Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota plánuje výkonnější GT86

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Japonské sportovní kupé se připravuje na modernizaci a následný nástup ostřejšího provedení s přeplňováním a pohonem všech kol.

Na podzim roku 2011 jsme se dočkali netrpělivě očekávané dvojice sportovních kupé Toyota GT86 a Subaru BRZ, které na severoamerickém trhu doplňuje jejich trojče v podobě Scionu FR-S.

Nyní mají všechny tři verze za sebou několik let na trhu a čeká je první důkladnější modernizace, jejíž podoba se má údajně odhalit ještě před koncem letošního roku a například severoamerický trh se jí pak má dočkat v podobě modelového roku 2016 v prodeji již v průběhu příštího roku.

Vedle modernizované standardní Toyoty GT86 s dvoulitrem a pohonem zadních kol se ovšem máme podle informací japonského magazínu Best Car dočkat i výrazně ostřejší verze, jejíž testovací prototypy krouží i na Nürburgringu.

Tato nová verze Toyoty GT86 má mít pod kapotou přeplňovaný plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem okolo 221 kW (300 k), u nějž se předpokládá, že bude pocházet ze současného Subaru WRX STI.

S touto novou pohonnou jednotkou má být spojena osmistupňová manuální převodovka, s možností řazení pádly pod volantem a pohon všech kol.

Dalšími novinkami mají být úpravy zavěšení kol, související s jejich pohonem, výfukový systém od Gazoo Racing a nové karosářské díly. Přepracován má být přední nárazník se spoilerem, kapota motoru, blatníky, prahy i zadní nárazník. Dominantním prvkem zadních partií se má stát velký spoiler.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Bully_
11. 9. 2014 13:26
Re: Osmistupňová...
Problemem je, ze lidi chteji tu levnou, lehkou a hravou zadokolku jak pises. GT86 je hrava a zadokolka, se kterou (navic ekologicky umravnenych) 200k moc nehybe. To nema nic spolecneho s radobypetrolheady, ti jenom plkaji na internetu a nic podobneho si stejne nekoupi.
Avatar - Bully_
11. 9. 2014 13:11
Re: japonský jackass...
Asi tak. O zadny lightweight zazrak nejde ani dneska. Potom 300k pro 4x4 s tezkou prevodovou skrini k lepsi dynamice prispeje jenom trochu, zato celkem vyrazne zmeni charakter vozu.
I s dnesnimi kompresorovymi kity (bezne 280-285k) to jede docela solidne a pritom auto neztraci nic z toho, cim je tak dobre. Problem je "jenom" ten, ze se k tomu musi dodat odpovidajici podvozek, kola, pneu a poradne brzdy (a vyfuk >:-[] ). Jenomze to potom s patricnymi homologacemi- teda pokud chcete v zapadni Evrope projit STK- vyjde na cenu daleko nadupanejsiho sportovniho coupe.
Avatar - JDM
11. 9. 2014 11:06
RIP
osumdesátšestko :-(
11. 9. 2014 08:57
Re: skor by som uvital kabrio
Že o přemotorovaných kupátkách neplácáš u RCZ-R. Ten má navíc motor vpředu podélně a hnaný předek.
Avatar - woody-alien
11. 9. 2014 06:47
Re: Osmistupňová...
Jistě, já tady taky koneckonců jenom "bychařím", ačkoliv časem snad... ;-) S prodejním potenciálem se to ovšem má tak, že jen na nadšence a puristy se spoléhat nemůžeš. A pro větší okruh zákazníků bude prostě problém v tom, že si sice užijí v zatáčkách, ale na první rovince je "sejme" kdejakej turbo hot-hatch s taťkou jedoucím z nákupu za volantem. V podstatě všichni se shodují, že technicky/podvozkově má GT-86 na o dost vyšší výkon. Nějak zázračně levná taky není, takže proč hned vymýšlet kombinaci turbo, AWD plus 8-kvalt, která (když pominu změnu charakteru) ji dostane cenově úplně jinam, a nedat prostě silnější atmosféru za mírnější příplatek ? Možná to vidím moc jednoduše, ale takhle by se mi to líbilo.