reklama


24.6. 2016 Michal Fokt

Audi Q5 2.0 TDI vs Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Střet dvou světů

 

Nový VW Tiguan si drze vyšplápnul na koncernového sourozence Audi Q5 z vyšší prémiové třídy. Má alespoň nějaké šance nebo je to předem ztracené?

Koncern Volkswagen je takovým ostrůvkem indické kultury v Evropě. Aby dávala smysl jeho multiznačková strategie, rozdělil je do kast tak, aby si jednotlivé značky a modely pokud možno nekonkurovaly. Ale znáte jo, záměr je jedna věc a realita druhá. A tak se stalo, že nejnovější Volkswagen Tiguan vypadá papírově tak dobře, že by mohl ohrozit pozici auta sice prémiového a teoreticky o segment většího, ale už také poměrně letitého.

Ovšem při pohledu do ceníku je současně naprosto jasné, že auta mohou sice být sebesrovnatelnější, ale i přesto mezi nimi zeje propast, která dává jasně najevo pozici obou německých SUV. Zatímco Volkswagen Tiguan lze pořídit se 140kW turbodieselem, dvouspojkou a pohonem všech kol už za 925.900 korun, Audi Q5 2.0 TDI quattro s S tronicem a 140 kW začíná na 1.191.900 korunách, což je skoro o 270 tisíc korun více. To je úplně jiný svět.

Ve chvíli, kdy porovnáme testované vozy, doslova nacpané výbavou, cenový rozdíl se nám přehoupne přes třistatisícovou hranici. Audi nám prostě dává svou prémiovost pocítit, věk nevěk. Současně je třeba říci, že zatímco se zdá být vcelku snesitelné dát přes 1,6 milionu za prémiový model střední třídy, cenovka přes atakující 1,3 milionu u kompaktního SUV, to už je poměrně silná káva a je otázkou, jak velké množství zákazníků takový krok učiní. Ale podstatné je spíše to, že to v případě něčího zájmu možné je.

Pořizovací nákladyVolkswagen TiguanAudi Q5
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 TDI 4Motion Highline2.0 TDI quattro
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Třízónová klimatizace [Kč]S17.800
Litá kola 20" [Kč]33.40012.900
Metalický lak [Kč]15.00030.800
Adaptivní podvozek [Kč]27.80031.500
Audiosystém [Kč]17.20014.200
Parkovací a sledovací systém [Kč]24.80026.700
Boční (a hlavové) airbagy vzadu [Kč]820010100
Tažné zařízení [Kč]21.70024.900
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]18204/XXX20.794/11.415
Přední/zadní nárazník [Kč]9119/978216.710/7524
Přední blatník [Kč]57207123
Čelní sklo [Kč]64589872
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3430 + XXX8406 + 1071
Hodinová sazba v servisu [Kč]10641531
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]XXX31.440
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122 (4/120 tis)/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km = 19.400 Kč5 let/150.000 km = 92.300 Kč

Obě auta disponují mimo bohaté standardní výbavy a dnes už běžných asistenčních systémů také vyspělým infotainmentem, jako intuitivnější se mi zdá ten v Audi a to i přesto, že se obsluhuje pomocí multimediálního ovladače na středovém tunelu. Je to ale zřejmě spíše otázka zvyku, s Q5 jsem strávil o něco více času.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮVW TiguanAudi Q5
Základní cena74
Standardní výbava a příplatky77
Servis75
Záruky75
Průměr7,005,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q5 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 1 191 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 639 500 Kč

