Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VL Destino Convertible: Benzinový Fisker Karma v otevřené verzi

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Firma VL Automotive Boba Lutze chystá do Detroitu premiéru otevřeného Destina. To, že se jedná o pokračování causy Fisker vs. Bob Lutz, je pochopitelné.

Před rokem se v Detroitu objevil sedan VL Destino se zážehovým motorem V8 z Corvetty ZR1. Firma VL Automotive, kterou založili Bob Lutz a Gilbert Villarreal, využila produktů momentálně ve finančních problémech zmítajícího se kalifornského Fiskeru. Skutečně byla podepsána smlouva o koupi dvaceti „vykuchaných“ Fiskerů Karma, do kterých měly být nainstalovány zmíněné osmiválce 6,2 l o výkonu 476 kW s kompresorem, respektive 336 kW bez něj. Ohledně projektu Destino bylo ale až dosud ticho po pěšině. Sice se mluvilo o zahájení výroby, ale kromě fotogalerie stříbrného Destina se nedozvíte nic ani na oficiálních stránkách.

Nyní se objevily počítačové skici otevřené verze. Není pochyb o tom, z jakého vozu vychází. Fisker přece už před pěti lety představil na NAIAS dvoudveřový kupé-kabriolet Karma Sunset se skládací pevnou střechou. VL má navíc zapůjčený jediný dokončený prototyp tohoto auta. Je tedy naprosto jasné, odkud vítr vane. Podle počítačových kreseb navíc Destino Convertible až na logo a pár odlišností na bocích Sunsetu bez výhrady odpovídá. A interiér, který byl světlý. Nyní je alespoň na kresbách vyveden v černé barvě včetně kůže na sedadlech, za kterou je odpovědný partner VL Automotive, firma Katzkin Leather Inc.

Sám bývalý vysoký muž General Motors a nyní mimochodem i poradce Katzkinu Bob Lutz prohlásil: „Krásně navržené auto jako Destino si zaslouží výjimečný interiér. Zákazníkům jej plně přizpůsobíme a ušijeme na míru.“ Příliš předbíhá a hlavně, design, jak známo, není tak docela vlastním dílem. Navíc v představenstvu firmy se objevil Jim Yost, bývalý finanční ředitel Fiskeru. Nikdo zatím neví, zda se na jejich detroitském stánku objeví původní hybridní Sunset s novým vnitřkem. Ten měl pohonné ústrojí Q-Drive s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem Ecotec a dvěma trakčními elektromotory o celkovém výkonu 301 kW. Nebo že by u VL postavili vlastní auto se zmíněným osmiválcem, či „vybrakovali“ originální prototyp Fiskeru? Třetí možnost je nejpravděpodobnější a nejreálnější.

VL Automotive má k dispozici navíc i další vůz: sportovní kombi Surf. Kdo oba kusy z Kalifornie do Detroitu poslal, není jasné, důkazy, ale i dokumenty chybí. Dočkáme se tedy za rok benzinové verze s jiným logem? Podrobnosti o cause Fisker jsme přinesli v rozhovoru s Lucií Groene. Společnost Fisker Automotive vyhlásila tzv. řízený bankrot, který spočívá v nalezení investora, oddlužení a případném znovurozjetí výroby. Už se zdálo, že firmu získala Pacific Century Group, respektive Hybrid Tech Holdings LLC hongkongského miliardáře Richarda Li. Nyní ale do hry vstoupil čínský dodavatel dílů Wanxiang.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
15. 1. 2014 11:38
VL
Fajn logo, že by inspirace Renaultem? >:-[]