reklama


VW Golf GTD - Nudný perfekcionista

VW Golf GTD - Nudný perfekcionista

 
 

Nepříliš originální nadpis, co říkáte? Máte pravdu, ovšem naprosto výstižný. Co napsat jiného o sportovní verzi auta, u níž je naprosto kontraproduktivní přepínat podvozek do režimu Sport?

Když si Golf GTD obejdete kolem dokola, získáte dojem, že si prohlížíte GTI – auto, které nás příjemně překvapilo svým lehkým odklonem od tradiční jízdní sterility. Nebudete ostatně daleko od pravdy, ono to skutečně GTI je, tedy až na to poslední písmenko v označení, které prozrazuje, že namísto přeplňovaného benzinového TSI pod kapotou leží chrochtavý turbodiesel.

Diesel v rouše GTI

Ehm, chrochtavý... Nová commonrailová generace tédéíček už rozhodně není tragicky nekultivovaná a přímovstřikové benziňáky TSI mají na volnoběh a v nízkých otáčkách skoro stejný chraplák jako tahle nafta, takže jakmile se po zahřátí GTD zklidní, krom lehkých vibrací v kabině se neděje nic nepřístojného.

obrázek [555 x 273]  

Sedadla z GTI jsou známá kombinací pohodlí a dobrého bočního vedení ve spodní části opěradla a jeho absencí v oblasti ramen. Volant s větším průměrem, než by bylo vhodné (ale s dobrým úchopem), se situaci snaží stylově zachránit zploštěním ve spodní části, k ničemu (krom vzhledu) to ale dobré není. Naopak naprosto žádné výhrady nelze mít k posazu, sedadlo je možné spustit hodně nízko a rozsah seřízení volantu je luxusní.

Překvapivě obratný

Jakmile se dostaneme na začátek oblíbené testovací trasy, trošku intenzivněji šlapeme na pedál, abychom prověřili, jak se GTD chová v ostřejším tempu. A už první zatáčky přinášení překvapení – i přesto, že je vpředu těžký turbodiesel, vykazuje Golf jen velmi malou tendenci k nedotáčivosti, kterou lze ve většině případů vyřešit pouhým přitažením volantu směrem ke středu zatáčky. Příchod větších problémů, daných zejména chybou v podobě špatného odhadu nájezdové rychlosti, hatchback dává najevo hrnutím nízkoprofilových pneumatik. Těžší čumák však s sebou nese oproti GTI i drobnou výhodu – polevení tlaku na plynový pedál způsobí větší odlehčení zádi, která je vůči přetáčivosti odolná méně, než GTI, takže si s GTD lze užít i trošku té zábavy z krocení auta, byť není kvůli pomalým reakcím motoru kontrolovatelná tak, jako je tomu u motoru TSI.

obrázek [555 x 322]  

Jedeme v ostrém, avšak nijak zběsilém tempu a Golf funguje naprosto bezproblémově. Řízení je trošku lehčí a méně strmé, než by u sportovněji laděného auta mělo být, ale podvozek na pokyny volantu reaguje ochotně a precizně. Šasi přitom rozhodně není nějak zvlášť tvrdé, na větších nerovnostech se karoserie dokonce lehce pohupuje, tlumiče velmi dobře pohlcují rázy a přitom jsou náklony jen mírné. Předjetí pomalejšího auta je díky obří porci newtonmetrů snadnou záležitostí, ani netřeba činnost DSGčka ovlivňovat pádlováním. To je žádoucí pouze v případě, že chceme zefektivnit výjezdy ze zatáček pod plynem, protože automat na sešlápnutí příslušného pedálu za vrcholem zatáčky nezřídka reaguje podřazením, což negativně ovlivní techniku výjezdu. Dvouspojková převodovka a motor TDI ale jinak pracují ve vzájemné harmonii (což se před pár lety úplně říci nedalo), agregát za doprovodu tlumeného cvrlikání moudře využívá masivního točivého momentu a nežene se do vysokých otáček za každou cenu, což v kombinaci s poměrně malou „turbodírou“ umožňuje komfortní, a přitom rychlé cestování, které však lze okořenit i vytočením čtyřválce až k pětitisícové hranici, což se občas přece jen hodit může.

Brzdy jsou stejné, jako zbytek auta – mají sametový nástup a dobrý účinek, působí však trošku gumově, takže se nedávkují úplně ideálně.

Netlačit na pilu, bitte

Zkušební trať je za námi a musíme vyjádřit svou spokojenost nad tím, že jsme se svezli rychle a přitom necítíme únavu. Jenže ani žádné emoce. A pak si všimneme, že byl podvozek po celou tu dobu v režimu Comfort...

obrázek [555 x 355]  

S pocitem mírného zahanbení přepínáme do Sportu a vydáváme se na cestu znova. Jenže to, co následuje, rozhodně není lepší. Pérování sice citelně ztuhne, ale řízení nikoli a i nedotáčivost, která se do té doby zdála úspěšně zkrocená, se při hrubším zacházení začíná projevovat poněkud více, než by bylo příjemné. Kontrola nad autem je tedy rozhodně lepší, zejména při prudších manévrech a pokud si chcete častěji „pohrát“ se zadní nápravou, ale pocit z jízdy se nezlepšil. Spíše naopak, auto budí dojem, že nedokáže splnit řidičovy povely, a to nikdy není dobře. Po pár kilometrech to vzdáváme a přepínáme zpátky na „Comfort“. Jsme sice o chloupek pomalejší, ale rozhodně se cítíme lépe - Golf GTD prostě celou svou bytostí žadoní, aby byl využíván přesně tímto způsobem. Pokud mu vyhovíte, dá vám nepřehlédnutelným způsobem najevo svou maximální spokojenost.

Fast-hatch

Sportovně laděné naftové GTI je přesně z té kategorie, kterou ortodoxní automobiloví entuziasté řadí na samý okraj společnosti. Těžký motor na čumáku, automat, lehké řízení, emoční náboj nula. Jenže kombinace velmi slušné dynamiky a překvapivě dobrých jízdních vlastností způsobí, že tohle auto umí být zatraceně rychlé. A když se majitel rozhodne vyrazit na několik tisíc kilometrů dlouhou cestu, nebude trpět jako zvíře hlukem a nepohodlím. Pro mnoho mnoho zákazníků bude klíčové, že pojedou téměř vždy za pár korun.

Tohle auto prostě má na to, aby oslovilo (stejně jako jeho přece jen emotivnější sourozenec) početnou klientelu, bažící po autě, které je skutečně použitelné pro každodenní provoz. Pokud ale hledáte skutečný hot-hatch, musíte se porozhlédnout jinde.

obrázek [555 x 289]  
První cena vozu368.400,-Kč (1.4 Trendline, 59 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací682.900,-Kč (GTD 6MT, 125 kW)
Základní cena testovaného vozu737.400,-Kč (GTD DSG, 125 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 830.500,-Kč (GTD DSG, 125 kW)

Plusy

  • Silný motor
  • Nízká spotřeba
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Rychlé řazení automatu
  • Optimální pozice za volantem
  • Dobré boční vedení sedadel
  • Dobrý jízdní komfort

Minusy

  • Při ostré jízdě nedotáčivá charakteristika
  • Přeposilované řízení
  • „Gumový“ brzdový pedál
  • Rychlý přechod z nedotáčivosti do přetáčivosti
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTD

Cena v základní výbavě: 737 400 Kč Cena v testované výbavě: 830 500 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, 2 tříbodové bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením, předepínači a zvukovou a světelnou výstrahou při nezapnutí, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, dvě opěrky hlavy vpředu, tři opěrky hlavy vzadu, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, rádio RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 2 x 20 Wattů, 4 reproduktory, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, stěrač předního a zadního okna s intervalovým cyklovačem, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometrů celkovým, denním a s otáčkoměrem, ukazatel servisních intervalů, osvětlení zavazadlového prostoru, akustická signalizace při nevypnutí světlometů, dvoutónový klakson, dojezdové rezervní kolo, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, maska chladiče a žebra masky chladiče v černé barvě, tónovaná skla v zeleném odstínu, zadní LED svítilny, nárazníky lakovány v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka a ochranné lišty v černé barvě, pozinkovaná karoserie, přístrojová deska, sedadlo řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené asymetricky a sklopné, bílé regulovatelné podsvícení ukazatelů na přístrojové desce, červené noční osvětlení tlačítek, černé čalounění stropu, sportovní sedadla, sportovní volant, sportovní nárazníky, chromové orámování jednotlivých ukazatelů, hliníkové pedály, make-up zrcátka ve slunečních clonách, vnitřní osvětlení se zpožďovačem a spínačem na všech dveřích, odrazky na dveřích, dvě čtecí lampičky vpředu, dva držáky na nápoje vpředu, kuřácké provedení: zapalovač cigaret a popelník vpředu, přihrádka spolujezdce s osvětlením, zamykatelná, odkládací přihrádka ve stropě, odkládací přihrádky ve všech dveřích, kryt zavazadlového prostoru, chromovaná koncovka výfuku.

Výbava testovaného vozu:Rádio s barevným dotykovým displejem (9200,-), klimatizace Climatronic (5800,-), 18“ kola (17.800,-), adaptivní podvozek DCC (21.400,-), zatmavená zadní okna (8100,-), bi-xenonové světlomety (30.800,-).

Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1305
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1431 / 479
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4213
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1469
d) rozvor (mm): 2575
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Volkswagen Golf GTD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,16
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama