Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výkon Volkswagenu v USA je katastrofa, prohlásil člen dozorčí rady

redakce AUTO.CZ
Diskuze (392)
Výkon americké divize Volkswagenu je podle šéfa závodní rady a člena dozorčí rady koncernu Bernta Osterloha katastrofa. Situace společnosti na tamním trhu se prý nezlepší dříve než v roce 2016.

Volkswagen potřebuje pro druhý největší světový trh více modelů a rychlejší rozhodování, uvedl Osterloh. Koncern je sice největším prodejcem automobilů v Evropě a Číně, firma prý ale pořád nepochopila, jak by mohla uspět ve Spojených státech.

Osterloh tak navázal na nedávnou kritiku nového šéfa americké divize Volkswagenu Michaela Horna, podle něhož ústředí koncernu nevěnuje pozornost dynamice tamního trhu. Prodej značky Volkswagen v USA loni klesl o 6,3 procenta a firmu kvůli tomu odsunulo Subaru na desátou příčku tamního trhu.

Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkon oznámil plán investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard USD, což v přepočtu činí přibližně 142 miliard korun, a představit SUV vytvořené speciálně pro místní trh. Osterloh poukázal na to, že kromě toho potřebuje Volkswagen v USA také pick-upy.

Koncern chce do roku 2018 zvýšit prodej značek Volkswagen a Audi v Americe na jeden milion vozů. Loni tam prodal 600.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (392)
Avatar - white label
26. 1. 2014 23:31
Re: VW USA
S tím závěrem jsi mě překvapil, nečekal bych, že v převážném duchu této diskuse ("kopáni do americké mrtvwoly") bude mít někdo odvahu něco podobného tady napsat.
Určitej appeal tam bude, ale ten ve většině případů nestačí převážit nevýhody koupě VW ve státech/Kanadě, kdy konkurence nabízí "více auta" (velikost, výbava...) a často navíc za méně peněz.

P.S. Mám v Kanadě rodinu (pár středního věku) a ti svého času uvažovali pro ženu Golfa (hb, žádnou Jettu) a pro chlapa A6ku, ale skončili u Toyoty a většího Nissana. Když jsem se ptal na hlavní důvod, tak řekli jasně - cena. A to nejen pořizovací, ale i podmínky k finacování, servisu apod.
Avatar - white label
26. 1. 2014 23:12
Re: US TRH
Ano, tvůj ("jednoduchý") názor tam byl, bohužel sis ho nedokázal obhájit, přitom ti k tomu dal pája prostor svojí konkrétní jasnou a slušnou otázkou, která zůstala prakticky zcela bez konkrétní odpovědi. Obvyklou okecávačku nepočítaje.
Avatar - white label
26. 1. 2014 23:02
Re: US TRH
Alespoň v první větě konečně náznak nějaké věcnosti. Ovšem odpověď na konkrétní jednoduchou otázku: "V čem je náročnější", to není ani omylem. Správně odpovídat na otázky se děti obvykle učí už v MŠ a dále na prvním stupni ZŠ, ale možná si zrovna chyběl.
Ta otázka byla logicky položena ke tvému velmi zjednodušujícímu a (prokazatelně) černobílému tvrzení:
"Za "velkou louzi" je automobilovy trh (ac si to mnozi nepripusti) mnohem narocnejsi nez v Evrope. S cim se evropan spokoji, americanovi nestaci."
Otázka (výše citovaná) nevyjadřovala absolutní nesouhlas s tvým jednostranným tvrzením, byla položena proto, abys své tvrzení věcně/argumentačně rozvedl a svůj "jasný" názor obhájil, nebo se o to aspoň pokusil. Kdybys nereagoval vůbec, bylo by to mnohem lepší, než to cos v reakci předvedl (viz všechny reakce ve stejném duchu na tu tvou reakci).
Teď jako argument předkládáš pouhý neúspěch evropského mainstreamu na US trhu, ovšem dál už raději nedohlédneš. Co třeba náročnější prémiový segment, nebo luxusní?
Úspěch evropské prémie na U.S. trhu je nezpochybnitelný stejně jako absolutní neúspěch americké prémie na evropském trhu. A prodeje japonské prémie (a to v US není zdaleka jen Lexus) US vs Evropa, to je taky krásný důkaz toho, jak jsou američtí prémioví zákaznici mnohem náročnější, než ti evropští? A co americké luxusní značky, ty taky dobývají nejen Ameriku, Evropu, ale i celý svět, zatímco ty evropské na ně nemají šanci? A co ti Japonci a Korejci, kteří už svými automobilovými perlami dobyli Ameriku? Proč podobné atumobilové skvosty nedovezou i na ten "mnohem měně náročný evropský trh" a za chvíli jim Evropa "logicky" musí také ležet u nohou, nebo snad ne? Proč to všechno nefunguje tak, jako ve tvém dětinsky jednoduchém světě?
Abys mě nepochopil špatně, já těmi řečnickými otázkami nedávám najevo to, že na to mám stejně jednoduchý názor, jako ty, jen v opačném gardu. To ne, ono to totiž opravdu není nic jednoduše černobílého, jako většina věcí u kterých se jde alespoň trošku do hloubky.
Samozřejmě, že jsou aspekty (např. velikost, výbava, cena a její poměr k velikosti/výbavě....) ve kterých je americký zákazník náročnější, než evropský, ale ty už tady párkrát v diskusi padly (stejně jako ty, ve kterých je zase naopak náročnější ten evropský, a to včetně mainstreamu) a vyplývají logicky z odlišností těchto dvou rozdílných "světů". Např. většině evropanů bude hodně přerostlé auto "zavazet" (potřebují spíš tzv. malé-velké auto), ale u amíků tomu bude obvykle naopak, apod. Takže na otázku, který zákazník je "mnohem náročnější" není ani zdaleka tak jednoduchá odpověď, jak by sis evidentně přál. Jednoduché závěry ti tradičně jdou, bohužel už ne tak odpovědi na jednoduché (doplňující) otázky.
Avatar - white label
26. 1. 2014 21:38
Re: US TRH
Vidíš jak ses pěkně vystihl a v 10:10 taky. :yes:
Doufám, že se to odrazí ve tvé diskusní kvalitě a začneš alespoň logicky odpovídat na jednoduché otázky.
26. 1. 2014 19:46
Re: US TRH
Muj nazor tam byl hned od začátku. Chce to jen hledat Pajo.