Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota a Nissan svolávají další tři miliony aut kvůli airbagům

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Automobilky Toyota a Nissan svolají po celém světě do servisů další více než tři miliony aut. Firmy oznámily, že chtějí vyměnit potenciálně vadné nafukovače airbagů od společnosti Takata.

Tohle je další ze série rozsáhlých svolávacích akcí kvůli airbagům firmy Takata. Její šéf Šigehisa Takada (na snímku) se poprvé od začátku skandálu s airbagy objevil na tiskové konferenci a omluvil se.

Toyota oznámila, že svolá dalších 2,86 milionu aut, z toho více než polovinu v Evropě. Svolávací akce zahrnuje 24 modelů z let 2003 až 2008. Automobilka už tento měsíc kvůli stejnému problému svolala 1,37 milionu aut ve Spojených státech.

Nissan po podobné svolávací akci v Severní Americe vyzve do servisu dalších 198.000 vozidel z let 2007 a 2008.

Automobilky chtějí u nejnověji svolávaných vozů nechat vyměnit potenciálně vadné nafukovače airbagů na straně spolujezdce. Zástupci obou firem uvedly, že k žádným nehodám ani zraněním kvůli možné závadě u airbagů ve svolávaných vozech nedošlo.

Takata je předním světovým výrobcem airbagů a od roku 2000 jich dodala automobilkám více než 100 milionů. Od roku 2008 byly svolány k opravám už desítky milionů vozů vybavených airbagy od Takaty a se závadou je spojováno nejméně osm případů úmrtí a více než stovka zranění. Toyota, která je největším světovým výrobcem aut, svolala od začátku této krize již skoro 11 milionů vozů.

Američtí zákonodárci naznačili, že Takata mohla upřednostňovat vlastní finanční zisky před bezpečností, což mohlo mít na potíže s airbagy vliv. Firma tato tvrzení zpochybnila.

Výkonný ředitel Takada před novináři vyjádřil nad problémy politování a uvedl, že jejich příčiny se nadále zjišťují. "Přesný důvod vám bohužel stále nemůžeme sdělit," řekl. Omluvil se za to, že na otázky neodpověděl veřejně již dříve a spolu s dalšími dvěma vedoucími pracovníky firmy své vystoupení doprovodil úklonou.

Takada rovněž podotkl, že firma potřebuje v řadě oblastí provést změny k lepšímu. "Musíme teď znovu promyslet, jak to udělat, a také jak lépe řídit náš dodavatelský řetězec.".

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - Ham.
28. 6. 2015 22:05
Ten pán
dal pojmu "kyselý ksicht" zcela nový, vyšší rozměr. >:-[]
Avatar - eXp10it
28. 6. 2015 17:40
Re: AB
Pletete si kvalitu se spolehlivostí. Japonská auta byla vždy velmi spolehlivá ale kvalitou spíš podprůměr.
Avatar - praděda7
28. 6. 2015 08:37
Re: AB
Tady jde o vůli uznat chybu a snahu ji napravit. Na to je koncern bohužel krátký. Jen rozvodové řetězy jsou dlouhé, že? ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2015 20:28
Re: ..
Tak tak. Zvlášť když jeho vyjádření mi přijde tak trochu bezradné.
27. 6. 2015 17:28
Re: AB
No jo, prostě legendární "japonská kvalita" ;-\ :-( :'-(