reklama


Toyota plánuje po GT86 další sportovní modely

Toyota plánuje po GT86 další sportovní modely

Toyota chce vzkřísit zašlou slávu svých sportovních aut. Kupé GT86 tak není zdaleka posledním modelem.

Podívejme se do minulosti, co Toyota nabízela. V šedesátých letech 20. století to byla maličká Sports 800 legendární a dnes vysoce ceněná 2000 GT. Později šlo hlavně o kupé a roadstery vzešlé z běžné produkce. Ať už se jednalo o sedm generací Celicy, dvě Supry či dnes pozapomenutá malá dvojčata Cynos/Paseo z úvodu 90tých let minulého století. Výjimkou byly tři řady MR2 s motorem uprostřed, ale i ty byly cenově celkem dostupné. Dnes z tohoto portfolia nezbylo nic.

Nový typ GT86 vyvinutý ve spolupráci se Subaru je čistým sporťákem pro radost. Kupátko se dvěma řadami sedadel, plochým dvoulitrem a pohonem zadních kol se má ale čile k světu. Připomeňme, že „Hachi-roku“ (výslovnost čísla 86 v japonštině) bylo inspirováno i v Evropě známou Corollou Levin/Sprinter Trueno AE86 z roku 1983. V Severní Americe se prodává i jako Scion FR-S.

Podle serveru AsiaOne Motoring se nabídka Toyoty v tomto ohledu v budoucnosti rozšíří. Japonská automobilka totiž chystá dva nové sportovní modely. „Nyní se soustředíme hlavně na 86 a nevíme, kdy přesně budou tyto dvě řady připraveny,“ řekl šéfinženýr projektu 86 (v Japonsku chybí v názvu písmena GT) Tetsuya Tada. „Vývoj trval pět let a zhruba stejnou dobu spolykají dvě novinky. Pro sportovní auto jsou nutné speciální díly, zatímco pro normální osobní nikoliv, takže veškeré přípravy jsou zde o dva roky delší.“

Jak budou obě vypadat a co se může skrývat pod kapotou, je zatím předmětem spekulací. Kupé, roadster či kabriolet? Možný je návrat dvoumístného auta právě ve stylu zmíněné MR2 s motorem před zadní nápravou. Projekty jsou ovšem teprve na začátku Jisté je to, že dražší řada bude na řadě první. Ano, chystá se Supra, její comeback si přeje samotný prezident Akio Toyoda. „Prezident mě požádal, abychom připravili nástupce Supry v co nejkratším možném čase,“ řekl mimochodem rovněž bývalý závodník Tetsuya Tada.

Doba sice sporťákům příliš nepřeje, někteří výrobci nejsou schopni prodávat ani běžné modely, na kterých závisí jejich existence. Na druhou stranu, auta pro zábavu jsou důležitá kvůli image. Pokud se navíc Toyota znovu trefí do černého, můžou jí přinášet vyšší zisky. A zákazníků ochotných si připlatit se i v časech recese najde dost. Za pět, šest let může být navíc všechno úplně jinak.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota GT86 (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Toyota Supra: Prototypy už jezdí. Ale kam se poděly atraktivní tvary konceptu? Toyota Supra: Prototypy už jezdí. Ale kam se poděly atraktivní tvary konceptu?

Toyota už konečně na silnice vypustila prototypy…

Toyota Supra: Hybridní sporťák vyjede za dva roky Toyota Supra: Hybridní sporťák vyjede za dva roky

Společně s BMW vyvíjený sportovní topmodel Toyoty už…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama