Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ťok mění názor: Kontroly aut s podvodným softwarem by měly být povinné

Ťok mění názor: Kontroly aut s podvodným softwarem by měly být povinné

Ťok mění názor: Kontroly aut s podvodným softwarem by měly být povinné Zdroj: acz

redakce AUTO.CZ
Diskuze (180)
Kontroly aut s podvodným softwarem by měly být povinné také v Česku. Dřívější výroky ministra dopravy Ťoka ale hovořily úplně jinak. Zatím se stále oficiálně neví, jak chce koncern Volkswagen postižené vozy opravit.

Česko pravděpodobně bude muset stejně jako Německo nařídit povinné prohlídky všech vozů z koncernu Volkswagen, jež měly instalovaný software, který umožňoval obcházet měření emisí. První svolávací akce by se mohla uskutečnit na jaře příštího roku. ČTK a Českému rozhlasu to řekl ministr dopravy Dan Ťok, který o emisním skandálu jednal v Berlíně se svým německým protějškem Alexanderem Dobrindtem.

„Stále to zkoumáme, ale víc a víc docházíme k závěru, že abychom byli v souladu s homologací a aby u nás jezdila auta, která jsou legálně na silnicích, tak bez toho, aby auta prošla servisem, kontrolou a změnou softwaru, to ta auta nedodrží," řekl Ťok. Podle něj vše naznačuje, že do servisu bude muset zhruba 40.000 vozů Volkswagen, Audi a Seat, ale také asi 106.000 vozů Škoda.

Ťok si neumí představit, že by Česko přistoupilo ke zcela jinému řešení než Německo, které už se pro povinné kontroly vozů z koncernu Volkswagen rozhodlo. „V Německu je to povinné. Když se někdo nedostaví ani po druhém nebo třetím vyzvání, tak mu seberou technickou a to auto nesmí na silnici. Já se trochu obávám, že budeme muset postupovat podobným způsobem," řekl ministr. Na samém začátku kauzy Dieselgate ale hovořil jinak - majitelé postižených automobilů měli jezdit do servisů dobrovolně.

Podle Ťoka nelze očekávat, že by kontroly vozů začaly ještě v letošním roce. První svolávací akce by se podle něj mohla uskutečnit příští rok na jaře a z kapacitních důvodů budou kontroly rozloženy do celého roku. Svolávací akce by se podle ministra měly konat postupně podle typu vozu a typu motoru.

Vstoupit do diskuze (180)