Unikátní koncept Ferrari 512 S Modulo změnil majitele

 

Studio Pininfarina prodalo jedinečný koncept Ferrari 512 S Modulo z vlastního muzea. Majitelem se stal James Glickenhaus.

Ferrari 512 S Modulo bylo představeno v Ženevě 1970. Auto označované také jako Pininfarina Modulo, případně Pininfarina Ferrari Modulo představovalo futuristický dvoumístný sporťák. Vzpínající se koník mu nechybí, určitě jde tedy o jedno z nejzvláštnějších Ferrari historie. Je naprosto zřejmé, kde tento jediný prototyp vznikl i co jej pohánělo. Vnější design navrhl Paolo Martin, později měl na svědomí třeba nádherné kupé Fiat 130, nebo aristokratický Rolls-Royce Camargue. Přelom šedesátých a sedmdesátých let minulého věku byl vůbec dobou odvážných studií, proslulé karosárny jinak už neměly co na práci, protože díky samonosným konstrukcím zájem o speciální zakázkové „obleky“ prakticky ustal. Navíc si srovnejte Modulo se Stratosem Zero nebo Carabem Marcella Gandiniho. Ty legendární stylista vytvořil pro Bertoneho s mechanikou Lancie, respektive Alfy Romeo. Mimochodem, Martin k Pininfarinovi přišel právě od turínského konkurenta!

Pětilitrový vidlicový dvanáctiválec Modula však pochází z Maranella, konkrétně ze sportovního prototypu. 512 S, který stál na konci éry těchto velkých motorů v evropských vytrvalostních závodech. Rozměry (vrtání 87 mm a zdvih 70 mm) odpovídají objemu 4993 cm3 a svědčí o podčtvercové konstrukci. Nepřeplňovaná pohonná jednotka je vyrobena z lehké slitiny, válce svírají šedesátistupňový úhel. Nechybí jí čtyřventilová technika, ani rozvod DOHC, má mazání se suchou klikovou skříní. Díky kompresnímu poměru 11,5 : 1 a vstřikování paliva Lucas dosahuje největšího výkonu 410 kW při 8000 otáčkách. Stejně jako v dárci orgánů i zde pilot sedí vpravo, řazení pětistupňové manuální převodovky má taktéž po své pravé ruce. Klínovitý a v tuto chvíli zatím bohužel nepojízdný supersport je 4480 mm dlouhý, značných 2040 mm široký a pouze 935 mm vysoký, tedy spíše extrémně nízký. Polomonokok výrobního čísla 27 má rozvor jen 2405 mm, šasi tvoří klasické závodní dvojité lichoběžníky a vinuté pružiny. Kola od sebe dělí 1518, respektive 1511 mm a jsou částečně zakryta, což však znamená minimální rejd těch předních. Zajímavý je i přístup dovnitř, kabina se posouvá směrem dopředu. Podívejte se na široké prahy a zmíněný tunel převodovky vpravo, snadné to určitě není... Ústrojí mimochodem spolupracuje s vícelamelovou spojkou. Modulo má samozřejmě poháněná zadní kola, z jednoho z pětadvaceti postavených 512 S byla převzata kompletní mechanika, takže podélně umístěný agregát typu 261C najdeme až za dvojicí sedadel. Pro lepší chlazení se v krytu nachází čtyřiadvacet kruhových otvorů, dvanáct na každé straně. U Pininfariny měli ale se stavbou vozů s motorem uprostřed již zkušenosti.

Bílé auto s červeným pruhem, které vypadá spíše jako kosmická loď, koupil známý sběratel vozů Ferrari James Glickenhaus. Martin se mimochodem při jeho návrhu nechal inspirovat filmem 2001: Vesmírná odysea Stanleyho Kubricka, takže přirovnání k vesmírnému korábu není tak daleko od pravdy. Pro italské studio se v Glickenhausově případě jedná o váženého zákazníka, sám o prodej ovšem dokonce požádal. Od karosárny už koneckonců získal i ještě starší žlutý prototyp Dino Berlinetta Competizione. Ten byl mimochodem také prací Martina. Fanoušci se tak nemusejí obávat, že přechází do soukromého vlastnictví... Glickenhaus je nadšenec, nikoli spekulant a známe jej nejvíce coby majitele jediného Ferrari P4/5 a strůjce vzniku závodní verze, která se v mnohém lišila. P4/5 si nechal postavit na zakázku. Cena, kterou zaplatil za Modulo, samozřejmě zůstává v tajnosti. Kupé byste mohli v nedávné době najít i v muzeu Ferrari, kam bylo zapůjčeno. Už tam ale pochopitelně vystaveno není...

Jim, jak mu říkají přátelé, ovšem se svými vozy vždy jezdí, takže nováček v jeho kolekci bude určitě co nejdříve probuzen k životu. Jak sám sdělil magazínu Road & Track, vzkříšení proběhne v Evropě a jeho tým by to měl stihnout do příštího ročníku Concorso d'Eleganza Villa d'Este v italském Cernobbiu. Soutěž elegance se koná tradičně v květnu. Naposledy se zde vůz ukázal v roce 2005, stejně jako v Pebble Beach. Poté bude převezen do New Yorku a nalezne své místo v prestižní majitelově garáži. Zrychlení z klidu na stovku za 3,2 s by určitě jeho šťastný nový vlastník vyzkoušet mohl, ale nezapomínejme, že 44 let stará střela se uměla rozjet až na 354 km/h! Při hmotnosti jen 900 kg a výkonném dvanáctiválci není divu...

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari P4/5 (přehled všech článků)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek dostal…

Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora

Společnost Vítkovice Heavy Machinery (VHM) ze skupiny…

Exmajitel Baníku bude radit ministrovi Exmajitel Baníku bude radit ministrovi

Poradcem ministra průmyslu a obchodu Tomáše Hünera se…

 
Zdroj: Road And Track, UCP

Štítky Ferrari Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Video: Ferrari P4/5 Competizione: 24h Nürburgring ve 20 minutách Video: Ferrari P4/5 Competizione: 24h Nürburgring ve 20 minutách

Letošní čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je…

Ferrari P4/5 Competizione na Concorso d'Eleganza Villa d'Este (video) Ferrari P4/5 Competizione na Concorso d'Eleganza Villa d'Este (video)

Klasickým ikonám automobilové historie dělala minulý…

 



 
Audi vs. BMW vs. Mercedes: Jak skončil boj o nejprodávanější luxusní značku v roce 2017?

Audi vs. BMW vs. Mercedes: Jak skončil boj o nejprodávanější luxusní značku v roce 2017?

Dnes 09:58

Výsledek souboje o nejprodávanější luxusní značku světa byl loni nakonec jasný.




Blesk.cz

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Délka sexu je častým námětem mnoha diskuzí. Odnepaměti lidi zajímalo, jak dlouhý sex vlastně může být. Jak…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea, Arsenal propadl

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea,…

Fotbalisté Manchesteru United porazili v pondělní dohrávce 23. kola anglické ligy 3:0 Stoke a na druhém místě…

 

Reflex.cz

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát oficiálním jazykem EU

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát…

Máte zálibu v obskurních jazycích? Co se takhle začít učit lucemburštinu, kterou mluví na světě jen tři sta…

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…