Toyota Hilux osmé generace pro Evropu

 

Toyota představuje novou generaci pick-upu Hilux ve specifikaci pro evropský trh.

Toyota Hilux osmé generace byla poprvé odhalena již na jaře letošního roku, ale až nyní japonská automobilka představuje svůj populární pick-up v provedení, v němž zamíří k evropským zákazníkům.

Nová generace si má zachovat všechny přednosti svého předchůdce, k nimž přidává civilizovanější design, prostornější a komfortnější interiér, širší nabídku asistenčních systémů, přepracovanou nabídku pohonných jednotek a rovněž vyšší nosnost.

Evropské provedení je s celkovou délkou 5350 mm, šířkou 1855 mm a výškou 1855 mm o 90 mm delší, 20 mm širší a 5 mm nižší než jeho předchůdce. Rozvor náprav 3085 mm se přitom nezměnil.

Zcela nově navržená karoserie se především svými předními partiemi ještě více přibližuje vozům SUV a Toyota vyzdvihuje především provedení hlavních světlometů s LED pro denní svícení. Vedle samotného designu a konstrukce karoserie s vyšší tuhostí a nižším aerodynamickým hlukem se Hilux může pochlubit i trojicí nových odstínů laků, jimiž jsou oranžová Spice, červená Volcano a modrá Blue.

Interiér má nabídnout více prostoru i komfortu a především lepší odhlučnění. Palubní deska má nový design s přístrojovým štítem s 4,2-palcovým TFT informačním displejem. Součástí výbavy pak může být i výkonný multimediální systém se 7-palcovým dotykovým displejem a šesticí reproduktorů.

Nové jsou i materiály obložení a čalounění nových sedadel, která mají být výrazně pohodlnější než u předchozí generace. Pro Hilux se čtyřdveřovou kabinou Double Cab uvádí Toyota zvětšení vnitřního prostoru o 8 mm pro hlavu a rozšíření o 19 mm v oblasti ramen posádky. Zadní sedadlo nabízí o 10 mm více prostoru pro kolena cestujících a může být sklopné a dělené v poměru 60:40.

Podobně jako celkové vnější rozměry i prostor v interiéru se mírného zvětšení dočkala také korba, jejíž ložná plocha se u provedení Double Cab prodloužila z původních 1544 mm na 1645 mm.

Paleta pohonných jednotek pro Evropu nabízí čtveřici motorů. Novinku představují vznětové agregáty 2.4 D-4D a 2.8 D-4D Global Diesel (GD), které doplňuje 2.5 D-4D z předchozí generace a modernizovaný benzinový čtyřválec 2.7 Dual VVT-i.

Toyota Hilux - Motory
Motor2.4 D-4D2.8 D-4D2.5 D-4D2.7 Dual VVTi
Převodovka6M (6A)6A6M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]2393275524942694
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1] 110/3400130/340075/3600122/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1600-2000450/1600-2400260/1600-2400245/4000
Max. rychlost [km/h]170170170170
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3 (8,3)8,58,010,7 (10,4)

Motory 2.4 D-4D a 2.5 D-4D jsou spojeny s přepracovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Ta má o 10 % zkrácený první rychlostní stupeň a o 23 % delší šestku. Nové vznětové motory i benzinová jednotka mohou spolupracovat s šestistupňovou automatickou převodovkou a pouze pro zážehový motor je určena pětistupňová manuální převodovka. Samozřejmostí pro Hilux je přiřaditelný pohon všech kol a redukce.

Kompletního přepracovaní oproti předchozí generaci se dočkal rám Hiluxu i nápravy, novinka má disponovat o 20 % vyšší torzní tuhostí. Vylepšené odpružení kol se má postarat o zdokonalení jízdních vlastností na silnici i schopností pick-upu v terénu. Pro evropské provedení pak nemá být problém poradit si s přívěsem o hmotnosti až 3,2 tuny.

Osmá generace Hiluxu jde samozřejmě s dobou a v nabídce její výbavy nechybí asistenční systémy pro rozjezd do kopce nebo naopak pro sjíždění ze svahu, aktivní kontrola trakce nebo stabilizace přívěsu.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Hilux: přehled testů a dalších článků

První generace Toyoty Hilux se objevila na trhu v roce 1968. Od té doby se prodalo více než 16 milionů exemplářů tohoto vozu ve více než 180 zemích světa.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti

Toyota si pro svůj stánek na letošním autosalonu ve…

Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec? Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec?

Známý pick-up od Toyoty platí obecně za velmi odolný vůz.…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…