Suzuki Swift 1,2 VVT 4x4 - Čtyři v záběru

Suzuki Swift 1,2 VVT 4x4 - Čtyři v záběru

 
 
23.12. 2011 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Svišť je na horách jako doma. A co Swift?

Novou generaci sympatického Suzuki s benzinovou dvanáctistovkou jsme již v redakčním testu měli. Dnes testovaný exemplář však neztratí hlavu ani v lehkém terénu: jde totiž o verzi s pohonem všech čtyř kol.

Připojení zadní nápravy je zajišťováno viskózní spojkou, která však ke své činnosti potřebuje prokluz předních kol. Co to v praxi znamená?

Rychlé rozjezdy na mokrém asfaltu budou efektní díky krátkému kvíknutí pneumatik, na bahně či na štěrku pak jasně cítíte jisté zpoždění systému a marné protočení předních kol. Když však spojka sepne a pošle sílu i k zadním kolům, Swift překoná všechny běžné nástrahy číhající na motoristu.

obrázek [210 x 57] Nemáme na mysli strmý výjezd kdesi na offroadovém polygonu, nýbrž například rozjezd do kopce na zledovatělé silnici. Tento systém pohonu je opravdu určen spíše jako pomoc v nouzi či při výjezdu z garáže, proaktivní systémy jako je Haldex čtvrté generace, elektronické systémy pohonu všech kol typu xDrive či třeba poctivě mechanické permanentní čtyřkolky (např. Torsen) jsou o velký kus dál.

obrázek [600 x 322]

To by však zájemci o tento vůz nemuselo vadit; vždyť těžko si malého sviště koupíte na řádění v terénu či snad silniční sportování...zde by menší sofistikovanost systému samozřejmě už trochu na škodu byla. Přesto si musíme postesknout nad světlou výškou 140 mm, která se ani s nárůstem celkové výšky vozu o 25 mm nezvýšila. Viníkem je právě samotný pohon všech kol, resp. pod vůz trčící zadní diferenciál.

Na silnici ve formě

Zvětšení celkové výšky se naštěstí neprojevilo negativně, Swift nás opět potěšil svými nezáludnými a překvapivě zábavnými jízdními vlastnostmi. Výborně odladěný podvozek je spolu s krátkým rozvorem garantem toho, že za volantem vás nuda trápit nebude. Pořád se něco děje, na čemž má svou zásluhu i dobře odladěný posilovač řízení, který k vám posílá i celou řadu informací týkajících se předních kol.

V podobném duchu pokračuje i řazení. Ve Swiftu nás řazení díky krátké řadičce, krátkým drahám a příjemně se držící kulovité hlavici páky manuální pětistupňové převodovky bavilo. Jedinými šedými okamžiky bylo občasné zadrhnutí doprovázené chroupnutím při řazení prvního a druhého převodového stupně.

obrázek [600 x 349]

Spotřeba paliva se oproti běžnému modelu s motorem 1,2 VVT zvýšila. Při stokilometrové rychlosti jsme odečetli spotřebu 5,4 litru paliva na 100 km/h, model s přední poháněnou nápravou to na letních pneumatikách dokázal za rovných pět litrů. Zrychlení na trvalou rychlost 130 km/h znamená nárůst otáček na 3.800 min-1 a spotřebu 6,9 litru Naturalu, což není oproti dřívějším 6,4 litrům špatné. Ve vyšších rychlostech (nad cca. 80 km/h) už Swiftu začíná pomalu docházet dech a pohonná jednotka s 69 kW a 118 Nm se pro razantnější akceleraci musí držet ve vyšších otáčkách, ideálně nad 4.000 min-1.

Interiér s připomínkami

Uvnitř testovaného vozu najdeme tak trochu zvláštní mix výbavy: není to tradiční prostřední stupeň GL/AC, oproti němu má navíc třeba elektricky ovládaná zadní okna, zadní kotoučové brzdy a vyhřívaná přední sedadla. Zajímavostí je háček na tašky v opěradle sedadla spolujezdce. Důvodem v odlišnosti výbav je původ horského sviště, ten se totiž dováží přímo z Japonska.

obrázek [600 x 247]

U vozu za 350 tisíc Kč každopádně zamrzí detaily jako neosvětlená kosmetická zrcátka, což v kombinaci se stropním světlem umístěným až mezi předními opěradly dělá v noci z kokpitu poněkud temnější prostor. Podsvícené není navíc ani ovladač odemykání a zamykání dveří u řidiče, denní svícení jde na přání dodělat.

Na delších cestách bude chybět loketní opěrka, zvlášť když místo ve dveřích pro položení levého loktu není měkké. Líbí se nám velmi dobře čitelné ukazatele, naopak jen výškově stavitelný volant nebo ovládání palubního počítače pomocí kolíčků na pochvalu není. Úložný prostor pod podlahou zavazadlového prostoru potěší.

Cenou se nepodbízí

Čtyřkolka nefiguruje v akčním ceníku, v jediné výbavě a s jediným motorem vyjde na 349.900,- Kč. Je to moc nebo málo? Pro srovnání, akční ceníková cena modelu s pohonem předních kol (1.2 VVT GL/AC; výbava je o něco méně bohatá, viz předchozí text), je 259.900,- Kč. Akční cena SX4 modelu 1.6 GL/AC Plus 4WD je shodná s dnes testovaným Swiftem.

První cena vozu219.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GA třídveřový)
První cena vozu s testovanou motorizací349.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC 5d. 4x4)
Základní cena testovaného vozu349.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC 5d. 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků359.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC 5d. 4x4)

Plusy

  • Komfort tlumení nerovností
  • V daném segmentu bohatá bezpečnostní výbava
  • Jízdní vlastnosti
  • Přehlednost přístrojů
  • Kolenní airbag

Minusy

  • Malý objem zavazadlového prostoru
  • Vysoká hrana pro nakládání do zavazadlového prostoru
  • Omezená variabilita zavazadlového prostoru
  • Velký příplatek za verzi 4x4
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Swift 1,2 VVT 4x4

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 359 900 Kč

Základní výbava:Čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag pro řidiče, ESP, komfortní směrová světla, otáčkoměr, posilovač řízení, kůží potažený výškově nastavitelný volant, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních i zadních oken, manuální klimatizace, rádio s ovládáním na volantu, podporou MP3/WMA a konektorem USB, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, litá kola 185/55 R16, vyhřívaná sedadla, pohon všech kol atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+10.000,-)

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana

V Janově na severu Itálie pokračovalo pátrání po…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Swift 1,2 VVT 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 69 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.4 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 210 / 533
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1085 / 485
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1535
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 495
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Suzuki Swift 1,2 VVT 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

 



Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Dnes 18:50

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

Čechovi mizí konkurence. Ospina jde z Arsenalu hostovat do Neapole

Čechovi mizí konkurence. Ospina jde z Arsenalu…

Arsenal poslal na hostování do Neapole fotbalového brankáře Davida Ospinu, jenž byl v uplynulých třech sezonách…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…