4.1. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI 4Motion - Nášup

 

Vrcholná verze Multivanu označená Business přišla v létě 2012 na český trh. VIP vozidlo pro šest osob nabídlo maxipohodlí.

Označení Business není pro historii řady Multivan nic nového, nicméně na toto vrcholné vydání poslední generace jsme si museli počkat až do léta 2012. Snaha Volkswagenu nabídnout co nejvíce pohodlí přivedla do Multivanu řadu zcela nových technologií.

Phaetonovská pohoda

Poslední řada dvou křesel, která nás co do pohodlí a pohledu ve směru jízdy lákala nejvíce, pocházela z luxusního modelu Phaeton. Všestranně seřiditelné křeslo musíme brát jako samozřejmost. Elektricky stavitelné opěrky hlavy mohou manažerům v jejich tradičním oblečení ulehčit námahu s otáčením se vzad a úpravou vrchní části sedadla.

Seřiditelné a velmi široké loketní opěrky po obou stranách křesel můžeme i v této kategorii vozidel považovat za velmi zajímavý prvek.

Mezi dvojicí křesel se nacházela lednička s vlastním zdrojem energie napojeným na elektrosoustavu vozidla, tudíž bylo možné si i po návratu k vozidlu dopřát chlazené nápoje. Samozřejmě nechybělo osvětlení lednice pro komfort nočního cestování.

Konferenční čtveřice

Druhá řada samostatných křesel se komfortem sice blíží těm v poslední řadě, ale kvůli možnosti otáčení a vyjmutí z vozidla si nemohla dopřát elektrické vybavení. Také loketní opěrky v otočných a posuvných křeslech nebyly natolik široké, ale poskytovaly štědrý standard a možnost výškové regulace.

Další pohodlí nabízel posuvný střední modul, ze kterého bylo možné vysunout výklopný kulatý stoleček, na kterém jsme si cestování zkracovali například hraním karet. Plocha stolečku dovolovala také umístění několika dokumentů formátu A4 a odložení skleniček umístěných ve výsuvné přihrádce.

Zábava i práce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že křesla první řady slouží jen pro řidiče a případnou hostesku, nebyla to pravda. Možnost jejich otočení dovolovalo proměnit interiér do šestimístného konferenčního uspořádání, když jsme sedadla druhé řady natočili proti sobě do středu interiéru. Pohodlí pro všechny členy posádky není u VIP šestimístných vozidel zcela samozřejmé.

Je však pravda, že se nám nejlépe cestovalo v pěti osobách, přičemž ty čtyři zadní mohli mít až rodinnou pohodu. Výsostné postavení však měli zcela zadní cestující, kteří dostali optimální výhled na výklopnou obrazovku DVD přehrávače umístěné ve stropě. Při troše snahy však mohla obrazovku sledovat čtveřice zadních cestujících. Výhodu DVD zařízení přehrávajícího všechny známé soubory tvořila možnost sledování kromě zábavy také firemních a produktových prezentací. Když jsme chtěli sledovat DVD jen dva, mohli jsme si nasadit sluchátka s infračerveným přenosem zvuku, aby ostatní cestující nebyli rušeni.

Pohodový přístup

K Business verzi také patří elektricky ovládané boční posuvné dveře po obou stranách vozidla. Dveřní tlačítka vedle volicí páky dvouspojkové převodovky DSG byla pěkně řidiči po ruce. Výhodu testované verze také tvořilo Wifi připojení k internetu přes modul se SIM kartou a datovým tarifem.

Další velmi pohodový prvek přinesl dorozumívání mezi všemi členy posádky, kteří měli nad sebou ve stropě umístěné mikrofony. Zvuk zesílený z příjmového mikrofonu přes audiosoustavu Dinaudio přicházel do reproduktorů, aby všichni dobře slyšeli i při jízdě vysokou rychlostí. Na místě řidiče bylo možné intenzitu zvuku regulovat kolečkovým ovladačem.

Návaznost na Highline

Vrcholné provedení Business navazuje na nejvyšší úroveň vybavení Multivanu Highline a kromě již jmenovaných prvků obsahuje navíc například zatmavené sdružené svítilny a kožené dvoubarevné potahy sedadel a navigační systém RNS 510.

