4.1. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI 4Motion - Nášup

 

Vrcholná verze Multivanu označená Business přišla v létě 2012 na český trh. VIP vozidlo pro šest osob nabídlo maxipohodlí.

Označení Business není pro historii řady Multivan nic nového, nicméně na toto vrcholné vydání poslední generace jsme si museli počkat až do léta 2012. Snaha Volkswagenu nabídnout co nejvíce pohodlí přivedla do Multivanu řadu zcela nových technologií.

Phaetonovská pohoda

Poslední řada dvou křesel, která nás co do pohodlí a pohledu ve směru jízdy lákala nejvíce, pocházela z luxusního modelu Phaeton. Všestranně seřiditelné křeslo musíme brát jako samozřejmost. Elektricky stavitelné opěrky hlavy mohou manažerům v jejich tradičním oblečení ulehčit námahu s otáčením se vzad a úpravou vrchní části sedadla.

Seřiditelné a velmi široké loketní opěrky po obou stranách křesel můžeme i v této kategorii vozidel považovat za velmi zajímavý prvek.

Mezi dvojicí křesel se nacházela lednička s vlastním zdrojem energie napojeným na elektrosoustavu vozidla, tudíž bylo možné si i po návratu k vozidlu dopřát chlazené nápoje. Samozřejmě nechybělo osvětlení lednice pro komfort nočního cestování.

Konferenční čtveřice

Druhá řada samostatných křesel se komfortem sice blíží těm v poslední řadě, ale kvůli možnosti otáčení a vyjmutí z vozidla si nemohla dopřát elektrické vybavení. Také loketní opěrky v otočných a posuvných křeslech nebyly natolik široké, ale poskytovaly štědrý standard a možnost výškové regulace.

Další pohodlí nabízel posuvný střední modul, ze kterého bylo možné vysunout výklopný kulatý stoleček, na kterém jsme si cestování zkracovali například hraním karet. Plocha stolečku dovolovala také umístění několika dokumentů formátu A4 a odložení skleniček umístěných ve výsuvné přihrádce.

Zábava i práce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že křesla první řady slouží jen pro řidiče a případnou hostesku, nebyla to pravda. Možnost jejich otočení dovolovalo proměnit interiér do šestimístného konferenčního uspořádání, když jsme sedadla druhé řady natočili proti sobě do středu interiéru. Pohodlí pro všechny členy posádky není u VIP šestimístných vozidel zcela samozřejmé.

Je však pravda, že se nám nejlépe cestovalo v pěti osobách, přičemž ty čtyři zadní mohli mít až rodinnou pohodu. Výsostné postavení však měli zcela zadní cestující, kteří dostali optimální výhled na výklopnou obrazovku DVD přehrávače umístěné ve stropě. Při troše snahy však mohla obrazovku sledovat čtveřice zadních cestujících. Výhodu DVD zařízení přehrávajícího všechny známé soubory tvořila možnost sledování kromě zábavy také firemních a produktových prezentací. Když jsme chtěli sledovat DVD jen dva, mohli jsme si nasadit sluchátka s infračerveným přenosem zvuku, aby ostatní cestující nebyli rušeni.

Pohodový přístup

K Business verzi také patří elektricky ovládané boční posuvné dveře po obou stranách vozidla. Dveřní tlačítka vedle volicí páky dvouspojkové převodovky DSG byla pěkně řidiči po ruce. Výhodu testované verze také tvořilo Wifi připojení k internetu přes modul se SIM kartou a datovým tarifem.

Další velmi pohodový prvek přinesl dorozumívání mezi všemi členy posádky, kteří měli nad sebou ve stropě umístěné mikrofony. Zvuk zesílený z příjmového mikrofonu přes audiosoustavu Dinaudio přicházel do reproduktorů, aby všichni dobře slyšeli i při jízdě vysokou rychlostí. Na místě řidiče bylo možné intenzitu zvuku regulovat kolečkovým ovladačem.

Návaznost na Highline

Vrcholné provedení Business navazuje na nejvyšší úroveň vybavení Multivanu Highline a kromě již jmenovaných prvků obsahuje navíc například zatmavené sdružené svítilny a kožené dvoubarevné potahy sedadel a navigační systém RNS 510.

Zkoušená varianta 2.0 BiTDI s pohonem všech kol 4Motion tvoří maximum, co řada Multivan nabízí. Tomu také odpovídá cenovka, která k provedení Highline 2,0 BiTDI/132 kW 4Motion za 1 215 129 korun bez daně přidává příplatek za Business verzi, takže celková pořizovací částka se vyšplhala na 1 872 422 Kč bez DPH.

Plusy

  • Superkomfortní cestování
  • Silný pohon všech kol

Minusy

  • Převodovka DSG
  • Turboefekt čtyřválce

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BiTDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emisní norma Euro 5
Největší výkon (kW/ot. za min) 132/4000
Točivý moment (N.m/ot. za min)400/1500-3000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 191
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,3
Spotřeba paliva (l/100 km) 9,8/6,7/7,8
Délka/šířka/výška (mm) 4892/1904/1970
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2181
Celková hmotnost (kg) 3000
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu Business (Kč bez DPH) 1 872 422

Spolupracujeme s TipCars.com
EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

 
Zdroj: AutoProfi

Štítky Volkswagen Profi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Volkswagen – Explore the north: V Lofotech bez hotelu Volkswagen – Explore the north: V Lofotech bez hotelu

Léto je sice v plném proudu, ale pojďme se ochladit…

Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít, posvětil to soud

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít,…

Britští rodiče nevyléčitelně nemocného jedenáctiměsíčního Charlieho Garda již netrvají na experimentální léčbě a…

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

 

iSport.cz

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0 a slaví popáté v řadě

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0…

Prague Black Panthers jsou popáté za sebou českými mistry v americkém fotbale. Ve 24. Czech Bowlu na žižkovském…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…