Toyota Hilux osmé generace pro Evropu
Toyota Hilux osmé generace byla poprvé odhalena již na jaře letošního roku, ale až nyní japonská automobilka představuje svůj populární pick-up v provedení, v němž zamíří k evropským zákazníkům.
Nová generace si má zachovat všechny přednosti svého předchůdce, k nimž přidává civilizovanější design, prostornější a komfortnější interiér, širší nabídku asistenčních systémů, přepracovanou nabídku pohonných jednotek a rovněž vyšší nosnost.
Evropské provedení je s celkovou délkou 5350 mm, šířkou 1855 mm a výškou 1855 mm o 90 mm delší, 20 mm širší a 5 mm nižší než jeho předchůdce. Rozvor náprav 3085 mm se přitom nezměnil.
Zcela nově navržená karoserie se především svými předními partiemi ještě více přibližuje vozům SUV a Toyota vyzdvihuje především provedení hlavních světlometů s LED pro denní svícení. Vedle samotného designu a konstrukce karoserie s vyšší tuhostí a nižším aerodynamickým hlukem se Hilux může pochlubit i trojicí nových odstínů laků, jimiž jsou oranžová Spice, červená Volcano a modrá Blue.
Interiér má nabídnout více prostoru i komfortu a především lepší odhlučnění. Palubní deska má nový design s přístrojovým štítem s 4,2-palcovým TFT informačním displejem. Součástí výbavy pak může být i výkonný multimediální systém se 7-palcovým dotykovým displejem a šesticí reproduktorů.
Nové jsou i materiály obložení a čalounění nových sedadel, která mají být výrazně pohodlnější než u předchozí generace. Pro Hilux se čtyřdveřovou kabinou Double Cab uvádí Toyota zvětšení vnitřního prostoru o 8 mm pro hlavu a rozšíření o 19 mm v oblasti ramen posádky. Zadní sedadlo nabízí o 10 mm více prostoru pro kolena cestujících a může být sklopné a dělené v poměru 60:40.
Podobně jako celkové vnější rozměry i prostor v interiéru se mírného zvětšení dočkala také korba, jejíž ložná plocha se u provedení Double Cab prodloužila z původních 1544 mm na 1645 mm.
Paleta pohonných jednotek pro Evropu nabízí čtveřici motorů. Novinku představují vznětové agregáty 2.4 D-4D a 2.8 D-4D Global Diesel (GD), které doplňuje 2.5 D-4D z předchozí generace a modernizovaný benzinový čtyřválec 2.7 Dual VVT-i.
Toyota Hilux - Motory | |||||
Motor | 2.4 D-4D | 2.8 D-4D | 2.5 D-4D | 2.7 Dual VVTi | |
Převodovka | 6M (6A) | 6A | 6M | 5M (6A) | |
Zdvihový objem [cm3] | 2393 | 2755 | 2494 | 2694 | |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/3400 | 130/3400 | 75/3600 | 122/5200 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/1600-2000 | 450/1600-2400 | 260/1600-2400 | 245/4000 | |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 170 | 170 | 170 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 (8,3) | 8,5 | 8,0 | 10,7 (10,4) |
Motory 2.4 D-4D a 2.5 D-4D jsou spojeny s přepracovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Ta má o 10 % zkrácený první rychlostní stupeň a o 23 % delší šestku. Nové vznětové motory i benzinová jednotka mohou spolupracovat s šestistupňovou automatickou převodovkou a pouze pro zážehový motor je určena pětistupňová manuální převodovka. Samozřejmostí pro Hilux je přiřaditelný pohon všech kol a redukce.
Kompletního přepracovaní oproti předchozí generaci se dočkal rám Hiluxu i nápravy, novinka má disponovat o 20 % vyšší torzní tuhostí. Vylepšené odpružení kol se má postarat o zdokonalení jízdních vlastností na silnici i schopností pick-upu v terénu. Pro evropské provedení pak nemá být problém poradit si s přívěsem o hmotnosti až 3,2 tuny.
Osmá generace Hiluxu jde samozřejmě s dobou a v nabídce její výbavy nechybí asistenční systémy pro rozjezd do kopce nebo naopak pro sjíždění ze svahu, aktivní kontrola trakce nebo stabilizace přívěsu.
První generace Toyoty Hilux se objevila na trhu v roce 1968. Od té doby se prodalo více než 16 milionů exemplářů tohoto vozu ve více než 180 zemích světa.