Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Po čtyřech letech se na trh vrací Toyota Mark X GRMN! U nás ji ale nekoupíte.

Tomáš Dusil
Diskuze (23)
Na autosalonu v Tokiu ukázala Toyota sportovní verzi sedanu Mark X. Limuzína s klasickou koncepcí pohonu nabídne výkon 313 koní a také střechu z kompozitních materiálů.

Model Mark X nahradil u Toyoty vůz Mark II, vyráběný od 60. let do roku 2004, kdy na trh dorazilo první vydání Mark X. Od roku 2009 se vyrábí druhá generace, která v roce 2013 prošla modernizací. V rámci ní vyjela sportovní verze 350 RDS. A právě ta se stala základem ještě ostřejší varianty GRMN, která si svůj debut odbyla na uplynulém autosalonu v Tokiu. Předchozí generace Mark X GRMN vznikla v počtu pouhých 100 kusů, takže se jednalo o zcela speciální záležitost.

Na první pohled se sportovní verze GRMN odlišuje od 350 RDS výraznějším (slušelo by se napsat spíše agresivnějším) předním nárazníkem, kde se navíc objevil zvětšený nasávací otvor pro lepší chlazení motoru a převodovky. Naproti tomu maska chladiče byla zmenšena a celek doplňují 19palcová kovaná kola od BBS.

Mark X GRMN se vyznačuje také změněnou zadní částí. Nárazník dostal přidané otvory a celá záď zahrnující speciální výfukový systém se čtyřmi vyústěními, který je tvarovaný jako difuzor podporující aerodynamický přítlak zadní části vozidla. Z dalších vnějších změn můžeme zmínit spoiler na víku kufru a také posílený brzdový systém, na jehož třmenech je logo GR.

Nejzajímavější položkou nové Mark X GRMN je možnost objednat si za příplatek střechu z kompozitu. Vyjde na 270.000 Jenů, tedy přibližně 55.000 korun. Dle Toyoty uspoří na hmotnosti vozu 10 kg, hlavně však snižuje těžiště vozidla, takže teoreticky vylepšuje jízdní vlastnosti.

Vůz pohání největší z motorů pro Mark X, vidlicový šestiválec 2GR-FSE o objemu 3,5 litru vybavený současně přímým a nepřímým vstřikováním benzínu D-4S a nabízející výkon 313 koní, tedy 230 kW. Šestiválec je spojený s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání, jak už jsme zmínili, zadní kola.

Verze GRMN se ale změnila také uvnitř. Tady jsou asi nejvýraznějším prvkem jiná sportovní sedadla a také volant s logem GR. Dále nechybějí karbonové povrchy stejně jako ty připomínající povrch klavíru. A řidič šlape na pedály z hliníkové slitiny. V kolika exemplářích nové vydání verze GRMN vznikne, zpráva neuvádí. Jisté je však to, že se s tímto autem v Evropě nesetkáme.

Tomáš Dusil
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - praděda7
1. 2. 2019 17:47
Re: Pohon je dokonalost...
[odkaz]
Avatar - netcar.xx
30. 1. 2019 15:38
Re: Děkujeme japanofilní redakci
Máme teprve leden a Fotzek je už za imbecila roku
14. 1. 2019 22:30
Podobnou techniku mají nabízet v Giulii!
Tahle Toyota je po technické stránce zmotnělý sen, po designérské už ale méně. Přitom řešení je tak snadné - nabídnout benzínovou AR Giulia 2.0 s manuální převodovkou a mechanickou ručkou. Je to opravdu pro tebe tak neproveditelný technický (či ekonomický) problém, Alfo, udělat radost i milovníkům klasiky (relativně) cenově dostupným autem?!! V čem je Toyota lepší, že takové auto může nabízet i i jen pro domácí trh, a Alfa ne? 8-s 8-s 8-s
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2019 16:48
Re: Pohon je dokonalost...
Při tolika hybridech by to ranec být nemusel.
Avatar - Emel
14. 1. 2019 15:38
Re: Pohon je dokonalost...
Však píšu 1,1M+... je mi to jasné. Jenom pokuta za CO2 bude ranec.