Toyota GT86 CS-R3 míří do světa rallye
Lidé z TMG (Toyota Motorsport GmbH) se vedle vývoje hybridů pro Le Mans věnují i mnohem konvenčnějším strojům, jejichž základem je sériové kupé GT86. To se zde upravuje například pro okruhové závody V3 vypsané organizací VLN.
Nejnovějším přírůstkem do rodiny závodních Toyot je GT86 CS-R3, o jehož vývoji padly první zmínky již v loňském roce. Místem jeho prvního představení veřejnosti se stane ADAC Rally Deutschland, devátý závod seriálu FIA Mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Na této soutěži, která se uskuteční v termínu od 21. do 24. srpna v okolí Trieru, pojede Toyota GT86 CS-R3 se startovním číslem 0 mimo bodované pořadí, protože bude využívána při testování trasy každé etapy, aby tak byla zajištěna bezpečnost.
Za volant soutěžního kupé usedne bývalá mistryně světa Isolde Holderiedová, která v této roli působila již dříve při představení Toyoty Yaris R1A. Ta je v současnosti soukromým závodním týmům dodávána TMG ve formě kitu.
Nasazení v ADAC Rally Deutschland poslouží k získání dat ze skutečné rallye a doladění konečné specifikace vozu před dokončením jeho homologace pro třídu R3. Následně bude Toyota GT86 CS-R3 od prvního čtvrtletí příštího roku nabízena soukromým závodním týmům ve formě kitu. Konečná cena má být zveřejněna po dokončení homologace a potvrzení finální specifikace.
Závodníci se již nyní mohou těšit na stroj, který má oproti sériové GT86 hmotnost sníženou na 1080 kg, zatímco výkon dvoulitrového boxeru je změnami v softwaru a hardwaru, jako jsou zdvih ventilu a kompresní poměr, zvýšen na hodnotu okolo 177 až 184 kW (240 – 250 k).
Samozřejmostí je sekvenční šestistupňová převodovka, diferenciál s omezeným prokluzem, podvozkové sady pro použití na asfaltu a štěrku a bezpečnostní rám.