reklama


Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji

Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji

 
 

Toyota Auris prodělala po třech letech výroby modernizaci vzhledu i techniky. Nový model uvidí veřejnost poprvé na začátku března v Ženevě.

Vizuální změny u tří- a pětidveřových hatchbacků představují nová přední maska, která se rozšířila a dostala dvě vodorovná žebra. Přední světlomety jsou v horní části hranatější, změnil se také přední nárazník. Rovněž vzadu je nový s rozšířenými rohy, proměnila se i grafika koncových světel.

Uvnitř najdeme nové optitronové palubní přístroje a měkčené plasty. Úpravy se dotkly také středové konzoly, originální most v její spodní části ale zůstal. Technické novinky představuje změněná charakteristika zavěšení a elektrický posilovač řízení, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti vozu.

Benzinové motory reprezentuje hlavně pohonná jednotka 1,33 VVT-i se systémem Start-Stop o výkonu 73 kW (99 k)/6000 min-1 s maximálním točivým momentem 128 Nm ve 3800 min-1. V kombinaci spotřebuje 5,9 l/100 km. Tu doplňuje větší motor 1,6 l s 97 kW (132 k) v 6400 min-1. Jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 160 Nm ve 4400 min-1.

Turbodiesely jsou v nabídce tři. Nejmenší 1,4 D-4D nabízí 66 kW (90 k) ve 3800 min-1 a 205 Nm mezi 1200 a 2800 min-1, přičemž se může pochlubit spotřebou nafty 4,7 l/100 km, pochopitelně v kombinovaném režimu. Prostřední 2,0 D-4D poskytuje 93 kW (126 k) ve 3600 min-1 a na přední kola je přenášeno maximálně 310 Nm mezi 1800 a 2400 min-1. Tento agregát je vybaven filtrem pevných částic.

Největším turbodieselem je 2,2 D-CAT. Jeho objem 2231 cm3 je pro nižší střední třídu poněkud netypický, motor podobné velikosti nabízel před lety Nissan v druhé generaci Almery, dnes je jediným přímým konkurentem Honda Civic 2,2 i-CTDi. Pohonná jednotka v novém Aurisu nabízí 130 kW (177 k) ve 3600 min-1 a 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2800 min-1. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené nebo samočinné MultiMode s možností manuální volby rychlostních stupňů, které jsou k dispozici pro nejsilnější zážehovou verzi a nejslabší vznětovou.

Podvozek je dnes již klasický, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, pouze nejvýkonnější a nejtěžší turbodiesel má na zadní nápravě víceprvkové závěsy. Brzdy jsou ve všech případech kotoučové. Elektronické systémy zastupují ABS, distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, stabilizace VSC a kontrola trakce TRC. Levnější verze jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, dražší mohou mít až sedmnáctipalcové lité ráfky.

Faceliftovaný Auris se objeví poprvé v Ženevě a prakticky okamžitě po autosalonu se začne v Evropě prodávat. Na podzim doplní modelovou řadu produkční varianta hybridu HSD.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

Kancléř Kynštetr končí. Kvůli poslanecké jídelně Kancléř Kynštetr končí. Kvůli poslanecké jídelně

Dlouholetý kancléř Sněmovny Petr Kynštetr obhajoval…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Dnes 18:47

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Ind vyráběl chytré mobily za stovku. Došlápl si na něj obchodník se sluchátky

Ind vyráběl chytré mobily za stovku. Došlápl si na…

Mohit Goel, který založil firmu Ringing Bells, byl zatčen pro podezření z podvodu. Jeho firma vyrábí chytré…

Herečka a zpěvačka Bára Poláková: Prozradila pohlaví svého miminka!

Herečka a zpěvačka Bára Poláková: Prozradila pohlaví…

Herečka a zpěvačka Bára Poláková (33) už je v 8. měsíci těhotenství, a než se naděje, bude mít její půvabná…

 

iSport.cz

Slavia a titul? Rajnoch slíbil přijít ve slipech, sparťan Novotný překvapil

Slavia a titul? Rajnoch slíbil přijít ve slipech,…

Zatím jsou v lize druzí, ale co na konci sezony? Mistrovské ambice fotbalistů Slavie se probíraly v novém pořadu…

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i odvážný návrat do historie

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i…

Sezona Formule 1 ještě nezačala, pár týdnu si motorističtí nadšenci musí počkat. Ale už nyní je stáje navnazují…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama