29.11. 2015 Martin Vaculík

Test stěračů na Škodu Octavia: Jízda za solnou clonou

Test stěračů na Škodu Octavia: Jízda za solnou clonou

Posypová sůl tvoří na čelním skle zcela neprůhlednou bílou vrstvu. Opomíjený stěrač se náhle stává nejdůležitější součástkou na autě. Otestovali jsme 18 typů na Škodu Octavia první generace.

První generaci Škody Octavia jsme si pro test vybrali záměrně. Vůz vyráběný v letech 1996 až 2010 (od roku 2004 už jako levnější model Tour) je totiž úplně pověstný tím, že z něj řidič často nevidí na cestu. V posledních deseti letech jsme neseděli v octavii, která by stírala aspoň trochu slušně. Příčiny vidíme následující:

  • Specifické zakřivení skla a aerodynamika. Proud vzduchu narážející na čelní sklo zde zvedá stěrače podstatně více než u následujícího modelu.
  • Trvalý přístup UV záření. Stěrače zde ještě nejsou ukryty pod hranou kapoty, takže sluneční svit ničí jejich gumičky rychleji než u následující generace modelu.
  • Často jsou na autech staré. Octavia první generace je velmi rozšířena mezi opatrnými motoristy, kteří si vůz šetří a nenajezdí s ním mnoho kilometrů. Stěrače se přitom opotřebovávají (gumička rozmačkává, lišty ztrácejí pružnost a tlačí pak na sklo jen uprostřed pod ramínkem), přestože vůz většinu roku stráví zavřený v garáži. Když pak musí vyjet za deště či sněžení, bývají šokování, jak špatně jim to stírá.
  • Stěrače mají často nevyhovující konstrukci či kvalitu. O tyto vozy se již mnozí starají svépomocí a při nákupu dílů nemohou vycházet z větších zkušeností. Když bude špatné stěrače na vozy montovat autoservis, rychle se to od zákazníků dozví a začne objednávat jiné. Kdežto pokud si špatné stěrače (a že takových na trhu je!) koupí sám majitel, bývá mu líto je vyhodit a na voze je pak má i několik let.
  • Slabé světlomety provedení před modernizací. Když se u modelů z let 1996 až 2000 k opotřebeným stěračům přidají ještě jejich velmi slabá světla, je noční jízda v dešti zážitkem, který nebudete chtít opakovat.

V našem testu jsme tak důkladně prověřili nejen osmnáct stěračů od 115 (Starline) do 714 Kč (Valeo), ale na závěr i poradíme, co dalšího (kromě koupě kvalitních stěračů) můžete pro svou octavii udělat, abyste z ní lépe viděli. Tyto rady platí vlastně univerzálně a i sám test stěračů má poměrně široký přesah. Úplně stejný díl (originální číslo 1J0 998 003) totiž používá nejen plejáda koncernových modelů příbuzných jedničkové octavii (Audi A3, Seat Toledo II, VW Golf IV), ale i další z velmi rozšířených škodovek: fabia první generace (1999-2007).

Zkušenosti z 500.000 km: Byl to váš nápad!

Počátkem letošního roku (SM 7/15) jsme v rubrice Bazar psali o čtenáři Martinu Haeringovi, který na octavii z roku 1997, již si jako čtyřletou ojetinu koupil v roce 2001, měl najeto už 483.000 km. Plynovou šestnáctistovkou s 55 kW jezdí denně z Kutné Hory do Prahy za svou prací konstruktéra nábytku. Vůz již je sice zvenku omšelý, ale mechanicky vzorný – dnes má pan Haering najeto už 537.000 km a o auto se stále skvěle stará. S omezeným výkonem stěračů se při svém množství kilometrů najetých za každého počasí nemohl smířit, a tak dlouho hledal kombinaci, která bude fungovat nejlépe. Právě on nás upozornil na aerostěrače, které tak jen vypadají, ale konstrukční předpoklady nízkého profilu a zcela rovnoměrného přítlaku neplní. „Optimální kombinaci jsem objevil asi dva roky nazpět. Na stěrače GTS jsem dal silikonové gumičky, které kupuji v prodejně autopříslušenství v pražských Záběhlicích. Se standardními pryžovými mám totiž špatné zkušenosti – nevydrží mi ani půl roku. A představte si, už dva roky takto vzniklé stěrače fungují jako žádné před nimi,“ chválí Martin Haering výrobek, který v našem testu najdete také (ale se standardními gumičkami).

