Test Auto.cz

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG – Výš už to nejde

4.11. 2013
Verdikt
 

Vysněná modla většiny českých rodin, Volkswagen Multivan, přijíždí s výhodným akčním modelem, který stlačuje hvězdné ceny trochu blíže k zemi.

Volkswagen Multivan stále okouzluje velké rodiny a aktivní sportovce kombinací variability, ložného objemu a kreditu, který nevyprchává ani po deseti letech výroby. Nástupce se sice chystá nejspíše na příští rok, stávající verze se však i přes užitkový původ úspěšně prodává za ceny dobře vybavených sedanů vyšší střední třídy. Totéž platí o ojetinách, sehnat zachovalý kus pod půl milionu korun je velké umění.

Obrovitý elegán

A když se k tomu oblékne do výbavy Highline a elegantní metalízy, je obdiv okolí zaručen. Nabízí totiž kombinace techniky a výbavy, které jinde zkrátka nedostanete. Je větší a uveze více než MPV, přitom s komfortem přinejmenším srovnatelným. Na požádání zvládne dálniční let nebo odtažení těžkého přívěsu. A v neposlední řadě se umí proměnit i v dodávku, i když těžko soudit, kdo by s Multivanem něco takového opravdu dělal.

obrázek [600 x 346]  

My jsme vyzkoušeli nejvyšší možnou specifikaci 2.0 BiTDI 4Motion DSG Highline, obohacenou akčním paketem Executive. Základní cena se s ním dostává o téměř 120.000 korun pod běžný Highline a činí tak z Multivanu T5 na sklonku jeho kariéry atraktivní nabídku. I když toto tvrzení je třeba u vozu za téměř 1,6 milionu korun, který má do kompletní výbavy stále daleko, brát s rezervou.

Konečně s xenony a diodami

Od prvního testu srovnatelného provedení na jaře 2010 se toho moc nezměnilo, do výbavy však konečně přibyly xenonové světlomety i diodové denní svícení, což pomohlo nejen vzhledu. Jinak se věci zvenčí nemění, utilitární křivky nemají kam zestárnout a automobil budí pořád stejně (málo) emocí, jako v den své premiéry. Zalíbení totiž v jeho případě bývá druhoplánové, ale o to trvalejší.

obrázek [600 x 402]  

Tradiční hodnoty zůstávají, jakost, konzervativní styl a nenápadné, ale o to hodnotnější každodenní kvality dělají z vozu Multivan něco víc. Není problém s ním dojet do práce nebo na konec světa. Uvnitř je s akustickým paketem, který je standardem zkoušené verze, konečně patřičné ticho, k tomu skvělá a všestranně nastavitelná sedadla v prvních dvou řadách, klid a pocit bezpečí.

Hotel na kolech

V kabině lze vytvořit nejen pohodlné dvoulůžko, ale i prakticky nekonečnou řadu verzí nastavení sedadel. Prostřední dvě lze otáčet, přední za příplatek rovněž a posuvný modul uprostřed změnit na výklopný kulatý stolek. To se zdá být téměř rodinným ideálem, má to však několik háčků. Manipulace se sedadly a stolkem, nebo dokonce jejich vymontování, je poměrně složitá a fyzicky náročná operace.

obrázek [600 x 402]  

Už jenom vzájemné vyhýbání stolku a sedadel je malým rébusem. Základní výhodou vozu Multivan zůstává abnormální množství odkládacích prostor, poliček, šuplíků a zásuvek na těch nejneočekávanějších místech. A také fakt, že když už se rozhodnete vydat poměrně značné peníze za příplatkovou výbavu, bude potom zpravidla fungovat tak, jak očekáváte. Dobrým příkladem budiž promyšlená a funkční vícezónová klimatizace či střešní modul s vnitřním osvětlením, které neoslňuje řidiče.

Zcela vzadu s rozpaky

Ani dynamická jízda nečiní problém, přinejmenším subjektivně – přinejmenším do té míry, že by méně zkušený řidič mohl zjistit, že si neví rady se zastavením automobilu, který naložený umí mít hodně přes tři tuny. Naštěstí brzdy mají veliké rezervy a směrová stabilita vysokou konstrukcí rovněž zásadně neutrpěla. O to více překvapily některé dětské nemoci. Nepohodlí na zadní třímístné lavici kontrastuje s přepychem na zbývajících místech, kola u zcela nového exempláře na nerovnostech bouchala, jako by měla minimálně o dva palce více než 17“, a přední elektrická okna občas odmítala fungovat. U spolujezdce navíc chybí jednodotykové ovládání, zatímco jeho okno řidič jediným impulzem normálně spustí.

Při jízdě máte pocit, že nejsilnější motor z nabídky, dvoulitrové BiTDI se sekvenčním dvojitým přeplňováním, je tak akorát a občas by pár koní navíc neškodilo. Hlavně v nižších otáčkách můžeme na razanci pětiválcových TDI jenom vzpomínat. Rozbíhá se plynule a na došlápnutí pedálu plynu až k podlaze reaguje nakonec docela čiperným rozjezdem, ale přirozený „švunk“, plynoucí z velkého objemu, mu trochu chybí.

obrázek [600 x 402]  

Posílené sedmistupňové DSG funguje správně: řadí už takřka bez škubání, citelně mu ale chybí ovládání páčkami pod volantem. V horských serpentinách se ne vždy chce každou chvíli sundávat ruku z volantu, volič je totiž od něj poměrně daleko, i když to tak z fotografií nevypadá. Mistrovskou disciplinou je komfortní likvidace nerovností na vozovce, stejně jako spotřeba při klidné jízdě za městem – i s pohonem všech kol a automatem lze koketovat se sedmilitrovým průměrem. Dálniční let pak ovšem stojí klidně dvakrát tolik.

Závěr: Kdo z vás na to má

Multivan zůstává volbou pro majetné rodiny. Děti si vzadu sednou kolem výsuvného stolku a nezlobí, nebo vymontujete sedačky, což mimochodem není nic snadného, a máte rázem plnohodnotnou dodávku. Jenom to chce nebydlet v centru města, téměř pětimetrová délka a šířka přes 1,9 metru žádají své, stejně jako více než 2,2tunová hmotnost. V tomto ohledu se zdá být lepší volbou Sharan, který je navíc výrazně levnější.

Více o vozech Volkswagen Multivan

Nejlevnější verze modelu824.713 Kč (2.0 TDI 62 / 55 kW Startline)
Základ s testovaným motorem1.339.491 Kč (2.0 BiTDI / 132 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou1.592.342 Kč (2.0 BiTDI / 132 kW Executive Highline)

Plusy

  • Kvalita, univerzalita, individualizovatelnost
  • Bezpečné a komfortní jízdní vlastnosti
  • Pohodlný a variabilní interiér

Minusy

  • Dynamika v nízkých otáčkách
  • Bouchání kol na nerovnostech
  • Obtížná manipulace se sedadly
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG

Cena v základní výbavě: 1 339 491 Kč Cena v testované výbavě: 1 592 342 Kč

Základní výbava:Šest airbagů pro přední řadu sedadel, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, isofix, mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáčky, třízónová klimatizace Climatronic, denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťové čidlo, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přihřívač motoru, servodovírání zadních výklopných dveří, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, dvě otočná sedadla v první řadě (posuvná, sklopná, demontovatelná), trojsedadlo se sklopným opěradlem s možností lůžkové úpravy v druhé řadě, boční obložení v prostoru pro cestující, doplňky z hliníku, multifunkční stolek, úchytná oka v podlaze (6 ks), tempomat, Litá 17“ kola Cascavel, navigační systém RNS 510 a další.

Výbava testovaného vozu:Boční a hlavové airbagy v prostoru pro cestující, paket Světla a výhled: - automatický spínač světel s funkcí coming home/leaving home, multifunkční kožený volant, parkovací čidla vpředu a vzadu, závěr diferenciálu, bixenonové světlomety, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, tažné zařízení odnímatelné a uzamykatelné, mapové podklady Západní Evropa a další.

E-shopy tiše likvidují kamenné obchody, zaměstnance čeká nucený odchod E-shopy tiše likvidují kamenné obchody, zaměstnance čeká nucený odchod

Stále větší obliba zákazníků v on-line nakupování vede k…

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 7.5 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2284 / 796
Rozměr pneu:215/60 R17C
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4892
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1970
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1630
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také…

První spací dojmy: Kempování s volkswageny První spací dojmy: Kempování s volkswageny

V kempu nedaleko Děčína jsem si na vlastní, luxusními…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Dvojčata narozená v 25. týdnu s váhou kolem 700 g: Dnes na závodech prohání vrstevníky

Dvojčata narozená v 25. týdnu s váhou kolem 700 g:…

Počasí, že by psa nevyhnal, déšť střídalo sněžení, boty se bořily do hlubokého bahna, zuby drkotaly chladem……

Řeší váš šéf, že kouříte? Nenechte si to líbit, porušuje zákoník práce

Řeší váš šéf, že kouříte? Nenechte si to líbit,…

V sedmi z deseti tuzemských firem se smí kouřit, o případném zákazu uvažuje pětina podniků. Vyplývá to z online…

 

iSport.cz

Hvězdy pro MS? Plekanec vypadá nadějně, Kempný jede bez smlouvy

Hvězdy pro MS? Plekanec vypadá nadějně, Kempný jede…

Nakonec se rýsuje docela slušná sestava pro mistrovství světa! Petra Mrázka s Jakubem Voráčkem má národní tým už…

Slzy a modlitby za Rajtorala. Těžko to rozdýcháváme, truchlí v Plzni

Slzy a modlitby za Rajtorala. Těžko to rozdýcháváme,…

Zhruba tři stovky lidí od dětí po seniory si dnes v podvečer v Plzni připomněly bývalého fotbalistu Viktorie…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…