Test Auto.cz

Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line – Švihák benzinový

10.7. 2015
Verdikt
 

Přeplňovaná benzinová osmnáctistovka se 132 kW je známá z několika koncernových vozů. Motoru se dočkal i nový Passat.

Osmá generace Volkswagenu Passat se na stránkách Auto.cz objevila již v několika recenzích. Až dosud jsme však automobil vždycky testovali s dvoulitrovým turbodieselem, jiný totiž v nabídce dovozce nebyl k mání. Proto máme dobrý důvod otestovat Passat znovu, tentokrát jsme jej vyzkoušeli s turbomotorem 1.8 TSI (132 kW).

Přeplňovaná osmnáctistovka rozhodně nebude první volbou zájemců o Passat, naprostá většina exemplářů tohoto auta se na českém trhu prodá se vznětovým agregátem. Od ledna do května 2015 bylo v Česku registrováno jenom 21 Passatů se zážehovým agregátem, zatímco ve stejném období se prodalo 1.231 exemplářů s turbodieselem. Motor 1.8 TSI ale rozhodně má co nabídnout.

Video

Sportovní elegán

Testovaný exemplář byl vylepšen optickým paketem R-Line, ve kterém to Passatu nadmíru sekne – obzvlášť v kombinaci s bílou karoserií. Hlavním poznávacím prvkem je přepracovaná příď. Výraznější masku chladiče s logem R a novými vertikálními příčkami doplňuje jiný nárazník. Výsledek je opravdu zajímavý, přičemž povedeně kombinuje eleganci se sportovním vzhledem, jednoduše takový atletický Kurýr ve stylovém obleku. Upravena byla také záď – chromované koncovky výfuku jsou ale pouhá imitace, skutečná „trubka“ končí před nimi a je nesportovně otočena směrem k vozovce.

Volkswagen Passat nově nabízí verzi R-Line

Úpravy Passatu R-Line pokračují také v kabině. Multifunkční volant s logem R připomíná řešení z Audi TT, díky ideálnímu průměru a tloušťce věnce se drží opravdu perfektně. Pedály s kryty z kartáčované oceli spolu s hliníkovým dekorem na palubní desce decentně oživují interiér, který díky tomu nepůsobí jako nějaká koncernová nuda.

obrázek [600 x 309]  

Sedačky Ergo s výraznými bočnicemi jsou opravdu pohodlné a neomrzí ani na delších cestách, řidič si navíc může vychutnat i masážní funkci. Ta je u Volkswagenu tradičně řešena nastavováním elektrické bederní opěrky. Systémům z luxusních automobilů se toto řešení nevyrovná, funkce ale potěší. V letních horkých dnech chyběla možnost ventilace, to ale není nic, co by další příplatek nevyřešil.

Displej multimediálního systému se nachází níže, než by se slušelo, příplatkový Active Info Display za 12.100 korun ale umí zobrazit spoustu informací přímo v kapličce přístrojů, a tak mně umístění větší obrazovky nijak nevadí. Lehkou výtku mám k navigaci – do cíle sice navede spolehlivě, grafika mapy ale nerozlišuje mezi polní cestou a silnicí třetí třídy. Když jsem tak chtěl objet kolonu, nestačil jsem se divit, jaké všechny kozí stezky mapa prezentuje jako silnici.

Velkou kabinu jsme zmínili již v minulých testech, a tak jen krátce. Na nedostatek místa si rozhodně nebudou nijak stěžovat ani cestující na zadních sedadlech, dostatek prostoru je v Passatu všemi směry. Zavazadelník sedanu nabízí dostatečný objem 586 litrů, pod podlahu se klidně vejde plnohodnotná rezerva. Jistým omezením je menší nakládací otvor daný typem karoserie, jeho šířka činící rovný metr je ale v dané třídě standardem. Samotný zavazadelník je dlouhý 1.140, široký 1.060 a vysoký 510 milimetrů. Po sklopení zadních sedadel (v poměru 2:1:2) vznikne prostor objemu 1.152 litrů.

obrázek [600 x 405]  

Šeptající motor se slušným zátahem

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.8 TSI již dobře známe z ostatních koncernových modelů. Mimo jiné se nabízí pro Škodu Octavia, Volkswagen Golf a bratra Passatu - Škodu Superb. V případě Passatu turbomotor rozšířil nabídku na začátku letošního roku.

Osmnáctistovka s výkonem 132 kW je aktuálně druhý nejsilnější zážehový agregát v české nabídce Passatu, vyšší výkon nabízí jenom 2.0 TSI (162 kW). Na německém trhu je ale dvoulitrové TSI dostupné i ve vrcholné verzi s 206 kW.