Co znamená žlutá tečka?

Dva ze stěračů v našem testu (Škoda Upgrade Set a Valeo Silencio) měly takzvaný indikátor opotřebení. Pod nálepkou je černá tečka, která vlivem UV záření žloutne. Tato „rychlost žloutnutí“ je zkalibrována tak, že až na vás tečka bude jasně svítit, bude i gumička stěračů již UV zářením zdegradovaná. „To bych na stěračích nutně mít nemusel. Z mých zkušeností to žene lidi na výměnu dřív, než je opravdu funkce stírátek zásadně omezená,“ říká náš rádce a letitý zkušený mechanik František Lasovský, který redakci s testem pomáhal.

 [600×346]

CO JSME HODNOTILI

Design

Subjektivní záležitost, ale originální díl má zvláštní oblý tvar, jenž ladí s barokními vnějšími tvary octavie. Nicméně žádný díl od nás za design nedostal horší známku než trojku. Ne proto, že by se nám všechny aspoň průměrně líbily, ale pro rozumného kupujícího nebude tento parametr klíčový.

Snadnost montáže

Na montáž stěračů si obvykle nevyhradíme volné odpoledne. Vždyť je má stačit pouze nasadit, takže často hlava rodiny kráčí se stěrači v ruce k vozu, v němž už sedí žena s dětmi. Mnozí dokonce kupují stěrače na čerpací stanici, když zjistí, že se starými prostě noční cestu v dešti nezvládnou. Daleko snáze se montují stěrače určené speciálně na octavii a příbuzné modely. Důrazně varujeme před univerzálními, jež se většinou (s výjimkou klasických stírátek značky Starline) prodávají ne v sadě, ale samostatně. Prostě si koupíte jeden stěrač dlouhý 525 (či 530 mm) na stranu řidiče a druhý délky 475 mm před spolujezdce. Z krabičky na vás vypadne sada adaptérů, vy stojíte na dešti a máte chuť s tím praštit o zem. V testu jsme měli šest univerzálních stěračů a poznáte je dle toho, že všechny dosáhly hodnocení „nebrat“ – a to i z jiných důvodů. Univerzální stěrače tak nejenže se špatně montují, ale často ani za tu námahu nestojí.

 [600×358]

Aerodynamika

Aerodynamické řešení stěrače ovlivňuje nejen jeho hlučnost, ale zcela zásadně i samotnou funkci. U octavie má originální levý stěrač (delší před spolujezdcem) spoiler, jenž jej za jízdy přitlačuje ke sklu. U aerostěračů je pak jako spoiler tvarována celá lišta. Pokud není, náporový vzduch od skla je na opak zvedá a ve vyšších rychlostech nefungují.

 [600×323]

Kvalita stírání

U octavie s motorem zahřátým na provozní teplotu jsme pustili topení na sklo a postřikovali jej roztokem soli. Ihned po nastříkání jsme každý stěrač nechali jednou proběhnout po skle. Výsledky pečlivě nafotili a vzájemně porovnali.

 [600×235]

Konstrukce a zpracování

Zde jsme zohledňovali prvky konstrukce stěrače, které ovlivňují jeho funkci:

  • Specifický tvar pro octavii. Kvůli zakřivení čelního skla není pravý stěrač (ten kratší před spolujezdcem) u octavie rovný, ale prohnutý jakoby do úsměvu. Výrobci se dost snaží tento nákladný konstrukční prvek ignorovat.
  • Příčná tuhost. Pokud jsou v čepech jednotlivých dílů ramínek vůle, neudrží břit požadovanou pozici vůči sklu (položí se moc) a cvaká (výrazně se převrací) v krajních polohách při změnách směru.
  • Rovnoměrnost přítlaku. Stěrač musí rozložit přítlak ramínka na celou délku rovnoměrně. Pokud pruží málo, stírá jen uprostřed, jestliže moc, funguje jen na krajích. Uchycení gumičky musí být z co nejtenčí oceli, aby se skrz ni časem nepromačkávalo (stěrač pak dělá na skle jen čtyři pruhy). Plochá stírátka (takzvané aerostěrače) by tento problém vůbec mít neměla – zde gumičku drží přímo dva plátky z pérové oceli. Ovšem pozor, existují i ošizené aerostěrače (v našem testu Starline a 4Car), které pod aerokrytem mají klasickou konstrukci.
  • Kvalita výroby. Špatně nalakované stěrače mohou reznout, špatně sesazené a nepřesně vystřižené či vylisované se klidně rovnou rozpadnou.


