VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

 
 
22.12. 2011 Ondřej Šuch

Dobrá zpráva – sedm lidí a spousta zavazadel se ve slušném komfortu dá převážet za velice rozumné peníze. I když je to „jen“ užitkový vůz.

Volkswagen Caddy po posledním faceliftu nevypadá nutně jako obouchatelná dodávka a má, alespoň přídí, daleko blíže ke Golfu a Touranu. Instalatér či pekař to neocení, pro zbytek populace jde ale o jasný signál: VW má další řadu plnohodnotných osobních vozů.

obrázek [210 x 57] Po sestupné škále Multivan-Transporter-Sharan-Touran následovalo až donedávna malé vakuum, protože Caddy byl i v osobních variantách s označením Life přece jen spíše zkulturněnou dodávkou.

Při pohledu na aktuálně testované provedení Caddy Maxi je ale jasno: vzhledově i podvozkově jde sice stále o kentaura s hlavou Golfu a užitkovou zádí, ale kombinace to vůbec není špatná a už vůbec ne násilná.

Nejde přitom o vzhled – ten je subjektivní a jakkoli se nám líbila například zatmavená zadní skla a přechod od A-sloupku ke zvýšené střeše, respektujeme, že se tento způsob roubování někomu líbit nemusí. Stále ale máme před očima prostorovou mantru – a tu nám, zdá se, Caddy plní dostatečně.

Prodloužený třímetrový rozvor a bezmála pětimetrová délka udělaly z už tak prostorného základního provedení prostorového krále.

obrázek [600 x 257]  

Přední dvojice sedadel umožňuje posádce cítit se jako v kombinaci Golfu s Touranem – kvalitní materiály, pohodlné a široce nastavitelné sedačky a spousta místa ve všech směrech a optimální ergonomie ovladačů je standardem, na užitkový původ odkazují snad jen větší kruhové výdechy ventilace.

Dvojice bočních posuvných dveří pak umožňuje opravdu pohodlný přístup k trojsedadlu ve druhé řadě a dvoumístné lavici v řadě třetí. A co je na tom tak zvláštního? Jednak je přístup díky šířce dveří pohodlný opravdu a jednak je všech pět míst v zadních řadách plnohodnotných. Vnitřní šířka 1500 mm ve druhé, respektive 1420 mm ve třetí řadě mluví za mnohé.

A příběh nekončí – vzhůru výklopná a proklatě těžká záď zabírá sice při otevírání spoustu místa, ale odhaluje hlavní přednost vozu – i v sedmimístné konfiguraci zbývá na zavazadla opravdu hodně místa. I na zadních sedadlech nepřijdete do styku s odhaleným plechem – v interiéru použité plasty jsou sice tvrdé a šedé, ale působí méně zničitelně než u leckteré konkurence.

Variabilita je otázkou priorit – pekelně těžká je zejména zadní lavice, ale její uvolnění a zpětné uchycení je jednoduché a na rozdíl od mnohých MPV si zdejší drážky a úchyty k sobě najdou cestu téměř samy. Vyjmutí trojsedadla ve druhé řadě je pak obdobné jako v Touranu a zvládne ho i průměrně nezdatný muž či žena.

Jízda s předlouhým skorovanem má předpokládatelná specifika, auto ale řidiči leccos usnadňuje parkovacím asistentem vzadu a rozměrnými bočními zrcátky. Komfort odpružení je poplatný tuhosti listových per na zadní nápravě, ani v městském provozu jsme překvapivě nezaznamenali žádné velké výskoky a to ani na obávaných příčných nerovnostech.

obrázek [600 x 453]  

Motor 1,6 TDI s maximálním výkonem 75 kW je pro auto těchto rozměrů a hmotnosti papírově před smrtí, v reálu to ale vůbec není zlé. Městský a poklidný meziměstský pohyb zvládá bez velkého vytáčení a cestující si tak mohou užívat jeho největší výhody – měkkosti a relativní pružnosti.

Dvoulitr sice nabídne o pořádný kus dynamiky více, u námi testovaného motoru jsme ale získali dojem, že k danému charakteru vozu a především možnostem podvozku sedí daleko lépe. Trhat asfalt se s takovým motůrkem pochopitelně nedá, ale pozitiv je i tak dost.

Spotřeba se za celou dobu testu nepřehoupla přes šestiapůllitrovou hranici, průměrně si pak 1,8 tuny vážící stěhovák řekl ve smíšeném provozu o neskutečných 5,4 l/100 km. Pokusy o udržení dálničního limitu na pohříchu jen pátý převodový stupeň byly ovšem korunovány hodnotou 8,1 l/100 km, každé jen drobné zmírnění rychlosti ale pak přineslo významné úspory.

Téměř nekonečný prostor, a oproti čistokrevně osobním MPV lehce užitkovější interiér a skákavější odpružení – taková je charakteristika vozu, které by neměl opomenout kdokoli s poptávkou po převoz sedmi lidí ve velice slušném komfortu za velice slušné peníze.

