Po čtyřech letech se na trh vrací Toyota Mark X GRMN! U nás ji ale nekoupíte.
Model Mark X nahradil u Toyoty vůz Mark II, vyráběný od 60. let do roku 2004, kdy na trh dorazilo první vydání Mark X. Od roku 2009 se vyrábí druhá generace, která v roce 2013 prošla modernizací. V rámci ní vyjela sportovní verze 350 RDS. A právě ta se stala základem ještě ostřejší varianty GRMN, která si svůj debut odbyla na uplynulém autosalonu v Tokiu. Předchozí generace Mark X GRMN vznikla v počtu pouhých 100 kusů, takže se jednalo o zcela speciální záležitost.
Na první pohled se sportovní verze GRMN odlišuje od 350 RDS výraznějším (slušelo by se napsat spíše agresivnějším) předním nárazníkem, kde se navíc objevil zvětšený nasávací otvor pro lepší chlazení motoru a převodovky. Naproti tomu maska chladiče byla zmenšena a celek doplňují 19palcová kovaná kola od BBS.
Mark X GRMN se vyznačuje také změněnou zadní částí. Nárazník dostal přidané otvory a celá záď zahrnující speciální výfukový systém se čtyřmi vyústěními, který je tvarovaný jako difuzor podporující aerodynamický přítlak zadní části vozidla. Z dalších vnějších změn můžeme zmínit spoiler na víku kufru a také posílený brzdový systém, na jehož třmenech je logo GR.
Nejzajímavější položkou nové Mark X GRMN je možnost objednat si za příplatek střechu z kompozitu. Vyjde na 270.000 Jenů, tedy přibližně 55.000 korun. Dle Toyoty uspoří na hmotnosti vozu 10 kg, hlavně však snižuje těžiště vozidla, takže teoreticky vylepšuje jízdní vlastnosti.
Vůz pohání největší z motorů pro Mark X, vidlicový šestiválec 2GR-FSE o objemu 3,5 litru vybavený současně přímým a nepřímým vstřikováním benzínu D-4S a nabízející výkon 313 koní, tedy 230 kW. Šestiválec je spojený s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání, jak už jsme zmínili, zadní kola.
Verze GRMN se ale změnila také uvnitř. Tady jsou asi nejvýraznějším prvkem jiná sportovní sedadla a také volant s logem GR. Dále nechybějí karbonové povrchy stejně jako ty připomínající povrch klavíru. A řidič šlape na pedály z hliníkové slitiny. V kolika exemplářích nové vydání verze GRMN vznikne, zpráva neuvádí. Jisté je však to, že se s tímto autem v Evropě nesetkáme.