Volvo V60 D3 R-Design – Žhavá seveřanka

Volvo V60 D3 R-Design – Žhavá seveřanka

 
 

Jak se změní moderní švédské kombi osazené sadou R-Design? Radikálně!

Po dvou špičkových motorizacích Volva V60 – T6 AWDD5 AWD – přichází na řadu testy jednodušších, dostupnějších a mnohem rozšířenějších verzí. Papírově nudná Dé-trojka s automatem ale v lecčems překvapila!

Design a la R-Design

Dejme tomu, že patříte k moderní klientele Volva, pro kterou byl tento model navrhován. V tom případě jste teď na správné adrese. Testovaný vůz totiž přivádí k hranicím dokonalosti strategii, kterou automobilka před časem začala prosazovat: Místo extrémních modelů jako byl S60 R nebo V70 R, se má být každé Volvo schopno přizpůsobit sportovnímu vkusu zákazníka pomocí sady R-Design. Po setkání s touto V60 D3 už to chápeme a můžeme napsat: Ano, funguje to!

To, že červená barva Passion Red (bez příplatků) vypadá na tomto autě skvěle, vám asi nemusíme sdělovat. Efektní vzhled ale výrazně vylepšují na první pohled dobře utajené detaily. Přední nárazník ani zadní nárazník s výrazným náznakem difuzoru a dvěma koncovkami výfukové soustavy se o pozornost obávat nemusejí. Dekorativní rámečky kolem oken, odlišná maska nebo vnější zpětná zrcátka působí přirozeně a výborně korespondují se zbytkem auta.

obrázek [600 x 300]

Dlouhý rozvor a krátký zadní převis vylepšují možnosti auta na silnici, zvětšují prostor pro posádku, ale k užitečnému objemu za zadními sedadly dvakrát milosrdné nejsou. Tento interiér je ale hlavně luxusně-sportovní a teprve ve druhém gardu praktický a užitkový. Sada R-Design i tady nenápadně koření atmosféru severského designu. Její součástí je specifický volant, kožené čalounění, hliníkové pedály, nebo hliníkové dekory na několika místech interiéru. Příjemné je, že celek působí hodnotně, ale hlavně originálně. Chytré nápady (soustředné kružnice kolem ovladače hlasitosti rádia na středové konzole) a skvělé provedení (sedadla s netradičními materiály) v tomto případě vysvětlují relativně vysokou cenu…

D3 + TopGearTronic

obrázek [300 x 311] Moderní pětiválcový dvoulitr D3, odvozený z větších jednotek D5, už dobře známe. Tentokrát jej dovozce spojil s klasickým měničovým automatem se šesti stupni. Na první pohled to nevypadá jako velká sportovní hitparáda, ale to neznáte nová Volva. Jízdní dojmy jsou totiž nečekaně příjemné!

Hnací ústrojí přišlo o většinu negativních vlastností, které by mohly plynout ze spalování nafty. Motor je dobře odhlučněný, vibrace se k posádce dostávají jen zřídka. Síly je na rozdávání už těsně nad volnoběhem a elán nepolevuje ani kolem 4000 min-1. Automat pětiválci skvěle sekunduje.

Rozjezdy jsou hbité a hladké, poskakování v koloně bez trhavých pohybů. Rychlejší jízdu podporují svižné změny převodů a intuitivní podřazování při jízdě z kopce a kooperativní podřazování při brzdění. Chybí opravdu jen ruční volba převodu na volantu a to jen málo, automat totiž spolupracuje celkem přirozeně.

obrázek [600 x 313]

Dvoulitrový turbodiesel dnes mnohde zvládá jezdit za šest, a když se snažíte, tak i za pět na sto. U našeho kombi je to trochu problém. Proti vyloženě nízké spotřebě jsou v sadě R-Design standardní 18palcová kola, pětiválcová konstrukce motoru i měnič v automatické převodovce. Pod pět litrů se dostanete jen velmi opatrnou jízdou, stovka na tempomat odpovídá odběru 6 l/100 km a ve standardních dálničních 130 km/h bude chtít motor pracující ve 2300 min-1 přibližně 7 l/100 km.

O 15 milimetrů snížený, přitvrzený a dobře utlumený podvozek se přiblížil proklamované ostrosti této generace Volv, aniž by tím musela posádka trpět nepohodlí na špatných cestách. Milé je zpřesnění odezvy na pohyb volantu, neméně podmanivá je reakce motoru na sešlápnutí pedálu prakticky v jakýchkoliv otáčkách.

obrázek [600 x 364]

Radost z Volva

Třetí setkání s Volvem V60 nás příjemně potěšilo. Výborně vypadající auto s luxusním, originálně navrženým a výborně zpracovaným interiérem je praktičtější než sedan S60, ale velké přepravní nároky uspokojit nedokáže. Ceníme si na něm ale to, jak dokáže spojovat jízdní pohodlí se sportovním stylem. Vzhled v tomto případě zcela koresponduje s jízdními dojmy.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Červený lak, sportovní bodykit – a najednou tu máme úplně jiné Volvo V60. Ve verzi R-Design to není ten pojízdný obývák, který jsme testovali už dvakrát. Vyšperkované kombi vypadá sportovně a co víc: jízdně uspokojí i sportovněji založeného řidiče. Atypický dvoulitrový pětiválec má nadstandardní parametry a pro pohon V60 je plně dostačující. Celé auto ale v mých očích sráží automatická převodovka. Často si pomáhá zvýšením otáček pomocí momentového měniče, řadí mnohdy zbytečně zbrkle a nakonec i znatelně zhoršuje spotřebu paliva. Manuální převodovka by autu slušela mnohem víc. Kromě této spíše subjektivní vady se chyby hledají těžko. Těsnější interiér a podprůměrný zavazadlový prostor je totiž podobně jako design věcí individuálních priorit.

obrázek [600 x 296]

První cena vozu739.500,- Kč (D2, 84 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací856.000,- Kč (D3, 120 kW)
Základní cena testovaného vozu1.035.500,- Kč (D3, 120 kW, R-Design)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.135.600,- Kč (D3, 120 kW, R-Design)

Plusy

  • Komfortní a přitom rychlý podvozek
  • Luxusní a současně originální provedení interiéru
  • Dobré tlumení nerovností
  • Sladění motoru s převodovkou
  • Velmi dobré odhlučnění kol i motoru
  • Nové prvky aktivní bezpečnosti
  • Čeština v palubních systémech

Minusy

  • Málo místa pro nárty pod předními sedadly
  • Malý objem zavazadlového prostoru
  • Špatný výhled vzad
  • Omezený podélný prostor vzadu
  • Zastaralá grafika palubního počítače
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V60 D3 R-Design

Cena v základní výbavě: 1 035 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 135 600 Kč

Základní výbava:ABS, EBA (Emergency Brake Assistant) - brzdový asistent, EBL (Emergency Brake Lights) - rozsvícení výstražných směrových světel při nouzovém brzdění, kotoučové brzdy na všech kolech, elektrická parkovací brzda, DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), 6stupňová manuální převodovka, airbagy řidiče a spolujezdce, SIPS (systém ochrany při bočním nárazu, boční airbagy řidiče i spolujezdce), hlavové airbagy IC (Inflatable Curtain), WHIPS (systém ochrany páteře při nárazu zezadu, přední sedadla), přední a zadní (3x) automatické bezpečnostní pásy s předpínači, bezpečnostní pásy s automatickým nastavením výšky, sedadlo spolujezdce s čidlem přítomnosti (pro aktivaci airbagu), upozornění na používání bezpečnostních pásů na všech sedadlech, opěrky hlavy na zadních sedadlech (3x), IDIS (Intelligent Driver Information System) - informační systém řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický imobilizér, dětské pojistky na zadních dveřích, lékárnička, výstražný trojúhelník, úchyty ISOFIX na zadních sedadlech (2x), posilovač řízení, bezpečnostní sloupek řízení nastavitelný ve dvou osách, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a zadní okno, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ukazatel venkovní teploty, manuálně výškově nastavitelný sklon světel, zadní mlhové světlo, třetí brzdové světlo (LED), osvětlení vozu "Home safe", boční směrová a poziční světla, DPF (Diesel Particle Filter) - filtr pevných částic, vypínač airbagu spolujezdce včetně úchytů dětské sedačky na předním sedadle, Volvo DNA světla (poziční / parkovací), City safety systém 2.generace, omezovač rychlosti, elektronické řízení teploty ETC s vnitřní recirkulací, pylový filtr, výdechy větrání v B-sloupcích, elektrické ovládání předních a zadních oken s funkcí auto-up a auto-down pro přední okna, výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, zadní sedadla sklopná v poměru 60/40, přední loketní opěrka na středovém tunelu, držáky nápojů vpředu, věšák na šaty na opěrce hlavy sedadla spolujezdce, držák na tužku a kreditní kartu, lampičky na čtení vpředu a vzadu, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, osvětlení interiéru se zpožděným zhasínáním, osvětlené toaletní zrcátko spolujezdce, osvětlená a uzamykatelná schránka v palubní desce, osvětlení v zavazadlovém prostoru, odkládací prostory před středovým panelem a v předních dveřích, otáčkoměr, digitální hodiny, palubní počítač, textilní koberečky, audiosystém Performance (rádio, přehrávač CD, zesilovač 4x20W, 6 reproduktorů), AUX vstup pro připojení externího přehrávače hudby na středovém tunelu, zásuvka 12V v zadní části středového tunelu, náhradní lepicí sada na pneumatiku, barevně sladěné nárazníky, boční lišty, držák na tužku a kreditní kartu, automatická dvouzónová klimatizace, kůží potažený 3-ramenný volant, kůží potažená hlavice řadicí páky, textilní koberečky (4 ks), osvětlené toaletní zrcátko řidiče, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka vzadu s držákem nápojů a úložným prostorem, tempomat, multifunkční volant s ovládáním rádia, 18palcová kola z lehkých slitin, chronografické přístroje Watch dials R-Design, sportovní kožné čalounění R-Design, sportovní volant, pedály, vnější zpětná zrcátka a podvozek R-Design, specifické přední a zadní nárazníky R-Design, dvojitá koncovka výfuku, dekorativní rámečky kolem oken R-Design, hliníkové obložení interiéru, kožená hlavice řadicí páky R-Design.

Výbava testovaného vozu:Driver Support Paket, obsahuje adaptivní tempomat ACC, upozornění na riziko kolize včetně samočinného brzdění, BLIS, Driver Alert System – monitoring pozornosti řidiče (+52.400,-Kč), navigační systém RTI (+47.700,-Kč), aj.

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Technické údaje
Motor Volvo V60 D3 R-Design
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 1241
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1526 / 654
Rozměr pneu:235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1484
d) rozvor (mm): 2776
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Volvo V60 D3 R-Design
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 3
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car Volvo V60 Polestar: WTCC má nový safety car

Volvo se vrací v plné síle do mistrovství světa…

Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto Volvo V60 D5 Twin Engine Special edition: Dva motory, jedno auto

Po hybridu T8 Twin Engine prezentovaném v nové generaci…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…