Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Hilux osmé generace pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Toyota představuje novou generaci pick-upu Hilux ve specifikaci pro evropský trh.

Toyota Hilux osmé generace byla poprvé odhalena již na jaře letošního roku, ale až nyní japonská automobilka představuje svůj populární pick-up v provedení, v němž zamíří k evropským zákazníkům.

Nová generace si má zachovat všechny přednosti svého předchůdce, k nimž přidává civilizovanější design, prostornější a komfortnější interiér, širší nabídku asistenčních systémů, přepracovanou nabídku pohonných jednotek a rovněž vyšší nosnost.

Evropské provedení je s celkovou délkou 5350 mm, šířkou 1855 mm a výškou 1855 mm o 90 mm delší, 20 mm širší a 5 mm nižší než jeho předchůdce. Rozvor náprav 3085 mm se přitom nezměnil.

Zcela nově navržená karoserie se především svými předními partiemi ještě více přibližuje vozům SUV a Toyota vyzdvihuje především provedení hlavních světlometů s LED pro denní svícení. Vedle samotného designu a konstrukce karoserie s vyšší tuhostí a nižším aerodynamickým hlukem se Hilux může pochlubit i trojicí nových odstínů laků, jimiž jsou oranžová Spice, červená Volcano a modrá Blue.

Interiér má nabídnout více prostoru i komfortu a především lepší odhlučnění. Palubní deska má nový design s přístrojovým štítem s 4,2-palcovým TFT informačním displejem. Součástí výbavy pak může být i výkonný multimediální systém se 7-palcovým dotykovým displejem a šesticí reproduktorů.

Nové jsou i materiály obložení a čalounění nových sedadel, která mají být výrazně pohodlnější než u předchozí generace. Pro Hilux se čtyřdveřovou kabinou Double Cab uvádí Toyota zvětšení vnitřního prostoru o 8 mm pro hlavu a rozšíření o 19 mm v oblasti ramen posádky. Zadní sedadlo nabízí o 10 mm více prostoru pro kolena cestujících a může být sklopné a dělené v poměru 60:40.

Podobně jako celkové vnější rozměry i prostor v interiéru se mírného zvětšení dočkala také korba, jejíž ložná plocha se u provedení Double Cab prodloužila z původních 1544 mm na 1645 mm.

Paleta pohonných jednotek pro Evropu nabízí čtveřici motorů. Novinku představují vznětové agregáty 2.4 D-4D a 2.8 D-4D Global Diesel (GD), které doplňuje 2.5 D-4D z předchozí generace a modernizovaný benzinový čtyřválec 2.7 Dual VVT-i.

Toyota Hilux - Motory
Motor2.4 D-4D2.8 D-4D2.5 D-4D2.7 Dual VVTi
Převodovka6M (6A)6A6M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]2393275524942694
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]

110/3400130/340075/3600122/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1600-2000450/1600-2400260/1600-2400245/4000
Max. rychlost [km/h]170170170170
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3 (8,3)8,58,010,7 (10,4)

Motory 2.4 D-4D a 2.5 D-4D jsou spojeny s přepracovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Ta má o 10 % zkrácený první rychlostní stupeň a o 23 % delší šestku. Nové vznětové motory i benzinová jednotka mohou spolupracovat s šestistupňovou automatickou převodovkou a pouze pro zážehový motor je určena pětistupňová manuální převodovka. Samozřejmostí pro Hilux je přiřaditelný pohon všech kol a redukce.

Kompletního přepracovaní oproti předchozí generaci se dočkal rám Hiluxu i nápravy, novinka má disponovat o 20 % vyšší torzní tuhostí. Vylepšené odpružení kol se má postarat o zdokonalení jízdních vlastností na silnici i schopností pick-upu v terénu. Pro evropské provedení pak nemá být problém poradit si s přívěsem o hmotnosti až 3,2 tuny.

Osmá generace Hiluxu jde samozřejmě s dobou a v nabídce její výbavy nechybí asistenční systémy pro rozjezd do kopce nebo naopak pro sjíždění ze svahu, aktivní kontrola trakce nebo stabilizace přívěsu.

První generace Toyoty Hilux se objevila na trhu v roce 1968. Od té doby se prodalo více než 16 milionů exemplářů tohoto vozu ve více než 180 zemích světa.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
23. 9. 2015 07:03
Re: Hilux
Škoda to je obrovská,jelikož V8 je fakt auto,ale zase Škodofka porodí nejlepší SUV na světě.. :-) :-) :-) :-)
Jinak moc dobře vím,co všechno vydrží Hilux...3,D jsou v podstatě nesmrtelné auta,kdy v thajsku mají najeté miliony km a furt to jezdí a jezdí..Tam je ale nafta naftou,narozdíl od nás..
Avatar - tomtoylc
22. 9. 2015 16:35
Hilux
Ked som videl prvé koncepty tak som zhrôzou čakal čo nakonie príde - podobalo so to na vw amarok 8-s
Ale musím dizajnerov v toyote pochváliť (konečne) ... 8. generacia Hiluxa vypadá perfektne ale aj tak mi je dizajnovo prívetivejšia 6 a 7 generácia
To sa o takom LC 150 povedať nedá (maska chladiča vypadá horšie ako pred faceliftom) a to nespomínam nový Prius alemo Mirai - to je otras čo sa týka dizajnu, nechápem prečo tak dobré autá museli pokaziť dizajnovo
Dufam, že si Hilux zachová svoje prednosti a spolahlivosť (som zvedavý hlavne na novú motorizaciu 2,4 a 2,8 D4-D)

A veľa ľudí o tom neviem, nikde sa o tom nepíše ale vypadá to tak že kráľ muld - Land Cruiseru - 200 V8 sa už pravdepodobne v Europe predávať NEBUDE.
Mam to potvrdené z dvoch autoriz. predjaní Toyota. Dopredávajú sa len skladové zásoby (ak ešte nejakú sú) a nové objednávky nepríjmajú.
Takže sa to bude riešiť asi len dovozom ale aj to pochybujem ak to páni v nemecku nedokážu upraviť na Euro 6. Taká legenda ako LAND CRUISER 70 sa oficalne v Europe nepredáva už 20 rokov pritom sa stále vyrába a kto po ňom túži tak si ho kúpiť môže :-)
V Australii a Japosnku sa už predáva Faceliftovaná LC 200 so stavajucim motorom 4,5 D4-D alebo 4,7 VVTi.
Podľa mňa velká škoda, ale bude len horšie.
Ale to som zobral zoširoka a trochu mimo tému.
Avatar - tomtoylc
22. 9. 2015 16:17
Re: Nádech na kapotě
výdech na motoru mal len motor 2,5 d4d - kvoli intercooleru ... na fotkách je pravdepdobne 2.8 d4d poprípade benal 2,7 VVTi ... 2,4 neviem či bude mať intercooler
22. 9. 2015 15:09
Toyota
Je s podivem, že snad nejhezčí model Toyoty v Evropě bude pick-up ;-)
Avatar - mango
22. 9. 2015 11:30
Nádech na kapotě
Již nebude standartem pro všechny modely? Na fotkách je pouze u té krásné upravené offroad verze.
Toyota už tak skvělý vůz ještě vylepšila, jednoznačně :yes: :yes: :yes: