Test Auto.cz

Toyota C-HR – Celkem Hustá káRa

30.12. 2016
Verdikt
 

Tohle fáro vypadá, jako když zdrhlo z manga komixu. Ale jak jezdí? Toyota fakt zabila…

Když jsem se byl v Miláně staticky seznámit s Toyotou C-HR, zkonstatoval jsem, že pokud Japonci nepohnojí techniku, bude mít konkurence velkej problém. Jestli ho vopravdu budou mít, zjistíte ve druhý kapitole, teď si pojďme osvěžit paměť, co je to vlastně za typa.

Kdyby bylo C-HR chlap, tak určitě pořádně namakanej skejťák nebo traceur v křiklavým vohozu. Tvary karoserie jsou jasný manga – japonský komixy s okatejma lolitkama, frajerama s čírem a bosozoku kárama. Jako chápu, že to pro někoho bude trošku silný kafe, ale wo tom to je, ne? Nelíbí? Tvůj boj… C-HR je slušnej úlet a já osobně jsem z něj na krupici.

A vevnitř je to úplně to samý, i když možná trošku jiný, než bys čekal. Futuristická palubka cajk, ale když to zase zavonačim na toho virtuálního frajera, tak má na nose rybany a na ruce chronometry Hujer. Tohle je beze srandy prémiovej interiér – všude měkkej matroš, sladěný barvy, vystajlovaný dekory, prostě mazec. Sedadla vypadaj, že budou držet jako v hot-hatchi, místo titěrnýho joysticku je pořádnej volič a volant se docela dobře drží.

Realita malinko zaostává, sedadla držej tělo hůř, než na co vypadají, ale furt vedou hodně slušně. Jediný, co mi trošku vadilo, je trošku menší rozsah podélnýho seřízení volantu. Že jsem si toho posledně nevšiml… Ale není to žádná trága, spíš drobná piha na kráse. Pravá noha řidiče má víc místa než v tiguanu a přestože se cejtím příjemně obklopený interiérem, rozhodně to není vo stísněnosti.

Dotykáč sice reaguje na každej dotek precizně, ale trošku se zpožděním, je potřeba si na to zvyknout, infotainment je přehlednej, navíc Toyota zůstala u tlačítkovýho ovládání pro ventilaci, takže no stres. Schránka v loketce má slušnou velikost, chytrofoun se dá postavit do nápojových držáků nebo položit na příjemně lepivou přihrádku pod střeďákem. Do ouška vám navíc bude valit sound z audia JBL. Jako fakt luxus, tady vepředu. Ale jeden rejpanec bych měl – v kabině jsou celkem čtyři prvky z kovovým dekorem, ale každej je jinej – lem startovacího tlačítka lesklej, kličky a dekory výdechů ventilace polomat a hlavice voliče hedvábný lesk. Prča…

CH-R vypadá zvenku spíš jako třídveřový kupé a i když zadní pár dveří odhalíš vzápětí, to poslední, co bys asi čekal, je, že se dozadu vejde někdo jinej než Pygmej. To ale promrkneš. Za sebe se s výškou 183 cm bez problémů posadim a před koleny zůstane ještě nějaký ten cenťák k dobru, i když sedák je ukotvený trochu nízko. Strop je od hlavy stále v uctivé vzdálenosti, ale čalounění dveřního otvoru už je docela blízko.

obrázek [600 x 301]

Jediný, s čim je třeba se naučit žít, je pocit, že seš afghánskej neurochirurg na cestě z Řecka za Endžílou v nákladním transitu, výhled ze zadního sedadla je quli prťavýmu okýnku fakt tristní, takže nic pro klaustrofobiky. A taky by potěšila středová loketní opěrka... Jenže kolik času asi bude v malým krosouvru jezdit někdo vzadu? Podstatnější je, že kufr má velikost 380 litrů, což je slušný standard kompaktních hatchů. Jinými slovy – ačkoli C-HR vypadá jako nepraktická stylofka, v reálu je to plnohodnotná kára pro čtyřčlennou famílii.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota C-HR