Konstrukce a zpracování
 

Jistota nasazení

Velmi přísně jsme zkoumali nejen pevnost výsledného spoje s ramínkem, ale i to, zda technicky neznalý motorista nedokáže namontovat stěrač špatně. Pokud vám za jízdy stírátko upadne, nejenže náhle nemáte čím čistit sklo, ale než stihnete stěrače vypnout, vydře ocelové ramínko obvykle rýhu v předním skle. A takovou škodu pojišťovna neuhradí.

 [600×419]


Výsledky testu
 

VYNIKAJÍCÍ

Škoda Economy, 384 Kč, výsledná známka 1,17

Náhradní díly z programu Economy jsou obecně určeny motoristům, kteří jezdí méně. Za nižší cenu dostávají součástku odpovídající konstrukce i bezpečnosti, která však může mít nižší životnost. Stěrače z řady Economy pro nás byly obrovským překvapením – vypadaly totiž úplně stejně jako originální – včetně nevšední oblé konstrukce nosných částí. Až detailní pohled odhalil drobné rozdíly – třeba v konstrukci spoileru před řidičem. Byly však naopak ku prospěchu věci. I příčná tuhost, zabraňující naklánění stírátka vůči ramínku a jeho cvakání při změnách směru, byla spíš vyšší. Evidentně je dle původního výkresu vyrábí někdo jiný (originální díl dodává Valeo), ale snaží se při tom tak, že výsledkem je překvapení testu. Nejlépe ze všech (společně se stěračem Bosch Twin Spoiler) si též poradil s naším silným roztokem soli.

Škoda Upgrade Set, 705 Kč, výsledná známka 1,17

I majitelé starších octavií a fabií si mohou namontovat populární aerostěrače, které z výroby dostávaly až novější modely. Kromě druhovýroby takovou možnost dává i „upgrade set“ z originálního příslušenství. Ze všech značkových možností je nejdražší, ale asi stojí za to. Montáž je nesmírně jednoduchá, navíc i zábavná – na ramínko stěrač nasouváte po otevření pojistky, která je pak s efektním klapnutím dokonale zafi xuje. Naprosto obdivuhodná je aero dynamika – lišta je sklu blíže než u většiny ostatních aerostěračů a nabírá tak pod sebe méně náporového vzduchu. Naopak spoiler na vrchní straně dobře přitlačí břit ke sklu. S nasyceným (hustým) roztokem soli na zahřátém skle si však žádný aerostěrač neporadil tak dobře jako klasická ramínková konstrukce – škodovácký také není výjimkou.

Škoda originální náhradní díl, 470 Kč, výsledná známka 1,33

Originální díl překvapí oblým designem – u klasických stěračů velmi nezvyklým. Zpracování je dokonalé, tuhost absolutní. O aerodynamický přítlak před řidičem se stará robustní spoiler. Velmi snadno se nasazuje a dobře drží.

Bosch Twin Spoiler, 665 Kč, výsledná známka 1,67

Exkluzivní stěrače Bosch mají pružný ocelový list uvnitř gumičky (tedy jeden – ne dva z každé strany, jak je obvyklé). Znamená to rovnoměrnější tlak na sklo s menšími tendencemi ke stopám na skle v místech uchycení gumičky do stírátka. I v ostatních ohledech je to velmi kvalitní výrobek (kvalita setření byla společně se škodováckým dílem Economy nejlepší), jen spoiler by mohl být větší.


Vynikající stírátka
 

SLUŠNÉ

Valeo Silencio, 714 Kč, výsledná známka 2,00

Francouzské Valeo se hodně snaží, aby stěrače z jeho exkluzivní řady Silencio byly dokonce lepší než ty, které dodává Škodě Auto coby originální díl. Například mají indikátor opotřebení a ještě bezpečnější systém uchycení otočným zajištěním na straně řidiče. Na druhou stranu montáž pak může vyžadovat větší sílu. Zjednodušení naopak představuje menší spoiler, kterým zde není samostatný plastový díl, ale součást plechového výlisku.

