Toyota Highway Teammate: Autonomní Lexus GS pro dálnice
Automobilky (ale i další firmy) v posledních měsících houfně představují své autonomní systémy řízení, jako by se měly co nevidět objevit v sériových autech, přitom se však všechny vzácně shodují (patrně s výjimkou Audi, která už chystá poloautomatický systém na roku 2017) na tom, že vozy s touto technikou začnou prodávat až v (po) roce 2020. Jako hlavní důvod ovšem uvádí nikoli technickou stránku věci, ta už je povětšinou vyřešena, ale problémy legislativní a právní.
Nyní přichází se svým bezpilotním systémem Toyota. Říká mu Highway Teammate, což naznačuje, že je určen pro dálniční provoz. Lexus GS s touto technikou byl intenzivně testován na tokijské Shuto Expressway a je naprogramován tak, aby zvládal nikoli pouze jízdu v daném pruhu a přizpůsobování se situaci před sebou, ale dokáže podle okolností též měnit jízdní pruhy a opustit dálnici odbočovacím pruhem, popřípadě udržovat vůz v požadovaném směru i v ostrých obloucích. Na základě dat z kamer a radarů Toyota Highway Teammate ovládá akcelerátor, brzdy a volant, přičemž dokáže předvídat i možné krizové situace, na které se pokouší reagovat v předstihu.
Nejlépe vysvětlí funkčnost systému následující video.