Suzuki Kizashi – Skvělý i bez downsizingu

Suzuki Kizashi – Skvělý i bez downsizingu

 
 

Nováček ve střední třídě si troufá na zavedené ikony. Útočí kultivovaným motorem, výborným podvozkem a designem.

Čtyřkolka kombinovaná s automatem je sice v neprémiové střední třídě vzácností, drtivá většina platících zákazníků se na českém trhu osobních automobilů zaměřuje na jednodušší a levnější verze s poháněnou přední nápravou a ručně řazenou převodovkou. Přesně to je druhá motorizace jakou vám Suzuki nabídne, když se začnete ptát po Kizashi a nechcete pohon 4x4 nebo převodovku CVT.

Vyzkoušeli jsme levnější ze dvou Kizashi, jaké na českém trhu můžete zakoupit.

Rekapitulace

První test černého Kizashi 4x4 se odehrával uprostřed minulé zimy na bílém pozadí. Druhý test absolvovalo perleťově bílé Kizashi na černém asfaltu uprostřed léta.

Místo kompletního popisu, který najdete v prvním testu, zopakujeme jen základní charakteristiku tohoto japonského sedanu.

První dojmy po převzetí vozu se ani s půlročním odstupem neliší: Designově vyvážené auto s atraktivními proporcemi svádí pohledy, ať se o auta zajímáte nebo ne. Výrazná a právě teď i velmi módní barva (+13.000,-Kč) zvýrazňuje svalnaté tvary a vizuálně zvětšuje nezvykle skromné míry Kizashi.

obrázek [600 x 430]  

K bohatému standardu patří nejen kompletní bezpečnostní výbava, ale třeba i krásná 18palcová kola s pneumatikami 235/45 R18, xenonové světlomety nebo kožené čalounění sedadel. Absenci tovární vestavěné navigace v nabídce se český dovozce snaží vynahradit dvouDINovým systémem Clarion (+32.000,-Kč). V našem voze bylo pouze standardní, vkusně integrované a dobře hrající rádio, které přehrává i formát MP3 a umožňuje připojení mobilního telefonu přes Bluetooth.

Interiér plní dobře téměř vše, co od sportovněji naladěného cestovního sedanu můžete chtít. Jeho provedení není přehnaně zdobné, antracitové barevné ladění a bytelná stavba zvládne konkurovat i těm nejlepším v neprémiové střední třídě. Řidič si užívá dostatek místa do šířky ve výši loktů i v oblasti nohou, interiér jej ale současně přirozeně obklopuje. Poloha za volantem patří k nejlepším ve třídě podobně laděných vozů, volant lze nastavit na krátké ruce. Kožená sedadla mají příjemné čalounění i přiměřené boční vedení, v zimě přijde vhod trojstupňové vyhřívání.

Na zadních sedadlech je to s místem poněkud slabší, ale když nesrovnáváte se Superbem, Mondeem nebo Passatem, lze s přimhouřením oka mluvit o prostorových poměrech střední třídy.

Nejméně praktickým rysem je Kizashi je zavazadelník. To plyne už ze samotné koncepce tříprostorové karoserie, ale v tomto konkrétním případě je situace horší kvůli sportovně zaoblené zádi a protaženému zadnímu sklu. Obojí ubírá centimetry vstupnímu otvoru. Do zavazadelníku se 461 l navíc zasahují klasické panty, na nichž je víko uchyceno.

Bez turbodieselu, za to s poctivým objemem

S jedním motorem o objemu 2,4 l, který navíc nespaluje naftu ale benzin, se toho na českém trhu zdánlivě mnoho dělat nedá. Jenže i krátké svezení ukáže, že klasický atmosférický motor japonské konstrukční školy nemusí být ani v roce 2011 zcela mimo!

Motor se po nastartování tlačítkem projevuje jen neznatelným ševelením, které trvá i při klidné jízdě asi do 4000 min-1. Vyladění uložení v karoserii a izolace hluku od motoru patří jednoznačně k silným stránkám Kizashi. Slabším místem je, podle očekávání, menší ochota ke sportovně rychlé akceleraci do otáček. V praxi to lze částečně obejít přeřazením, což ale ne vždy probíhá hladce. Řadička s velkou hlavicí má sem tam chuť celý proces pozdržet zadrhnutím v kulise. Samotné dráhy jsou standardně dlouhé ale docela přesně vymezené.

obrázek [600 x 340]  