První cena vozu506.579,- Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací640.223,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Základní cena testovaného vozu621.681,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků710.229,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)

Plusy

  • Mimořádně prostorný interiér
  • Tichý a úsporný motor
  • Plnohodnotných sedm míst
  • Exteriér srovnatelný s osobními vozy
  • Dílenské zpracování

Minusy

  • Dražší příplatková výbava
  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Pouze pětistupňová převodovka
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI

Cena v základní výbavě: 621 681 Kč Cena v testované výbavě: 710 229 Kč

Základní výbava:Antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu (ASR), elektronický stabilizační program ESP, regulace brzdného účinku motoru (MSR), airbag řidiče a spolujezdce (možnost deaktivace airbagu spolujezdce), boční airbagy vpředu, mlhové světlomety integrované v nárazníku, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu, automatický spínač světlometů, trvalé svícení s funkcí "Coming home", 3. brzdové světlo, imobilizér, rádio "RCD 310" se 6 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, multifunkční ukazatel/palubní počítač, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, 12V elektrická zástrčka v zavazadlovém prostoru, emisní norma EURO 5, zdířka AUX-IN v přihrádce spolujezdce pro připojení vnějšího zdroje zvuku, opěrky hlavy v kabině řidiče výškově a sklonově nastavitelné, opěrky hlavy v prostoru pro cestující výškově nastavitelné, kožený volant a madlo řadicí páky, středová konzole s výškově a podélně nastavitelnou loketní opěrkou a třemi držáky nápojů, 4 odkládací sítky v ložném prostoru nad bočními okny, pevná okna v prostoru pro cestující vpravo i vlevo, komfortní obložení střechy a postranních částí v kabině a v prostoru pro cestující, sklopný kryt zavazadlového prostoru, odkládací schránka s víkem u spolujezdce, osvětlená, kosmetická zrcátka vlevo a vpravo, s krytem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, látkové potahy sedadel "Cheyenne", komfortní sedadla řidiče a spolujezdce (výškově nastavitelná) s odkládacími přihrádkami pod sedadly, trojsedadlo v 1. řade sedadel (sklopné v poměru 1/3 –2/3 a překlápecí), dvojlavice sklopná v 2. řade sedadel, přední a zadní nárazník - v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, chromovaná maska chladiče, plnohodnotné rezervní kolo ocelové, dojezdová lepicí souprava "tire mobility set", zadní výklopné dveře s vyhřívaným sklem, stěračem, posuvné dveře vpravo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), posuvné dveře vlevo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující, přední sklo pohlcující tepelné záření, strešní nosníky, palivová nádrž 60 l.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.460,-Kč), parkpilot vzadu (+9.683,- Kč), zadní křídlové dveře - prosklené (+6.336,- Kč), tempomat a multifunkční ukazatel/palubní počítač (+15.126,- Kč), klimatizace "Climatronic" s dvouzónovou automatickou regulací (+42.769,- Kč), 4 kola z lehkých slitin 6J x 16, pneumatiky 205/55 R 16 94H (+26.270,- Kč), částečná kožená výbava - kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy (+4.562,- Kč), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující Privacy, přední sklo pohlcující tepelné záření (+6.390,- Kč).

Zakročte proti stávkám. Vlastník British Airways a Ryanairu zatlačí na Brusel Zakročte proti stávkám. Vlastník British Airways a Ryanairu zatlačí na Brusel

Společnost AG, vlastník British Airways, a nízkonákladové…

NASA varuje: Bouře na Marsu přerostla v celoplanetární problém NASA varuje: Bouře na Marsu přerostla v celoplanetární problém

Bouře, která několik týdnů víří prach na Marsu, už nabyla…

Řecká energetická firma PPC má šest zájemců včetně českých společností Indoverse a EPH Řecká energetická firma PPC má šest zájemců včetně českých společností Indoverse a EPH

O 40procentní podíl v uhelných elektrárnách řecké státní…

Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy

Jedna z nejvěhlasnějších značek automobilového průmyslu –…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 3880
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 625
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1831
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,13
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

Škoda Felicia slaví výročí. Připomeňte si ji ve velké fotogalerii Škoda Felicia slaví výročí. Připomeňte si ji ve velké fotogalerii

V letech 1994 až 2001 bylo vyrobeno celkem 1.420.441 vozů…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Včera

V době pod General Motors se Saab snažil snížit výrobní náklady i využitím americké techniky. Výsledkem byl mimo jiné model 9-7X.




Blesk.cz

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy. Zahrají na Metronome Festivalu

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy.…

Přípravy na Metronome Festival Prague 2018 finišují, největší hudební víkend v Praze začne už v pátek. Do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v Hoffenheimu, ujme se Lipska

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v…

Úspěšný trenér Julian Nagelsmann po nadcházející sezoně opustí fotbalisty Hoffenheimu, které na jaře dovedl k…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…