Turbomotor s přímým a nepřímým vstřikováním má klidný a velice tichý běh. Po sepnutí není v kabině vůbec slyšet, až se posádka diví, zda skutečně funguje. O zvuku jednotky cestující ví jenom ve vyšších otáčkách, i v takovém případě se od výfuků ozývá jenom tlumené brumlání lahodící uchu. Síla motoru má lineární nástup, největšího zátahu se dočkáte nad hranicí 3500 otáček. Jednotka se ale klidně nechá vytočit až k omezovači.

V testovaném exempláři byla 1.8 TSI kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dodávanou za příplatek 61.000 korun. Pokud však chce zákazník zvolit vyšší výbavu Highline, musí se s DSG spokojit – šestistupňový manuál v této kombinaci nedostanete.

obrázek [600 x 360]  

Již kolega Ondřej Chamilla v testu Passatu 2.0 BiTDI o sedmistupňovém DSG prohlásil, že z něj má poněkud rozpačitý pocit. V tomto ohledu mu musím dát za pravdu. Při klidné jízdě nemám k DSG žádných výtek – řadí neznatelně, přesně a v době, kdy má. Pokud však řidič sešlápne pedál plynu více k podlaze, DSG znejistí, se změnou převodů začne náhle váhat a přeřazení už není tak hladké. U sporťáku by takový charakter rozhodně nevadil, pokud je ale benzinový Passat především dálničním expresem, je tato charakteristika trochu na škodu. Váhání je znatelné také při řazení prvního stupně, což nepotěší v případě, když se řidič potřebuje při rozjezdu rychle odpíchnout.

Otestovali jsme: Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI – Silný jako Bivoj

Benzinové motory jsou v případě střední třídy v menšině kvůli vyššímu apetitu. To platí i pro 1.8 TSI, které na naftové 2.0 TDI z hlediska jízdních nákladů jednoduše ztrácí. Passat bude asi nejčastěji jezdit po dálnici, kde si přeplňovaná osmnáctistovka žádá nemalých osm litrů. Ve městě se spotřeba snadno dostane nad 11 litrů, zatímco na okresní silnici se dá klidnou jízdou dostat pod osm litrů. Závěrečný účet za týdenní testování činil 8,5 l na 100 km, což na poměry zážehových agregátů není špatné, nafta ale umí být menší pijan. Je však nutné zdůraznit, že zkoušený automobil neměl na svém kontě ani 2000 kilometrů.

Dálniční expres umí i v zatáčkách

Od Passatu se samo sebou očekává, že bude s přehledem hltat jeden dálniční kilometr za druhým, což automobil plní. Na dálnici je tichý a naprosto jistý, posádka si hoví v pohodlných sedadlech, řidiči cestu usnadňují pomocníci jako hlídání slepých úhlů nebo adaptivní tempomat. K funkčnosti obou asistentů nemám výhrad, adaptivní tempomat na rozdíl od konkurenčních systémů nebrzdí zbytečně brzo, ale umí se „pověsit“ za vozidlo před sebou.

obrázek [600 x 342]  

Passat potěší nejen při vysokorychlostním dálničním přesunu, ale také po přejetí z dálnice na klikatější cestu. Jízdní vlastnosti jsou perfektní, automobil je v oblouku velice jistý, čemuž pomáhá přece jen tužší naladění. Adaptivní podvozek dokáže naladit odpružení v režimech Normal, Comfort a Sport, přičemž ani v komfortním nastavení se karoserie auta nijak zvlášť nenaklání.

Volkswagen Passat – srovnání s konkurencí
ModelVW PassatFord MondeoMazda 6Opel Insignia sedanŠkoda Superb
Motor1.8 TSI2.0 EcoBoost2.5 Skyactiv-G1.6 Turbo1.8 TSI
Zdvihový objem [cm3]17981999248815981798
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]132/5100-6200149/5400141/5700125/4750-6000132/5100-6200
Točivý moment [N.m/min]250/1250-5000345/2700-3500256/3250260/1650-4500250/1250-5000
Převodovka7DS6A6A6A7DS
Max. rychlost [km/h]232232220210232
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,98,77,99,98,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,77,36,46,75,7
Základní cena [Kč]785.900786.990838.900707.900776.900

Jedinou výhradou k jinak skvěle naladěnému podvozku je znatelné dunění zadní nápravy na nerovnostech. Zatímco na hladké vlásence si řidič těchto problémů nevšimne, na rozbitých silnicích se nad horším utlumením podiví. Vliv na to ale může mít také použití devatenáctipalcových kol Verona. Ta jsou sice nejen na fotografiích krásná, v reálném světě ale stojí zato zvolit o palec menší.

