Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy s technikou Škoda Electric pro Itálii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
V italské Boloni začaly sloužit trolejbusy, které využívají karoserie Iveco Crealis Neo spolu s elektrovýzbrojí ze společnosti Škoda Electric.

V Boloni byl na začátku letošního února spuštěn provoz prvních ze 49 nových trolejbusů, jejichž finální dodavatel je společnost Iveco France, zatímco Škoda Electric zajistila montáž elektrovýzbroje.

Petr Kasenčák, vedoucí obchodního útvaru Škoda Electric, uvedl, že vedle montáže se v Plzni uskutečnila i část testování a homologačních prací. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybovala na úrovni více než 400 milionů korun.

Trolejbusy pro Boloňu jsou postaveny na bázi karoserie Iveco Crealis Neo a jedná se kloubová vozidla s celkovou délkou 17.900 mm, šířkou 2500 mm a výškou 3460 mm. K pohonu slouží elektromotor s maximálním výkonem 250 kW, který doplňuje vznětový agregát o výkonu 100 kW, splňující emisní normu Euro 6 a sloužící pro jízdu mimo trakční vedení.

Vozidla s maximální rychlostí 70 km/h a kapacitou až 140 cestujících jsou vybavena optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek.

Boloňa je podle slov Petra Kasenčáka jedním z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii. V současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systémů trolejbusové dopravy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
4. 2. 2016 02:38
Kočkopes
Na celkem pěknej a moderní předek naroubovali zadek jak (nebo fakt?) ze starýho Citybusu? To je trochu přešlap.