Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86 2017: Vylepšení dokonalého

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
Toyota GT86 si získala slušnou porci fanouškovské základy. Největší světový výrobce automobilů ovšem neusíná na vavřínech a svůj sporťák aktuálně inovuje.

Hachi-roku, jak jí říkají Japonci, vyvinula Toyota ve spolupráci se Subaru. Dvoulitrový zážehový plochý čtyřválec D4-S se 147 kW dostaly na starost právě Plejády. Sportovní kupé s klasickou koncepcí v nabídce dlouho chybělo. Nyní je čas na evoluci, která se dotkla hlavně podvozku a kabiny, ale došlo i na změny vzhledové.

Dvoudveřové „Toyobaru“, jak se autu rovněž přezdívá, nyní charakterizuje dravější styl s větším centrálním otvorem sání vzduchu vpředu. Nízká a široká „placka“ tak vypadá ještě výrazněji, dostala přepracovaná diodová světla včetně koncových, směrovky a rámečky mlhovek. Nové jsou i oba nárazníky, které prošly úpravami v souvislosti s tímto restylingem.

Zlepšila se kvalita materiálů v kokpitu, jak už to tak při modernizacích bývá. Zákazníci si mohou pořídit sedadla čalouněná Alcantarou a pro změnu velurem potaženou palubní desku, i když pouze za peníze navíc. Také výplně dveří mohou být velurové. Sedadla mají stříbrné prošívání, sportovnímu volantu nechybí logo s čísly 86.

Jen u stylistiky ale zdaleka nezůstalo, podvozek se chlubí nově odladěnými tlumiči a tužšími pružinami, takže se zlepšila ovladatelnost i agilita. Detaily zatím uvolněny nebyly. Nezapomínejme, že německá Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem vyvinula závodní pohárovou verzi CS-Cup pro vytrvalostní klání na Nordschleife a hlavně soutěžní specifikaci CS-R3.

Toyota GT86 už pro modelový rok 2017 se představí na autosalonu v New Yorku. V USA ponese nově „japonské“ jméno, tedy bez písmen GT. Až dosud se nabízela pod značkou Scion jako FR-S, ale Japonci se rozhodli tuto divizi zrušit. Do prodeje zamíří na podzim, doufejme, že nejen za Atlantikem, ale také u nás.

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2016 14:34
Re: Klíčová otázka zní...
tak s vyšším výkonem by muselo zřejmě přijít i jiné naladění, resp. pneumatiky...
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2016 14:30
Re: Klíčová otázka zní...
o kompresor a vypadalo to dokonale
Avatar - Cuba66
18. 3. 2016 13:32
Re: Klíčová otázka zní...
A svezl si se? A jestli ne, tak proč? Nebyli ochotní, nebo sis řekl, že s takovou mr...u slabou ti to za to nestojí? :-)
Avatar - Cuba66
18. 3. 2016 13:15
Re: Klíčová otázka zní...
CHerokee+white label = zeptám se chlapi, jeli jste v tom? Někde po okreskách? Nebo to máte jen načtený z časopisů a nakoukaný z youtube? :-!

P.S.: Ale ještě jinak, aby jste mně neobviňovali z nadržování. Taky si dovedu představit, jaký by to asi bylo, kdyby to mělo víc, jen říkám, že na vyblbnutí to stačí :-) Mimochodem jsem někde viděl verzi doplněnou o turbo, nějaký úpravce už to dělá :-)

Avatar - Bully_
18. 3. 2016 10:07
Re: Klíčová otázka zní...
Jenze NA dvoulitr u CTR nebyl tak "ekologicky" sesnerovany, mel kratsi prevody a pres svou vyssi hmotnost to auto litalo (v primce) o poznani rychleji. Co do zabavy to jsou ale uplne jina auta.