Spoiler Blades (výrobce neuveden), 215 Kč, výsledná známka 2,00

Levné stěrače neznámého výrobce (obal bez jakékoliv značky schválně trochu připomíná originální náhradní díl) zachovávají hlavní konstrukční specifika: spoiler před řidičem a zakřivení před spolujezdcem. Bohužel však konstrukce je málo tuhá – vůle v čepech způsobují klopení břitu vůči sklu a hlučnost (cvakání) při změnách směru. Za ty peníze ale vážně nejsou špatné.

Compass Sada stěračů, 248 Kč, výsledná známka 2,33

Solidní klasické stěrače. Respektují hlavní konstrukční specifika originálu: spoiler na straně řidiče a prohnutí u spolujezdce. Subjektivní nevýhodou je hranatější design – objektivní pak menší příčná tuhost – větší vůle v čepech mohou mít za následek nevyhovující sklon břitu a hlučnost při změně směru. Se slanou břečkou si však moc neporadily.

GTS Sada stěračů Fabia I, Octavia I, 216 Kč, výsledná známka 2,50

U stěračů German Techology System chválíme jednoznačný popis – v nepřehledných regálech prodejen na sebe okamžitě upozorní nápisy Octavia I, Fabia I – nemusíte nic luštit na zadní straně. Montáž je snadná (byť plastová záklopka trochu řeže do prstů), ale ve spoji s ramínkem zůstává vůle. Konstrukcí jde o opravdové aerostěrače s gumičkou uchycenou mezi péry – jen aerodynamické tvarování by mohlo být důslednější. Vzhledem k tomu, že to jsou úplně nejlevnější aerostěrače v našem testu, není výsledek vůbec špatný.

Flat Wiper Sieries (výrobce neuveden), 338 Kč, výsledná známka 2,50

Díl od neuvedeného výrobce (opět je to zřejmě kvůli snaze o záměnu s originálními díly), v jehož popisu je navíc pravopisná chyba (anglicky se píše series), vlastně není špatný. Konstrukcí je to opravdový aerostěrač (ne jako napodobenina od Auto Kelly), byť proti originálu má horší aerodynamické tvarování a méně pevné uchycení. Plastový element může při montáži vyskočit z čepu a člověk si toho nemusí všimnout.

Compass Sada stěračů flat, 430 Kč, výsledná známka 2,83

Slušný výrobek má dvě chyby: lišta je výše nad sklem a její náběhová hrana je tupá, takže dost vzduchu zamíří dolů ke gumičce a začne zvedat břit od skla. Spoiler ve vrchní části jej pak při rychlejší jízdě nemusí přitlačit. Další problém vidíme v uchycení. Po odklopení pojistky a zajištění háku ramínka za čep z něj plastový element povyskočí. Aby stěrač dobře držel, je třeba jej zatlačit zpět. Kdo si toho nevšimne a pojistku (která pak nejde hladce) zatlačí hrubou silou, bude jezdit s volným stěračem.

Valeo X2 Compact, 345 Kč, výsledná známka 3,00

Levnější řada od značky Valeo je v základu kvalitní, bohužel ignoruje konstrukční specifika originálu. Stěrač před spolujezdcem není zakřivený, ten před řidičem nemá spoiler. Čekejte minimálně chvění a zvýšenou hlučnost. Konstrukce příchytky vyžaduje chvíli přemýšlení, než vám dojde, že po sklopení do funkční polohy už nevypadne.

Bosch Eco, 224 Kč, výsledná známka 3,00

Levnější řada značky Bosch představuje český prodejní hit – neboť cenově je srovnatelná s různými „no name“ produkty. Chválíme velmi snadnou montáž díky systému Quick-Clip, přizpůsobenému přesně na ramínko octavie a příbuzných koncernových vozů. Zkrátka stěrač nasunete, zacvakne a bezpečně drží. Konstrukce však odpovídá nízké ceně – stěrač před spolujezdcem má zcela rovný tvar bez prohnutí charakteristického pro octavii a chybí i jakýkoliv spoiler na straně řidiče – vítr ho bude zvedat.


Slušné stírátka
 

NEBRAT

Maxgear Universal Wiper Blade, 187 Kč, výsledná známka 3,17

Univerzální stěrače Maxgear mají za dobrou cenu přiměřenou kvalitu provedení, bohužel nerespektují konstrukční specifika octavie (zakřivení, spoiler). Jsou univerzální, takže z krabičky na vás vypadnou tři výměnné adaptéry – kdo nemá technické cítění a adaptér vhodný pro hák nepozná od pohledu nebo nepřirovná ke starému stěrači, tomu maličký obrázkový návod na obalu nic neřekne. Po výběru správného adaptéru však vzniká velmi spolehlivý spoj.