Základní výbava:17" kovaná kola - 7paprskový design, Nástupní prahové lišty – plastové, Airbagy full size s deaktivací airbagu spolujezdce • Rám střechy a vn. lišty s hliníkovým vzhledem, Audi Parking systém, Přední sedadla s nastavitelnou výškou, Boční a zadní okna tónovaná • Rádio Chorus s 6,5" monochrom. Displejem, Boční airbagy vpředu a hlavové airbagy, CD přehrávač, Servořízení, Dálkové ovládání centrálního zamykání, Spínač denního jízdního osvětlení, Elektronické bezpečnostní systémy ESC, ABS, ASR, EDS, Start-stop systém s rekuperací energie, Elektronický imobilizér, Středová loketní opěrka vpředu, EU6 plus, Střešní ližiny - eloxovaný hliník a spoiler, Hlavní halogenové světlomety, Uchycení dětské sedačky ISOFIX pro sed.spoluj., Informační systém řidiče s displejem monochromatickým, Vnější zpětná zrcátka el. nastav. a vyhřívaná, Komfortní automatická klima 1zónová, Vyhřívání sedadel vpředu, Kryty vnějších zrcátek v barvě karoserie s LED ukazateli, Zadní opěradlo dělené a sklopné, Mlhové přední světlomety, Zesílený nárazník, Multifunkční volant - 4ramenný design (kožený), Záruka 4 roky / 120 000km

Výbava testovaného vozu:20" litá kola - 5ramenný design (12.900 Kč), Advanced key (17.600 Kč), Akční paket ALL IN (Sport + Lifestyle) (39.700 Kč), Audi CES podvozek (31.500 Kč), Audi drive select (5800 Kč), Audi Hold assist (2300 Kč), Audi Music interface (7100 Kč), Audi Parking system plus (10.900 Kč), Audi Side assist (15.800 Kč), Audi Soundsystem (7300 Kč), Boční airbagy vzadu (10.100 Kč), Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (11.000 Kč), Exteriérový paket S line (44.300 Kč), Komfortní automatická klima 3zónová (17.800 Kč), Paket odkládacích prostor (4500 Kč), Potahy perfovaná Alcantara/kůže - S line (40.000 Kč), Rozhraní Bluetooth (8600 Kč), Sportovní paket S line (74.300 Kč), Tažné zařízení mechanické (24.900 Kč), Tónovaná skla vzadu (Privacy) (12.000 Kč), Vak na lyže/snowboard (2200 Kč), Vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná (10.400 Kč), Zadní sedadla Plus (5800 Kč), atd.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 1 016 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 276 300 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro jízdu v pruzích, třízonová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, multifunkční kožený volant, parkovací senzory vpředu i vzadu včetně zadní kamery, tempomat, rádio s osmipalcovým displejem, mlhové světlomety, adaptivní tempomat, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, 18palcová kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:lak (+15.000,-), head-up displej (+13.900,-), paket Parkování II – automatický parkovací asistent, asistenční systém pro sledování okolí (+24.800,-), boční a hlavové airbagy vzadu (+8.200,-), Easy Open – bezdotykové otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), hlasové ovládání (+5.200,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické naklopení zrcátka na straně spolujezdce při couvání (+4.400,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+21.700,-), navigace Discover Pro (+63.400,-), adaptivní tlumiče (+27.800,-), hudební systém Dynaudio Excite Surround (+17.200,-), vyhřívané přední sedačky (+10.200,-), sportovní podvozek (+4400,-), 20“ kola (+33.400,-)

Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
Technické údaje
Motor Audi Q5 2.0 TDIVolkswagen Tiguan 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3800140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000400 / 1900 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.47.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 5.3 / 5.76.5 / 5.2 / 5.7
Emise CO2:149149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -615 / 1655
Objem nádrže (l):7560
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1935 / 5051723 / 612
Rozměr pneu:255/45 R20255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46294486
b) šířka (mm): 18981839
c) výška (mm): 16551673
d) rozvor (mm): 28072677
e) rozchod vpředu (mm): 16171576
f) rozchod vzadu (mm): 16141566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1075850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940950
k) šířka vpředu (mm): 15901500
l) šířka vzadu (mm): 15301480
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 460480
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 680620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Audi SQ5 vyměnilo naftu za benzin a má přes 350 koní (+video) Audi SQ5 vyměnilo naftu za benzin a má přes 350 koní (+video)

Mezi světové premiéry letošního autosalonu v Detroitu se…

Nové Audi Q5 odhaluje české ceny. Kolik stojí SUV z Mexika? Nové Audi Q5 odhaluje české ceny. Kolik stojí SUV z Mexika?

Druhá generace Q5 je na českém trhu aktuálně dostupná…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama