
Výkon Volkswagenu v USA je katastrofa, prohlásil člen dozorčí rady
Volkswagen potřebuje pro druhý největší světový trh více modelů a rychlejší rozhodování, uvedl Osterloh. Koncern je sice největším prodejcem automobilů v Evropě a Číně, firma prý ale pořád nepochopila, jak by mohla uspět ve Spojených státech.
Osterloh tak navázal na nedávnou kritiku nového šéfa americké divize Volkswagenu Michaela Horna, podle něhož ústředí koncernu nevěnuje pozornost dynamice tamního trhu. Prodej značky Volkswagen v USA loni klesl o 6,3 procenta a firmu kvůli tomu odsunulo Subaru na desátou příčku tamního trhu.
Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkon oznámil plán investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard USD, což v přepočtu činí přibližně 142 miliard korun, a představit SUV vytvořené speciálně pro místní trh. Osterloh poukázal na to, že kromě toho potřebuje Volkswagen v USA také pick-upy.
Koncern chce do roku 2018 zvýšit prodej značek Volkswagen a Audi v Americe na jeden milion vozů. Loni tam prodal 600.000 vozů.