Výkon 131 kW při 6500 min-1 i točivý moment 230 Nm ve 4000 min-1 svádí k myšlence, že motor je potřeba hnát do vyšších otáček. Jenže roli zde přebírá objem a z něj plynoucí točivý moment, který už v nízkých otáčkách roste z vyšších hodnot. Zatímco momentové maximum vrcholí až v obvyklých čtyřech tisících, běžně lze jezdit s otáčkoměrem mezi 2000 a 3000 min-1. Jen těsně nad tímto pásmem (ve 3100 min-1) se ustálí ručka otáčkoměru, když na tempomatu nastavujeme 138 km/h. Spotřeba se po 100 km jízdy podle palubního tempomatu zastavila na velmi dobrých 7,9 l/100 km. Úspornou ale ne pomalou jízdou mimo město můžete odběr srazit až k 6,5 l/100 km (s rychlostním průměrem 100 km/h). Velký objem tedy nemusí zákonitě znamenat velkou spotřebu!

Pohodlí i zážitky

Sportovně střižený sedan určený prvotně pro americký trh a to vše na 18palcových kolech, to obvykle není dobrý základ pro chování podvozku, který by měl uspět na českých silnicích. Jenže i tady Suzuki překvapuje.

Naladění Kizashi je totiž velmi dobrým kompromisem mezi sportovním a cestovním sedanem. Toto auto pro „cestování ve velkém stylu“ (GT) dokáže i s 18palcovými koly tlumit nerovnosti dálnic s nejhorším povrchem ve střední Evropě. Současně se vývojářům povedlo zachovat neutralitu podvozku verze 4x4, což jistě podpořila i redukce hmotnosti o 110 kg. Kizashi se ochotně nechá vodit do zatáček, kde si uvědomíte, že jeho vnější rozměry patří k těm menším ve třídě.

Ovládání spojky je japonsky měkké, ale záběr je poměrně přesně vymezen, o zadrhávání řazení jsme psali o několik odstavců výše a brzdy dělají právě to, co od nich očekáváte. Snadno se ovládají, dávkují a jejich účinek podporuje řidiče v dynamické jízdě. Naladění posilovače řízení jsme v prvním testu dali jedničku s hvězdičkou a dvoukolka na tom nic nemění.

obrázek [600 x 295]  

Není dokonalé, jen velmi dobré

Kizashi dnes patří k nejzajímavějším alternativám zavedených sedanů střední třídy. Předpokladem je, že přijmete několik počátečních podmínek plynoucích z omezené nabídky českého dovozce. Je tu jeden motor, jedna téměř kompletní výbava a jedna pohledná karoserie. Nic víc, nic míň. To vše za cenu, které se po dorovnání výbavy, odváží postavit jen vybrané akční modely konkurenčních značek.

Toto Suzuki je autem na dlouhé cesty i víkendové projížďky. Jeho hravý podvozek si brzy zamilujete, protože z vás nevytřese duši a přitom ochotně poslouchá. Motor je příjemným společníkem v běžném provozu kvůli dobrému odhlučnění a nízké spotřebě, ve vysokých otáčkách umí ukázat svou sílu, ale jednoznačně sportovní projev od něj čekat nelze.

obrázek [600 x 354]  

První cena vozu679.900,- Kč (2,4 VVT Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací679.900,- Kč (2,4 VVT Sport)
Základní cena testovaného vozu679.900,- Kč (2,4 VVT Sport)
Cena testovaného vozu vč. příplatků692.900,- Kč (2,4 VVT Sport)

Plusy

  • Silný, ale současně úsporný motor
  • Vyvážení ovladatelnosti a komfortu
  • Neutrální chování auta
  • Rychlost průjezdu zatáčkami
  • Kvalita zpracování a materiálů v interiéru
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Řadicí páka zadrhávající v kulise
  • Komfortní naladění motoru příliš nekoresponduje s dynamickým podvozkem
  • Jednoduchá grafika displeje rádia a palubního počítače
  • Horší přístupnost zavazadelníku
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Kizashi 2,4 VVT

Cena v základní výbavě: 679 900 Kč Cena v testované výbavě: 692 900 Kč

Základní výbava:ESP, 7 airbagů, alarm, bezklíčové vstup, startování tlačítkem, dvouzónová klimatizace, třístupňové vyhřívání předních sedadel, rádio s CD/MP3/USB a Bluetooth, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění sedadel a výplní dveří, xenonové světlomety, denní svícení, přední mlhovky, dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické střešní okno, sportovní chromový paket pro exteriér, 18palcová kola, volant obšitý kůží, řazení pádly na volantu, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, přední a zadní parkovací senzory.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-Kč).

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Kizashi 2,4 VVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 461 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 580
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1565
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Suzuki Kizashi 2,4 VVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku…

Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…