Starline Universal Wiper Blade (aero), 356 Kč, výsledná známka 3,50

Z univerzálních aerostěračů značky Starline (privátní značka Auto Kelly) jsme vybrali ty s délkou 525 a 475 mm, které by měly pasovat na octavii. Díky zajímavému systému uchycení se obejdou bez přídavných adaptérů. Namontovat přitom jdou na čtyři různé typy ramínek. Na obvyklý hák octavie se připevní snadno, zůstává však vůle a pocit, že upadnou. Bohužel nejde o opravdové aerostěrače – pod plastem se skrývají klasická ramínka s úchyty, které časem promáčknou gumičky a začnou na skle kreslit pruhy. Zcela pominuta byla aerodynamická funkce – vítr bude stěrače nadzvedávat od skla.

4Car – Stěrací lišta stěrače, 375 Kč, výsledná známka 4,00

Univerzální aerostěrače, u nichž se též pořádně vyvztekáte nad volbou správného adaptéru. Maličký návod na obalu vyžaduje lupu a bez technického citu stejně nemáte šanci. Samotná konstrukce stěrače je ošizená – nejde o opravdový aerostěrač s konstantním přítlakem na gumičku. Její uchycení je zde stejné jako u ramínkových typů. Lze předpokládat, že za čas budou dělat pruhy na skle. Proti podobně ošizeným aerostěračům značky Starline mají o malinko lepší aerodynamiku – správný tvar spoileru. Hodně vzduchu však nabírají pod sebe.

Starline Universal Wiper Blade (klasické), 115 Kč, výsledná známka 4,17

Za stokorunu by sada dvou klasických stěračů od Auto Kelly vlastně nebyla špatná, aspoň pro velmi sváteční motoristy, co nikdy nejezdí přes 100 km/h a mohou oželet zcela opomenutou aerodynamiku. Bohužel na octavii, byť je na zadní straně balení uvedena, jdou namontovat jen s obrovskou vůlí.

Meyle Flat Blade Wiper, 611 Kč, výsledná známka 4,17

Značka Meyle se na obalu chlubí německým původem, jemuž odpovídá i sebevědomá cena. V každém našem testu se však zatím projevila jako „naleštěná bída“, stěrače nejsou výjimkou. Přešlapem je už samotná myšlenka univerzálních dílů (koupíte si samostatně dva ve vhodné délce), z obalu každého na vás vypadne hrst výměnných adaptérů. Který je pro octavii, musíte vyluštit z obrázkového návodu, což je doslova detektivní práce. Ani po správném ztotožnění adaptéru s obrázkem (žádné jiné označení nemá) nám to na ramínku nedrželo zrovna dokonale. Prostě typický „bazmek ke vzteku“. Navíc lišty jsou z obou stran stejné (symetrický průřez), takže o funkci přítlačného spoileru nemůže být řeč.

DWB Wiperblade, 335 Kč, výsledná známka 4,33

Univerzální aerostěrače s ošizenou konstrukcí. Stírací břit mají sice chycený mezi dvě pérové lišty s konstantním přítlakem, ale průřez celého stírátka je symetrický, takže o funkci přítlačného spoileru nemůže být řeč. Ve vyšších rychlostech se pohybují nad sklem místo po něm. Opravdové peklo je však hromada upínacích adaptérů, která na vás z krabiček vypadne. Určení toho pravého z titěrného návodu je práce, na kterou člověk v dešti venku u auta nemůže mít trpělivost.


Nevyhovující stírátka
 

Deset stíracích rad Světa motorů

1. Netopte na sklo: Topení na sklo nastavte po ránu, když jej potřebujete zbavit zbytků námrazy či se vám na něm tvoří nová. V průběhu další jízdy však nastavte topení na nohy, teplý vzduch na sklo zrychluje vysychání vody a tvorbu solného povlaku.

2. Nespouštějte přimrzlé stěrače: Pokud nechcete škrábat sklo a námrazu se snažíte odstranit vytrvalým ostřikováním a máváním stěrači, aspoň je před tím krátkým nadzdvižením odlepte od skla. Samozřejmě ideální by bylo sklo před tím očistit, gumičkám rozhodně nesvědčí, když „najíždějí“ na ostré krusty ledu.

