Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR!
V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife Honda, podle posledních informací by ji ale už brzy mohla překonat jiná japonská automobilka – Toyota!
Nejnovější Honda Civic Type R je aktuálně nejrychlejším automobilem s pohonem předních kol na Nürburgringu. Legendární okruh zvládl hot-hatch za 7 minut a 43,8 vteřiny v dubnu. Automobilce Toyota ostrý hatchback v nabídce chybí (pomineme-li limitovanou produkci Yarisu GRMN), přesto zřejmě najde na výkon Civicu odpověď.
Tou je sportovní provedení C-HR s výkonem 600 koňských sil, jenž na přelomu října a listopadu debutovalo na akci SEMA v Las Vegas. Dan Gardner, vedoucí výkonnostního odvětví Toyoty, který stojí i za tímto ostrým SUV, by na Nürburgring nejraději vyrazil už dnes. Není divu, když nejrychlejší čas na Willow Springs Raceway měl hodnotu 1:24,22, tedy lepší než Lamborghini Aventador nebo Porsche 911 GT3.
„Vůz byl postaven speciálně pro akci SEMA a aktuálně nejsou ve hře žádné budoucí plány,“ uvedl Gardner o voze, který společnost tituluje jako nejrychlejší SUV na světě. „Ale existuje dohoda (o pokusu na Nordschleife). Nepochybuji o tom, že má tohle auto na rekordní čas mezi vozy s pohonem předních kol,“ dodává hlavní tvůrce projektu.
A co přesně tuhle bestii pohání? Jde o přeplňovanou jednotku 2AZ-FE s objemem 2,4 litru párovanou s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon činí 600 koňských sil (447 kW) a auto s takovým agregátem v útrobách zrychluje z klidu na stovku za 2,9 sekundy. Jak však Gardner naznačil, pokud k rekordu dojde, bude opět zaznamenán s vozem, kterým se běžní smrtelníci jen tak nesvezou... že, Subaru?