Cena v základní výbavě: 674 900 Kč Cena v testované výbavě: 827 400 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, BA Kontrola stability vozu (VSC) a Kontrola trakce při rozjezdu (TRC), Předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců (PCS+PD), Systém opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení (LDA+SC), Automatické přepínání dálkových světel (AHB), Adaptivní tempomat (ACC), Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA), Asistent rozjezdu do kopce (HAC), Automatický omezovač rychlosti (ASL), 7 airbagů: Airbagy přední a boční (řidič + spolujezdec), airbag kolenní (řidič), boční hlavové airbagy, Deaktivace airbagu předního spolujezdce, Indikace zapnutí bezpečnostních pásů, Uchycení dětské sedačky ISOFIX (zadní sedadla), Dětská pojistka zadních dveří, Světla denního svícení LED, Přední světlomety projektorové, Mlhová světla, Senzor šera, Automatické stěrače se senzorem deště, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Tmavé čalounění střechy Vnitřní kliky dveří v chromu, Prémiový systém osvětlení interiéru, Kožená hlavice řadicí páky, Volant obšitý kůží Nappa, Stylové dekory přístrojového štítu a dveří v provedení černý lak, Dekorativní linka Electric Blue na přístrojovém panelu a ve dveřích, Aktivní opěrky hlavy, Sklopná zadní sedadla, dělení 60:40, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Sportovní sedadla, Čalounění sedadel textilní černé a tmavě modré, Vyhřívání předních sedadel (řidič + spolujezdec), elektricky nastavitelná bederní opěra páteře, Kapsa na zadní straně sedadla (řidič + spolujezdec), Loketní opěrka v barevném odstínu fialová Vision, Vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie, Ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek, Střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve, Zadní sportovní střešní spojler, Vnější spodní lišty bočních oken v chromu, Zatmavená zadní boční okna (Privacy glass), Stylové dekory v provedení černý lak, Střecha Black Star, Elektricky ovládána přední i zadní okna, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Posilovač řízení, Výškově a podélně nastavitelný volant, Multifunkční volant, Zpožděné zhasnutí světel po opuštění vozu (“Follow-me-home”), Kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, Osvětlení kosmetických zrcátek ve slunečních clonách, Palubní počítač, Barevný TFT displej 4,2" v přístrojovém štítu, Centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, Klimatizace automatická dvouzónová (řidič + spolujezdec), Zadní parkovací kamera, Bezklíčové startování tlačítkem 225/50 R18, disky kol z lehkých slitin, Externí vstupy Aux-In a USB, podpora připojení Bluetooth Toyota Touch 2, dotyková obrazovka 8", 6 reproduktorů atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (15.000,-), paket Comfort (40.000,-), paket LED (30.000,-), paket Premium (45.000,-), Toyota Touch 2 s navigací Go (22.500,-).

Pardubické letiště bude na dva měsíce mimo provoz Pardubické letiště bude na dva měsíce mimo provoz

Pardubické mezinárodní letiště bude kvůli opravám…

Hamé se potýká s neúrodou zeleniny, zřejmě zdraží část výrobků Hamé se potýká s neúrodou zeleniny, zřejmě zdraží část výrobků

Potravinářská společnost Hamé se sídlem v Kunovicích na…

Thajsko patří ke špičce medicínské turistiky. Turisté sem jezdí pro nová prsa i klouby Thajsko patří ke špičce medicínské turistiky. Turisté sem jezdí pro nová prsa i klouby

Turisté už nejezdí do Thajska jen za sluncem a mořem, ale…

 

Štítky SUV Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota C-HR
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.98 / 3.5 / 4.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 325
Rozměr pneu:225/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4360
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1555
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota C-HR – Celkem Hustá káRa







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola

Druhá karosářská verze Mercdesu GLE nebude chybět ani v…

Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej

Slavná módní značka se před 11 lety podílela na speciální…

 



Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR! Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR!

V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife…

Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu

Koncept Toyota C-HR Hy-Power má zdůraznit emotivní a…

 



 
Nový motor PSA 1.5 BlueHDi je nabitý nejnovějšími technologiemi. Projdeme si je všechny!

Nový motor PSA 1.5 BlueHDi je nabitý nejnovějšími technologiemi

Dnes 12:53

Nový vznětový motor PSA 1.5 BlueHDi, který od začátku splňuje emisní normu Euro 6.2., technicky vychází ze starší šestnáctistovky, avšak změn je celá řada.




Blesk.cz

Adam Mišík narazil, drahá kára ani slavný obličej mu u policistky nepomohl

Adam Mišík narazil, drahá kára ani slavný obličej mu…

Tak to mu nevyšlo. Rozmanitý Adam Mišík (21) měl v plánu zaparkovat v centru Prahy se svým luxusním bourákem za…

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná operace mu změnila život!

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná…

Dlouhé roky strávil Kanaďan Maurice Desjardins (64) ve svém příbytku. Téměř odtud nevycházel. Trpěl neustále…

 

iSport.cz

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve Poborského, vše změnilo Rusko

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve…

Po prohře s Ukrajinou byl pro Fotbalovou asociaci ČR jako nástupce Karla Jarolíma první variantou Karel…

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat kádr. Asistentem i Galásek

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat…

Nástupcem Karla Jarolíma ve funkci trenéra fotbalové reprezentace se podle očekávání stal Jaroslav Šilhavý.…

 

Reflex.cz

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat. Praha se zastavila, říká kandidát na primátora Hřib

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat.…

MUDr. Zdeněk Hřib. Právě toto jméno s titulem z medicíny opanovalo kandidátku Pirátů do pražského…

Příručka moderního fotra: Typologie rodičů dětí ze školky. Kam patříte vy?

Příručka moderního fotra: Typologie rodičů dětí ze…

Jelikož už čtvrtým rokem doprovázím každý den syna do školky (syn opakoval první ročník, bohužel se nezadařilo),…