3. Gumičky omývejte: Gumičkám stěračů i čelnímu sklu škodí ostrý prach. Při každé očistě stěrače zvedněte a dopřejte jim péči mokrým hadříkem.

4. Tabák se hodí, i když nekouříte: Můžete mít stěrače v pořádku, přesto po vodním filmu jezdí zcela bez efektu a nic nevidíte. Příčinou je mastné sklo. Na první čerpací stanici si kupte nejlevnější „startky“, pár jich rozdrobte a tabákem posypte mokré sklo. Nechte chvíli působit, setřete a uvidíte ten zázrak.

5. Vyměňte zarezlá ramínka: Častým problémem nejen první generace Škody Octavia jsou zarezlé klouby ramínek. Prohnutí skla si je při prvním setření nadzvedne a péro pak už nemá sílu přitlačit stěrač zpět – takže jezdí prakticky nad sklem. Pozor, demontáž po letech nemusí být vůbec snadná, v každém případě budete potřebovat stahovák. Pokud jej nemáte, svěřte práci servisu.

6. Seřízení výšky stěračů: Po demontáži ramínek je potřeba správně nastavit jejich základní polohu. Jinak budou stěrače jezdit přes těsnění skla a velmi rychle se zničí. Novější modely (Octavia II, III) mají na skle značku, u první octavie stanovuje servisní manuál vzdálenost od spodního těsnění skla (25 mm na konci stěrače u řidiče, 40 mm u spolujezdce).

7. Poskakování po skle: Častým problémem stěračů je, že po skle nechodí plynule, ale poskakují. A zanechávají příčné stopy. Je to proto, že máte zkroucená ramínka (od myček, tlusté vrstvy sněhu). Stěrač skáče vždy ve směru, v němž je postaven proti sklu. Ramínko zvedněte a opatrným páčením za stěrač zkruťte tak, aby pak byl vůči sklu kolmo. Některé servisy na to mají speciální přípravek.

8. Co když se stěrače pohybují pomalu?: Závada zcela typická pro Octavii I: vyrezlá hřídel tandemového mechanismu, který ramínka stěračů pohání. Závadu nepodceňujte – jednoho dne by se stěrače přestaly hýbat úplně. Rozebrání a čištění bohužel nepomůže – jakmile materiál hřídele jednou začne bobtnat korozí, už toho nikdy nenechá. Nový pohon stěračů stojí 1800 Kč. Od roku 2000 výrobce zavedl krytku na hřídele proti pronikání vody. Zkontrolujte si, zda ji už na svém voze máte.

9. Pohon do vody nepatří: Riziko selhání pohonu stěračů u octavie zvyšují dva faktory: Popraskané plasty pod čelním sklem. Těmi se na pohon s táhly a hřídelemi dostává voda. Ucpané odvodňovací otvory. Do těchto míst normálně proniká dešťová voda a musí se mít kudy odtud dostat. Odtokové kanály ale bývají ucpané listím. Čištění tohoto prostoru je náročné: musíte totiž stáhnout ramínka stěračů. Pokud to nezvládnete svépomocí, zadejte to svému servisu. Aspoň jednou za tři roky.

10. Lze vyměnit gumičky?: Lze, a pokud nejsou stěrače už unavené, tedy pokud neztratily pružnost či nemají vůle v čepech, může to zcela obnovit jejich funkci. Dokonce i Škoda Auto nabízí gumičky jako náhradní díl zhruba za 140 Kč. Vyměnit je lze i u plochých aerostěračů.

Spolupracujeme s TipCars.com
EPH koupí od RWE a EnBW podíly v maďarské elektrárně a lignitovém dolu EPH koupí od RWE a EnBW podíly v maďarské elektrárně a lignitovém dolu

Konsorcium vedené českou energetickou skupinou EPH koupí…

Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit…

Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin

Ruská armáda ve východoukrajinském Donbasu není, jsou tam…

O vedení komise pro kontrolu GIBS se nikdo jiný než Ondráček neuchází O vedení komise pro kontrolu GIBS se nikdo jiný než Ondráček neuchází

Poslanec KSČM Zdeněk Ondráček bude jediným kandidátem v…

 

Štítky Svět motorů

 

Přidat názorDiskuse: Test stěračů na Škodu Octavia: Jízda za…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…