Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji

Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji

 
 

Toyota Auris prodělala po třech letech výroby modernizaci vzhledu i techniky. Nový model uvidí veřejnost poprvé na začátku března v Ženevě.

Vizuální změny u tří- a pětidveřových hatchbacků představují nová přední maska, která se rozšířila a dostala dvě vodorovná žebra. Přední světlomety jsou v horní části hranatější, změnil se také přední nárazník. Rovněž vzadu je nový s rozšířenými rohy, proměnila se i grafika koncových světel.

Uvnitř najdeme nové optitronové palubní přístroje a měkčené plasty. Úpravy se dotkly také středové konzoly, originální most v její spodní části ale zůstal. Technické novinky představuje změněná charakteristika zavěšení a elektrický posilovač řízení, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti vozu.

Benzinové motory reprezentuje hlavně pohonná jednotka 1,33 VVT-i se systémem Start-Stop o výkonu 73 kW (99 k)/6000 min-1 s maximálním točivým momentem 128 Nm ve 3800 min-1. V kombinaci spotřebuje 5,9 l/100 km. Tu doplňuje větší motor 1,6 l s 97 kW (132 k) v 6400 min-1. Jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 160 Nm ve 4400 min-1.

Turbodiesely jsou v nabídce tři. Nejmenší 1,4 D-4D nabízí 66 kW (90 k) ve 3800 min-1 a 205 Nm mezi 1200 a 2800 min-1, přičemž se může pochlubit spotřebou nafty 4,7 l/100 km, pochopitelně v kombinovaném režimu. Prostřední 2,0 D-4D poskytuje 93 kW (126 k) ve 3600 min-1 a na přední kola je přenášeno maximálně 310 Nm mezi 1800 a 2400 min-1. Tento agregát je vybaven filtrem pevných částic.

Největším turbodieselem je 2,2 D-CAT. Jeho objem 2231 cm3 je pro nižší střední třídu poněkud netypický, motor podobné velikosti nabízel před lety Nissan v druhé generaci Almery, dnes je jediným přímým konkurentem Honda Civic 2,2 i-CTDi. Pohonná jednotka v novém Aurisu nabízí 130 kW (177 k) ve 3600 min-1 a 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2800 min-1. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené nebo samočinné MultiMode s možností manuální volby rychlostních stupňů, které jsou k dispozici pro nejsilnější zážehovou verzi a nejslabší vznětovou.

Podvozek je dnes již klasický, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, pouze nejvýkonnější a nejtěžší turbodiesel má na zadní nápravě víceprvkové závěsy. Brzdy jsou ve všech případech kotoučové. Elektronické systémy zastupují ABS, distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, stabilizace VSC a kontrola trakce TRC. Levnější verze jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, dražší mohou mít až sedmnáctipalcové lité ráfky.

Faceliftovaný Auris se objeví poprvé v Ženevě a prakticky okamžitě po autosalonu se začne v Evropě prodávat. Na podzim doplní modelovou řadu produkční varianta hybridu HSD.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sto dní Trumpa: Plnění domácích slibů vázne. Chybějí hlasy i peníze Sto dní Trumpa: Plnění domácích slibů vázne. Chybějí hlasy i peníze

Jedním z hlavních záměrů Donalda Trumpa bylo urychleně…

Policie testuje novou zbraň na řidiče, upravené elektromobily BMW Policie testuje novou zbraň na řidiče, upravené elektromobily BMW

Česká policie aktuálně testuje 11 exemplářů BMW i3. Deset…

V Rusku se demonstruje proti Putinovi, policie zatýká po desítkách V Rusku se demonstruje proti Putinovi, policie zatýká po desítkách

Několik stovek lidí se sešlo v Moskvě na demonstraci…

Díky intervencím stouply ČNB rezervy o víc jak třetinu na 2 biliony korun Díky intervencím stouply ČNB rezervy o víc jak třetinu na 2 biliony korun

Česká národní banka měla ke konci loňského roku většinu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Sanitky jsou lékařovou vášní: Sestavil neskutečnou sbírku!

Sanitky jsou lékařovou vášní: Sestavil neskutečnou sbírku!

Dnes 16:30

Když potkáte v okolí Hradce Králové starou sanitku, nejspíš ji řídí sám šéf tamní záchranky Jiří Mašek. Veterány jsou totiž jeho vášní a řadu z nich ještě zažil v lékařské službě.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Turci zablokovali přístup na Wikipedii. Nelíbilo se jim, co se tu o nich píše

Turci zablokovali přístup na Wikipedii. Nelíbilo se…

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii, bezplatné encyklopedii na internetu. Důvodem je obsah, který prezentuje…

 

iSport.cz

Kvalifikaci v Soči ovládlo Ferrari, vyhrál Vettel před Räikkönenem

Kvalifikaci v Soči ovládlo Ferrari, vyhrál Vettel…

Do Velké ceny Ruska odstartují z první řady oba vozy Ferrari, což se italské stáji v mistrovství světa formule 1…

Barometr síly českých týmů: Voráček a spol.? Nej parta od bronzu s Jágrem

Barometr síly českých týmů: Voráček a spol.? Nej…

Nabrat posily z NHL a hurá za titulem mistra světa, šéf hokejové federace René Fasel vám předává pohár. Krásná…

 

Reflex.cz

Makedonci vyřešili krizi demokracie. Dávají poslancům přes hubu

Makedonci vyřešili krizi demokracie. Dávají…

Konečně! Trvalo tisíce let, než Makedonie dosáhla stejně gigantickéhom úspěchu jako za dob Alexandra…

Nový komiks: Orgán boží spravedlnosti Punisher a orgány létající vzduchem

Nový komiks: Orgán boží spravedlnosti Punisher a…

Superhrdinové Marvelu se mají skvěle. Ti velkoformátoví mají obří blockbustery v kinech, ti „druhořadí“ zvesela…