Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

 

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté generaci Priusu uvede na trh poprvé v historii i verzi s pohonem všech kol.

Hybridní auta potřebovala přes sto let vývoje, aby je konečně někdo uvedl do skutečně sériové výroby. Toto světové prvenství patří Toyotě a je naprosto nezpochybnitelné. První generace Priusu se objevila už před sedmnácti lety a prototyp je ještě o dva roky starší. Co na tom, že hybridy ve finále mnohdy nejsou úspornější než moderní turbodiesely, jde tu hlavně o ukázku vyspělé techniky a zelené nálepky „eko“. O tom, že se elektřina nevyrábí zrovna ekologicky, se napsalo mnoho, ale benzin a nafta také ne, že? Toyoty včetně Lexusu mimochodem zvládnou s lehkou nohou a při využití všech vychytávek včetně start-stopu jezdit po městě za méně než čtyři litry benzinu. Jde to, jenom se musí chtít. A automobilka už nabídla evropské klientele i levnější alternativy v řadách Yaris a Auris.

Prius ovšem nekončí ani zdaleka. Proč by se jej také Toyota Motor Corporation vzdávala, když je nejprodávanějším vozem svého duhu na světě? V loňském roce si jich lidé po celé planetě koupili dle statistik blogu Best Selling Cars celkem 351.385 kusů. Došlo k desetiprocentnímu úbytku odbytu, na řadě je tak generace s pořadovým číslem IV. Ta nabídne kupříkladu dva druhy akumulátorů. Kromě drahých lithium-iontových článků budou k mání i levnější nikl-metal-hydridové, ty používal už první Prius v roce 1997. A jak to tak vypadá, dostane vůbec poprvé k dosud běžnému pohonu přední nápravy alternativně i čtyřkolku. Tedy pro změnu pohon obou náprav, abychom byli zcela přesní. Koei Saga, šéf vývoje pohonných jednotek, řekl 7. července ve světovém ústředí Toyoty serveru Automotive News Europe: „Myslím, že jej budeme pravděpodobně dělat. Baterie jsou zcela nové a vše bude revidováno. Přijdeme se spotřebou, která každého překvapí.“ Na další podrobnosti byl ovšem Saga skoupý, takže nevíme, jak má být pohon všech kol řešen. Že by Toyota použila mechanickou cestu, se zdá být velmi nepravděpodobné. Další elektromotor (nebo dva?) jsou vzhledem k zaměření auta logičtější. Nový hybridní systém má být totiž menší a lehčí a normovaná spotřeba klesne oproti stávající generaci o 10 %.

Prius IV bude postaven na modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), cílem je zvýšení kvality a snížení nákladů na výrobu. Čtvrtá řada dostala kódové označení 690A a oproti původním předpokladům se začne prodávat místo jara přespříštího roku až v prosinci 2015. Proč? Inu protože inženýři a testovací jezdci musí auta odladit, jak podvozkově, tak i co se zmíněných nároků na palivo týče. Ale samotná Toyota se k tomu nijak oficiálně nevyjádřila. Plug-in hybrid přijde na řadu v říjnu 2016. Už letos v listopadu si však budeme moci udělat obrázek, jak bude nový Prius vypadat. Toyota nám nejspíš doma v Tokiu, případně v Los Angeles naservíruje prototyp. Proč by měl mít premiéru zrovna na západě USA? Kalifornie je přece významným odbytištěm!

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius třetí generace (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Carscoops, Autonews, BSCB

Štítky Toyota Hybrid Zelená auta Malé vozy Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius Plug-in se stala rekordmanem Nürburgringu Toyota Prius Plug-in se stala rekordmanem Nürburgringu

V "Zeleném pekle" se už prohání i úsporná ekoauta a hned…

 



 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…