Test Auto.cz

Toyota Hilux 2.4 D-4D – Z Čech až na Kraj světa

7.9. 2016
Verdikt
 

S novým hiluxem jsem podnikl expedici zcela v duchu středoevropských tradic – k prasknutí nacpané auto vyrazilo na dvoutýdenní dovolenou pod stan na jih Chorvatska.

Určitě si vzpomínáte na naše první jízdní dojmy s novým hiluxem – vypravili jsme se kvůli němu až do namibijské pouště. K prověření jeho nezdolného charakteru určitě dobré místo, ale co přesně to zákazníkům v téhle části světa o autě vlastně řekne? Toyota slibuje zachování nekompromisních schopností v terénu, současně se však mělo auto zcivilizovat a na běžných silnicích se má vyrovnat klasickým osobákům. Je to ale opravdu tak?

Rozhodl jsem se tento test pojmout úplně jinak než formou běžné týdenní rutiny, s cílem doslova na vlastní kůži zjistit, jestli je to všechno pravda a vyrazit na 1300 km dlouhou cestu po dálnicích i klikatých horských silnicích s cílem na chorvatském poloostrově Pelješac. Když jsem se s tímto záměrem svěřil kamarádům, vesměs si ťukali na čelo, jestli jsem se nezbláznil, takovou dálku v pracovním autě… Ale nenechal jsem se zviklat. Rodinný dostavník tedy protentokrát zůstal doma a veškerou výbavu jsem se zručností šampiona v tetrisu začal skládat na korbu toyoty. Má uzamykatelný kryt a zdála se obrovská. Toyota objem ložné plochu neudává, pouze její rozměry a prostým výpočtem dostaneme objem přes 1100 litrů, část místa ale zabírají blatníky. I tak se bude prostor pro náklad pohybovat kolem 800 litrů, což z něj dělá určitě jedno z nejpraktičtějších rodinných aut, jaké lze koupit.

obrázek [600 x 359]  

Máme tedy naloženo a zamčeno, můžeme nasedat. Ještě že tu jsou ty masivní prahové nášlapy, nahoru je to pěkná výška… A moment – stojí za to si Hilux zvenku důkladně prohlédnout – má opravdu atraktivní design, zvláště pak v kombinaci s nádherným modrým lakem, zmíněnými prahovými nášlapy a ozdobným rámem za kabinou. Musím vám říct, že jsem byl v Chorvatsku opravdu king, domorodci byli autem opravdu nadšení…

Jako v osobáku

K pracovnímu autu patří pracovní interiér. Levné plasty, jednoduchý design, tuhá sedadla. Nebo ne? Hilux srovnal krok s běžnými auty, palubní deska vypadá jako v běžném SUV, její design je sympatický, textury plastů příjemné, stejně jako barvy a ozdobné dekory. Volant není přehnaně velký a má tlustý věnec, neurazí ani design přístrojů v kapličce a tablet infotainmentu působí vyloženě moderně. Jediné retro představuje „červotoč“ voliče automatu. Je to sice trochu „oldschool“, ale když o tom tak přemýšlím, zase při obsluze i bez sklopení pohledu po krátkém používání poznáte, v jaké pozici volič zrovna je.

Na palubní desce najdeme přepínač režimů pohonu, od zadokolky, přes čtyřkolku až po redukci a nechybí ani tlačítko závěrky zadního diferenciálu a režimu pro slézání kopců. Nemyslel jsem, že něco z toho použiji, ale o tom později. Vhod přijde také spousta odkládacích prostor.

obrázek [600 x 403]  

Sedadla vrcholně vybavené verze jsou čalouněna kůží a velkoryse dimenzovaná. Možná až moc, opěradla s decentním vedením jsou zbytečně široká. Ostatně s místem se tu doslova plýtvalo, je ho všude nadbytek. A to i vzadu. Pro kolena je zde prostoru asi ve větším kompaktu nebo menším autě střední třídy, tedy dostatek, pokud nejste zrovna nadějí naší košíkové. Dobré je to i v příčném směru, hilux zvládne trojici dětských sedaček, přičemž ty krajní mohou být ukotveny v isofixu.

Pokud jde o pracoviště řidiče, mohl bych mít volant trochu blíž tělu, ale bez větších obtíží jsem si zvykl.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Hilux 2.4 D-4D

Cena v základní výbavě: 980 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 023 078 Kč

Základní výbava:Plnohodnotná rezerva na litém kole, Přední nárazník - lakovaný v barvě karoserie, Chromový zadní nárazník, Chromová vnější zpětná zrcátka, Chromové vnější kliky dveří, Chromová klika otevírání dveří zavazadlového prostoru, Chromová lišta spodní hrany bočních oken, Chromový rámeček oken, Zatmavená okna boční a zadní (Privacy glass), A sloupek v barvě karoserie, Černý B sloupek, Systém zpožděného zhasnutí světel (FMH), Senzor šera (automatická aktivace světel), Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná, Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Vnější zpětná zrcátka - elektricky sklopná, Dálkově ovládané centrální zamykání, Smart Entry & Start (2× inteligentní klíč), Zámek zavazadlového prostoru, Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s detekcí chodců, Upozornění na nouzové brzdění, LED třetí brzdové světlo, LED zadní kombinovaná světla, LED přední světlomety, Automatické nastavení výšky předních světlometů, Ostřikovače světel, Přední mlhová světla, Světla denního svícení LED, Tempomat, Rozpoznání dopravních značek (RSA), VSC (kontrola stability vozu), Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), TSC (kontrola stability přívěsu), A-TRC (aktivní kontrola trakce při rozjezdu), Asistent rozjezdu do kopce (HAC), DDAC (asistent pro sjíždění prudkých kopců), Zadní parkovací kamera, Imobilizér, Komfortní tlumiče (užitečné zatížení 755 kg), Řízení zanoření a odskoků, Uzávěra diferenciálu zadní nápravy, Nákladní prostor, Háky na vnitřní straně nákladového prostoru, Blatníky s rozšířenými lemy, Ochranný kryt podvozku, Přední a zadní lapače nečistot, Kožený volant, Světle šedé stehy na volantu, Kožená hlavice řadicí páky, Přední loketní opěrka se vzhledem kůže, Startování tlačítkem, Výškově a podélně nastavitelný volant, Vnitřní zpětné zrcátko s manuální clonou, Displej zadní parkovací kamery, Klimatizace – automatická, Pylový filtr, Vzduchový filtr, Výškově a podélně nastavitelné sedadlo řidiče, Vyhřívání předních sedadel, 2. řada sedadel - dělení 40 : 60, sklopná, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, Stahování okna řidiče jedním dotykem, Ochrana proti přivření na všech oknech, Horní zatmavení čelního skla, Madlo na středovém sloupku, Zásuvka 220V v loketní opěrce, Multiinformační displej TFT 4,2" (barevný), Indikátor EKO jízdy, Otočný přepínač pohonu 4×2/4×4, Spínač EKO módu na středové konzole, Tlačítko ovládání zámku dveří na středové konzole, Ovládání na volantu, Bluetooth® hands-free, Klimatizovaná přední schránka, 7" dotyková obrazovka, Multimediální systém Toyota Touch® 2 (český jazyk), 6 reproduktorů, USB konektor, Přijímač DAB, 7 airbagů (SRS), Uchycení dětské sedačky ISOFIX 2×, Přední sedadla s ochranou krční páteře (WIL), Předehřívač paliva, Předehřev chladící kapaliny atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.730,-), ozdobné lišty prahů (+ 5685,-), vyhřívání předních sedadel (+ 14.641,-), gumové rohože (+1307,-), přední mlhovky (+10.031,-), boční rám s nášlapy (+ 26.868,-), automatické sklápění zpětných zrcátek (+5270,-),

Evropské vlády házejí zemědělcům finanční lano Evropské vlády házejí zemědělcům finanční lano

Rekordní vlna veder pustošila především střední a severní…

Rusko dodá Sýrii protiraketové systémy. Zchladí horké hlavy, říká ministr obrany Šojgu Rusko dodá Sýrii protiraketové systémy. Zchladí horké hlavy, říká ministr obrany Šojgu

V reakci na nedávné sestřelení ruského letadla Il-20 nad…

Polsko povýšilo mezi rozvinuté trhy. Už se nepodobá Rusku, ale Německu, píší FT Polsko povýšilo mezi rozvinuté trhy. Už se nepodobá Rusku, ale Německu, píší FT

Do skupiny rozvinutých trhů, jakými jsou například USA,…

Ziskovost evropských bank klesne téměř o polovinu, varuje studie Ziskovost evropských bank klesne téměř o polovinu, varuje studie

Ziskovost velkých evropských bank klesne v průběhu…

 

Štítky Toyota Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Toyota Hilux 2.4 D-4D
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 6.3 / 7
Emise CO2:185
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 800 / -
Objem nádrže (l):80
Rozměr pneu:265/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5330
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1815
d) rozvor (mm): 3085
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Hilux 2.4 D-4D – Z Čech až na…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Věřili byste, že je to už 40 let od první prezentace…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti

Toyota si pro svůj stánek na letošním autosalonu ve…

Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec? Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec?

Známý pick-up od Toyoty platí obecně za velmi odolný vůz.…

 



 
Catera byl jediný Cadillac vyráběný v Evropě: Byl to naprostý propadák

Catera byl jediný Cadillac vyráběný v Evropě: Byl to naprostý propadák

Dnes 18:50

Cadillac Catera byl americkou paralelou u nás dobře známého Opelu Omega B. Měl zpřístupnit vozy této luxusní značky mladší klientele.




Blesk.cz

Nemrtví rosomáci, losi, vlci a saskvoč vám půjdou po krku. Recenze Far Cry 5: Dead Living Zombies

Nemrtví rosomáci, losi, vlci a saskvoč vám půjdou po…

Poslední stahovatelný přídavek pro Far Cry 5 je tu a tentokrát si nebere na paškál nic menšího než populární…

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Večer lehnete do postele a ne a ne zabrat? Převalujete se, přemýšlíte nad prací, domácími povinnostmi, počítáte…

 

iSport.cz

Víkend Komety: Dva zápasy, jeden gól. Doma nepálila poprvé po 36 zápasech

Víkend Komety: Dva zápasy, jeden gól. Doma nepálila…

Proti Olomouci zachránil čest brněnských střelců přesilovkovou trefou Peter Mueller, proti Mladé Boleslavi už…

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z Chelsea, říká expert

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z…

Znovu slyší chválu ze všech stran. Český brankář Petr Čech vychytal při výhře Arsenalu s Evertonem 2:0 první…

 

Reflex.cz

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy chřipka zabíjela lidi po tisících

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy…

Mandžuská chřipka byla snad největší zdravotní katastrofou čínské historie. Pro Evropana ji zastiňuje tehdejší…

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a říct islámu NE z komunální úrovně

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a…

Dlouhá léta bojuje vlastenec, podnikatel, politik a finalista minulého ročníku mistrovství světa v populismu…