Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius dostane sportovní „kit“ od TRD! Zlepší aerodynamiku, ale co výkon?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 29. 12. 2018
23
17
Zobrazit náhledy (23)
Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD Toyota Prius by TRD
Hybridní Toyota Prius je v zásadě přesným opakem toho, co si představujeme pod pojmem sportovně laděné auto. Ani sportovní paket od TRD na tom mnoho nezmění.

TRD je zkratka Toyota Racing Developement. Jde o sportovní divizi japonské značky, která má za úkol připravovat sportovní modely, případně verze jednotlivých modelů Toyoty a také Lexusu. Jako zatím poslední podstoupila péči TRD modelová řada Prius.

Mnozí si řeknou, proč má být hybridní Toyota sportovní, když jejím posláním je „chránit planetu“ a šetřit kapsu svého majitele. Jenže Toyota je poněkud jiného názoru, a tak i Prius bude více sportovní. V čem konkrétně?

Paket od TRD ukázala Toyota na modernizovaném Priusu na uplynulém autosalonu v Los Angeles coby koncept. V lednu příštího roku se však v Tokiu ukáže sériová verze, tudíž bude možné si úpravu od TRD objednat. Zatím ale pouze v Japonsku

Prius od TRD se na první pohled odlišuje od sériové verze aerodynamickými doplňky karoserie. Jde zejména o přední spoiler, lidově nazývaný lízátko a umístěný pod předním nárazníkem a dále tvarování zadní části vozu pod zadním nárazníkem, které má tvar difuzoru. Podobný najdete také v zadní části svažující se střechy vozidla. Toyota mluví o takzvaném CFD (Computaion Fluid Dynamics), které uvedenými prvky zlepšilo aerodynamiku vozidla.

Zájemce o Prius TRD bude mít na výběr z rozličných tvarů kol o průměru od 15 do 18 palců. Za pozornost dále stojí dvojité vyústění výfukového potrubí umístěné do středu zádě vozidla.

Také v kabině auto prodělalo změny, třeba v podobě startovacího tlačítka v červené barvě a chybět nemají ani další doplňky v podobě příslušenství. Například efektní polepy pod vnějšími klikami dveří.

TRD se však v případě Priusu neomezilo pouze na design a zlepšení aerodynamiky karoserie, ale rovněž na techniku. Zatímco pohonná jednotka zůstala stejná, podvozek vozu dostal dodatečné výztuhy, které mají zlepšit ovladatelnost vozu v zatáčkách. Pokud by se vůz objevil na americkém trhu, o čemž ještě není rozhodnuto, očekává se jeho cena ve výši 27.300 dolarů, tedy přibližně přes 700.000 korun. Rovněž není jasné, zda se paket TRD na Priusu objeví také v Evropě.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Neuvěřitelně trapné...
Emel
| 31. 12. 2018
Ups, odkaz mi požral tečku za odkazem a nefunguje, školácká chyba :-)
[odkaz]
Avatar - Dylan McKay
Neuvěřitelně trapné...
Dylan McKay
| 30. 12. 2018
Facelift Priusu IV taky prospěl, ale zadní světla se mi líbily víc původní.
Avatar - Hammunasakra
Neuvěřitelně trapné...
Hammunasakra
| 30. 12. 2018
Jj design plug-in verze je v detailejch jinej = a sakra mu to prospívá

V místnim článku to klasicky chybí = ale do Priusu by měl dorazit i novej hybridní systém 177 koní
Prius to je moje
Arese
| 30. 12. 2018
Já bych taky dal přednosti stočtyřiadvacítce, nejlépe Abarth - mnohem povedenější design a mnohem více točivého momentu, parádní zvuk... ;-)
Avatar - Dylan McKay
Prius to je moje
Dylan McKay
| 30. 12. 2018
Mám benzínovou zadokolku bez střechy, ale Mazda to není. Na MX-5 mám vzpomínku ze Spořilova. Někdy kolem 2007 jsem si jí chtěl půjčit a nevešel jsem se do ní. Nová generace je určitě někde jinde. Ale jako Fiat se mi líbí o něco víc.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku