reklama


4.1. 2013 Ladislav Černý

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI 4Motion - Nášup

 

Vrcholná verze Multivanu označená Business přišla v létě 2012 na český trh. VIP vozidlo pro šest osob nabídlo maxipohodlí.

Označení Business není pro historii řady Multivan nic nového, nicméně na toto vrcholné vydání poslední generace jsme si museli počkat až do léta 2012. Snaha Volkswagenu nabídnout co nejvíce pohodlí přivedla do Multivanu řadu zcela nových technologií.

Phaetonovská pohoda

Poslední řada dvou křesel, která nás co do pohodlí a pohledu ve směru jízdy lákala nejvíce, pocházela z luxusního modelu Phaeton. Všestranně seřiditelné křeslo musíme brát jako samozřejmost. Elektricky stavitelné opěrky hlavy mohou manažerům v jejich tradičním oblečení ulehčit námahu s otáčením se vzad a úpravou vrchní části sedadla.

Seřiditelné a velmi široké loketní opěrky po obou stranách křesel můžeme i v této kategorii vozidel považovat za velmi zajímavý prvek.

Mezi dvojicí křesel se nacházela lednička s vlastním zdrojem energie napojeným na elektrosoustavu vozidla, tudíž bylo možné si i po návratu k vozidlu dopřát chlazené nápoje. Samozřejmě nechybělo osvětlení lednice pro komfort nočního cestování.

Konferenční čtveřice

Druhá řada samostatných křesel se komfortem sice blíží těm v poslední řadě, ale kvůli možnosti otáčení a vyjmutí z vozidla si nemohla dopřát elektrické vybavení. Také loketní opěrky v otočných a posuvných křeslech nebyly natolik široké, ale poskytovaly štědrý standard a možnost výškové regulace.

Další pohodlí nabízel posuvný střední modul, ze kterého bylo možné vysunout výklopný kulatý stoleček, na kterém jsme si cestování zkracovali například hraním karet. Plocha stolečku dovolovala také umístění několika dokumentů formátu A4 a odložení skleniček umístěných ve výsuvné přihrádce.

Zábava i práce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že křesla první řady slouží jen pro řidiče a případnou hostesku, nebyla to pravda. Možnost jejich otočení dovolovalo proměnit interiér do šestimístného konferenčního uspořádání, když jsme sedadla druhé řady natočili proti sobě do středu interiéru. Pohodlí pro všechny členy posádky není u VIP šestimístných vozidel zcela samozřejmé.

Je však pravda, že se nám nejlépe cestovalo v pěti osobách, přičemž ty čtyři zadní mohli mít až rodinnou pohodu. Výsostné postavení však měli zcela zadní cestující, kteří dostali optimální výhled na výklopnou obrazovku DVD přehrávače umístěné ve stropě. Při troše snahy však mohla obrazovku sledovat čtveřice zadních cestujících. Výhodu DVD zařízení přehrávajícího všechny známé soubory tvořila možnost sledování kromě zábavy také firemních a produktových prezentací. Když jsme chtěli sledovat DVD jen dva, mohli jsme si nasadit sluchátka s infračerveným přenosem zvuku, aby ostatní cestující nebyli rušeni.

Pohodový přístup

K Business verzi také patří elektricky ovládané boční posuvné dveře po obou stranách vozidla. Dveřní tlačítka vedle volicí páky dvouspojkové převodovky DSG byla pěkně řidiči po ruce. Výhodu testované verze také tvořilo Wifi připojení k internetu přes modul se SIM kartou a datovým tarifem.

Další velmi pohodový prvek přinesl dorozumívání mezi všemi členy posádky, kteří měli nad sebou ve stropě umístěné mikrofony. Zvuk zesílený z příjmového mikrofonu přes audiosoustavu Dinaudio přicházel do reproduktorů, aby všichni dobře slyšeli i při jízdě vysokou rychlostí. Na místě řidiče bylo možné intenzitu zvuku regulovat kolečkovým ovladačem.

Návaznost na Highline

Vrcholné provedení Business navazuje na nejvyšší úroveň vybavení Multivanu Highline a kromě již jmenovaných prvků obsahuje navíc například zatmavené sdružené svítilny a kožené dvoubarevné potahy sedadel a navigační systém RNS 510.

Zkoušená varianta 2.0 BiTDI s pohonem všech kol 4Motion tvoří maximum, co řada Multivan nabízí. Tomu také odpovídá cenovka, která k provedení Highline 2,0 BiTDI/132 kW 4Motion za 1 215 129 korun bez daně přidává příplatek za Business verzi, takže celková pořizovací částka se vyšplhala na 1 872 422 Kč bez DPH.

Plusy

  • Superkomfortní cestování
  • Silný pohon všech kol

Minusy

  • Převodovka DSG
  • Turboefekt čtyřválce

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BiTDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emisní norma Euro 5
Největší výkon (kW/ot. za min) 132/4000
Točivý moment (N.m/ot. za min)400/1500-3000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 191
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,3
Spotřeba paliva (l/100 km) 9,8/6,7/7,8
Délka/šířka/výška (mm) 4892/1904/1970
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2181
Celková hmotnost (kg) 3000
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu Business (Kč bez DPH) 1 872 422

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
Zdroj: AutoProfi
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 




Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také…

První spací dojmy: Kempování s volkswageny První spací dojmy: Kempování s volkswageny

V kempu nedaleko Děčína jsem si na vlastní, luxusními…

 



 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se pouze o délce smlouvy

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se…

Blíží se to, balík s mimořádně cenným obsahem by mohli v Plzni rozbalit už koncem týdne. Jednání o příchodu…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama