VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

 
 

Dobrá zpráva – sedm lidí a spousta zavazadel se ve slušném komfortu dá převážet za velice rozumné peníze. I když je to „jen“ užitkový vůz.

Volkswagen Caddy po posledním faceliftu nevypadá nutně jako obouchatelná dodávka a má, alespoň přídí, daleko blíže ke Golfu a Touranu. Instalatér či pekař to neocení, pro zbytek populace jde ale o jasný signál: VW má další řadu plnohodnotných osobních vozů.

obrázek [210 x 57] Po sestupné škále Multivan-Transporter-Sharan-Touran následovalo až donedávna malé vakuum, protože Caddy byl i v osobních variantách s označením Life přece jen spíše zkulturněnou dodávkou.

Při pohledu na aktuálně testované provedení Caddy Maxi je ale jasno: vzhledově i podvozkově jde sice stále o kentaura s hlavou Golfu a užitkovou zádí, ale kombinace to vůbec není špatná a už vůbec ne násilná.

Nejde přitom o vzhled – ten je subjektivní a jakkoli se nám líbila například zatmavená zadní skla a přechod od A-sloupku ke zvýšené střeše, respektujeme, že se tento způsob roubování někomu líbit nemusí. Stále ale máme před očima prostorovou mantru – a tu nám, zdá se, Caddy plní dostatečně.

Prodloužený třímetrový rozvor a bezmála pětimetrová délka udělaly z už tak prostorného základního provedení prostorového krále.

obrázek [600 x 257]  

Přední dvojice sedadel umožňuje posádce cítit se jako v kombinaci Golfu s Touranem – kvalitní materiály, pohodlné a široce nastavitelné sedačky a spousta místa ve všech směrech a optimální ergonomie ovladačů je standardem, na užitkový původ odkazují snad jen větší kruhové výdechy ventilace.

Dvojice bočních posuvných dveří pak umožňuje opravdu pohodlný přístup k trojsedadlu ve druhé řadě a dvoumístné lavici v řadě třetí. A co je na tom tak zvláštního? Jednak je přístup díky šířce dveří pohodlný opravdu a jednak je všech pět míst v zadních řadách plnohodnotných. Vnitřní šířka 1500 mm ve druhé, respektive 1420 mm ve třetí řadě mluví za mnohé.

A příběh nekončí – vzhůru výklopná a proklatě těžká záď zabírá sice při otevírání spoustu místa, ale odhaluje hlavní přednost vozu – i v sedmimístné konfiguraci zbývá na zavazadla opravdu hodně místa. I na zadních sedadlech nepřijdete do styku s odhaleným plechem – v interiéru použité plasty jsou sice tvrdé a šedé, ale působí méně zničitelně než u leckteré konkurence.

Variabilita je otázkou priorit – pekelně těžká je zejména zadní lavice, ale její uvolnění a zpětné uchycení je jednoduché a na rozdíl od mnohých MPV si zdejší drážky a úchyty k sobě najdou cestu téměř samy. Vyjmutí trojsedadla ve druhé řadě je pak obdobné jako v Touranu a zvládne ho i průměrně nezdatný muž či žena.

Jízda s předlouhým skorovanem má předpokládatelná specifika, auto ale řidiči leccos usnadňuje parkovacím asistentem vzadu a rozměrnými bočními zrcátky. Komfort odpružení je poplatný tuhosti listových per na zadní nápravě, ani v městském provozu jsme překvapivě nezaznamenali žádné velké výskoky a to ani na obávaných příčných nerovnostech.

obrázek [600 x 453]  

Motor 1,6 TDI s maximálním výkonem 75 kW je pro auto těchto rozměrů a hmotnosti papírově před smrtí, v reálu to ale vůbec není zlé. Městský a poklidný meziměstský pohyb zvládá bez velkého vytáčení a cestující si tak mohou užívat jeho největší výhody – měkkosti a relativní pružnosti.

Dvoulitr sice nabídne o pořádný kus dynamiky více, u námi testovaného motoru jsme ale získali dojem, že k danému charakteru vozu a především možnostem podvozku sedí daleko lépe. Trhat asfalt se s takovým motůrkem pochopitelně nedá, ale pozitiv je i tak dost.

Spotřeba se za celou dobu testu nepřehoupla přes šestiapůllitrovou hranici, průměrně si pak 1,8 tuny vážící stěhovák řekl ve smíšeném provozu o neskutečných 5,4 l/100 km. Pokusy o udržení dálničního limitu na pohříchu jen pátý převodový stupeň byly ovšem korunovány hodnotou 8,1 l/100 km, každé jen drobné zmírnění rychlosti ale pak přineslo významné úspory.

Téměř nekonečný prostor, a oproti čistokrevně osobním MPV lehce užitkovější interiér a skákavější odpružení – taková je charakteristika vozu, které by neměl opomenout kdokoli s poptávkou po převoz sedmi lidí ve velice slušném komfortu za velice slušné peníze.

První cena vozu506.579,- Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací640.223,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Základní cena testovaného vozu621.681,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků710.229,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)

Plusy

  • Mimořádně prostorný interiér
  • Tichý a úsporný motor
  • Plnohodnotných sedm míst
  • Exteriér srovnatelný s osobními vozy
  • Dílenské zpracování

Minusy

  • Dražší příplatková výbava
  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Pouze pětistupňová převodovka
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI

Cena v základní výbavě: 621 681 Kč Cena v testované výbavě: 710 229 Kč

Základní výbava:Antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu (ASR), elektronický stabilizační program ESP, regulace brzdného účinku motoru (MSR), airbag řidiče a spolujezdce (možnost deaktivace airbagu spolujezdce), boční airbagy vpředu, mlhové světlomety integrované v nárazníku, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu, automatický spínač světlometů, trvalé svícení s funkcí "Coming home", 3. brzdové světlo, imobilizér, rádio "RCD 310" se 6 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, multifunkční ukazatel/palubní počítač, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, 12V elektrická zástrčka v zavazadlovém prostoru, emisní norma EURO 5, zdířka AUX-IN v přihrádce spolujezdce pro připojení vnějšího zdroje zvuku, opěrky hlavy v kabině řidiče výškově a sklonově nastavitelné, opěrky hlavy v prostoru pro cestující výškově nastavitelné, kožený volant a madlo řadicí páky, středová konzole s výškově a podélně nastavitelnou loketní opěrkou a třemi držáky nápojů, 4 odkládací sítky v ložném prostoru nad bočními okny, pevná okna v prostoru pro cestující vpravo i vlevo, komfortní obložení střechy a postranních částí v kabině a v prostoru pro cestující, sklopný kryt zavazadlového prostoru, odkládací schránka s víkem u spolujezdce, osvětlená, kosmetická zrcátka vlevo a vpravo, s krytem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, látkové potahy sedadel "Cheyenne", komfortní sedadla řidiče a spolujezdce (výškově nastavitelná) s odkládacími přihrádkami pod sedadly, trojsedadlo v 1. řade sedadel (sklopné v poměru 1/3 –2/3 a překlápecí), dvojlavice sklopná v 2. řade sedadel, přední a zadní nárazník - v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, chromovaná maska chladiče, plnohodnotné rezervní kolo ocelové, dojezdová lepicí souprava "tire mobility set", zadní výklopné dveře s vyhřívaným sklem, stěračem, posuvné dveře vpravo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), posuvné dveře vlevo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující, přední sklo pohlcující tepelné záření, strešní nosníky, palivová nádrž 60 l.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.460,-Kč), parkpilot vzadu (+9.683,- Kč), zadní křídlové dveře - prosklené (+6.336,- Kč), tempomat a multifunkční ukazatel/palubní počítač (+15.126,- Kč), klimatizace "Climatronic" s dvouzónovou automatickou regulací (+42.769,- Kč), 4 kola z lehkých slitin 6J x 16, pneumatiky 205/55 R 16 94H (+26.270,- Kč), částečná kožená výbava - kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy (+4.562,- Kč), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující Privacy, přední sklo pohlcující tepelné záření (+6.390,- Kč).

Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth

Operátora O2 povede od ledna příštího roku dosavadní šéf…

ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné

ČNB dále přitvrdila vůči domácím bankám. Ty budou muset…

Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export

Česká PepsiCo loni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7…

Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí

Na Úřadu vlády skončili vedoucí pracovníci z období…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 3880
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 625
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1831
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,13
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

 



 
Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Dnes 14:50

Německá značka Volkswagen mohutně expanduje v oblasti SUV. Po letos uvedeném T-Rocu přijde ještě menší model, T-Cross.




Blesk.cz

Těhotná matka (17) z Výměny manželek: Strach o druhé dítě a návštěvy sociálky!

Těhotná matka (17) z Výměny manželek: Strach o druhé…

Některé příběhy rodin z Výměny manželek si diváci pamatují ještě dlouho po odvysílání. Zatímco drsná Jana s…

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody: Vondráčková promluvila o emigraci a životě s tanečnicí

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody:…

V neděli ráno zemřel kytarista a zpěvák kapely Blue Effect Miloš Svoboda (†70)! Do hudebního nebe se dostal…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a Slavie, vedl také reprezentaci

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a…

Po boji s vážnou nemocí zemřel ve věku 67 let Josef Pešice. Do paměti fotbalových fanoušků se zapsal během…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…