Test Auto.cz

Toyota C-HR – Celkem Hustá káRa

30.12. 2016
Verdikt
 

Tohle fáro vypadá, jako když zdrhlo z manga komixu. Ale jak jezdí? Toyota fakt zabila…

Když jsem se byl v Miláně staticky seznámit s Toyotou C-HR, zkonstatoval jsem, že pokud Japonci nepohnojí techniku, bude mít konkurence velkej problém. Jestli ho vopravdu budou mít, zjistíte ve druhý kapitole, teď si pojďme osvěžit paměť, co je to vlastně za typa.

Kdyby bylo C-HR chlap, tak určitě pořádně namakanej skejťák nebo traceur v křiklavým vohozu. Tvary karoserie jsou jasný manga – japonský komixy s okatejma lolitkama, frajerama s čírem a bosozoku kárama. Jako chápu, že to pro někoho bude trošku silný kafe, ale wo tom to je, ne? Nelíbí? Tvůj boj… C-HR je slušnej úlet a já osobně jsem z něj na krupici.

A vevnitř je to úplně to samý, i když možná trošku jiný, než bys čekal. Futuristická palubka cajk, ale když to zase zavonačim na toho virtuálního frajera, tak má na nose rybany a na ruce chronometry Hujer. Tohle je beze srandy prémiovej interiér – všude měkkej matroš, sladěný barvy, vystajlovaný dekory, prostě mazec. Sedadla vypadaj, že budou držet jako v hot-hatchi, místo titěrnýho joysticku je pořádnej volič a volant se docela dobře drží.

Realita malinko zaostává, sedadla držej tělo hůř, než na co vypadají, ale furt vedou hodně slušně. Jediný, co mi trošku vadilo, je trošku menší rozsah podélnýho seřízení volantu. Že jsem si toho posledně nevšiml… Ale není to žádná trága, spíš drobná piha na kráse. Pravá noha řidiče má víc místa než v tiguanu a přestože se cejtím příjemně obklopený interiérem, rozhodně to není vo stísněnosti.

Dotykáč sice reaguje na každej dotek precizně, ale trošku se zpožděním, je potřeba si na to zvyknout, infotainment je přehlednej, navíc Toyota zůstala u tlačítkovýho ovládání pro ventilaci, takže no stres. Schránka v loketce má slušnou velikost, chytrofoun se dá postavit do nápojových držáků nebo položit na příjemně lepivou přihrádku pod střeďákem. Do ouška vám navíc bude valit sound z audia JBL. Jako fakt luxus, tady vepředu. Ale jeden rejpanec bych měl – v kabině jsou celkem čtyři prvky z kovovým dekorem, ale každej je jinej – lem startovacího tlačítka lesklej, kličky a dekory výdechů ventilace polomat a hlavice voliče hedvábný lesk. Prča…

CH-R vypadá zvenku spíš jako třídveřový kupé a i když zadní pár dveří odhalíš vzápětí, to poslední, co bys asi čekal, je, že se dozadu vejde někdo jinej než Pygmej. To ale promrkneš. Za sebe se s výškou 183 cm bez problémů posadim a před koleny zůstane ještě nějaký ten cenťák k dobru, i když sedák je ukotvený trochu nízko. Strop je od hlavy stále v uctivé vzdálenosti, ale čalounění dveřního otvoru už je docela blízko.

obrázek [600 x 301]

Jediný, s čim je třeba se naučit žít, je pocit, že seš afghánskej neurochirurg na cestě z Řecka za Endžílou v nákladním transitu, výhled ze zadního sedadla je quli prťavýmu okýnku fakt tristní, takže nic pro klaustrofobiky. A taky by potěšila středová loketní opěrka... Jenže kolik času asi bude v malým krosouvru jezdit někdo vzadu? Podstatnější je, že kufr má velikost 380 litrů, což je slušný standard kompaktních hatchů. Jinými slovy – ačkoli C-HR vypadá jako nepraktická stylofka, v reálu je to plnohodnotná kára pro čtyřčlennou famílii.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota C-HR

Cena v základní výbavě: 674 900 Kč Cena v testované výbavě: 827 400 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, BA Kontrola stability vozu (VSC) a Kontrola trakce při rozjezdu (TRC), Předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců (PCS+PD), Systém opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení (LDA+SC), Automatické přepínání dálkových světel (AHB), Adaptivní tempomat (ACC), Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA), Asistent rozjezdu do kopce (HAC), Automatický omezovač rychlosti (ASL), 7 airbagů: Airbagy přední a boční (řidič + spolujezdec), airbag kolenní (řidič), boční hlavové airbagy, Deaktivace airbagu předního spolujezdce, Indikace zapnutí bezpečnostních pásů, Uchycení dětské sedačky ISOFIX (zadní sedadla), Dětská pojistka zadních dveří, Světla denního svícení LED, Přední světlomety projektorové, Mlhová světla, Senzor šera, Automatické stěrače se senzorem deště, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Tmavé čalounění střechy Vnitřní kliky dveří v chromu, Prémiový systém osvětlení interiéru, Kožená hlavice řadicí páky, Volant obšitý kůží Nappa, Stylové dekory přístrojového štítu a dveří v provedení černý lak, Dekorativní linka Electric Blue na přístrojovém panelu a ve dveřích, Aktivní opěrky hlavy, Sklopná zadní sedadla, dělení 60:40, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Sportovní sedadla, Čalounění sedadel textilní černé a tmavě modré, Vyhřívání předních sedadel (řidič + spolujezdec), elektricky nastavitelná bederní opěra páteře, Kapsa na zadní straně sedadla (řidič + spolujezdec), Loketní opěrka v barevném odstínu fialová Vision, Vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie, Ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek, Střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve, Zadní sportovní střešní spojler, Vnější spodní lišty bočních oken v chromu, Zatmavená zadní boční okna (Privacy glass), Stylové dekory v provedení černý lak, Střecha Black Star, Elektricky ovládána přední i zadní okna, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Posilovač řízení, Výškově a podélně nastavitelný volant, Multifunkční volant, Zpožděné zhasnutí světel po opuštění vozu (“Follow-me-home”), Kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, Osvětlení kosmetických zrcátek ve slunečních clonách, Palubní počítač, Barevný TFT displej 4,2" v přístrojovém štítu, Centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, Klimatizace automatická dvouzónová (řidič + spolujezdec), Zadní parkovací kamera, Bezklíčové startování tlačítkem 225/50 R18, disky kol z lehkých slitin, Externí vstupy Aux-In a USB, podpora připojení Bluetooth Toyota Touch 2, dotyková obrazovka 8", 6 reproduktorů atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (15.000,-), paket Comfort (40.000,-), paket LED (30.000,-), paket Premium (45.000,-), Toyota Touch 2 s navigací Go (22.500,-).

Země OSN v Maroku formálně přijaly globální pakt o migraci Země OSN v Maroku formálně přijaly globální pakt o migraci

Země Organizace spojených národů v marockém městě…

Komentář Roberta Maleckého: Na domácí frontě není klid Komentář Roberta Maleckého: Na domácí frontě není klid

Ostrý spor mezi českým prezidentem republiky a českou…

Primátor Náchod ukazuje, že pivovarskému řemeslu se daří i ve velkém Primátor Náchod ukazuje, že pivovarskému řemeslu se daří i ve velkém

Před nedávnem proběhla médii zpráva, že náchodských…

Místo vily po cestovateli Fričovi vyrůstají v Praze-Košířích luxusní byty Místo vily po cestovateli Fričovi vyrůstají v Praze-Košířích luxusní byty

Po letech soudní sporů odstartovala v pražské lokalitě…

 

Štítky SUV Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota C-HR
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.98 / 3.5 / 4.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 325
Rozměr pneu:225/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4360
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1555
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota C-HR – Celkem Hustá káRa







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl…

 



Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR! Toyota chce mít nejrychlejší předokolku na Nürburgringu. Vyšle šestsetkoňové C-HR!

V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife…

Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu Toyota C-HR Hy-Power má nabídnout více stylu i výkonu

Koncept Toyota C-HR Hy-Power má zdůraznit emotivní a…

 



 
Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Dnes 08:00

Jawa na českém trhu nabízí motocykl s označením 350 OHC, který není její vlastní konstrukcí, ale díky řadě komponentů připomíná jeden z nejdůležitějších motocyklů značky.




Blesk.cz

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život prodloužit, ale nemělo to smysl

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život…

Slavný kardiochirug Martin Kostelka (60) o víkendu pohřbil tatínka, oblíbeného herce Lubomíra Kostelku (†91)…

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho silný vítr

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho…

Pražané, pozor! Pokud ráno využíváte přívoz z Tróje na Císařský ostrov, vydejte se jinudy. Z důvodu silného…

 

iSport.cz

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro perfektní, Neuvirth střídán

Kaše zářil proti New Jersey. Rittich byl skoro…

SOUHRN | Ondřej Kaše přispěl v NHL gólem a dvěma přihrávkami k výhře Anaheimu 6:5 po nájezdech nad New Jersey a…

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v komfortní pozici

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v…

Na Letné působil jako asistent či skaut. Jednu dobu byl pravou rukou Zdeňka Ščasného, který na něj nedal…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Velká Británie může jednostranně stáhnout své rozhodnutí o brexitu, potvrdil soud EU

Velká Británie může jednostranně stáhnout své…

Soud Evropské unie dnes potvrdil, že Velká Británie může jednostranně stáhnout svůj záměr odejít z EU.…