příčné spáry neobtěžují, při jejich přejezdu zaznamenáváte pouze tlumené bouchnutí, takže se můžete i s rodinou v klidu vydat na delší výlety.

Konkurent ze stáje Škoda je lehčí o úctyhodných 210 kg. Při stejných podmínkách jeho slabší motor točí 3100 min-1 a spotřebovává více – 8,8 l/100 km. Motor není vůbec slyšet a zřetelný je mírný aerodynamický šum. Dominantním zdrojem jízdního hluku nad 80 km/h byly zimní pneumatiky Pirelli Sotozero Winter 210 široké 225 mm.

Úsporná jízda se slušným rychlostním průměrem 100 km/h umožňuje stlačit odběr obou vozů pod 6,5 l/100. S Tiguanem dojedete dál díky objemnější nádrži (64 l), Yeti musí vystačit s 55 litry.

Tiguan byl vybaven systémem Start-Stop v balíku BlueMotion Technology, který vypíná motor např. při stání na křižovatkách. S vypínáním motoru a velmi lehkou nohou jsme se po Praze pohybovali se spotřebou 7,7 l/100 km. Pokud chytrý startér vypnete a navíc budete využívat možností motoru, spotřeba se vyšplhá k 10 l/100 km. Škoda, že si start-stop pomocníci při nastartování vozu nepamatují jeho deaktivaci a vůz tak nastartuje vždy se zapnutým systémem.

Dvakrát ergonomie a la VW

Interiéry obou vozů jsou kvalitně sestaveny, takže posádka zůstane prosta různých skřípotů, povrzávání a podobných nežádoucích zvuků. Všechny ovládací prvky jsou tam, kde je intuitivně očekáváte.

Postrádat tak snad můžete pouze trochu nápaditosti a “francouzské elegance,“ ale to je u koncernových vozů spíše standard. U Tiguanu nám chyběla kontrolka rozsvícených potkávacích světel, u Yetiho tato zelená ikona z palubní desky svítila.

obrázek [300 x 325] U obou vozů nás těšil fakt, že do kapsy v předních dveřích lze bez problémů odložit 1,5litrovou PET láhev. A také, že oba vozy poskytovaly dostatek jiných odkládacích prostor – namátkou pod loketní opěrkou, přihrádka před řadicí pákou, klasickou uzavírací před spolujezdcem a také ve stropě – zde Tiguan vítězí poměrem 3:1.

Vzadu mají oba vozy kapsy ve dveřích (u obou dost malé) a výklopné držáky nápojů ze středové konzoly. Yeti navíc přidává kapsy na zadní straně předních sedadel, Tiguanu tato “vymoženost“ chybí.

Za dobrý nápad u rodinného SUV (4x2) považujeme funkci Autohold. Jakmile jednou vůz zastavíte, aktivovaný AutoHold zajistí, že se vozidlo samo nerozjede, dokud jej k tomu nevybídnete pomocí motoru.

AutoHold byl dopřán pouze u Tiguanu, který má jako jediný z této dvojice elektromechanickou ruční brzdu.

Závěr

Tiguan zvenku působí jako elegantní malé es-ú-véčko, Yeti vyvolává dojem pracovitějšího člena rodiny s lehce netradičním nádechem.

Interiér působí prostorněji u Volkswagenu a taky že prostornější je. U Škody bychom jej nazvali kompaktnějším. Špatně se necítíme ani v jednom z vozů, ale přednost by dostal Tiguan – vyvolává v řidiči pocit, že je hierarchicky o půl stupínku výše než jeho konkurent.

Silnější motor v Tiguanu nevyžaduje po řidiči tolik spolupráce, vzhledem k charakteru bychom však zvolili spíše slabší provedení, kterým disponoval Yeti. Do Tiguanu jej lze objednat, silnější provedení do Yetiho však nedostanete.

Zástupce VW rovněž potěší vyšším jízdním komfortem, a to nejen díky balónovitějším pneumatikám (215/65 R16), ale i celkově pohodovějšímu nastavení podvozku.

Yeti vás může uchvátit bezprostředními reakcemi auta na povely od volantu, nebo brzd, a v tomto segmentu unikátní variabilitou interiéru.

obrázek [600 x 270]
 

VW Tiguan

První cena vozu459.900,-Kč (Trend&Fun 1,4 TSI BMT 90 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací499.900,-Kč (Trend&Fun 1,4 TSI BMT 110 kW)
Základní cena testovaného vozu499.900,-Kč (Trend&Fun 1,4 TSI BMT 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 554.900,-Kč (Trend&Fun 1,4 TSI BMT 110 kW)

Plusy:

  • Prostorný a dobře odhlučněný interiér
  • Dobré jízdní vlastnosti a současně komfortní naladění
  • Široké rozpětí využitelných otáček
  • Funkce Autohold, elektromechanická ruční brzda
  • Přesné řazení
  • Výborná ergonomie
  • Větší kufr

Mínusy:

  • Kousavé brzdy
  • Mechanický zvuk motoru
  • Strohost interiéru
  • Vysoká nakládací hrana
  • Chybějící kontrolka potkávacích světel

Škoda Yeti

První cena vozu362.800,-Kč (Yeti 1,2 TSI 77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací425.800,-Kč (Active 1,4 TSI 90 kW)
Základní cena testovaného vozu486.800,-Kč (Ambition 1,4 TSI 90 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 561.520,-Kč (Active 1,4 TSI 90 kW)

Plusy:

  • Ovladatelnost vozu
  • Živý motor s širokým rozsahem využitelných otáček
  • Skvěle utlumený motor
  • Přesné řazení
  • Výborná ergonomie
  • Variabilita interiéru
  • Originálnější vzhled

Mínusy:

  • Spotřeba více závislá na jízdním stylu
  • Hluk od kol (zimní pneumatiky)
  • Široká středová konzola
  • Utopená řadicí páka
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Tiguan

Cena v základní výbavě: 499 900 Kč Cena v testované výbavě: 554 900 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy vpředu, u spolujezdce s možností deaktivace, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, vpředu s výškovým nastavením a předepínači, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS plus s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu, dvě operky hlavy vpředu, tri vzadu (zásuvné), Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, klimatizace "Climatic", rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, zdířka Aux-in ve středové konsole, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asferické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíce, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitrním chlazením, posilovač řízení elektromechanický, s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, elektromechanická parkovací brzda s funkcí "Auto Hold", kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, multifunkční ukazatel Plus, ukazatel vnější teploty, kontrolka opotřebení brzdového obložení a stavu vody v ostřikovačích, automatický spínač světlometu - trvalé svícení, 4 ocelová kola 6 J x 16, pneumatiky 215/65 R16, dojezdová lepicí souprava "Tire mobility set", kompresor 12V, halogenové světlomety, boční směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, orámování a žebra masky chladiče chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek a madla dveří v barvě vozu, nárazníky v barvě vozu, spodní část černá, potahy sedadel látkové, vzor "Metropolis", sedadlo řidiče výškově nastavitelné, zadní sedadlo asymetricky dělené, podélně posuvné a sklopné, opěradlo s možností nastavení sklonu, loketní operka, použitelná jako stolek, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, volant 3ramenný, výškově i podélně nastavitelný, modré podsvícení přístrojů s regulací jasu, červený noční design, nekuřácké provedení: odkládací přihrádka a 12V zásuvka namísto popelníku a zapalovače vpředu, odkládací přihrádka ve strope a na přístrojové desce, odkládací přihrádky ve všech dveřích, vpředu s držáky na lahve a atlas, uzamykatelná přihrádka u spolujezdce s osvětlením, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, 6 úchytných ok v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru, sériová výbava u BlueMotion Technology (BMT), odlišná od Trend&Fun: Start-stop systém, rekuperace kinetické energie při brzdění, prodloužené převodové stupně 4-6

Výbava testovaného vozu:4 kola z lehké slitiny "San Francisco" 6 1/2 J x 16 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 215/65 R16 (+10.300,- Kč), metalický lak / lak s perleťovým efektem (+12.300,- Kč), středová loketní operka vpředu výškově a podélně nastavitelná, s odkládacím prostorem, výdechy ventilace, 2 držáky nápoju a 12V zásuvkou vzadu (+3.600,- Kč), podélný střešní nosič černý, dva příčné nosníky stříbrně eloxované, uzamykatelné, přiložené v samostatném pouzdře (+9.700,- Kč), paket "Světla a výhled " se sklopnými zrcátky: funkce "Comming/Leaving home", vnitrní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, vnější zpětná zrcátka el. sklopná s osvětlením okolí, naklonění zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky (+8.000,- Kč), mlhové světlomety (+3.800,- Kč), volant 3ramenný v kůži s alu-dekorací, hlavice řadicí páky v kůži (+4.100,- Kč), odkládací přihrádky ve stropní konzole, sít na podlaze zavazadlového prostoru nelze kombinovat se střešním oknem (+3.200,- Kč),

Škoda Yeti

Cena v základní výbavě: 486 800 Kč Cena v testované výbavě: 561 520 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, interiér Spirit, dekor Quartz, kola z lehké slitiny Moon 7J×16", pneumatiky 215/60 R16, střešní nosič černý, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, chromované vnitřní kliky dveří, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, ochranné boční lišty dveří černé, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day light, deaktivace airbagu spolujezdce, dvě hlavové opěrky vzadu, výškově nastavitelné, ESP včetně ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, ESBS, halogenové světlomety s čirou optikou, Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem, kotoučové brzdy zadní, Light check – kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, nastavitelný sklon světlometů z místa řidiče, přední opěrky hlavy WOKS, tři hlavové opěrky vzadu, výškově nastavitelné, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním, systémem Isofix na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači, zapnutí výstražných světel při panickém brzdění nebo při nárazu, přední mlhové světlomety, čtyři sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, doporučení přeřazení rychlostního stupně, držák nápojů vpředu, na tužku, 1l lahví ve výplních předních dveří a držák na parkovací lístky, dva sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru, dvě čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu, elektromechanický posilovač řízení, make-up zrcátka ve slunečních clonách, nekuřácký paket, nízká středová konzola, odkládací plato za zadními sedadly, osvětlení (1 lampička) a upínací oka v zavazadlovém prostoru, otáčkoměr a digitální hodiny, otevírání palivové nádrže s Push-Push systémem, uzamykatelné víčko nádrže klíčkem, prodloužený servisní interval, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku vozu a klíče na kola), ukazatel vnější teploty, VarioFlex (variabilní koncept zadních sedadel), vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr), vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem, zásuvka 12 V na středové konzole a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, chlazená), dvoutónová houkačka, Maxi DOT, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – uzavíratelná, odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, pružná odkládací schránka v zavazadlovém prostoru, síťový program, schránka na brýle, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, Tříramenný kožený volant (nastavitelný ve dvou osách), centrální zamykání, Safe systém, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, klimatizace s kombifiltrem, elektricky vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, audiozdířka v odkládací schránce Jumbo Box, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, sklopný stolek na zadní středové opěře, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor.

Výbava testovaného vozu:Asistent rozjezdu do kopce (+2.000,- Kč), přední mlhové světlomety s Corner funkcí (+2.600,- Kč), kola z lehké slitiny Spitzberg 7J×17", pneumatiky 225/50 R17 – 4 ks (+4.400,- Kč), signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu a Maxi DOT (+17.100,- Kč), Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně kombifiltru a automatickou cirkulací (+18.100,- Kč), vyhřívané čelní sklo (4.000,- Kč), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním u řidiče a osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots (+5.800,- Kč), navigační systém Amundsen s dynamickým modulem – 2 DIN, Maxi DOT a mapový podklad (+16.020,- Kč), tříramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia, malý kožený paket a Maxi DOT (+4.000,- Kč), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla (+700,- Kč), středová loketní operka vpředu výškově a podélně nastavitelná, s odkládacím prostorem, výdechy ventilace, 2 držáky nápoju a 12V zásuvkou vzadu (+3.600,- Kč), podélný střešní nosič černý, dva příčné nosníky stříbrně eloxované, uzamykatelné, přiložené v samostatném pouzdře (+9.700,- Kč), paket "Světla a výhled " se sklopnými zrcátky: funkce "Comming/Leaving home", vnitrní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, vnější zpětná zrcátka el. sklopná s osvětlením okolí, naklonění zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky (+8.000,- Kč), volant 3ramenný v kůži s alu-dekorací, hlavice řadicí páky v kůži (+4.100,- Kč), odkládací přihrádky ve stropní konzole(+3.200,- Kč).

Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin

Snad ani v Rusku by Vladimir Putin nekandidoval…

Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco

Čína má zájem o koupi pětiprocentního podílu v…

Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem

Vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat…

 
Technické údaje
Motor VW TiguanŠkoda Yeti
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 13901390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 580090 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750 - 4000200 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.310.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.7 / 6.78.9 / 5.9 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1510405 / 1760
Objem nádrže (l):6455
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 5701300 / 620
Rozměr pneu:215/65 R16225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44274223
b) šířka (mm): 18091793
c) výška (mm): 16861691
d) rozvor (mm): 26042578
e) rozchod vpředu (mm): 15701541
f) rozchod vzadu (mm): 15701537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9601010
k) šířka vpředu (mm): 15001460
l) šířka vzadu (mm): 14701450
délka sedáku vpředu (mm): 500510
délka sedáku vzadu (mm): 450460
výška opěradla vpředu (mm): 640630
výška opěradla vzadu (mm): 610570
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení VW Tiguan Škoda Yeti
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 8 9
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 9
Tah v nižších otáčkách: 9 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 8
Spotřeba: 9 8
Odstupňování převodovky: 9 9
Snadnost řazení: 9 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9 9
Účinnost brzd: 7 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31 8,42
 

Přidat názorDiskuse: VW Tiguan 1,4 TSI (110 kW) vs. Škoda Yeti…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít cesty na úřad, do škol a nemocnic

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít…

Rada hlavního města Prahy schválila nový plán údržby. Na jeho základě Technická správa komunikací (TSK)…

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy požárníky podpoří pejsky v nouzi

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy…

Sháníte už kalendář na příští rok a ty s recepty nebo nahotinkami se vám už omrzely? Díky unikátnímu projektu 1.…

 

iSport.cz

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si vedou dnes?

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si…

Od pondělí 9. října najdete na místě nejlepší tenistky světa Simone Halepovou. Jen v letošním roce se jedná už o…

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

 

Reflex.cz

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je nebezpečnější než Zeman, říká Doležal

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je…

Charizmatické politické osobnosti, ovšem bez reálné politické síly. Právě to podle komentátora Bohumila Doležala…