Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se vrací do WRC, začala testovat závodní Yaris

David Bureš David Bureš 21. 3. 2014 • 18:04
9
Japonská automobilka se opět vrátí do světového šampionátu v rallye. Následníkem Corolly WRC nebo Celicy GT-Four bude zřejmě Yaris WRC.

O návratu Toyoty do světového šampionátu v rallye se hovoří již delší dobu. Nyní závodní divize automobilky, Toyota Motorsport GmbH (TMG), na svém profilu na Facebooku oznámila, že testování závodního auta začalo. Tímto vozem je Toyota Yaris.

TMG krátkou zprávu doplnila pouze fotografií motoru (auto na titulní fotografii je Yaris R1A), který se objeví pod kapotou závodního speciálu. V duchu pravidel šampionátu WRC se bude jednat o přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru, který navrhla a postavila divize TMG. Motor nazvaný Global Race Engine byl již představen v konceptu Yaris Hybrid-R, kde dosahoval výkonu 221 kW.

Bližší informace o testování automobilka nezveřejnila. Oficiální server světového šampionátu v rallye potvrdil, že testy Yarisu WRC probíhají v Itálii ve spolupráci se závodním týmem Motorsport Italia, který byl v minulosti spojen se značkou Mini. Za volant auta se pak posadili zkušení jezdci Stephane Sarrazin a Sebastian Lindholm.

Zatím není jasné, kdy se Toyota do šampionátu v rallye vrátí. Nejpravděpodobnějším termínem je nicméně rok 2017, kdy mají vejít v platnost nové technické regule. Ty by mohly například povolit použití hybridního pohonu, což by se Toyotě velice líbilo, vždyť je hlavním průkopníkem tohoto pohonu.

Možný rok návratu Toyoty do WRC naznačuje, že během vývoje závodního speciálu sice bude používán aktuální Yaris, v závodech se ale patrně objeví jiný model – nejspíše nová generace Yarisu.

Toyota je navíc s návratem do WRC opatrná, nechce totiž opakovat neúspěch své závodní stáje ve Formuli 1. Za osm let existence (2002-2009) její monoposty ani jednou nevyhrály grand prix, pouze pětkrát skončily druhé. To v rallye byla japonská značka mnohem úspěšnější, v devadesátých letech minulého století získala čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly.

Související články

Témata
23. 3. 2014 13:10
Re: okta
souhlasím s názorem pavel60 musíme si ale uvědomit že kvalita vozů WV je na úrovni lidových vozů což je v překladu jejich název. Bláhový ten co předpokládá že si pořídil světovou kvalitu.To může říct ten kdo si pořídil vůz toyota.
22. 3. 2014 10:34
Re: Škoda
nejlepší na aygu byly vytřeštěné ksichty majitelů oktávek jak je předjíždím hore kopcem a marná snaha stím něco udělat
Avatar - JDM
21. 3. 2014 22:36
...
tak ještě mitsu,subaru, a vw si může zbalit svejch pět švestek >:-[]
Avatar - woody-alien
21. 3. 2014 20:58
Škoda
...velká škoda, že Toyota místo Yarise nenasadí Aygo. Myslím, že pohled na tohle (vylepšené nějakým rallye body-kitem) [odkaz] by vnesl do řad soupeřů takovou hrůzu, že by nebyli schopni dále vzdorovat. >:-[]
Avatar - Nerez
21. 3. 2014 13:25
Re: Choochoo by řekl,
Jo, protože správná auta (Honda) mají jezdit po silnici a okruhu a ne po polích jak traktory >:-[]
Články odjinud