Jake.auto.cz: Volkswagen Passat B8 (přehled testů a dalších článků)

Závěr

Volkswagen Passat chce v osmé generaci konkurovat i vozům luxusním značek. Pravdou je, že tradičním soupeřům utekl, což ostatně připomíná i vyšší cena nebo široká nabídka výbavy.

Testovaná osmnáctistovka má rozhodně čím zaujmout. Líbil se nám především tichý běh a slušný zátah, spolupráce s dvouspojkovou převodovkou by však mohla být o něco lepší. Na druhou stranu turbodiesely nabízejí obdobnou sílu a s nižší spotřebou. Jako alternativa k naftě je ale 1.8 TSI pro milovníky benziňáků rozhodně optimální volbou.

Design je samozřejmě ryze subjektivní záležitost, v redakci jsme ale shodli na tom, že to Passatu s paketem R-Line náramně sluší. Úpravy jsou sice výrazné, zůstávají ale decentní.

obrázek [600 x 345]  

Nejlevnější verze modelu647.900 Kč (1.4 TSI/92 Kč Comfortline)
Základ s testovaným motorem724.900Kč (1.8 TSI/132 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou1.178.700 Kč (1.8 TSI/132 kW Highline R-Line DSG)

Plusy

  • Tichý a pružný turbomotor TSI
  • Parádní odhlučnění kabiny
  • Vnitřní prostornost
  • Široká nabídka výbavy
  • Stylový vnější vzhled

Minusy

  • Dunění zadní nápravy na nerovnostech
  • Ve srovnání s turbodieselem vyšší spotřeba
  • Rozpačitě působící dvouspojková převodovka
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line

Cena v základní výbavě: 724 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 178 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 18“ kola, parkovací čidla vpředu a vzadu, funkce nouzového brzdění, asistent rozjezdu do kopce, sledování únavy řidiče, třízónová klimatizace, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, dešťový a světelný senzor, palubní počítač s barevným displejem, adaptivní tempomat, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, autorádio s šesti reproduktory, plnohodnotná litá rezerva, rekuperace brzdné energie, systém Start/stop, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, mlhovky s přisvěcováním do zatáčky, koncové diodové svítilny, vyhřívané přední sedačky, logo R-Line v masce chladiče, nárazníky R-Line, potah stropu v titanově černé barvě, multifunkční sportovní kožený volant s hliníkovou dekorací s logem R-Line, pedály z kartáčované oceli, sportovní kožená sedadla, elektricky nastavitelná bederní opěrka pro řidiče atd.

Výbava testovaného vozu:Litá 19“ kola (+11.100,-), obrazovka 12,3“ Active Info Display (+12.100,-), adaptivní regulace podvozku DCC (+28.500,-), paket Business Highline – diodové světlomety, bezklíčové odemykání, couvací kamera, zatmavená zadní okna, osvětlení prostoru pro nohy (+41.600,-), asistenční systém pro monitorování okolí – kamera v předním nárazníku a ve vnějších zrcátkách (+20.500,-), automatický parkovací asistent Park Assist (+6.300,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+11.400,-), lak Pure White (+3.300,-), Lane Assist + Side Assist + Asistent vyparkování (+26.800,-), navigace Discover Pro – osmipalcový dotykový displej, hlasové ovládání, bluetooth, MirrorLink (+56.000,-), hudební systém Dynaudio Confidence s 10 reproduktory (+30.400,-), Ergo komfortní sedadla – elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí (+28.800,-), zásuvka na 230 V vzadu (+3.000,-).

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1200 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 586 / 1152
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 625
Rozměr pneu:235/40 R 19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4865
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1000 / 1300
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line – Švihák…

David Bureš (Auto.cz)David Bureš (Auto.cz)
moderoval 10.7.2015 tuto diskuzi







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám... Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám...

Výrobu automobilů Passat v továrně společnosti Volkswagen…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015) Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015)

Volkswagen Passat nahradil B8 před dvěma lety po dekádu…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Moko kauae: Rituální tetování na bradě maorských žen ukazuje jejich skutečnou osobnost

Moko kauae: Rituální tetování na bradě maorských žen…

Původní obyvatelé Nového Zélandu věří, že každá maorská žena nosí „moko“ uvnitř, blízko svému srdci. A když je…

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…