Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Aygo Czech: Jízdní dojmy, české ceny

Diskuze (18)
Oranžová zrcátka, diody a akční ceny – to jsou hlavní zbraně modernizované Toyoty Aygo.

Malá kolínská trojčataletos podstoupila facelift, během sedmi let už druhý. Při české prezentaci jsme krátce vyzkoušeli modernizovanou Toyotu Aygo.

Nový je přední nárazník s lichoběžníkovým otvorem, maska chladiče, kapota motoru a palubní deska z tmavšího plastu. V katalogu se objevují dvě nové barvy karoserie (oranžová a béžová) a nové kryty ocelových kol.

Oranžový kontrast

Akční model Aygo Czech Edition přidává specialitu v podobě oranžových krytů zrcátek a klik dveří. V oranžovém provedení si toho nevšimnete, v šedém nebo černém laku ale tyto detaily doslova tahají za oči.

Specialitou pro Czech Edition jsou navíc diody pro denní svícení. Pro standardní výbavy se nenabízí ani za příplatek.

Pod kapotou se nic nezměnilo, ladil se ale podvozek. Aygo nyní jezdí na nových tlumičích. Díky nim je malá Toyota nečekaně pohodlná a překvapivě snadno si poradí i s výraznějšími nerovnostmi. Toyota dále slibuje lepší zvukovou izolaci motoru. Tříválec je sice stále pořádně slyšet, faktem ale je, že jeho hluk ani v dálničních rychlostech neobtěžuje.

Jinak ale vše zůstává po starém. Potěší výborné využití vnitřního prostoru, které si však vynutilo minimalistický zavazadlový prostor. Dobře se sedí i vzadu, kde přijdou vhod přiměřeně dlouhé sedáky ukotvené dostatečně vysoko nad podlahou.

Škoda jen, že si Aygo ponechalo nepřesné řazení. Zamrzí také absence otáčkoměru, který nenajdeme ani v příplatkové výbavě.

Nejlevnější auto s klimatizací

Ano, Toyota se chlubí sloganem nejlevnější s klimatizací. A za 169.900,- Kč (verze Base Cool) dostanete opravdu slušně vybavené auto – má klimatizaci, rádio, dva airbagy a posilovač řízení. Příplatek za pětidveřovou karoserii je rovných 10 tisíc.

Za 199.900,- Kč se pak nabízí Terra. Zde je pětidveřová karoserie již standardem, stejně jako boční airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a elektrické stahování bočních oken. Kliky a zrcátky jsou lakovány v barvě karoserie.

Stejných 199.900,- Kč stojí i zmiňovaná Czech Edition. S ní zákazník bezplatně získá metalický lak (jinak +8.000,- Kč), LED denní světla a již zmíněné kliky a zrcátka v oranžové barvě.

Kdo nechce dělat kompromisy, musí připlatit dalších 10 tisíc za stabilizační systém. Za litá kola chce Toyota navíc 8 tisíc, za přední mlhovky (dostupné jen pro Czech Edition) 5 tisíc korun.

V polovině roku se začne bez příplatku nabízet ECO paket. Zájemci o snížení emisí CO2 ze 102 na 99 g/km dostanou auto s delšími převody a pneumatiky s nižším valivým odporem.

Toyota Aygo 2012 - technická data a ceny
Motor1,0 VVT-i 3dv.1,0 VVT-i1,0 VVT-i MM
Převodovka5M5M5MM
Zdvihový objem [cm3]998998998
Válce/ventily3/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]50/600050/600050/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]93/360093/360093/3600
Max. rychlost [km/h]157157157
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,214,214,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,44,5
Cena Base Cool [Kč]169.900,-179.900,--
Cena Terra [Kč]189.900,-199.900,-219.900,-
Cena Czech Edition [Kč]-199.900,-219.900,-

Kromě nákupu za hotové má Toyota v nabídce i stavebnicové financování. Základní model se nabízí za akontaci 3.799,- Kč a stejná je i výše splátky. Financování trvá 6 let a má RPSN 11,94 %. U modelu Aygo Czech Edition pak měsíční splátka činí 4.429,- Kč.

Diskuze (18)
26. 2. 2012 17:58
Re: Stahování oken
ale zas ma horsi pristup k ovladani sveho okna. Takže pro někoho horší pro někoho lepší.
26. 2. 2012 17:20
Re: Stahování oken
Pokud vím, tak u Citigo je to o tom, že to otvírání oken na středovém tunelu není, musíte se naklonit ke spolujezdci, pokud chcete otevřít jeho okno.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2012 15:27
Re: Stahování oken
.. že řidič může "ovládat" i okno u spolujezdce (když jeho ovládání nemá jako zde i na své straně..
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2012 15:25
Re: Stahování oken
Přiznám že NEvím (párkrát jsem C3 měla jen "na chvilku" - jako půjčovací auto - když jsem byla v servisu..
26. 2. 2012 12:49
Re: Stahování oken
tak c3 už je o třídu výše. Tam je tohle řešeni viditelnější setření. Má c3 nějaké komfortni funkce oken?