Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota se vrací do WRC, začala testovat závodní Yaris

Toyota se vrací do WRC, začala testovat závodní Yaris Zdroj: acz

Toyota se vrací do WRC, začala testovat závodní Yaris

Japonská automobilka se opět vrátí do světového šampionátu v rallye. Následníkem Corolly WRC nebo Celicy GT-Four bude zřejmě Yaris WRC.

O návratu Toyoty do světového šampionátu v rallye se hovoří již delší dobu. Nyní závodní divize automobilky, Toyota Motorsport GmbH (TMG), na svém profilu na Facebooku oznámila, že testování závodního auta začalo. Tímto vozem je Toyota Yaris.

TMG krátkou zprávu doplnila pouze fotografií motoru (auto na titulní fotografii je Yaris R1A), který se objeví pod kapotou závodního speciálu. V duchu pravidel šampionátu WRC se bude jednat o přeplňovaný agregát o objemu 1,6 litru, který navrhla a postavila divize TMG. Motor nazvaný Global Race Engine byl již představen v konceptu Yaris Hybrid-R, kde dosahoval výkonu 221 kW.

Bližší informace o testování automobilka nezveřejnila. Oficiální server světového šampionátu v rallye potvrdil, že testy Yarisu WRC probíhají v Itálii ve spolupráci se závodním týmem Motorsport Italia, který byl v minulosti spojen se značkou Mini. Za volant auta se pak posadili zkušení jezdci Stephane Sarrazin a Sebastian Lindholm.

Zatím není jasné, kdy se Toyota do šampionátu v rallye vrátí. Nejpravděpodobnějším termínem je nicméně rok 2017, kdy mají vejít v platnost nové technické regule. Ty by mohly například povolit použití hybridního pohonu, což by se Toyotě velice líbilo, vždyť je hlavním průkopníkem tohoto pohonu.

Možný rok návratu Toyoty do WRC naznačuje, že během vývoje závodního speciálu sice bude používán aktuální Yaris, v závodech se ale patrně objeví jiný model – nejspíše nová generace Yarisu.

Toyota je navíc s návratem do WRC opatrná, nechce totiž opakovat neúspěch své závodní stáje ve Formuli 1. Za osm let existence (2002-2009) její monoposty ani jednou nevyhrály grand prix, pouze pětkrát skončily druhé. To v rallye byla japonská značka mnohem úspěšnější, v devadesátých letech minulého století získala čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly.