Toyota Hilux osmé generace pro Evropu

 

Toyota představuje novou generaci pick-upu Hilux ve specifikaci pro evropský trh.

Toyota Hilux osmé generace byla poprvé odhalena již na jaře letošního roku, ale až nyní japonská automobilka představuje svůj populární pick-up v provedení, v němž zamíří k evropským zákazníkům.

Nová generace si má zachovat všechny přednosti svého předchůdce, k nimž přidává civilizovanější design, prostornější a komfortnější interiér, širší nabídku asistenčních systémů, přepracovanou nabídku pohonných jednotek a rovněž vyšší nosnost.

Evropské provedení je s celkovou délkou 5350 mm, šířkou 1855 mm a výškou 1855 mm o 90 mm delší, 20 mm širší a 5 mm nižší než jeho předchůdce. Rozvor náprav 3085 mm se přitom nezměnil.

Zcela nově navržená karoserie se především svými předními partiemi ještě více přibližuje vozům SUV a Toyota vyzdvihuje především provedení hlavních světlometů s LED pro denní svícení. Vedle samotného designu a konstrukce karoserie s vyšší tuhostí a nižším aerodynamickým hlukem se Hilux může pochlubit i trojicí nových odstínů laků, jimiž jsou oranžová Spice, červená Volcano a modrá Blue.

Interiér má nabídnout více prostoru i komfortu a především lepší odhlučnění. Palubní deska má nový design s přístrojovým štítem s 4,2-palcovým TFT informačním displejem. Součástí výbavy pak může být i výkonný multimediální systém se 7-palcovým dotykovým displejem a šesticí reproduktorů.

Nové jsou i materiály obložení a čalounění nových sedadel, která mají být výrazně pohodlnější než u předchozí generace. Pro Hilux se čtyřdveřovou kabinou Double Cab uvádí Toyota zvětšení vnitřního prostoru o 8 mm pro hlavu a rozšíření o 19 mm v oblasti ramen posádky. Zadní sedadlo nabízí o 10 mm více prostoru pro kolena cestujících a může být sklopné a dělené v poměru 60:40.

Podobně jako celkové vnější rozměry i prostor v interiéru se mírného zvětšení dočkala také korba, jejíž ložná plocha se u provedení Double Cab prodloužila z původních 1544 mm na 1645 mm.

Paleta pohonných jednotek pro Evropu nabízí čtveřici motorů. Novinku představují vznětové agregáty 2.4 D-4D a 2.8 D-4D Global Diesel (GD), které doplňuje 2.5 D-4D z předchozí generace a modernizovaný benzinový čtyřválec 2.7 Dual VVT-i.

Toyota Hilux - Motory
Motor2.4 D-4D2.8 D-4D2.5 D-4D2.7 Dual VVTi
Převodovka6M (6A)6A6M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]2393275524942694
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1] 110/3400130/340075/3600122/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1600-2000450/1600-2400260/1600-2400245/4000
Max. rychlost [km/h]170170170170
Komb. spotřeba [l/100 km]7,3 (8,3)8,58,010,7 (10,4)

Motory 2.4 D-4D a 2.5 D-4D jsou spojeny s přepracovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Ta má o 10 % zkrácený první rychlostní stupeň a o 23 % delší šestku. Nové vznětové motory i benzinová jednotka mohou spolupracovat s šestistupňovou automatickou převodovkou a pouze pro zážehový motor je určena pětistupňová manuální převodovka. Samozřejmostí pro Hilux je přiřaditelný pohon všech kol a redukce.

Kompletního přepracovaní oproti předchozí generaci se dočkal rám Hiluxu i nápravy, novinka má disponovat o 20 % vyšší torzní tuhostí. Vylepšené odpružení kol se má postarat o zdokonalení jízdních vlastností na silnici i schopností pick-upu v terénu. Pro evropské provedení pak nemá být problém poradit si s přívěsem o hmotnosti až 3,2 tuny.

Osmá generace Hiluxu jde samozřejmě s dobou a v nabídce její výbavy nechybí asistenční systémy pro rozjezd do kopce nebo naopak pro sjíždění ze svahu, aktivní kontrola trakce nebo stabilizace přívěsu.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Hilux: přehled testů a dalších článků

První generace Toyoty Hilux se objevila na trhu v roce 1968. Od té doby se prodalo více než 16 milionů exemplářů tohoto vozu ve více než 180 zemích světa.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Toyota Hilux Tonka je ideální hračka na pískoviště (+video) Toyota Hilux Tonka je ideální hračka na pískoviště (+video)

Australské zastoupení japonské značky Toyota stojí za…

Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely

Toyota Hilux ve své aktuální podobě se stala účastníkem…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…