Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra a novinky nejen o motoru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
O novém sportovním voze japonské značky Toyota, u nějž má být použito jméno Supra se objevují stále nové informaci a spolu s nimi se často oprašují i ty starší.

Nová generace Toyoty Supra má být podle nejnovějších zpráv, za nimiž stojí japonský magazín Holiday Auto a australský web Motoring, stále plodem spolupráce s německou automobilkou BMW, jehož karoserie vzejde z linií konceptu FT-1 a bude ukrývat hybridní pohonný systém.

Podobně jako u GT86, jejíž plochý čtyřválec sice pochází od Subaru, ale byl upraven u Toyoty se má i nová Supra dočkat motoru od spolupracující automobilky. Pod kapotu nového sportovce má tedy zamířit přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od BMW, který si v Japonsku samozřejmě upraví k obrazu svému.

Navíc jej hodlají naučit spolupracovat s elektromotory a při vývoji tohoto hybridního pohonného systému mají být využity zkušenosti získané s konceptem Yaris Hybrid-R a samozřejmě i se závodními speciály TS040 Hybrid.

Elektromotory má mít nová Supra celkem tři, z nichž dva mají být vpředu a jeden vzadu. Výsledkem má být pohon všech kol. celkový výkon hybridního systému nové sportovní Toyoty se pak má pohybovat okolo hodnoty překračující 260 kW (353 k).

Tento výkon není sice v dnešní době nijak ohromující, ale na druhou stranu si má poradit s vozem, jehož hmotnost se má pohybovat okolo 1400 kg. Za tímto číslem stojí mimo jiné i skutečnost, že namísto těžkých baterií mají elektromotorů poskytovat potřebnou energii kondenzátory.

Premiéry nové Toyoty Supra a zároveň i jejího uvedení na trh se máme dočkat v roce 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
27. 7. 2014 16:54
Re: Proč R4 od BMW?
Ovšem jestli má něco jako sporťák historické kořeny a tradici na kterou se dá navázat, tak je to Toyota Supra. Lexus je mladá značka a speciálně v kategorii sporťáků je proti Supře docela bezzubá, jediný její sporťák LFA bylo jistě skvělé auto, ale s dlouhou a skvělou kariérou Supry se nemůže měřit ani omylem byť to byl supersport. Takže 400 hp + by v dnešní době nebylo vůbec na závadu a žádnou hierarchii značek by jim to nezničilo, pokud chce Lexus skutečně budovat dál svou pověst výrobce sporťáků, tak musí navázat na LFA a přijít s dalšími generacemi a to je dnes o výkonech kolem 600hp a minimálně o osmiválci.
27. 7. 2014 16:21
Re: Proč R4 od BMW?
Nissan GTR převyšuje cokoliv v Infinity, Audi R8 jde tvrdě po krku mašinám v Porsche a Lamb,... Supra tedy může s klidem kanibalizovat v Lexusu, pokud to bude jen jeden model.
Avatar - fOE
27. 7. 2014 10:49
Re: Proč R4 od BMW?
Toyota je pod Lexusem, dat tam R6 (320k+) a pridat tam jeste elektromotory a najednou je tu vykonem (nad 400k) konkurence pro lexus + takove auto bude tezsi.
Pokud to bylo mysleno proc tam nedat jen R6 bez elektromotoru tak: marketing, snaha se odlisit...
26. 7. 2014 20:01
Re: Proč R4 od BMW?
Lebo downsizing...
26. 7. 2014 17:58
Proč R4 od BMW?
To si mohli půjčit od BMW R6 a navázat tak na tradice minulé generace Supry.