Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR!

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife Honda, podle posledních informací by ji ale už brzy mohla překonat jiná japonská automobilka – Toyota!

Nejnovější Honda Civic Type R je aktuálně nejrychlejším automobilem s pohonem předních kol na Nürburgringu. Legendární okruh zvládl hot-hatch za 7 minut a 43,8 vteřiny v dubnu. Automobilce Toyota ostrý hatchback v nabídce chybí (pomineme-li limitovanou produkci Yarisu GRMN), přesto zřejmě najde na výkon Civicu odpověď.

Tou je sportovní provedení C-HR s výkonem 600 koňských sil, jenž na přelomu října a listopadu debutovalo na akci SEMA v Las Vegas. Dan Gardner, vedoucí výkonnostního odvětví Toyoty, který stojí i za tímto ostrým SUV, by na Nürburgring nejraději vyrazil už dnes. Není divu, když nejrychlejší čas na Willow Springs Raceway měl hodnotu 1:24,22, tedy lepší než Lamborghini Aventador nebo Porsche 911 GT3.

„Vůz byl postaven speciálně pro akci SEMA a aktuálně nejsou ve hře žádné budoucí plány,“ uvedl Gardner o voze, který společnost tituluje jako nejrychlejší SUV na světě. „Ale existuje dohoda (o pokusu na Nordschleife). Nepochybuji o tom, že má tohle auto na rekordní čas mezi vozy s pohonem předních kol,“ dodává hlavní tvůrce projektu.

A co přesně tuhle bestii pohání? Jde o přeplňovanou jednotku 2AZ-FE s objemem 2,4 litru párovanou s pětistupňovou manuální převodovkou. Výkon činí 600 koňských sil (447 kW) a auto s takovým agregátem v útrobách zrychluje z klidu na stovku za 2,9 sekundy. Jak však Gardner naznačil, pokud k rekordu dojde, bude opět zaznamenán s vozem, kterým se běžní smrtelníci jen tak nesvezou... že, Subaru?

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
8. 11. 2017 16:37
Re: návrh pro Grand Tour
Nepochopil jsi, na co narážím. Problémem je, že to "bežné auto" s rekordním časem od Hondy si stejně nemůžeš koupit jako ten speciál ;-)

Smysl by mělo porovnávat jen 2 kategorie:

1. sériová auta ze salonu, jak psal WL.
2. upravená, kde každá automobilka může ukázat, co dokáže

Avatar - Jopino
8. 11. 2017 14:57
Re: návrh pro Grand Tour
Přesně o to mi šlo a tak jsem to myslel :yes: Bohu žel se tu občas objeví zarputilci, co už.
To jako by chtěli postavit (ad absurdum) Toyotu Yaris GRMN vs. Hondu Jazz Dynamic.
8. 11. 2017 14:16
Re: návrh pro Grand Tour
Také by mě zajímalo, jak by si vedlo proti jiným speciálům, když to není sériový kus (nemůžeš si nic takového koupit). Například Audi před lety postavilo závodní TT RS jako předokolku. Pro jednu sérii, která se jezdí výhradně na NS (FWD není požadavek, to byla jejich volba). Nemělo myslím ani 400 koní (pětiválec zůstal), stálo snad kolem pěti milionů (pochopitelně bez daně), ale byl to pěkně rychlý ďáblík, hlavně na mokru.
Avatar - Jopino
8. 11. 2017 12:25
Re: návrh pro Grand Tour
Základ v 1,2T s cenou od XXX, proč ne. Auto této velikosti a schopností si zaslouží alertnativu, a tam by se mi líbilo něco jako 1,5T se 150 PS. Ta 1,8 bude asi utopie, ale možná jednou překvapí...
Už i Honda začíná cpát do Evropy KONEČNĚ motory, které nejsou slabým průměrem, viz tabulka a hodnoty u CR-V 2018

1.5 Turbo 2WD 1.5 Turbo 4WD 2.0 i-VTEC Hybrid
1498 cmł 1498 cmł 1993 cmł
10,3 : 1 10,3 : 1 13,0 : 1
142 kW (193 PS) bei 5600/min 158 kW (215 PS)
243 Nm bei 2000–5000/min 315 Nm
200 km/h 200 km/h ?
9,4 s 9,2–9,9 s 9,3 s
6,6 l BA95 6,7 l BA95 4,8 l BA95
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2017 11:51
Re: návrh pro Grand Tour
1.2T prej bude časem i v silnější verzi. S tim že by takhle vyladěný auto sneslo daleko silnější motor máš teda pravdu = myslim že ten 1.8 co se vejde i do Yarisu a jeho 212 koní by bohatě stačilo