Zkoušená varianta 2.0 BiTDI s pohonem všech kol 4Motion tvoří maximum, co řada Multivan nabízí. Tomu také odpovídá cenovka, která k provedení Highline 2,0 BiTDI/132 kW 4Motion za 1 215 129 korun bez daně přidává příplatek za Business verzi, takže celková pořizovací částka se vyšplhala na 1 872 422 Kč bez DPH.

Plusy

  • Superkomfortní cestování
  • Silný pohon všech kol

Minusy

  • Převodovka DSG
  • Turboefekt čtyřválce

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BiTDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emisní norma Euro 5
Největší výkon (kW/ot. za min) 132/4000
Točivý moment (N.m/ot. za min)400/1500-3000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 191
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,3
Spotřeba paliva (l/100 km) 9,8/6,7/7,8
Délka/šířka/výška (mm) 4892/1904/1970
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2181
Celková hmotnost (kg) 3000
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu Business (Kč bez DPH) 1 872 422

Spolupracujeme s TipCars.com
Zadrženému exdetektivovi ÚOOZ hrozí na Ukrajině sedm let vězení Zadrženému exdetektivovi ÚOOZ hrozí na Ukrajině sedm let vězení

Čechem zadrženým v pondělí na Ukrajině je bývalý vysoký…

Historický korejský summit zahájily úsměvy a dlouhé podání ruky Historický korejský summit zahájily úsměvy a dlouhé podání ruky

Zlaté dveře majestátní severokorejské budovy v pohraniční…

O2 i přes evropské regulace roamingu zvýšila zisk O2 i přes evropské regulace roamingu zvýšila zisk

Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk o 3,4…

Zisk i tržby Microsoftu překonaly díky cloudu odhady Zisk i tržby Microsoftu překonaly díky cloudu odhady

Čistý čtvrtletní zisk americké softwarové společnosti…

 
Zdroj: AutoProfi

Štítky Volkswagen Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit? Nissan Navara prošel převýchovou u Arctic Trucks. Může jej něco zastavit?

Japonský výrobce předvedl svůj nový počin ve spolupráci…

 



Volkswagen California: Hvězda kempování slaví 30. narozeniny Volkswagen California: Hvězda kempování slaví 30. narozeniny

Volkswagen California je nejúspěšnějším kempovacím vozem…

Volkswagen – Explore the north: V Lofotech bez hotelu Volkswagen – Explore the north: V Lofotech bez hotelu

Léto je sice v plném proudu, ale pojďme se ochladit…

 



 
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

TEST: Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Dnes 08:02

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve světě motorsportu. Oslavné Fabii však něco chybí...




Blesk.cz

Nemocný syn (3) Dany čekal na „papír“ z úřadu rok a půl. Dostal 20 tisíc

Nemocný syn (3) Dany čekal na „papír“ z úřadu rok a…

Více než rok čekala maminka tříletého chlapce s Downovým syndromem na to, než jí úřady přiznaly příspěvek na…

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Bill Cosby vinen: Soud ho usvědčil ze znásilnění!

Soudní porota dnes shledala amerického komika Billa Cosbyho vinným z omámení a znásilnění Andrey Constandové v…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Kouč brankářů Vsetína září ve florbale: O inzerátu na gólmana či Dopitovi

Kouč brankářů Vsetína září ve florbale: O inzerátu…

Brankářským žargonem: Marek Zapletal "slajduje" mezi dvěma sporty. Ve florbalové Superlize dotáhnul Otrokovice…

 

Reflex.cz

Jaký je rozdíl mezi prevítem a hajzlem? Z hlediska původu významu slov žádný!

Jaký je rozdíl mezi prevítem a hajzlem? Z hlediska…

U slova prevít se musíme podívat daleko do historie. Prevét byl totiž typ středověkého záchodu. Slovo pochází z…

Hlavně se nestresovat! To je motto obyvatel kanárského ostrova La Palma

Hlavně se nestresovat! To je motto obyvatel…

O kanárském ostrově La Palma internet tvrdí, že je veřejnosti prakticky neznámý. Nevěřte tomu. Na ostrov…